Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle jsou nejméně žádaná auta na českém trhu. Jsou mezi nimi prémiové sedany i slavný hybrid

David Bureš
Diskuze (94)
Nejméně úspěšná auta na českém trhu mají jen pár registrovaných kousků za první pololetí. Jsou mezi nimi Maserati, Jaguary i DS.

Polovina roku 2018 je za námi, a tak nastává čas na její bilancování. Nejprodávanější auta na českém trhu za první pololetí jsme si již představili, nyní se tak koukneme na opačný konec statistik Svazu dovozců automobilů. Které modely jsou u nás letos zatím nejméně žádané?

Sledovat takové pořadí však není tak jednoduché jako u těch nejlepších. Z celkového pořadí těch nejhorších jsme se totiž rozhodli vyškrtnout sportovní automobily a osobní dodávky. V obou případech je nízký počet registrovaných kusů logický a nevypovídá něco o oblibě. Registrace sporťáků, supersportů nebo kabrioletů se kvůli jejich cenám obvykle počítají jen na kusy, velká část osobních dodávek je zase ve statistikách evidována pod užitkovými vozy, a tak těch pár „osobáků“ je spíše statistická odchylka než nízký počet. Do pořadí jsme nepočítali ani odvozené verze daných modelů – konkrétně třeba Toyotu Yaris GRMN přičítáme k prodejům výchozího hatchbacku, zatímco registrace modelů Volvo S60/V60 sčítáme dohromady.

Když tak vezmeme tyto úpravy v potaz, které modely zůstávají na chvostu?

O „první“ místo a tedy titul nejméně prodávaného auta za první pololetí roku 2018 se podělila dvojice Volkswagen CC a Citroën C4 Aircross s jedním jediným registrovaným kusem. V obou případech ale platí, že už se oficiálně neprodávají, jde tak zřejmě jen o zbytek skladových zásob.

Následuje však duo, které už v prodeji je. Po dvou kusech hlásí luxusní dvojice, velký sedan Maserati Quattroporte a SUV Alpina XD3. Opět tedy vozy, které jsou samy o sobě spíše raritami.

To už se však pomalu dostáváme k autům, které opravdu můžeme považovat za málo žádané. Mezi ně dlouhodobě patří Lexus CT, prémiový kompakt má za první poletí roku 2018 na svém kontě jen čtyři registrované kusy, stejně jako před rokem. Moc se nedařilo ani sedanu střední třídy Jaguar XE, sedm registrovaných kusů je o rovných deset méně než před rokem. Oblíbený u nás příliš není ani slavný hybrid Toyota Prius, osm registrací je žalostně málo, před rokem to bylo dokonce ještě o jeden méně.

Český trh v prvním pololetí 2018 – nejméně prodávané modely
Poř. Model Prodeje v 1-6/2018 [ks] Meziroční rozdíl [%]
1.-2. Volkswagen CC 1 -95
1.-2. Citroën C4 Aircross 1 -89
3.-4. Maserati Quattroporte 2 -50
3.-4. Alpina XD3 2 -
5. DS 5 3 -79
6. Lexus CT 4 +0
7.-8. Maserati Ghibli 6 -46
7.-8. Citroën C3 Picasso 6 -97
9.-10. Jaguar XJ 7 +75
9.-10. Jaguar XE 7 -59
11.-13. Toyota Prius 8 +14
11.-13. Smart ForFour 8 -68
11.-13. Seat Mii 8 -70
14. DS 3 8 -27
15. Lexus LC 9 +0

A jak to vypadalo ve vybraných segmentech?

Minivozy

Miniauta obecně nejsou na českém trhu příliš populární volbou, jejich registrace se i u těch nejlepších počítají na stovky exemplářů, přesto tu najdeme modely, které můžeme považovat za neúspěšné. Na chvostu je Seat Mii s pouhopouhými osmi registrovanými kusy, což je významně méně než u koncernových sourozenců – Škoda Citigo zaznamenala v prvním pololetí 1.602 registrací, Volkswagen Up! pak 126. Příliš se u nás nedaří ani Smartu ForTwo (26 kusů) nebo Renaultu Twingo (27).

Nejméně prodávané minivozy
Poř. Model Prodeje v 1-6/2018 [ks] Prodeje v 1-6/2017 [ks]
1. Seat Mii 8 26
2. Smart ForTwo 26 38
3. Renault Twingo 27 16
4. Suzuki Celerio 28 43
5. Opel Adam 35 45

Malé vozy

Kategorie malých aut je jedním z důkazů, že značce DS se na českém trhu moc nedaří. Poslední v kategorii je totiž DS 3, které přitom považujeme za povedený hatch. Za šest měsíců letošního roku má na svém kontě jen osm registrovaných kousků, stejně jako v případě Smartu ForFour. Třináct Audi A1 pak naznačuje čekání na novou generaci tohoto auta, zatímco 30 registrovaných Fiatů Punto spíše vypovídá o jeho stáří.

Nejméně prodávané malé vozy
Poř. Model Prodeje v 1-6/2018 [ks] Prodeje v 1-6/2017 [ks]
1.-2. DS 3 8 11
1.-2. Smart ForFour 8 25
3. Audi A1 13 15
4. Fiat Punto 30 69
5. Suzuki Baleno 31 76
6. Mazda 2 37 48
7. Kia Soul 63 70

Nižší střední třída

O nejméně prodávaném kompaktu už řeč byla, je jím Lexus CT se čtyřmi registrovanými kusy. Mezi z hlediska pořadí nejhoršími je dále třeba další DS, DS 4 s 11 registrovanými kusy nebo Alfa Romeo Giulietta s 12 evidovanými kusy. Devatenáct Citroënů C4 a 25 Nissanů Pulsar se pak dá zdůvodnit ukončením výroby těchto modelů.

Nejméně prodávané vozy nižší střední třídy
Poř. Model Prodeje v 1-6/2018 [ks] Prodeje v 1-6/2017 [ks]
1. Lexus CT 4 4
2. Toyota Prius 8 7
3. DS 4 11 37
4. Alfa Romeo Giulietta 12 27
5. Citroën C4 19 86
6.-7. Nissan Pulsar 25 47
6.-7. Subaru Impreza 25 0

Střední třída

Také o zástupcích střední třídy s nízkým počtem registrovaných kusů už řeč byla. Za Volkswagenem CC s jedinou registrací následují DS 5 s pouhými třemi evidovanými kusy a Jaguar XE se sedmi exempláři. Spolu s Lexusem IS (devět registrací) dokazují, že čeští zákazníci při zájmu o prémiového zástupce střední třídy raději volí nějaký model německého prémiového tria. Vždyť takové BMW 3 má za prvních šest měsíců roku na svém kontě 292 registrací.

Nejméně prodávané vozy střední třídy
Poř. Model Prodeje v 1-6/2018 [ks] Prodeje v 1-6/2017 [ks]
1. Volkswagen CC 1 20
2. DS 5 3 14
3. Jaguar XE 7 17
4. Lexus IS 9 12
5. Citroën C5 19 43

Malá SUV

Popularita malých SUV je patrná i na statistikách těch nejméně prodávaných. Vždyť přestože jsou tyto modely na chvostu, jejich registrace se počítají na desítky, což u nejhorších v ostatních segmentech rozhodně neplatí. Na chvostu pořadí tzv. B-SUV je šikovný offroad Suzuki Jimny s 58 registrovanými kusy, který byl nedávno odhalen v nové generaci, jež jeho prodeje může rozhýbat. Před ním se umístily Jeep Renegade (86 kusů) a Audi Q2 (122 exemplářů).

Nejméně prodávaná malá SUV
Poř. Model Prodeje v 1-6/2018 [ks] Prodeje v 1-6/2017 [ks]
1. Suzuki Jimny 58 36
2. Jeep Renegade 86 221
3. Audi Q2 122 135
4. Fiat 500X 168 524
5. Mini Countryman 208 ?
6. Honda HR-V 238 225

Středně velká SUV

I nízký počet Citroën C4 Aircross a Alpiny XD3 jsme už zmínili. Dále jsou mezi deseti nejméně prodávanými vozy této kategorie hned dva zástupci Jeepu – Cherokee (16 kusů) a Wrangler (42 exemplářů). U legendárního offroadu se vzhledem k zaměření a letošnímu nástupu nové generace dá nízký počet registrací chápat, přesto při pohledu na české výsledky Jeepu musí překvapovat, že na tuto značku chce koncern FCA v Evropě tolik sázet. Zajímavostí je i 48 registrací Škody Yeti, modelu, který se přestal prodávat už loni – jedná se tedy o zbývající skladové zásoby.

Nejméně prodávaná středně velká SUV
Poř. Model Prodeje v 1-6/2018 [ks] Prodeje v 1-6/2017 [ks]
1. Citroën C4 Aircross 1 9
2. Alpina XD3 2 ?
3. Jeep Cherokee 16 18
4. Porsche Macan 30 47
5. Škoda Yeti 48 3237
6. Jaguar E-Pace 40 0
7. Jeep Wrangler 42 43
8. Jaguar F-Pace 48 141
9. Alfa Romeo Stelvio 50 19
10. BMW X4 55 199
David Bureš
Diskuze (94)
Avatar - Hammunasakra
22. 7. 2018 18:08
Re: Nechápu
Babičku sem vez kus po Praze a líbilo se jí jak je to tichý = když jedeš jen na elektřinu až fantasticky :-)
22. 7. 2018 18:03
Re: Nechápu
No, jak říkávaly naše babičky, proti gustu.... :-O :-O :-O
Avatar - Hammunasakra
22. 7. 2018 14:03
Re: Nechápu
Hele = jezdim druhym rokem :-)

Dobrovolně = a esemák fakt nejsem >:-[]
22. 7. 2018 13:51
Re: Nechápu
Hele, jel si s tou příšerkou vůbec? Já jo a o příjemný zážitek se fakt nejednalo! >:-[]
Avatar - Hammunasakra
22. 7. 2018 12:55
Re: Nechápu
Víš že mluvíš o nejspolehlivějšim pohonu na světě žejo? ;-)

Kterej je v Priusu a pár dalších autech :-)

Tady jen s lepšim uloženim motoru

Viz minulej odkaz o jednom z nejbezpečnějších aut na světě :yes:

Si furt neumim vysvětlit ten odpich = proč sem furt nejrychlejší. Je to tim že ostatní nevyjou? >:D