Chevrolet Aveo sedan: První dojmy
Sluší mu to totiž skoro stejně, jako hatchbacku Aveo, který vypadá jako připravený ke startu, i když je právě vybaven skromným základním benziňákem.
Sedan k dynamickým genům přidává trochu klidnější výchovy, která z něj učiní atraktivní volbu pro velkou skupinu zákazníků. Těm usnadní volbu pouhé přeměření zavazadelníku, do kterého se vejde metrové břemeno na délku, tedy o pět centimetrů více než napříč (!) Velkou radost kazí pouze obvyklé nemoci podobných konstrukcí, tedy velmi úzký vstupní otvor (v nejširším místě 45 cm) a vysoká nakládací hrana, i když zrovna hodnota 69 cm spolu s 16centimetrovým prahem uvnitř zdaleka nepatří k nejhorším.
Společný technický základ s minulým stejnojmenným sedanem prozrazují i některé zděděné nevýhody, například dno zavazadelníku, vpředu narušené zvýšeným prahem.
Když Aveo sedan potkáte, bude se vám zepředu velice líbit a zboku necháte klouzat zrak po linii oblé střechy, logicky ukončené hranou koncových světel. Ani si nevšimnete výrazně malých zadních dveří a potěší vás stoupající spodní prolis, chytře tříštící rozměrné lakované plochy.
Výsledek neslevil proti předchůdci ze žádné výhody a přidal spoustu dynamiky. Jen konec auta se nepovedlo postavit s kýženým vyvrcholením – hranatý „kufr“ působí trochu přetíženě
Interiér názorně dokazuje, jak může designér úspěšně zakrýt ekonomické škrty. Materiály totiž důsledně patří do nižší třídy a klasické „budíky“ nahradil velký displej s kontrolkami a otáčkoměrem, jako poslední památkou na výrobně drahé analogové přístroje. Vtip je v tom, že atraktivní tvary, okořeněné spoustou parádiček, zaujmou smysly natolik, že u nich zvítězí potěšení.
A samozřejmě jim v tom pomůže elegantní 368milimetrový volant, sdílený s většími Chevrolety i s Astrou a Insignií. Nebýt toho, že jej lze nastavit pouze výškově, nestěžovalo by si ani tělo. Takto se musí trochu krčit a navíc dotýkat dveří – konfigurace platformy určila řidiči a spolujezdci místa daleko od sebe.
Překvapivě dobře se ale sedí v měkkých předních sedačkách, dílem díky velkorysým rozměrům 50 x 64 cm, především ale kvůli možnosti spustit tu řidičovu abnormálně nízko. Nad hlavou pak vznikne plných 102 cm místa a pocitový kontakt s vozovkou připomíná sportovní auto. Pokud si nezměněné agregáty zachovají svůj tichý a komfortní projev a podvozek svou neevropskou měkkost, bude Aveo velmi příjemným prostředkem na dlouhé cesty.
Vzadu už se samozřejmě takové ódy neskládají, rozměry sedaček jsou tam totiž naopak podprůměrné (46 x 59 cm), místo pro hlavu jakbysmet (91 cm) a k tomu se přidávají obvyklé mínusy typu velkých panelů z nevzhledných tvrdých plastů, malých oken a jako bonusu ještě nepohodlného nastupování. Vzadu se tedy počítalo především s dětmi.
Minulé Aveo překročilo svůj stín nevalných výsledků v crashtestech a senzační ceny spolu s velkým kufrem a komfortním projevem mu vytvořily nevelkou, ale rostoucí skupinu příznivců, které nová generace rozhodně nezklame. A ty ostatní může zaujmout skutečně podařený design, když už to nebude špičková technika. Ovšem na druhou stranu – klasickou samočinnou převodovku se šesti vám také nenabídnou všude...