Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chválili jsme The Grand Tour předčasně? Druhá epizoda nestála za nic!

Jan Mička Jan Mička 29. 11. 2016 • 11:26
23
Dlouho očekávaná show Clarksona a spol. má za sebou druhou epizodu. Ve srovnání s tou první to byl slabší odvar!

Na The Grand Tour, nový pořad Jeremyho Clarksona, Richarda Hammonda a Jamese Maye, jsem se asi jako většina z vás opravdu těšil. Amazon do něj nalil strašnou spoustu peněz, upoutávky vypadaly fantasticky, stejně jako koncept se studiem v podobě stanu na různých místech naší planety. První díl mě doslova rozsekal. Nasmál jsem se během něj několikanásobně více než za celou poslední sérii Top Gearu, líbí se mi nová testovací trať, a když na to přijde, tak i ochočený závodní jezdec Mike Skinner, který je naprostý opak tajemného Stiga. S očekáváním něčeho velkého jsem si pouštěl i druhou epizodu, nakonec jsem ji však dokoukal se sebezapřením…

Epizoda se natáčela v Johannesburgu a dostala název Operace pouštní přehmat. Stejně jako v prvním dílu si vzala moderátorská trojice na paškál osobu známou domácímu publiku, přičemž tentokrát to schytal prezident Jihoafrické republiky Jacob Zumo. Jeho neznalost číslovek si rýpnutí zasloužila, stejně jako nákup luxusních automobilů a bazénu ze státních peněz. V tomto ohledu by se ostatně mohli tahat za nos také někteří čeští politici.

Show o autech začala testem Aston Martinu Vulcan, který mi vzhledem k možnostem Amazonu i samotného Jeremyho Clarskona přišel dost odfláknutý. Statické i dynamické záběry jsou na světové špičce, o samotném autě jsem se ale dozvěděl pouze to, že se do něj moderátor pořádně nevejde, v nejostřejším módu má 800 koní, pískají mu brzdy, je nepředstavitelně rychlé, a při jeho řízení máte pocit, jako když sedíte v místnosti s medvědem, který se s vámi chce rvát.

Pak už se toho moc nedělo. Za volant se posadil Mike Skinner, Eboladrome objel za 1:15,5 a stanovil tak nový rekord trati. To se od auta, které nepodléhá pravidlům, dalo čekat. Neubráním se srovnání s testem vulcanu Chrise Harrise v poslední řadě Top Gearu: byl mnohem procítěnější, dokázal za stejný čas zprostředkovat mnohem větší zážitek jak ze samotného auta, tak projevu moderátora. V Clarksonově podání to byl prostě jenom takový standard…

Hlavní náplní epizody byl pokus moderátorské trojice stát se členy elitních speciálních jednotek. Jako útočiště posloužilo jordánské město vybudované pro výcvik speciálních jednotek a úkolem bylo zachránit důležitou osobu (v tomto případě britskou královnu) ze spárů padouchů. Háček byl v tom, že kdykoliv protivníci některého z moderátorů „zabijí“, je potřeba misi začít znova. Takový scénář bych bral ve chvíli, kdyby se pořad jmenoval „ Clarkson, Hammond a May si hrají na pistolníky a chtějí zachránit britskou královnu“, avšak ne v show o autech, která v podstatě začala až v druhé polovině krátkého filmu.

Clarkson usednul za volant Audi S8 plus, zprvu si neustále stěžoval na obrovskou nedotáčivost, a když se podařilo královnu vysvobodit, sesypala se na luxusní sedan hromada kulek. A něco podobného jsme už v Top Gearu také viděli. V pauze mezi první a druhou částí filmu si ještě James May střihnul jízdu v driftovacím vraku na místě spolujezdce, na podobné vylomeniny je už ale zkrátka starý, proto se aspoň snažil celkem nudnou „reportáž“ zachránit vtipným komentářem.

Je asi dobře, že The Grand Tour není pouhou kopií slavného Top Gearu, vždyť se také podle slov protagonistů o show o autech až tak moc nejedná, stejně je tady ale velký zástup fanoušků, kteří ji od nového pořadu stále budou očekávat. Zasloužilí padesátníci si hráli na pistolníky, test Aston Martinu Vulcan za moc nestál, a driftování v polorozpadlém BMW E30 je pod úroveň Jamese Maye. Podle Clarksona je to tak v pořádku, protože taková show pobaví mnohem více lidí. Záměr je tedy fajn, je ale potřeba si uvědomit, že to byl právě Clarkson a spol., kdo v minulosti formoval měřítka automobilového pořadu, a na ta velká část publika stále nedá dopustit.

Související články

2. 12. 2016 10:49
Re: No tak Autosalon TV Prima to není...
Dnes nejlepší komentář >:D
2. 12. 2016 10:47
Re: Clarkson and co.
Většina nových aut duši nemá. Jedná se pouze o spotřební zboží (i když v některých případech hodně drahé).. Doba, kdy se o duši dalo mluvit, je už bohužel hezkých pár let pryč..
Avatar - Ji/Ri
30. 11. 2016 13:31
Re: No tak Autosalon TV Prima to není...
>:D geniální :yes: :yes:
30. 11. 2016 01:37
Pani novinari
Jak oni u kazdeho dilu tg/tgt funi a maji vlka. S naprostym vypetim vsech sil to dokoukaji a pak behem 15 minut vyplodi odsuzujici clanek plny zklamani- co a jak bylo odflaknute, co bylo spatne, co by melo byt lepsi a co tam byt vubec nemelo. Ze je to cim dal horsi.
A přitom si nenechaji ujit dalsi dil :-)
Avatar - Londonbridge
29. 11. 2016 17:54
GT...
Je to velka a draha show kazda epizoda stoji Amazon Prime Ł 4.5 milionov celkovo okolo Ł 160 milionov za vsetky epizody , Jeremy ma v rocnej zmluve Ł 9.6 milionov +...Hammond a May tiez maju po Ł 600 000 za kazdu epizodicku... TG mal budget na epizodu len Ł 1 milion tak GT by mal podla toho rozbijat viac drahych aut a lietadiel....Uvidime....

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku