Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Chrysler 200 podrobně: Dva motory, devítistupňový automat a 4x4

Nový model přichází s technikou Alfy Romeo, novou převodovkou a úspornějším systémem 4x4. V USA se začne prodávat v létě jako luxusnější obdoba Dodge Dart.
Zpět na článek
13. 1. 2014 11:19
13. 1. 2014 11:31
13. 1. 2014 21:04
13. 1. 2014 11:46
13. 1. 2014 11:51
13. 1. 2014 11:52
13. 1. 2014 11:57
14. 1. 2014 07:20
14. 1. 2014 10:03
13. 1. 2014 13:21
13. 1. 2014 14:02
13. 1. 2014 11:19
Tož...
...interiér amerika, exteriér hjondé jak vyšitej! Dohromady nevim,nevim... >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barrichello
13. 1. 2014 11:28
Re: Tož...
exteriér ameriku opravdu nepřipomíná, souhlas.

Navíc pokud neplánují uvedení pod zančkou alfa v EU, tak to ani žádný turbodiesel nikdy mít nebude, jak bylo ještě minulý týden spekulováno.
Avatar - 3_diamanty
13. 1. 2014 11:31
paci sa mi
tak toto uz hej :yes: ;-)

v tej farbe modrej je velmi pekne
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Aladeen
13. 1. 2014 21:04
Re: paci sa mi
Dalo by sa povedať , že takto si predstavujem optimálny dizajn :yes: Jednoduché a napriek tomu nie nudné :-)
Avatar - M1chal
13. 1. 2014 11:46
Lancia
Bude to v Evropě jako Lancia ?? :-)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Glaukos
13. 1. 2014 11:51
Re: Lancia
Lancia se ruší! :-O
Avatar - M1chal
13. 1. 2014 11:52
Re: Lancia
Jooooo už to čtu ;-)
Avatar - Barrichello
13. 1. 2014 11:57
Re: Lancia
bude, když si to dovezeš z kanady a nalepíš si na to loga >:D >:D
Avatar - sendador
14. 1. 2014 07:20
Re: Lancia
Zrovna tohle auto by podle me melo urcite vetsi sanci jako Lancia nez 300, vypada docela evropsky.
13. 1. 2014 12:00
Zajímalo by mě......
.....technické řešení pohonu trošku podrobněji.

"V případě, že jsou poháněna jen přední kola, je kardan, mezinápravová spojka a jejich příslušenství v klidu."
Znamená to, že zadní diferenciál a poloosy jsou také v klidu ? To má nějaké elektromagnetické spojky v kolech ? Nebo se zadní poloosy a diferenciál točí a "v klidu" je jen kardan a mezinápravová spojka a jejich příslušenství ? To by ale musel mít kardan ještě jednu spojku u diferenciálu. A co je vůbec myšleno tím příslušenstvím kardanu a mezinápravové spojky ?

Ví to někdo, když už to z článku nejde vyčíst ? Pochybuji, že by se ozval autor.
Rozbalit vlákno
8
13. 1. 2014 12:24
Re: Zajímalo by mě......
Zajímalo by mně to taktéž.
Už dlouho sním o osobním autě, kde se dá pohon 4x4 zapnout či vypnout. I když
aby to bylo ono, musela by být poháněná zadní náprava...
13. 1. 2014 18:56
Re: Zajímalo by mě......
Tuhle funkci mají (nebo měla) spíš SUV/ terénní auta. Například Pajero má 2WD mód. Dnes jsou rozšířené automatické systémy, kde tuhle možnost běžně nemáš. Pokud ti jde o spotřebu, pak není automatika špatná (typicky se snaží posílat na druhou nápravu minimum). Pokud chceš zadokolku na blbnutí na stisknutí tlačítka, máš smůlu.
13. 1. 2014 19:08
Re: Zajímalo by mě......
Zatím co jsem smolil svojí reakci, tak jsi v podstatě to samé napsal taky. :-)
13. 1. 2014 18:38
Re: Zajímalo by mě......
Stačila by volnoběžka. Ale spíš bych řekl, že si jen autor neuvědomil, že se za jízdy otáčí všechna kola. ;-)
13. 1. 2014 19:05
Re: Zajímalo by mě......
Volnoběžka, resp. volnoběžky v každém zadním kole by to teoreticky řešit mohly, ale tento způsob pohonu (s volnoběžkami v kolech) je - nebo lépe - byla záležitost u teréňáků, kde šlo zejména o přípojení pohonu a nesofistikované, poměrně jednoduché odstranění odporů, když pohon není potřeba.

U osobního auta, kde může řidič chtít využít u pohonu 4x4, pokud je zapojen, i brzdný účinek motoru, to není asi při současné úrovni techniky to nejlepší řešení. Např. problém rázu záběru při přechodu z režimu jízda bez plynu a pod plynem, třeba v zatáčce a s tím spojené změny v jízdních vlastnostech.

Souhlasím s tvojí úvahou, že to autor opět asi ani moc nepromýšlel, na 100%. ;-)
13. 1. 2014 19:15
Re: Zajímalo by mě......
Možná to není to nejsofistikovanější řešení, ale cpát do kol elektromagneticky ovládané spojky mi přijde trochu praštěné (na tuhle třídu aut). ;-) I když by z toho teoreticky šel udělat zajímavý systém - ze spojek vzadu bys mohl udělat vlastně aktivní diferenciál.

Co se brzdění motorem týče, pořád by ti brzdil předek. Možná ne ideální, ale nejsem si jist, jestli by si vůbec řidič všiml rozdílu.
13. 1. 2014 19:21
Re: Zajímalo by mě......
Proto jsem se prvotně ptal, jak to v tom autě vlastně je. Volnoběžky jsou taky trochu na prd, (doeditoval jsem to do svého příspěvku v 19:05).

Kdo ví, jak to autor vůbec myslel, kdo ví, z čeho čerpal a kdo ví, jak to překládal z cizího jazyka a vůbec. :-)
Avatar - Lucaslegend
13. 1. 2014 21:40
Re: Zajímalo by mě......
To co popisujes, cize elektromagneticke spojky ma Honda a presne to vyuziva ako aktivny diferak a da sa to vyradit z cinnosti vybratim poistky a mas z toho iba predokolku ale pochybujem ze by to usporilo palivo .....
Avatar - Blue Sun
13. 1. 2014 13:21
Ne
Ne, prostě ne... Exteriér je divný, působí na mě jak staré vozy tak z devadesátých let. Podobně vypadaly některé americké Fordy, samozřejmě s detaily poplatnými době. Ovšem vnitřek z tohohle Chrysleru je paráda, tam bych neváhal ani minutku..
Rozbalit vlákno
0
13. 1. 2014 13:57
Na dnešní dobu
je ten předek nezvykle uhlazenej. Jinak záď, celková silueta a interiér jsou OK. Akorát to podle mě není dvojče Dartu, ale midsize sedan, co Bariku?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barrichello
13. 1. 2014 14:52
Re: Na dnešní dobu
Dvojče Dartu určitě ne, Sebring i 200 byly midsize sedany, z fotek nevypadá že by to zmenšili, ani by to nedávalo smysl. DART se za nějak rekrodně neprodává, dělat mu dvojče by jeho prodeje ještě snížilo..
13. 1. 2014 14:02
Design
Chápu, že se tam má asi vejít i někdo vyšší, ale z boku je to prostě divně vysoký, zvlášť u řidiče. Jinak na úvodní fotce se mi líbilo dost.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Pekelná Micinka
14. 1. 2014 03:40
Detroit Two Hundred
Čumáku chybí nějaká dominanta, centrální prvek. Jinak vůbec nemám nic proti, celkem se mi to líbí. Zadek, respkektive zadní světla mi připadají taková japonská. Ten klesající prolis za zadní nápravou mi připomíná Elantru. Je to takové best of both worlds. Škoda toho čumáku, ale třeba bude naživo dojem lepší.
Rozbalit vlákno
0