Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v roce 2010: Mercedes-Benz nejúspěšnější mezi nákladními automobily

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 7. 1. 2011
25
15
Zobrazit náhledy (25)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
V roce 2010 bylo zaregistrováno 5.445 nových nákladních automobilů nad 3,5 tuny, což je o 14,39 % více než v loňském roce.

Jako loni, předloni a rok před tím získala prvenství opět značka Mercedes-Benz se svými 1.120 vozy, které představují 20,56 % podíl na českém trhu. Druhou značkou v pořadí se stal DAF. Ten prodal v loňském roce 963 vozů, čímž mu náleží 17,68 % trhu. Třetí skončil MAN s 914 vozy (16,78%), čtvrtá Scania prodala 682 automobilů (12,52%), páté Iveco 560 kusů což je 10,28%.

V druhé půlce Top 10 se umístili Volvo se 438 vozy (8,04%) a Renault Trucks s 347 vozy (6,37%) následovány tuzemskou Avií - 179 kusů (3,28%) a Tatrou - 130 kusů (2,38%). Desátou nejprodávanější značkou nákladních automobilů s celkovou hmotností nad 3,5 tuny se stalo Mitsubishi Fuso s 53 prodanými vozy (0,97%).

Rok 2010 výrazně zamíchal nejen celkovým pořadím. Stálice Mercedes-Benz na prvním místě sice prodala o 7 vozů více, ale celkový podíl na českém trhu klesl o téměř 3%. Podobně

MAN si oproti roku polepšil o 141 vozů, což ale nejen nestačilo na udržení druhého místa, a dokonce i podíl na trhu se snížil o 0,5 %. Celkově si polepšily značky DAF (roku 2009 4. místo) o 387 vozů, tedy 5,6 %, Scania o 361 (roku 2009 321 vozů) a zhruba 6% a Volvo o 156 aut a zhruba 2%. Naopak pohoršilo si Iveco o 209 a 6% a Renault Trucks o 75 vozů a 3,5%, stejně jako domácí Avia (47 ks a 1,5%) a Tatra (22 ks a 0,81%). Relativně nic se nezměnilo u Mitsubishi Fuso.

Registrace nákladních automobilů na českém trhu za rok 2010
-KategorieNANAzměnazměnaTržní podíl
-Období1-12/20101-12/2009[ks][%]2010
1.Mercedes-Benz1120111370,6320,56%
2.DAF96357638767,1917,68%
3.MAN91477314118,2416,78%
4.Scania682321361112,4612,52%
5.Iveco560769-209-27,1810,28%
6.Volvo43828215655,328,04%
7.Renault Trucks347422-75-17,776,37%
8.Avia179226-47-20,803,28%
9.Tatra130152-22-14,472,38%
10.Mitsubishi Fuso5355-2-3,640,97%
-Ostatní značky5971-12-16,901,10%
-CELKEM5445476068514,39100,00%

Z hlediska provedení karosérie je na prvním místě tahač s 49,31%, na druhém šasi s 45,23%, následuje skříň – 1,1%, Ostatní – 0,2%, Sklápěč – 0,2%, Valník – 0,1%, nezjištěno je 3,89%.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Kolouš
kde sou patrioti?
Kolouš
| 8. 1. 2011
>:D >:D >:D
hele, napis si C.V. a rozesli ho na vsechny dozorci rady velkejch preprav. Myslim, ze minimalne v Duvenbecku, nebo u Williho Betze by Te jako direktora vzali hned obratem. Hlavne nezapomen uvest ten trik s patronou vysoucece vzduchu. Budou se o Tebe jeste pretahovat :yes:
Avatar - T613
kde sou patrioti?
T613
| 8. 1. 2011
já reagoval na spotřebu ;-)
Avatar - Kolouš
kde sou patrioti?
Kolouš
| 8. 1. 2011
je to proste pocet registraci od kazde znacky od 7,5t. pohon ani nasazeni v tom nehraje roli. Nevim, proc by to mela byt nic nerikajici tabulka. Jednoduse dava predstavu o trznim podilu jednotlivych znacek. Pokud chces detaily jako je napr. pocet registraci tahacu, podvozku, do 12t, nad 12t apod, koukni na stranky SDA. Pocty registraci podle naprav, nebo pohonu (to po cem volas) tam ale nenajdes...
Myslim si, ze tabulky u nakladaku jsou mnohem presnejsi nez u osobaku, protoze zarazeni auta do trid (vyssi stredni, stredni atp) je nekdy docela sporna zalezitost, zatimco u nakladaku neni o cem diskutovat - hmotnost, typ, nic vic.... :-!

nechci pusobit jako nepritel tatry, sam bych byl rad, kdyby se cesky firme s tak dlouhou a uspesnou tradici darilo, ale jsem realista... tatra proste v dnesnim konkurencnim prostredi nestaci a tom v cem ma nad konkurenci naskok (tzn. komfort a rychlost mimo zpevnene cesty) na zachranu fabriky nestaci. Chtelo by to vyhazet 99% vedeni + prodejcu, tucnou financni injekci na vyvoj a vytvoreni jednoznacne a pravidelne dealerske site.
Avatar - Special-line
kde sou patrioti?
Special-line
| 8. 1. 2011
Přesně jak píše T613 a taky protože téměř 50% trhu jsou tahače ze kterých je samozřejmě drtivá většina 4x2 silniční a ty Tatra nevyrábí.
Avatar - T613
kde sou patrioti?
T613
| 8. 1. 2011
ale ono je to fuk jestli je to od 3,5tuny nebo od 7,5 tuny. Stačí se podívat kolik je hmotnostních kategorií u náklaďáků, jestli jsou plnopohonné apod. Tohle je prostě nic neříkající tabulka. Jen na zaplnění místa na webu.

Tatra a extrémní spotřeba? Toto bylo dost diskutováno na truckforum a vždy se došlo k tomu, že Tatra má podobnou spotřebu jako konkurenční náklaďák ve stejné konfiguraci.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku