Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Chevrolet Cruze hatchback: První kontakt

Aleš Jungmann
Diskuze (31)
Ještě než vám příští týden přineseme plnohodnotné jízdní dojmy z nového pětidveřového Chevroletu Cruze, jako první v ČR jsme využili nabídky a novinku bleskově prozkoumali.

Zaměřili jsme se především na změření vnitřních rozměrů, zapůjčený vůz se zážehovou šestnáctistovkou, tedy se základní motorizací, jsme však také krátce projeli. Po několika málo kilometrech nemůžeme vynášet žádné pevné soudy, avšak naše bezprostřední dojmy a postřehy vám samozřejmě rádi nabídneme.

Interiér a zavazadelník

Po otevření pátých dveří najdeme velkorysý vstup do zavazadlového prostoru, který pojme nadprůměrných 413 litrů. To je sice o 37 litrů méně než v případě sedanu, zde však můžete jednoduše sklopit sedadla a získat tím využitelný prostor 883 litrů. Po sklopení sedadel rovná ložná plocha nevznikne, při nakládání delších zavazadel je třeba překonat zhruba pěticentimetrový schůdek.

Chevrolet Cruze 4dv. vs. 5dv. - Srovnání vnějších rozměrů
RozměrLimuzínaHatchback
Délka [mm]45974510
Šířka [mm]17881797
Výška [mm]14771477
Rozvor [mm]26852685
Rozchod vpředu [mm]15451544
Rozchod vzadu [mm]15581558
Objem zavazadelníku [l]450413

Velké, dobře vyztužené plato unese i větší zatížení, zavazadlový prostor od prostoru posádky odděluje opravdu pečlivě. Lehce vypouklá záď hatchbacku slibuje více prostoru na zadních sedadlech, což se potvrdilo. Vzadu nechybí místo ani pro hlavu (nad sedákem 93 cm), ani pro kolena. Dělená lavice je měkká a velice pohodlná, sedák má délku 47 cm, jeho hrana je však položena podobně nízko (32 centimetrů) jako v sedanu a proto dospělým pasažérům stehna moc dobře nepodpírá.

Zavazadelník nabízí nadprůměrnou prostornost a pravidelný tvar. Nakládací hrana je sice trochu výš (72 cm) a schod za ní také není nejmenší (19 cm), ale délka 92 cm i šířka 102 cm, spolu s dostatečnou hloubkou a dostatečnou průchozí výškou pod zvednutým víkem (185 cm), potěší každého zákazníka. Až si říkáme, že Cruze variantu kombi opravdu skoro ani nepotřebuje.

Jízda

Základní šestnáctistovka je opravdu povedená. Samozřejmě, nemůžeme od ní očekávat výraznou dynamiku, při obsazení vozu dvěma osobami jí ale elán rozhodně nechybí. Nejvyšší výkon 91 kW je umístěn poměrně vysoko (6.200 min-1), po překročení pěti tisíc otáček však už motor ztrácí svůj příjemný, poctivý zvuk a začíná zvonivě dunět. Pro svižné zrychlování stačí agregát vytáčet jen lehce nad maximum točivého momentu (154 Nm při 4.200 min-1), a těšit se z příjemného, lineárního zátahu od volnoběžných otáček, který je v éře downsizingu čím dál tím větší vzácností.

Manuální pětistupňová převodovka s mohutnou hlavicí má dobře vymezený chod, řadička cestou nikde nedrhne a celkově není řazení v podstatě co vytknout. Pět stupňů bude nenáročným uživatelům, kteří neplánují dlouhé cesty po dálnici, stačit. Jízda na šestnáctipalcových litých kolech (vůz je ve výbavě LT+) je velmi pohodlná, auto dobře reaguje na pohyby volantem, řízení v sobě má příjemný odpor a s rychlostí tuhne tak jak má. S jeho přesností kolem středové polohy je to už trochu horší, mezi levnými hatchbacky však svým celkovým charakterem rozhodně patří mezi nejlepší.

Ceny a výbavy na českém trhu

Níže vidíte přehled a ceny nabízených výbav a motorizací. Při přímém srovnání se sedanem se výbavy lehce liší.

Verzi hatchback je již možné objednávat (standardní čekací doba bude kolem tří měsíců), dealeři se však předzásobují a to především vozy ve výbavě LT+.

Základní výbava LS nabízí bohatý standard. Nechybí ESP, šest airbagů, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrické stahování předních oken, dálkově ovládané centrální zamykání, palubní počítač a rádio.Za klimatizaci je potřeba připlatit 15 tisíc korun. Kola mají sice jen ocelové disky, pneumatiky jsou ale standardně rozměru 205/60 R16.

U verze LT je klimatizace již standardem. K tomu se přidává tempomat, elektrické stahování zadních oken a další položky. Až od LT+ jsou k dispozici všechny motory. Přívlastek Plus znamená navíc litá kola, přední mlhovky a zadní parkovací senzory. LTZ má 17palcová kola, automatickou klimatizaci, USB, Bluetooth a chromovou lištu pod okny. Jako jediná tato výbava umožňuje doobjednat navigaci (22.300,- Kč).

Chevrolet navíc nabízí dvě speciální edice. LT+ WTCC má proti LT+ navíc sadu spoilerů, 17palcová kola a modrý interiér Sonic Blue. LTZ+ WTCC ke standardu LTZ přidává také spoilery, dále čalounění červenou kůží a vyhřívání předních sedadel.

Chevrolet Cruze hatchback - ceny na českém trhu
Motor1,6 16V1,8 16V1,8 16V2,0 VCDi2,0 VCDi
Převodovka5M5M6A6M6A
Zdvihový objem [cm3]15981796179619911991
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]91/6200104/6200104/6200120/3800120/3800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]154/4200176/3800176/3800360/1750360/1750
Max. rychlost [km/h]190200195205209
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,010,110,48,59,8
Komb. spotřeba [l/100 km]6,66,67,45,66,3
Cena LS [Kč]274.900,-----
Cena LT [Kč]300.900,-----
Cena LT+ [Kč]316.400,-336.900,-366.900,-383.400,--
Cena LT+ WTCC [Kč]343.400,-----
Cena LTZ [Kč]-373.200,-403.200,-431.200,-461.200,-
Cena LTZ WTCC [Kč]-432.200,----

Děkujeme společnosti BSAUTOMOTOL za zapůjčení vozu.

Aleš Jungmann
Diskuze (31)
3. 9. 2011 08:15
Re: ceny
Doporucil bych vam se kouknout nejdriv do ceniku... Zjistil byste totiz, ze Passat 2.0 TDI 103 kW stoji zhruba o 150 tis vice oproti i40 ve stejne vybave a to nektere polozky do Passatu ani nelze zakoupit, jelikoz se napriklad neco jako vyhrivany volant, ci odvetravane sedacky do Passatu zkratka vubec nedodavaji. Ocekavam, ze ihned pribude reakce na kvalitu zpracovani nebo interieru. Zpracovani je perfektni, ostatne, staci si precist nektery ze clanku, nebo, lepe, sam si i40 vyzkouset.
2. 9. 2011 16:54
Re: Hatch
Nene, všechny zmíněné vozy (krom Focusu) jsou liftbacky (stejně jako třeba Škoda Octavia), jinak Focus byl podle mně míněn právě jako hatchback, nikoliv sedan...
Avatar - escorpion
2. 9. 2011 14:41
Re: Zase
Na predaji už pracujem a rozhodne vymením značku.
Chcem konečne auto. Už žiadne kompromisy vykúpené cenou ... bmw ...
Avatar - saldy
2. 9. 2011 14:19
Re: Zase
Snad nebude tak zle, auto prodej, každá investice se prostě nezdaří. Já to mám přes 2 roky a jsem spokojenej, ujedu 400 km, vylezu v pohodě a dobrým pocitem z jízdy, pravda, hlasitější podvozek už ani nevnímám, možná proto, že mi z rádia neustále řve radio BEAT >:D , s benzinem jsem tolik nenajezdil tak nebudu hodnotit.
Avatar - escorpion
2. 9. 2011 12:24
Re: Zase
Nesadla mi, to je pravda. Široký panel (parenie vajec-zdravý rozum by mal "radosť"). Slabý motor pri zapnutej klíme (momentálne nechladí). Výhľad z auta veľmi zlý. Podvozok nepoužiteľný. Nekomfortná jazda kvôli spojke.

Nemožnosť pri idúcom aute minimálnou rýchlosťou zaradiť jednotku, tak za 2, ale motor sa neskutočne dusí. Treba pracovať so spojkou, čo neprispieva jej životnosti. Spojka píska. Už to 2-krát v servise riešili, premazali, ale veľkú životnosť jej nedávam.

Plusy ? Žeby spoľahlivosť ? Pokiaľ neberiem do úvahy žiarovky, ktoré treba meniť viac ako je zdravé. Čo k autu povedať ? Keď bolo nové, tak som bol nadšený, ale po užívaní konštatujem sklamanie.

Mimochodom, výkup v servise 4 500 eur (nové 14 700). Strata 70 ! Hyundai nikdy viac. Iba kopírujú a neúspešne.