Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chrysler 300C: Driftovací speciál s motorem z Viperu

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Že přetvořit pětimetrovou limuzínu v náčiní pro drifty napadne jen Američana? Omyl, tenhle chrysler se prohání po Británii!

Závody ve driftu se po světě jezdí se vším možným, co má pohon zadních kol. U nás jsou oblíbená starší BMW, Japonci jezdí s Corollami AE86, v Americe jsou k vidění mustangy. Dveřmi napřed v kontrolovaném smyku ale umí upalovat i drahé supersporty. Nejatraktivnější však bývají totálně přestavěná auta s několika stovkami koní, většinou mají motor stejné značky jako zbytek, ale z jiného modelu

Brit David Waterworth jezdí oficiální ostrovní šampionát, s drifty začínal před jedenácti lety. Tři roky používal kupé Nissan Silvia série S15, na konci sezóny 2014 se ovšem rozhodl pro změnu. Vyměnil ho za Chrysler 300C ročníku 2006. Z nissanu použil pouze motor, on v něm totiž neměl originální agregát, nýbrž osmilitrový desetiválec Dodge Viper! No a do koncernové limuzíny se hodí přece jen více, že?

Přestavba auta trvala jen tři měsíce, pod přední kapotou dunící americký buchar ani není bůhvíjak laděný, výkon kolem 500 koní (368 kW) bez problémů stačí. Žádný kompresor, žádné turbo, žádný doping, Důležitější je točivý moment 712 N.m. Také šestistupňová manuální převodovka Borg-Warner T-56 je však tovární.

Červenočerné auto pálí gumy obuté na sedmipaprskových kolech, kokpit je samozřejmě oholený na kost a nesmí chybět předepsaná ochranná klec, která vede i dopředu kolem palubní desky. Ta se sérii vzdálila hodně a obsahuje jen důležité budíky. Chrysler má samozřejmě řízení vpravo a na zádi mohutné křídlo. Původní chromovaná maska vypadá na druhou stranu až důstojně. Oproti mnohem menším mrštným hatchbackům a kupé působí třístovka opravdu jako z jiné planety...

Aleš Dragoun
Diskuze (0)