Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Aveo sedan: První dojmy

Ladislav Čermák
Diskuze (14)
Silný designový sloh udělal z korejských Chevroletů zajímavou alternativu. Takže jednodušší techniku určitě rádi odpustíme i sedanu Aveo.

Sluší mu to totiž skoro stejně, jako hatchbacku Aveo, který vypadá jako připravený ke startu, i když je právě vybaven skromným základním benziňákem.

Sedan k dynamickým genům přidává trochu klidnější výchovy, která z něj učiní atraktivní volbu pro velkou skupinu zákazníků. Těm usnadní volbu pouhé přeměření zavazadelníku, do kterého se vejde metrové břemeno na délku, tedy o pět centimetrů více než napříč (!) Velkou radost kazí pouze obvyklé nemoci podobných konstrukcí, tedy velmi úzký vstupní otvor (v nejširším místě 45 cm) a vysoká nakládací hrana, i když zrovna hodnota 69 cm spolu s 16centimetrovým prahem uvnitř zdaleka nepatří k nejhorším.

Společný technický základ s minulým stejnojmenným sedanem prozrazují i některé zděděné nevýhody, například dno zavazadelníku, vpředu narušené zvýšeným prahem.

Když Aveo sedan potkáte, bude se vám zepředu velice líbit a zboku necháte klouzat zrak po linii oblé střechy, logicky ukončené hranou koncových světel. Ani si nevšimnete výrazně malých zadních dveří a potěší vás stoupající spodní prolis, chytře tříštící rozměrné lakované plochy.

Výsledek neslevil proti předchůdci ze žádné výhody a přidal spoustu dynamiky. Jen konec auta se nepovedlo postavit s kýženým vyvrcholením – hranatý „kufr“ působí trochu přetíženě

Interiér názorně dokazuje, jak může designér úspěšně zakrýt ekonomické škrty. Materiály totiž důsledně patří do nižší třídy a klasické „budíky“ nahradil velký displej s kontrolkami a otáčkoměrem, jako poslední památkou na výrobně drahé analogové přístroje. Vtip je v tom, že atraktivní tvary, okořeněné spoustou parádiček, zaujmou smysly natolik, že u nich zvítězí potěšení.

A samozřejmě jim v tom pomůže elegantní 368milimetrový volant, sdílený s většími Chevrolety i s Astrou a Insignií. Nebýt toho, že jej lze nastavit pouze výškově, nestěžovalo by si ani tělo. Takto se musí trochu krčit a navíc dotýkat dveří – konfigurace platformy určila řidiči a spolujezdci místa daleko od sebe.

Překvapivě dobře se ale sedí v měkkých předních sedačkách, dílem díky velkorysým rozměrům 50 x 64 cm, především ale kvůli možnosti spustit tu řidičovu abnormálně nízko. Nad hlavou pak vznikne plných 102 cm místa a pocitový kontakt s vozovkou připomíná sportovní auto. Pokud si nezměněné agregáty zachovají svůj tichý a komfortní projev a podvozek svou neevropskou měkkost, bude Aveo velmi příjemným prostředkem na dlouhé cesty.

Vzadu už se samozřejmě takové ódy neskládají, rozměry sedaček jsou tam totiž naopak podprůměrné (46 x 59 cm), místo pro hlavu jakbysmet (91 cm) a k tomu se přidávají obvyklé mínusy typu velkých panelů z nevzhledných tvrdých plastů, malých oken a jako bonusu ještě nepohodlného nastupování. Vzadu se tedy počítalo především s dětmi.

Minulé Aveo překročilo svůj stín nevalných výsledků v crashtestech a senzační ceny spolu s velkým kufrem a komfortním projevem mu vytvořily nevelkou, ale rostoucí skupinu příznivců, které nová generace rozhodně nezklame. A ty ostatní může zaujmout skutečně podařený design, když už to nebude špičková technika. Ovšem na druhou stranu – klasickou samočinnou převodovku se šesti vám také nenabídnou všude...

Ladislav Čermák
Diskuze (14)
Avatar - rohYpnol
6. 3. 2011 11:57
Re: aveo
Podle mě je praktičnost přímo nepřímo úměrná vzhledu (obecně vzato). Sedan je ztělesněním proporcionální vyváženosti, dokonalá karoserie, optimální tuhost. Kombi je proporcionální bída, ale zas to je praktické. Liftback je někde mezi.
Malý sedan je problematický a působí vcelku komicky. Ale už i tam se najdou pěké kousky. Třeba současná Honda.
Fabia sedan byla z některých úhlů velmi vyvážená, z jiných zase ne moc povedená. Co se praktičnosti a vzhledu týká, tak ve své době neměla u nás konkurenci (v malých sedanech).
K tomuhle Aveu - podle mě kýč. Proporce a silueta vypadá slibně, ale detaily jak ze Strážců vesmíru.
Stejně tak mi velmi vadí (nejen na Aveu) silně stoupající linie bočních oken. Výsledkem totiž je velmi hamatná a vysoká zadní část. Sice to pak má velký kufr, ale estetika v háji. Sedan se má kupovat kvůli vzhledu, ne kvůli litrům v zavazadelníku. Od toho tu jsou kombi.
4. 3. 2011 22:50
Re: aveo
Jako majitel MPV tohle znám moc dobře a pije mě to krev!!!!!!!!! >:D ;-\
4. 3. 2011 22:47
Re: aveo
Výhoda sedanu je když v zimě otevřete kufr tak nemusíte znovu vytápět interiér jaku u hatchbacku. ;-)
4. 3. 2011 20:09
Re: aveo
Tak takové "štěstí" dělat stěhováka jsem neměl. Prostě potřebuji auto, ve kterém odvezu i něco většího než pár tašek.
4. 3. 2011 18:12
Re: A je to tady...
musim s tebou suhlasit jeden fakt dynamicky maly sedan....