Celé čelní okno jako displej? Nový systém Huawei přijde i do Česka
Průhledové displeje jsou stále populárnějším prvkem moderních automobilů, ačkoliv toho vlastně moc neumí. To se rozhodl změnit čínský elektronický gigant Huawei, který poslední dobou velmi silně expanduje do světa automobilů.
Posedlost displeji u některých moderních automobilů zašla hodně daleko, jak ukazuje třeba Hyperscreen od Mercedesu nebo pět displejů Hondy e. Ještě o kus dále jsou v Číně, kde už si auto bez pořádných displejů ani neodváží prodávat. Huawei se už před několika lety rozhodnul zmodernizovat princip průhledového displeje a teď jej konečně uvádí i do sériového vozu.
Zajímavé ovšem je, že to udělal ve spolupráci s automobilkou Xpeng, ačkoliv Huawei sám provozuje čtyři automobilové značky. Pro Čechy to znamená, že s novinkou se můžeme v budoucnu setkat také u nás, protože Xpeng na letošní rok oznámil vstup na náš trh. Jako první ji dostane nové SUV Xpeng G7, které se představilo letos v lednu.
Head-up displej, neboli český průhledový displej, v podání Huawei využívá celé čelní okno a má tedy uhlopříčku 87“. Ukazuje se na něm to, co známe z menších head-upů v současných autech, ale navíc také různé šipky a upozornění v rozšířené realitě. Tedy opět nic až tak nového, jen provedeno v dosud největším měřítku a využívající opravdu celou plochu čelního okna, takže opravdu nejde přehlédnout.
Dosazování digitálních prvků, které například zvýrazňují jízdní pruhy nebo ukazují kudy jet, má na starosti umělá inteligence, využívající kamery vozu. Umět by to měla i za špatné viditelnosti, za prudkého deště a podobných podmínkách, takže pomůže řidiči s orientací na cestě. Zobrazovací plocha AR-HUD, jak je systém nazýván, se může pochlubit jasem až 12.000 nitů a kontrastním poměrem 1.800:1, takže je viditelná i za slunného dne.
Nový Xpeng G7 je elektrické SUV dlouhé 4,9 metru, které jako první využije AI čip nazvaný Turing, vyvinutý samotnou automobilkou. Základní verze dostane elektromotor o výkonu 218 kW, pohánějící zadní kola. Baterie mají být na výběr dvě, obě LFP s 68 nebo 80 kWh a určitě se objeví i čtyřkolka, technické údaje však zatím Xpeng nezveřejnil. Cena však má na čínském trhu začínat v přepočtu na 755.000 Kč.

Zdroj: Cnev, zdroj foto: Huawei, zdroj videa: auto.cz/Michal Dokoupil