Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v dubnu 2010: Pořadí značek

Ondřej Láník
Diskuze (46)
Zisky, které si český trh připsal v březnu, zmizely během dubna. Za první 4 měsíce roku 2010 se u nás prodalo méně aut než v roce 2009.

V dubnu 2010 se prodalo celkem 16.264 nových osobních a lehkých užitkových automobilů. Trh se meziročně zmenšil o 2.893 registrací (tj o 15,1 %).

Značka Škoda se tentokrát pod pokles trhu nepodepsala. Naopak letos v dubnu bylo zaregistrováno o 5,2 % více škodovek, než v roce 2009. Konkrétně 4.825 ks.

Druhé místo v pořadí značek a první mezi dováženými vozy patří tentokrát Volkswagenu, který si připsal 1.633 registrací. Tržní podíl Volkswagenu v dubnu dosáhl 10 %. Meziročně však jde současně o ztrátu bezmála 10 % registrací. Ještě více (o 22 %) se propadly dubnové registrace Fordu, který se musel spokojit se třetím místem pořadí značek.

Dramaticky klesaly čísla i dalším velkým hráčům na českém trhu. Renault ztratil dokonce 32 % loňských dubnových registrací, Kia ani Hyundai letos v dubnu nepřekonaly tisícovku, Peugeot se propadl o 22 % a Citroen o 17 %. Jediný dvouciferný růst v TOP 10 značek vykázaly registrace Fiatu.

Ve druhé desítce je také převážně smutno. Propad se týká luxusních značek Mercedes-Benz (-35 %), Audi (-33 %) i BMW (-12 %). Vážnější situaci řeší Chevrolet (-50 %), Honda (-58,5 %) nebo Mitsubishi (-48 %).

Jedinou světlou výjimkou druhé desítky je značka Dacia, která vyrostla o 46 %, když v dubnu zaznamenala 229 registrací.

V dubnu přijelo na české silnice 6 nových Ferrari, 8 Infiniti, 3 Caterhamy, 3 Bentleye a 3 Aston Martiny.

Registrace na českém trhu, výsledky za měsíc duben 2010
-KategorieOA+LUVOA+LUVZměnaZměnaTržní podíl
-Období4/20104/2009[ks][%]4/2010
1.Škoda482545872385,2%29,7%
2.Volkswagen16331806-173-9,6%10,0%
3.Ford12691640-371-22,6%7,8%
4.Renault10911611-520-32,3%6,7%
5.Kia9501133-183-16,2%5,8%
6.Hyundai8891085-196-18,1%5,5%
7.Peugeot708908-200-22,0%4,4%
8.Citroën661798-137-17,2%4,1%
9.Fiat5234754810,1%3,2%
10.Toyota370430-60-14,0%2,3%
11.Opel322389-67-17,2%2,0%
12.Suzuki309335-26-7,8%1,9%
13.Mercedes-Benz303468-165-35,3%1,9%
14.Audi283424-141-33,3%1,7%
15.BMW270307-37-12,1%1,7%
16.Seat257336-79-23,5%1,6%
17.Dacia2291577245,9%1,4%
18.Chevrolet225453-228-50,3%1,4%
19.Mazda190262-72-27,5%1,2%
20.Honda186448-262-58,5%1,1%
21.Nissan185215-30-14,0%1,1%
22.Volvo120186-66-35,5%0,7%
23.Subaru103132-29-22,0%0,6%
24.Mitsubishi102197-95-48,2%0,6%
25.Iveco413837,9%0,3%
26.Porsche2533-8-24,2%0,2%
27.Land Rover2022-2-9,1%0,1%
28.Lexus1933-14-42,4%0,1%
29.Alfa Romeo1726-9-34,6%0,1%
30.Lada1412216,7%0,1%
31.Mini139444,4%0,1%
32.Chrysler1119-8-42,1%0,1%
33.Jeep919-10-52,6%0,1%
34.Dodge812-4-33,3%-
34.Infiniti826300,0%-
36.Lancia68-2-25,0%-
36.Ferrari67-1-14,3%-
38.smart58-3-37,5%-
38.Saab53266,7%-
-Celkem - Jiné značky64124-70-41,2%0,2%
-Celkem1626419157-2893-15,1%100,0%

Vývoj trhu od začátku roku 2010

Za první čtyři měsíce roku 2010 se u nás prodalo 57.989 osobních a lehkých užitkových automobilů, což je o 1452 ks (2,4 %) méně než v minulém roce.

Největší značka českého trhu - Škoda - si letos připsala 18.723 registrací (+23 %) a drží tržní podíl 32,3 %.

Druhý zůstává Ford s 5.113 registracemi (-5,1 %), kterému klesl tržní podíl na 8,8 %. Třetí Volkswagen ztrácí na Ford jen 266 registrací.

Jedinou značkou TOP 10, která roste, je Fiat (9. místo, 1.841 ks). Za branami TOP zatím zůstává Dacia (11.místo, 1.092 ks) se čtyřsetkusovou ztrátou na desátou Toyotu.

Registrace na českém trhu, průběžné výsledky za rok 2010
-KategorieOA+LUVOA+LUVZměnaZměnaTržní podíl
-Období1-4/20101-4/2009[ks][%]1-4/2010
1.Škoda1872315142358123,6%32,3%
2.Ford51135389-276-5,1%8,8%
3.Volkswagen48474861-14-0,3%8,4%
4.Renault38354419-584-13,2%6,6%
5.Hyundai26703166-496-15,7%4,6%
6.Kia24982858-360-12,6%4,3%
7.Peugeot24452957-512-17,3%4,2%
8.Citroën23752600-225-8,7%4,1%
9.Fiat18411749925,3%3,2%
10.Toyota15021702-200-11,8%2,6%
11.Dacia109267142162,7%1,9%
12.Opel10681388-320-23,1%1,8%
13.BMW104493610811,5%1,8%
14.Audi10381151-113-9,8%1,8%
15.Mercedes-Benz9891109-120-10,8%1,7%
16.Chevrolet9381449-511-35,3%1,6%
17.Seat829868-39-4,5%1,4%
18.Suzuki7971474-677-45,9%1,4%
19.Nissan789898-109-12,1%1,4%
20.Mazda706941-235-25,0%1,2%
21.Honda6671132-465-41,1%1,2%
22.Volvo521607-86-14,2%0,9%
23.Subaru382440-58-13,2%0,7%
24.Mitsubishi360544-184-33,8%0,6%
25.Iveco118168-50-29,8%0,2%
26.Lexus8486-2-2,3%0,1%
27.Porsche81572442,1%0,1%
28.Land Rover76651116,9%0,1%
29.Jeep62521019,2%0,1%
30.Alfa Romeo6154713,0%0,1%
31.Lada4951-2-3,9%0,1%
32.Mini3731619,4%0,1%
33.Chrysler3342-9-21,4%0,1%
34.Dodge2330-7-23,3%-
35.Infiniti20218900,0%-
35.Renault Trucks2029-9-31,0%-
37.Ferrari1899100,0%-
38.Lancia1724-7-29,2%-
38.smart1714321,4%-
40.Saab1513215,4%-
41.Jaguar1349-36-73,5%-
42.Maserati118337,5%-
43.Hummer79-2-22,2%-
44.Ssangyong534-29-85,3%-
45.Martin Motors404--
46.Cadillac34-1-25,0%-
47.Kaipan211100,0%-
48.Isuzu101--
48.Rover101--
-Celkem - Jiné značky142158-16-7,8%0,2%
-Celkem5798959441-1452-2,4%100,0%

Ondřej Láník
Diskuze (46)
19. 5. 2010 19:48
Re: Rendlík potěšil!
Počkej já myslel že golf najezdil miliardy kilometrů a milovalo se v něm poprvé miliony párů párů.Nebo jak to bylo v té reklamě :-! .
Avatar - Ada je zase tady
18. 5. 2010 14:46
Re: Rendlík potěšil!
Nesmis verit, ze by nekdo s rendlikem nalital 450 tisic km. To je mimo realitu. Nebo budes muset konecne uverit tomu, ze s Golfem se daji bezne najezdit 2 miliony km [odkaz]
Avatar - DRBNUTY
18. 5. 2010 12:11
Re: Rendlík potěšil!
Kde asi udelali soudruzi z francie chybu, ked ich auto najazdilo viac ako 400 tisic km? >:D
[odkaz]
Avatar - Ada je zase tady
18. 5. 2010 08:08
Re: Rendlík potěšil!
Ano, jiste. Ta doba, kdy nemecke motory F1 mely castejsi poruchy je ovsem take uz davno pryc. A ostatne - srovnavat zivotnost motoru v zavode F1 a v beznem osobnim voze asi take neni uplne koser. Je nicmene fakt, ze zivotnost motoru 4 hodiny zavodu a 400 tisic km je trochu jina kava. Zatimco te prvni hranice motory od rendliku asi dosahuji, te druhe se nedokazi ani zdaleka priblizit.

Ale divejme se na veci pozitivne. Jak znamo, nejbolavejsim mistem vsech rendliku je kvalita a s tim souvisejici nekvalitni elektronika. Ve formuli 1 se frantici konecne naucili, ze do auta francouzska elektronika nepatri, pokud s ni nemaji byt problemy, jak s ruskym pocitacem. To je vyznamne prozreni! Treba se dockame, ze i v beznych osobnich vozech postupne pochopi, ze elektronika by jiz nemela byt francouzska, ani italska. Potom poznaji, ze i ostatni komponenty jsou kvalitnejsi, jsou-li vyrabene v jinych zemich, nez ve Francii. Ostatne i ten design by byl hezci a ty vozy by se mnohem lepe prodavaly, pokud by jejich vzhled a drobne detaily vytvarel nekdo jiny, nez lide z toho vyvoleneho francouzskeho naroda (menili jste nekdy u rendlika megere treba zarovky?). A kvalita by take byla lepsi, pokud by v managementu byli lide, kteri nejsou Francouzi. A zejmena, pokud by vyroba nebyla ve Francii, ale nekde jinde, kde je pracovni sila motivovana, nestavkuje, dodrzuje pracovni postupy a ve srovnani s francouzsko-arabskymi zamestnanci materske firmy je vzdelana - at uz je to treba v Indii, Malajsii, Tchajwanu, ci na Kajmanskych ostrovech.

A potom bychom tady nemuseli komentovat ten obrovsky sesup v prodejech teto znacky - a to, pripominam, v situaci, kdy rendlik ve srovnani s konkurenci nasadil vyprodejni ceny.

Toz tak :-!
Avatar - da_b0mb
17. 5. 2010 23:37
Re: Stále dolu...
Proč?