Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chcete první mistrovský monopost Ferrari Michaela Schumachera? Nyní se prodává!

Dominik Kovář
Diskuze (0)

V roce 2000 ukončila nejslavnější a nejúspěšnější stáj historie formule 1 roky dlouhé čekání na mistrovské vavříny.

Po dvou mistrovských titulech u Benettonu si Michael Schumacher zvolil nelehký úkol. Od roku 1996 se rozhodl podepsat smlouvu s Ferrari, nejslavnější stájí historie formule 1, která na mistrovský titul čekala od roku 1979. V několika sezónách byl německý závodník velmi blízko kýženému úspěchu, nakonec se ale čekání na titul začalo prohlubovat a trpělivost s každým rokem klesala. 

V roce 2000, při páté sezóně spojení německo-italského dua Schumacher a Ferrari, se stáj z Maranella konečně dočkala. Po dlouhých 21 letech! V legendární bitvě s pilotem McLarenu, Mikou Häkkinenem, Michael Schumacher a Ferrari definitivně potvrdili mistrovský titul vítězným závodem v japonské Suzuce po skvěle zvolené strategii.

Video se připravuje ...

K první mistrovské sezoně v rudých barvách pomohlo Schumacherovi také šasi s číslem 198. To mělo premiéru při druhém závodě v Brazílii po nehodě v kvalifikaci, kdy Schumacher poškodil šasi, se kterým vyhrál úvodní závod ročníku 2000 v Austrálii. Kdo neměl možnost zažít formuli 1 před více než 20 lety, zřejmě neví, že týmy měly v případě jakýchkoliv problémů možnost nasadit náhradní monopost. 

Tento náhradní monopost pak dokázal se Schumacherem v kokpitu vyhrát závod v Brazílii. Se stejným monopostem dokázal vyjet pole position ve Španělsku a Monaku. Oba závody se ale Schumacherovi příliš nepovedly - ve Španělsku dojel až pátý a v Monaku po technických problémech cíl dokonce nespatřil.

Šasi 198 se vrátilo na desátý podnik sezóny na rakouský A1-Ring (dnešní Red Bull Ring). Ani zde úspěch nepřišel. Po čtvrtém místě v kvalifikaci byl Schumacher hned v první zatáčce sestřelen Ricardem Zontou z BAR-Honda a pro oba závod předčasně skončil.

Ferrari se povedlo dát poškozený monopost do pořádku a šasi tak putovalo po dalších závodech sezóny, i když se v ostrém závodě již nikdy neobjevilo. V následujícím roce byl monopost vystaven na autosalonu v Ženevě. 

Video se připravuje ...

Poté jej Ferrari prodalo vášnivému sběrateli italské automobilky, kterým byl Kevin Crowder z Texasu. V roce 2005 dostal monopost certifikaci Ferrari Classiche, aby následně sloužil na akcích F1 Clienti pořádaných Ferrari. Současný majitel získal monopost v roce 2016.

Vůz se v aukci skrze RM Sotheby’s bude nabízet od 3. do 12. dubna. V minulém roce se prodal mistrovský monopost Ferrari F2003-GA, se kterým získal Schumacher rekordní šestý titul, za téměř 15 milionů dolarů, čímž se stal nejdražším monopostem F1 v historii. Zda Ferrari F1-2000 tento rekord překoná, se dozvíme již za několik dní.

Dominik Kovář
Diskuze (0)

Doporučujeme