Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v srpnu 2010: Pořadí značek

Ondřej Láník
Diskuze (42)
Prodej aut na českém trhu je po osmi měsících na úrovni toho loňského - krizového.

Na českém trhu se v srpnu prodalo 12.936 osobních a lehkých užitkových aut. Meziročně tak došlo k poklesu o 193 registrací, což představuje asi -1,5 %.

První značka pořadí - Škoda - v srpnu zaznamenala 3.178 registrací (-283 ks) a držela podíl 24,6 %. Největší zájem byl o Octavie (1.356 ks), z nichž drtivou většinu (asi 80 %) tvoří naftové motorizace. Druhým modelem celkového pořadí je Fabia (1.014 ks), která se prodává převážně s benzinovými motory (83 %). V modelovém TOP10 je také Škoda Superb (308 ks) a Škoda Yeti (280 ks).

Druhou značkou byl v minulém měsíci Renault s 1.362 registracemi (meziročně +494 ks), které znamenaly tržní podíl 10,5 %. Srpnový úspěch Renaultu stojí na modelech Mégane (263 ks), Fluence (255 ks), Thalia (219 ks) a Clio (194 ks).

Až na třetím místě je tentokrát Ford s 1.231 registracemi. Základ jeho úspěchu tkví v odbytu Focusu (340 ks) a Fusionu (259 ks).

Volkswagen, který je zhruba na loňských číslech, podobně jako Ford, momentálně nemá ani jeden model v TOP10 pořadí modelů. Nejúspěšnějším VW byl v srpnu Golf s 200 registracemi.

Páté místo obsadil Hyundai se 731 registracemi, nejvíce se prodávala podle očekávání i30 (273 registrací), nového SUV ix35 se prodalo více (131 ks) než i20 (122 ks).

Rozjezd prodeje Ibizy ST znamenal v srpnu návrat SEATu do TOP10 značek. Ibiza se taky stala nejprodávanějším dováženým autem měsíce a třetím nejprodávanějším modelem na českém trhu.

Registrace na českém trhu v srpnu 2010
-KategorieOA+LUVOA+LUVZměnaZměnaTržní podíl
-Období8/20108/2009[ks][%]8/2010
1.Škoda31783461-283-8,2%24,6%
2.Renault136286849456,9%10,5%
3.Ford12311216151,2%9,5%
4.Volkswagen87786980,9%6,8%
5.Hyundai731796-65-8,2%5,7%
6.Peugeot673618558,9%5,2%
7.Citroën509800-291-36,4%3,9%
8.Fiat431485-54-11,1%3,3%
9.Seat429160269168,1%3,3%
10.Kia410552-142-25,7%3,2%
11.Toyota377459-82-17,9%2,9%
12.Opel336376-40-10,6%2,6%
13.Dacia3152199643,8%2,4%
14.Mercedes-Benz259237229,3%2,0%
15.Audi24223573,0%1,9%
16.Chevrolet233284-51-18,0%1,8%
17.Suzuki228245-17-6,9%1,8%
18.BMW187218-31-14,2%1,4%
19.Nissan171224-53-23,7%1,3%
20.Mazda13312675,6%1,0%
21.Honda129180-51-28,3%1,0%
22.Mitsubishi89123-34-27,6%0,7%
23.Subaru87493877,6%0,7%
24.Volvo8082-2-2,4%0,6%
25.Alfa Romeo40241666,7%0,3%
26.Land Rover2113861,5%0,2%
27.Iveco1831-13-41,9%0,1%
28.Porsche1618-2-11,1%0,1%
29.Lexus1530-15-50,0%0,1%
30.Jeep1113-2-15,4%0,1%
31.Infiniti1037233,3%0,1%
31.Renault Trucks107342,9%0,1%
33.Lada920-11-55,0%0,1%
33.Ferrari936200,0%0,1%
-Ostatní8085-5-5,9%0,6%
-Celkem1293613129-193-1,5%100,0%

Vývoj na českém trhu od začátku roku 2010

Za prvních 8 měsíců roku 2010 se u nás prodalo 119.959 nových osobních a lehkých užitkových automobilů, tedy přibližně stejně jako loni (120.416 ks).

Dominantní Škoda (35.351 registrací) prozatím meziročně roste o 11,8 % a drží tržní podíl 29,5 %. Českou dvojkou je Ford (10.813 ks) s tržním podílem 9,0 % a na třetí pozici je Volkswagen (9.861 ks) s tržním podílem 8,2 %. Na něj se dotahuje Renault (9.066 ks). Následuje Hyundai (6.065 ks) už s poměrně velkým odstupem.

V TOP10 je několik značek s výrazným meziročním propadem: Ford (-1.443 ks), Kia (-664 ks), Citroën (-782 ks). To může souviset se změnou cenové politiky Škody, která letos získává dříve ztracené pozice.

Ve druhé desítce dramaticky klesají registrace Opelu (-711 ks) s poměrně mladou modelovou řadou, Chevroletu (-1.099 ks), který trpí obměnou nejlevnějšího modelu nabídky a Suzuki (-865 ks), které bojuje s dodávkami vozů pro český trh.

K letošním perličkám patří 51 registrací vozů značky Ferrari, 17 Aston Martinů, 12 Bentleyů, 10 Rolls-Royců nebo 8 Lamborghini.

Registrace na českém trhu, průběžné výsledky za rok
-KategorieOA+LUVOA+LUVZměnaZměnaTržní podíl
-Období1-8/20101-8/2009[ks][%]1-8/2010
1.Škoda3533131599373211,8%29,5%
2.Ford1081312256-1443-11,8%9,0%
3.Volkswagen986193355265,6%8,2%
4.Renault906683856818,1%7,6%
5.Hyundai60656090-25-0,4%5,1%
6.Peugeot5566556420,0%4,6%
7.Kia51225769-647-11,2%4,3%
8.Citroën48965678-782-13,8%4,1%
9.Fiat388637491373,7%3,2%
10.Toyota33113295160,5%2,8%
11.Mercedes-Benz25022480220,9%2,1%
12.Opel23583069-711-23,2%2,0%
13.Dacia2299172757233,1%1,9%
14.Audi21742302-128-5,6%1,8%
15.BMW2144177237221,0%1,8%
16.Seat2007168032719,5%1,7%
17.Chevrolet19583057-1099-36,0%1,6%
18.Suzuki17082573-865-33,6%1,4%
19.Nissan14661624-158-9,7%1,2%
20.Mazda13801485-105-7,1%1,2%
21.Honda13571909-552-28,9%1,1%
22.Volvo10311176-145-12,3%0,9%
23.Mitsubishi8091028-219-21,3%0,7%
24.Subaru759711486,8%0,6%
25.Iveco251289-38-13,1%0,2%
26.Porsche1871355238,5%0,2%
27.Land Rover1801215948,8%0,2%
28.Alfa Romeo1671452215,2%0,1%
29.Lexus150166-16-9,6%0,1%
30.Jeep12211398,0%0,1%
31.Lada98124-26-21,0%0,1%
32.Mini72591322,0%0,1%
33.Chrysler686800,0%0,1%
34.Renault Trucks5763-6-9,5%-
35.Ferrari51292275,9%-
36.Infiniti481929152,6%-
37.smart4739820,5%-
38.Dodge4575-30-40,0%-
39.Jaguar3786-49-57,0%-
40.Lancia3546-11-23,9%-
41.Saab2338-15-39,5%-
-Ostatní452488-36-7,4%0,4%
-Celkem119959120416-45756,6%100,0%

Ondřej Láník
Diskuze (42)
22. 9. 2010 23:13
Re: Kde je Wolff?
Sláva - wolff nalezen - hýká blahem nad článkem o prodeji 500 ks pětistovek v USA! Ještě není všem dnům konec....
22. 9. 2010 17:23
Re: Ošklivka
Nemerim to ja, konkretne tohle merili v Autobildu. Pouzivaji na to metodiku, kdy predni sedadlo nastavi jako by v nem pokazde sedel stejne velky clovek (resp. se stejnou nohou) a pak zmeri kolik zbyva mista vzadu (mezi zadni casti predniho operadla a zadnim operadlem). Je to podle me celkem objektivni postup. U Octavie II a Megane Kombi byla to hodnota stejna, u Meganu hatch to bylo mene, cca o ten kratsi rozvor vuci kombi).
Avatar - woody-alien
21. 9. 2010 22:03
Re: Kde je Wolff?
Já se obávám, že tady prostě mizej lidi !!!! 8-s

Wolff se neukázal, Deadlift mlčí, Počítač jakbysmet....kde jsou hergot ty jistoty plamenných diskuzí. Že by ani Áda nevěděl, to bych se divil... ;-)
21. 9. 2010 21:44
Kde je Wolff?
A já se ptám, kdepak máme wolffa, aby nám vysvětlil další "úspěchy" koncernu FIAT v malém netypickém českém rybníčku? Už mi to tady vyloženě chybí, zuž to tady dlouho nebylo, asi ho zmátl nový formát auto.cz....
21. 9. 2010 21:38
Re: Ibiza jde na dračku !
Jak by řekl klasik - dobré, ale trochu naturalistické >:D :yes: