Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v srpnu 2010: Focus v čele dovozové nižší střední

Aleš Dragoun
Diskuze (70)
Stejně jako v malých vozech, i o kategorii výše se dějí zajímavé věci. Pryč jsou doby, kdy se v měsíčním pořadí vysoko umisťovala Kia Cee'd, nebo například VW Golf…

Srpnový trh se v meziročním srovnání ocitl v zisku, dosáhl +12,3 %. Před rokem bylo nově zaregistrováno 3.375 vozů, letos 3.791, tedy o 416 více.

Hledáte v první pětce Cee'd, či Golf? Tentokrát marně. Vládla tradičně domácí Škoda Octavia s 1.356 kusy. Na druhé pozici (a první mezi importy) ovšem neskončil jako minule francouzský sedan Renault Fluence, ale překvapivě Ford Focus. Dosáhl na 340 exemplářů. Třetí Hyundai i30 měl 273 registrací, čtvrté místo obsadil zmíněný Renault Mégane, od i30 jej ale dělilo jen deset nových vozů (263). Pátý je další Renault: již vzpomenutý Fluence s 255 kusy. Golf je na pro něj atypické šesté příčce, Cee'd je sedmý.

První Octavia si ve srovnání s osmým měsícem roku 2009 polepšila o minimálních 18 aut, tedy +1,3 %. Focus dosáhl také kladného výsledku, navíc poměrně výrazného. Loni jich bylo zaregistrováno 205, letos o 135 více (+65,9 %). Současná akční nabídka začíná na částce 279.900 Kč za pětidveřovou verzi Trend Plus s motorem 1,4 Duratec/59 kW. Hyundai i30 má o 15 jednotek méně (-5,2 %). Renault Mégane naopak vylétl o 75,3 % (+113 aut, loni jen 150). Fluence zatím vynecháváme, první dva se objevily až v prosincových statistikách.

Největší postup uplynulého měsíce si připisuje Chevrolet Cruze. Ten se zlepšil o 84,6 %. V srpnu 2009 se prodalo 26 vozů, zatímco teď si jich Jihokorejec s americkými geny připsal na konto 48.

Ve statistikách najdeme ještě jeden model, který je na tom mnohem lépe, navíc se jedná znovu o Chevrolet. Je jím předchůdce Cruze Lacetti, jeho navýšení +450 % (z 2 na 11 kusů) je ale spíše perličkou a raritou.

Propadák musíme znovu hledat mimo hitparádu, je skryt v kolonce Ostatní modely a ve znaku má dvě véčka, jednoduché a dvojité. Volkswagen Jetta ztratil -66,7 %, do svých garáží si jej postavil jen jeden nový majitel místo tří. Nejhorším v této statistice mezi první pětadvacítkou je BMW jedničkové řady s -65,6 % (z 32 registrací na pouhých 11). Ztrátu přes 50 procent má také Citroën C4 (-54,5 %, o 55 méně, loni 101).

Nižší střední třída, registrace na českém trhu v srpnu 2010
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období8/20101-8/20108/20101-8/2010
1.Škoda OCTAVIA13561709335,8%45,3%
2.Ford FOCUS34019659,0%5,2%
3.Hyundai i3027321527,2%5,7%
4.Renault MEGANE26321356,9%5,7%
5.Renault FLUENCE2559496,7%2,5%
6.Volkswagen GOLF20026225,3%7,0%
7.Kia CEE´D15429644,1%7,9%
8.Dacia LOGAN15014144,0%3,7%
9.Peugeot 30814411823,8%3,1%
10.Toyota AURIS1437483,8%2,0%
11.Opel ASTRA1138043,0%2,1%
12.Honda CIVIC534951,4%1,3%
13.Audi A3483481,3%0,9%
13.Chevrolet CRUZE483541,3%0,9%
15.Citroën C4465181,2%1,4%
16.Mazda 3333440,9%0,9%
17.Fiat BRAVO282840,7%0,8%
18.Seat LEON243530,6%0,9%
19.Mitsubishi LANCER222030,6%0,5%
20.Alfa Romeo GIULIETTA20390,5%0,1%
21.Fiat LINEA14790,4%0,2%
22.BMW 1112300,3%0,6%
22.Chevrolet LACETTI11340,3%0,1%
24.Subaru IMPREZA9680,2%0,2%
24.Toyota COROLLA9800,2%0,2%
-Ostatní modely242680,6%0,7%
-CELKEM379137725100,0%100,0%

Český trh v nižší střední třídě získal oproti roku 2009 13 %, počty nových aut stouply z 33.382 jednotek na 37.725. Tato kategorie je na tom tedy i nadále velmi dobře.

V celkovém pořadí od ledna vede po osmi měsících Octavia s 17.093 kusy (její spadl na 45,3 %). Druhá příčka stále náleží Cee'du (2.964, 7,9 %), třetí je evropský bestseller z Wolfsburgu Golf (2.622, 7 %). Na čtvrtém místě najdeme Hyundai i30 (2.152, 5,7 %), páté pořadí okupuje Mégane s minimální ztrátou 17 registrací (2.135, podíl má totožný jako Jihokorejec z Nošovic). Na prvních pěti místech se tedy od minule nic nezměnilo. Přes magickou tisícovku jsou ještě Focus, Logan a Peugeot 308, Fluence už do ní chybí jen zhruba padesátka.

V meziročním srovnání získala vedoucí Octavia 3.435 vozů (+25,2 %), Kia zatím prodala o 313 Cee'dů méně (-9,6 %) a Golf si naopak polepšil (+26,7 %, o 552 kusů více). Hyundai i30 získal pouhé 1 % (loni 2.131, letos +21), do plusu se dostal v červnu. Mégane se naopak propadl o značných 774 exemplářů, tedy -26,6 %, toto číslo ale naštěstí pro něj stále klesá.

Mezi vznětovými motory hraje prim tradičně domácí automobilka: Octavií s agregáty TDI bylo tentokrát 1.080 (79,7 % z celkových registrací). Mimochodem, tři nové bestsellery z Mladé Boleslavi spalují zemní plyn, tedy CNG. Počty a podíly turbodieselů u zbylých vozů první srpnové pětky jsou o hodně nižší: Ford Focus 57 (16,8 %), Hyundai i30 75 (27,5 %), Renault Mégane měl 47 (17,9 %) a jeho tříprostorová verze s odlišným designem Fluence 59 (23,1 %).

Aleš Dragoun
Diskuze (70)
24. 9. 2010 09:34
Re: KOMPAKTNÍ VÝPRODEJ
Renault Megane ;-)

Osobně mám zkušenost jen s Focusem v naftě, ročník tuším 05/06 a ten byl v pohodě. Interiér vůbec nevrzal (v té době měl kolem 100tis. KM) asi rok na to ale odešlo něco v motoru (čerpadlo?) a následoval odtah.

Manželka měla v práci několik služebních Fiest, předchozí generace. Jezdilo s nima více lidí, takže si umíte představit v jakém stavu byly. Prostě svinčík, bordel. Ale s interiérem taky problém nebyl.

Člověk si nevybere. Kvalita je +/- stejná u všech značek, takže zůstáva doufat, že si nevytáhneš černýho Petra.

Co se týče interiéru - jezdím dva vozy. Xsara, 01, skoro 125tis. Km. Palubka tvrdý černý plast, člověk by na něm mohl klepat řízky >:-[] ale ten vrzne až když trefím fakt obrovskou díru. Jinak ticho, lehká údržba, nešoupe se barva, nezůstávají rýhy když do toho člověk lehce ťukne.
Megane 05, skoro 75tis Km. Palubka sice měkčený hezký plast, ale vrže to pořád. Snad i na rovné silnici. Je tam pár ryh a údržba vyžaduje více péče. ;-)
Avatar - manitou
24. 9. 2010 00:14
Re: KOMPAKTNÍ VÝPLACH
no neblázni ty kluku ušatá, FF ve výběhu za 279 a golf 6 po prvním roce za 333 ? to je ale saská prostituce jako hrom volkswagen.cz/modely/golf/
navíc ten tvůj prďola s foukanou 1,4 dsg, adaptivní tlumiče a alacantara je za nějakých 650, to je skoro dvojnásobek
;-)
23. 9. 2010 23:13
Re: KOMPAKTNÍ VÝPRODEJ
Tak to mne mrzi, ze mas tak spatne zkusenosti. Pravda je, ze mam zkusenosti jen s Focusy pred rokem 2008. Kdybych ti mel, ale ja napsat seznam, co otec menil na tom Golfu, ani by se sem nevesel. Auris je trebas nic moc auto, ale spolehlive je, minimum zavad. Mam dost znamych co maji Mondeo a v poho (az na naftove vstrikovace, ktere odchazi po 60 tisicich). To pak zamrzi, ze sis auto koupil a az pak zjistil, ze je nepovedene, zpet to uz vzit bohuzel nelze :-( No ale co bys tedy misto Forda bral ? Myslis, ze je neco "spolehlivejsiho" za ty prachy ???
23. 9. 2010 16:37
Re: KOMPAKTNÍ VÝPRODEJ
Iste, vrzganie auta je nutnost po nasich cestach. Ale po 5 tis. km mi to pride malo :). Po dvoch rokoch ma auto iba 35tis. km. Plus jazdievam fakt slusne, co ma poznaju sa mi "smeju", ze kazdu jamu idem pomaly ako slimak. Nakoniec som sa na...l a vacsinu auta rozobral (tapec dveri, stlpiky, stresny tapec, etc.) vytlmil a uz je v aute klud :D. Ale stalo ma to kopu casu a nervov.

Ale celkovo vidim na tom aute, ze je proste uplne obycajne. Buchot od naprav - ziadne auto v danej triede nevydava take extremne zvuky. A nie je to moj kus, je to standard. Motor 1,8 - fakt nepodarena vec. Ono keby som mal iba ja taky kus, to mozno zvladnem. Ale v servisoch o tom vedia, uz mam x-ty FW riadiacej jednotky. mam poprecitane focus fora a na to, co sa stazujem ja, sa stazuje vacsina, majitelov, nie kazdemu to vsak vadi.
Nespmenul som zamky dveri - ford tvrdi, akoze vadna seria - po case vrzgaju a prestavju fungovat a treba vmenit. Su ludia, ktory zo 4-ch zamkov menili 6ks, ja som menil 2 a dalsie dva ma cakaju (z toho jeden uz meneny).

Proste to auto je oproti inym uplne podpriemene max. priemerne. A terazjsia cena sa blizi primeranej cene za taky smejd. Proste je to uplny spotrebak.

Bohuzial, kvalita sla dolu s prichodom faceliftu v r. 2008. Ked porovnavam starsie focusy, tie boli lepsie urobene.
23. 9. 2010 16:21
Re: KOMPAKTNÍ VÝPRODEJ
Holá věta je naopak symbol intelektu. Inflace slov nikam nevede. Jako příklad si vem třeba sebe.