Logan je stejná třída jako Octavia? Takže kdyby byla Fabia sedan tak je taky stejná třída s Octavii? Rio je taky sedan. Clio je combi. Vlastně Fabia je kombi. Takze uplně blbě zase. :-(
Jasně že není, stejně jako je tam nesmyslně rapid. Ale nutno uznat že tyhle statistiky jsou ještě vcelku reálné, SDA třeba klidně flákne octavii do střední a superba pak tedy logicky do vyšší střední, a rázem pak vznika bomba zpráva kterak češi bohatnou a kupujou si lepší auta, neboť vyšší střední zaznamenala ohromný růst! ;-)
Chce to prostě brát s rezervou.
Asi ti dám mínus, jen tak preventivně... aby lépe vynikl ten génius pod tebou :-)
PS: samozřejmě máš pravdu, A5 a 4er jsou stejný příběh, sportovněji střižené deriváty výchozích modelů s variantou kupé... s tím rozdílem, že BMW může být RWD, ale to jako kritérium neobstojí.
Podnikatel, plátce dph, platí běžně 15-21% z každé koruny tržeb. U těch malých/menších je to běžně "jen" několik set tisíc Kč ročně, u velkých/větších je to řádově v milionech Kč ročně...
podnikatel platce plati leda tak kulovy ho/vno. podnikatel platce kalkuluje v cenach bez dph a dph je platba kterou zaplati konecny spotrebitel. podnikatel ji pouze odvede statu. nicmene u priznivce xindlwagnu je bezne ze ma ve vsem zmatek a je rozumu mdleho
Viz 7. 7. 17:00
Ale chápu, že pochopit to, je nad tvoje síly.
DPH, které podnikatel (plátce dph) odvádí státu, musí "vygenerovat" ON, bez něj by od něj stát dostal velké kulové.
P.S. Zkus vysvětlit zákazníkům, že kalkuluješ bez dph, tak ať nedělají fóry a berou ty ceny s humorem a nesrovnávají je s neplátci dph.
Hlavně, že ty si chytrý jak rádio..., kdyby podnikatel tu "přidanou hodnotu" negeneroval, tak by od něj logicky stát žádnou "daň z přidané hodnoty" (DPH) nemohl dostat.
A jak už jsem psal, čekat od tebe, že bys to pochopil, by bylo naivní..., na druhou stranu už si byl překvapivě blízko.
Jsi v ČR, tak čemu se divíš, podívej se na aktuální preference, suveréně je vede někdo (ty víš kdo, nehledě na jeho minulost), kdo tvrdí, že všeci (podnikatelé) kradnú a on je letadlo, a drtivá většina mu to evidentně žere i s navijákem, viz ty preference.
DPH a daň z příjmu jsou hodně odlišné. Vůbec bych sem DPH netahal.
Tady je tím "srovnávacím" mechanismem zmíněné zvedání základu daně. Pokud tedy využíváš firemní auto soukromě, promítne se ti to na dani z příjmu, jako bys měl vyšší plat (o to procento za každý měsíc). Firma si auto může dát do nákladů, ale ty, jako FO, tu vyšší daň zaplatíš.
To je trochu zvláštní pohled. Vyznívá to, jako bys daň platil dvakrát. Kdybys jako plátce neodváděl DPH státu, tak by žádné DPH neexistovalo. V podstatě jen přeposíláš dál, co ti zákazník dal. Neplatí přímo státu, platí skrz tebe.
Samozřejmě, že ano. Na podnikatele je přenesen velmi nepopulární výběr daní, a to nejen DPH, ale i daně ze mzdy a dalších odvodů (SP, ZP).
U tržeb dph navyšuje cenu za produkty/služby o část, která podnikateli nezůstane, a u mezd navyšuje náklady o část, kterou zaměstnanec nedostane.
Proč musí podnikatel zrovna v tomto ohledu suplovat stát a co z toho má, kromě problémů s tím, že ceny jsou navýšeny o dph a mzdy kráceny o odvody.
Stát je vysmátý, má to bez práce a starostí s výběrem a odnáší to podnikatel, který finguje prakticky jako hromosvod, zákazníci nadávají, že je to (s dph) drahé a zaměstnanci zase že dostanou na ruku málo (podstatně méně, než kolik to stojí zaměstnavatele).
A nemám možnost vybrat si možnost nebýt plátcem dph..., takže pokud za takových podmínek ještě někomu vadí, že si mohu odečíst dph při nákupu auta na firmu, tak ho logicky pošlu víš kam... ;-)
Kromě toho, že podnikatel platí dph - náklady na soukromé účely, "generuje" a odvádí další dph, běžně řádově v desetitisících (měsíčně/čtvrtletně - rozdíl po odpočtu) a víc.
U DPH je to celkem pochopitelné. Nebudou chtít zákazníka zatěžovat a asi mu ani nebudou věřit. Bylo by to jako s clem. DPH by se moc neplatilo. :-)
Úplně bez práce to nemá, protože nám těžko může věřit. U daně z příjmu máš hory formulářů, na které potřebují armádu úředníků. Také nemám rád, když si z nás dělá stát výběrčí. Ale klasické DPH je nic v porovnání s kontrolním hlášením. Obzvláště v menších firmách.
Je sranda (pokud máš tedy rád černý humor), když si to sečteš a podíváš se, o kolik tě stát efektivně odrbe. Desátek hadr. Matně si vybavuji, že v UK před první světovou zavedli progresivní daň z příjmu. Nejvyšší sazba byla 8 %. Celých osm. Taková zlodějina. :-) Ekvivalent VAT myslím vůbec neměli (to zavedli až za druhé světové). Nakopat ty nenažrance do zadku. (Nemám komplexní přehled o daních té doby, ale z dnešního pohledu jsou to směšné sazby.)
Víš co, tipoval bych, že většina takových lidí nikdy v dané pozici nebyla a tak vidí jen ta pozitiva, která můžou závidět. Mně se třeba nevyplatí být plátce DPH. Ale jak píšeš, člověk nemá na vybranou. Samozřejmě, že můžu být kreativní a poradit si s nenažraným státem. Státy však nejsou moc rády, když se chováme tržně, když dojde na daně. Nejlépe takové chování zakázat, nebo alespoň uzavřít kartelovou dohodu.
Ano, od konečného zákazníka by ji nevybral, nemluvě o daních a odvodech z mezd zaměstnanců, tak ať se o ten nepopulární výběr postará podnikatel, kterého budeme snadněji kontrolovat/buzerovat, to vše se samozřejmostí státu vlastní.
S ostatním taky souhlas, kontrolní hlášení je buzerační chuťovka...
U daně z příjmu to asi bude jako se zálohami na plyn atp. Řada lidí nemá tu disciplínu a začátkem roku by to na ně spadlo jak hromada cihel, až by měli zaplatit. Samozřejmě by si mohli platit zálohy sami. A nebyl by problém od zaměstnavatelů získat údaje o platech. Dalo by se to tedy vyřešit jinak. Z hlediska nákladů na zaměstnance v tom však není rozdíl. Na účet by mu sice přišlo víc peněz, ale ve výsledku by měl stejně (pro jednoduchost trochu pomíjím náklady na administrativu). Jako ty s DPH. Vybereš víc, ale nechat si to nemůžeš.
Kdysi jsem si říkal, že by bylo fajn mít jednotný formát pro elektronické faktury. Aby počítač mohl data přímo přečíst a nemusela je účetní přepisovat např. z PDF. Což by bylo nejlepší s podporou státu, nejlépe na úrovni EU. A že by toho mohl stát využít a být prostředníkem při doručování, zajistit certifikáty pro podpisy atp. Získal by tedy přímý přístup. Dokonce by to mohl dotáhnout tak daleko, že by vytvořil účetní platformu. Jen jsem si říkal, že je to neprůchodné. Že se státu nebude chtít nutit podnikatele do počítačů (i když by se to dalo provozovat i vedle tradičnějších metod a nechat podniky, aby na to přešly samy). Nemluvě o tom, že je stát naprosto neschopný, když dojde na IT. Přišlo mi to však jako zajímavý projekt. Stát i podniky by měly ušetřit něco na administrativě. O dobrých 15 let později tu máme kontrolní hlášení a EET, ale podnikatel z toho nic nemá.
Ano, z hlediska nákladů na zaměstnance by v tom rozdíl nebyl, ale zaměstnanec by nenadával na zaměstnavatele (že mu dává málo), ale na stát (že mu z toho hodně bere).
Z kontrolního hlášení a EET má podnikatel akorát další starosti a náklady.
Přesně tak. Základ daně se ti zvedne o 1 % z pořizovací ceny za každý započatý měsíc a každé auto, které jsi měl k soukromému užití, pokud si dobře vzpomínám. Už tohle znamená, že nemá smysl nechávat si služební delší dobu. Po pěti letech zaplatíš na dani z příjmu, jako by sis vydělal 60 % ceny auta navíc. Je to prakticky to samé, jako by sis ty peníze navíc vydělal, auto koupil a po pěti letech ho prodal za 40 % ceny (jen bys nemohl těmi 40 % disponovat). Zajímavé je to, když obměňuješ auta častěji, protože na začátku ztrácí hodnotu mnohem rychleji.
na to, že se všichni chystají vyrábět jenom SUV, protože je údajně každý chce jich člověk musí k sobě dát docela dost, aby se vůbec dostal na stejné číslo jako u Fábie a když k ní přidáte Octávku tak už vám nebudou stačit ani všechny SUV v tabulce >:D A to chtějí místo Fabie vyrábět SUV, aby to zvedlo prodeje až jim místo toho půjdou k zemi tak se budou divit >:D
i30 nová generace a v 6. měsíci takřka -200ks proti loňsku... A nemá prodejně ani na pololowend Rapid nebo na Golfa... Asi to s tím nejlepším liftbackem trochu přepískli >:D >:D >:-[] >:-[] >:-[]
i40 se hodně divím výsledku, v provozu vidět nejsou... >:-[]
Na www.seznam je možnost nastavit si zobrazování vašich článků, resp. nadpisů. Mám tam kromě vás odkazy i na jiné weby, ale u žádného z nich se mi nikdy nestalo, to co u vás. Vaše nadpisy neumí ěščřž , takže čtu např. "Honda Civic - nedostatky v ochrani dítí stojí za étiomi hvízdami". To není náhoda, to je denně. To si toho nikdo z vás za týdny nevšiml???