Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Česko-slovenský závodní vůz Praga R1R získal silniční homologaci

Ondřej Chamilla Ondřej Chamilla 20. 5. 2015
7
16
Zobrazit náhledy (7)
Praga Praga
Vůbec nejostřejší a nejrychlejší česko-slovenský silniční vůz – právě tím je Praga R1R. Automobilka se nyní pochlubila prvními fotografiemi extrémně rychlého vozu, který budeme moci brzy vidět na silnicích.

Trvalo to více než 68 let, než na silnice znovu vyjel osobní automobil značky Praga. Je pravda, že nový vůz vyráběný českou firmou na Slovensku je poněkud extrémní reinkarnací závodního stroje pro běžné použití, ale vůz nyní získal silniční homologaci, takže se dá považovat za normální, byť malosériový automobil.

Stejně jako okruhová varianta Praga R1 využívá i R1R karbonový monokok, který splňuje nejvyšší bezpečností požadavky okruhových speciálů, ale zároveň je v silniční verzi vozu motor zabudován v nosném rámu pro zlepšení jízdních vlastností. Samozřejmostí je vypiplaná aerodynamika.

Co se týče výkonů, automobilka se omezila na suché konstatování, že R1R bude mít poměr výkonu a hmotnosti 550 koní na 1000 kg, což je na úrovni Bugatti Veyron. Očekávejte však před zadní nápravou uložený čtyřválcový turbomotor od Renaultu s výkonem alespoň 340 koní.

Nyní má automobil absolvovat finální fázi testování na silnicích se zaměřením na spolehlivost a jízdní vlastnosti. Podle svých tvůrců pak má Praga R1R oproti svým konkurentům jako je britský Radical výhodu nejen v lepším fungování na trati, ale také v nižších provozních nákladech a vyšší spolehlivostí.

Jedno je však jisté, tohle je vůbec nejrychlejší a nejextrémnější silniční auto, které v Česku a na Slovensku kdy vzniklo.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

RTU Kviernansky a Maly
PragaR1
| 21. 5. 2015
Tyhle dve buzny nemaji s Praga nic spolecneho!
RTU Kviernansky a Maly
PragaR1
| 21. 5. 2015
Tyhle dve buzny nemaji s Praga nic spooned!
Avatar - J@W
To som zvedavý
J@W
| 21. 5. 2015
O bombě zvaná RTU už mluví tento člověk skoro 3 roky, jednou byl ve svk TV, na yt má několik videí "jako z laboratoře" - a to je všechno. To je tak těžké tento motor dát třeba do té Pragovky a mít aspoň jedno auto, co bude kroužit na okruhu? Ať každý vidí jak to jede a žere.
Avatar - rokyta.p
nemusí pršet, stačí když kape
rokyta.p
| 20. 5. 2015
design je na mě trošku moc crazy, ale vzhledem k tomu,že doma jsme se dál než ke stavbě buginy co je ze sesbíraných dílů Favorit/Felicia + rám, tak dobrý. Tatra MTX je taky pecka. :yes:
Avatar - AUDIRS6
To som zvedavý
AUDIRS6
| 20. 5. 2015
To vies, ze zrovna u nas sa vyznat v tom, kto za kym stoji je trosiiiiiiicku problem >:D
Dick mal nieco s K-1, pokial viem tak sa podielal na jeho vyvoji. U nas aj jeden jazdil, ale teda poviem tak, ze vacsiu bakelitovu rarohu som v tj dobe na cestach fakt nestretaval >:-[]
Takze ja nad tym ortiel vynasat neidem, ale zazemie technicke chalani maju, financne asi tiez ( ked to dotiahli az do homologizacie pre cestnu premavku :yes: ), takze aj ked je vnutri motor s kosostvorcom, aj tak im prajem uspech. ;-) :yes: