Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Camaro ZL1 zvládne „čtvrtmíli“ za 11 sekund

David Bureš David Bureš 8. 5. 2012 • 22:05
43
2
Zobrazit náhledy (43)
Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro
Konkurenční Ford Mustang Boss 302 je však v oblíbené americké disciplíně rychlejší.

Čas překonání tratě dlouhé čtvrt míle (402 metrů) je pro Američany u automobilů jedním z nejdůležitějších parametrů, srovnatelný například s „naším“ zrychlením z 0-100 km/h. Není tak divu, že se Chevrolet pochlubil časem Camara ZL1, které čtvrt míli s pevným startem dokázalo urazit za 11,93 sekundy. Na konci rovinky přitom jelo rychlostí 186,7 km/h.

O moc pomalejší nebylo ani Camaro ZL1 s manuální převodovkou. Čtvrt míli s pevným startem jelo 11,96 sekundy s maximální rychlostí 188,3 km/h.

Camaro ZL1 tak zvládlo překonat magickou hranici 12 sekund. Čtvrt míli s pevným startem za méně než 12 sekund dokážou dosáhnout jen ty nejrychlejší sériové musclecary. Automobily, které čtvrt míli pokoří za méně než 11,49 sekundy, dokonce musí být na většině amerických závodních tratí schválených Národní asociací hot rodů (NHRA) vybaveny bezpečnostní klecí.

Před konkurenčním Fordem Mustang Boss 302 se však Chevrolet musel sklonit. Mustang Boss 302 modelového roku 2012 tuto disciplínu totiž zvládl za 11,72 sekundy s maximální rychlostí 188,6 km/h. O úspěchu a neúspěchu ve sprintu na čtvrt míle s pevným startem rozhodují tři faktory – reakční čas, točivý moment a trakce.

Pod kapotou Camara ZL1 pracuje kompresorem přeplňovaný 6,2litrový vidlicový osmiválec o výkonu 432 kW (580 k) a točivém momentu 754 Nm. Během pokusu obouval pneumatiky Goodyear Eagle F1 Supercar G:2. O co nejrychlejší start se u verze s manuálem stará i launch control.

Konkurenční Ford Mustang Boss 302 modelového roku 2012 používá pětilitrový vidlicový osmiválec o výkonu 325 kW a točivém momentu 517 Nm. To dokazuje, že maximální výkon není při sprintech na 402 metrů tak důležitý.

Chevrolet upozorňuje, že Camaro ZL1 není určeno jen pro jízdu na rovných silnicích. Na Severní smyčce Nürburgringu tento muscle car dosáhl času 7:41,27. To je srovnatelný čas s Porsche 911 GT3 z roku 2006, které s Walterem Röhrlem z volantem tuto trať objelo za 7 minut a 42 sekund.

Témata
Avatar - Barrichello
9. 5. 2012 15:11
Nejlepší je Chally
>:D >:D
Avatar - Camaro427
8. 5. 2012 16:40
Ach jo
Zatracenej Ford :-(

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku