Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Carlos Ghosn si vyzkoušel autonomní jízdu. Byl nadšený?

Martin Machala
Diskuze (13)
Ten otazník v titulku je asi zbytečný. Samozřejmě že byl Carlos ze samojízdy nadšený!

Jak už jste si možná přečetli, letošní veletrh CES byl z pohledu automobilů vyloženě autonomní. Hodně aktivní je v tomto směru také Nissan, ten nám dokonce na svém stánku předvedl, jak taková jízda budoucnosti bude vypadat. Jak konkrétně se autonomní vozidlo vypořádá s nenadálou překážkou v provozu. Bylo to možná trochu složitější - že má Nissan Leaf silničáře objet, musel systému říct operátor… Leaf ale nakonec dvojitou čáru ignoroval a silničářům se vyhnul. Ještě před show v Las Vegas si však autonomní jízdu vyzkoušel šéf šéfů koncernu – charismatický Carlos Ghosn.

Ještě vsuvku. Sledovat Carlose na tiskovce, to je opravdu jízda. Neskutečně energický dvaašedesátiletý muž narozený v Brazílii s bez přehánění strhujícím projevem. Byla to spíš one man show připomínající stand up comedy v nejlepším slova smyslu než tisková konference. Že byl tedy při popisování svého autonomního zážitku přesvědčivý, není potřeba zdůrazňovat.

A kde jinde si vyzkoušet nejnovější technologický zázrak než v kalifornském Silicon Valley? Carlos se posadil na sedačku řidiče modelu Infiniti Q50. Před tím si ještě musel vyřídit speciální autonomní řidičák, jinak by se po kalifornských silnicích za volantem autonomního vozu nemohl pohybovat. Zcela vážně! Holt pravidla… „Bylo to vlastně úplně jednoduché. Zkrátka jsme si s jedním z inženýrů sedli do auta, nastavili v navigaci cíl cesty, aktivovali autonomní mód a už jsme jeli! Naprosto plynule, bez jakéhokoliv zaváhání,“ pochvaloval si start Carlos.

Jak vidno z videa, s upraveným infiniti se vydali nejen na dálnici, ale také do města, autonomní systém zvládl odbočování na křižovatce, kde se musel vypořádat s více jízdními pruhy. „Bylo tam několik složitějších situací, museli jsme dávat přednost, systém reagoval vždy perfektně,“ pochvaloval si jízdu Carlos. Bohužel se nepochlubil s tím, jak dlouhá tahle autonomní projížďka byla a kudy konkrétně trasa vedla. Zážitek to prý ale jednoznačně byl velký. „Rád řídím, ale tohle je rozhodně budoucnost. Jakmile si jednou autonomní jízdu vyzkoušíte, budete nadšení,“ prohlašuje Ghosn. Nezapomíná ovšem zdůraznit, že autonomní jízda neznamená konec požitku z řízení. Však jsme o tom už psali – autonomně pofrčíte třeba v zácpě nebo na dálnici a řídit budete jen tehdy, když na to budete mít náladu. A chuť.

Ještě si připomeňme akční plán Nissanu v oblasti autonomního řízení. Krok číslo 1 mají už za sebou, v Japonsku jezdí Nissan Serena v rámci jedno pruhu zcela autonomně, příští rok se systém naučí jízdní pruhy střídat a za další dva roky budou nissany jezdit samy i po městě. A pak už jenom kompletně autonomní jízda za všech podmínek! Tady ale ještě Carlos úplně jasno nemá… „Technologie je připravená, teď nás čeká rozsáhlé testování a samozřejmě konfrontace s legislativními požadavky,“ doplňuje Ghosn.

Tipnete si, kdy se do auta posadíme, zadáme adresu a dáme si nohy nahoru? Já bych se asi držel trochu při zdi…

Martin Machala
Diskuze (13)
9. 1. 2017 14:32
Re: Tipnu si ....
A neni hlavným dôvodom cena (obrovské marže Nvidie)? Zober si, kde iní budú platiť Nvidii napr. 3000 USD za systém, Tesla bude Samsungu platiť zopár desiatok USD. Pri veľkých množstvách sa investícia vráti. Elon vždy myslí o niekoľko ťahov dopredu ďalej, ako tradiční výrobcovia aut (rakiet).
9. 1. 2017 00:26
Re: Plně autonomní systém
K čemu? Po republice mi stačí 300 km a do zahraničí létám.
Avatar - Ada je zase tady
8. 1. 2017 23:33
Re: Tipnu si ....
v diletantismu je ovšem rendlík nepřekonatelný >:-[]
Avatar - Ada je zase tady
8. 1. 2017 23:31
Re: Plně autonomní systém
800km!
Avatar - Ada je zase tady
8. 1. 2017 23:30
patří k rendlíku
vypadá podobně, jako ty kreatury co poškozují celý automobilový průmysl :no: :no: :no: