Čínský Rolls-Royce začíná dobývat Evropu. Hongqi tu začíná prodávat luxusní SUV E-HS9
Hongqi E-HS9 je superluxusní SUV s délkou 5.209 mm. Čínský konkurent vozů jako Bentley Bentayga a Rolls-Royce Cullinan přitom sází na elektrický pohon.
Čínské automobilky v posledních letech prodělaly velký skok vpředu, a tak se mnohé z nich dnes snaží prorazit také na náročném evropském trhu. Nejnověji do Evropy vstupuje luxusní značka Hongqi, která má ambice konkurovat tomu nejluxusnějšímu na trhu. Značce patřící do koncernu FAW se totiž díky jejímu charakteru někdy přezdívá čínský Rolls-Royce.
Splnit evropské emisní normy je stále složitější, a tak není divu, že Hongqi zkouší v Evropě prorazit prostřednictvím elektromobilů. A kde jinde to zkusit jako první než v ráji takových automobilů, v Norsku. Právě na tamější trh míří první várka superluxusního SUV Hongqi E-HS9, která opustila čínské město Čchang-čchun na konci září. Prodeje vozu v Norsku mají být spuštěny v prosinci.
Automobilka zákazníky láká na unikátní a vizionářský design, který vozu dodává silný postoj a specifický východní nádech. Podepsán je pod ním mimochodem tým Gillese Taylora, dřívějšího šéfdesignéra automobilky Rolls-Royce, což okořeňuje vztah mezi SUV a potenciální konkurencí. Tou je vzhledem k velikosti vedle Bentely Bentayga právě třeba SUV od Rolls-Roycu, Cullinan.
Hongqi E-HS9 ale slibuje také "působivý výkon a velice dobré jízdní vlastnosti", čemuž má pomoci technika v útrobách. Luxusní SUV dlouhé 5.204 mm s rozvorem 3.110 mm se totiž spoléhá na ty nejmodernější prvky.
V Norsku bude dostupný s dvěma sadami baterií. Základní model s lithium-iontovým akumulátorem o kapacitě 84 km ujede 396 kilometrů podle kombinovaného cyklu WLTP, zatímco vyšší specifikace se spolehnou na 99kWh baterii, díky níž ujedou až 465 km dle WLTP. Dobíjet lze přitom rychlonabiječkou stejnosměrným proudem až o výkonu 110 kW.
Poháněná jsou v obou případech všechna kola, a to prostřednictvím systému s dvěma elektromotory, jedním u každé nápravy. Ten se pomocí sedmi odlišných programů dokáže přizpůsobit různým jízdním podmínkám, díky čemuž má zvládat i náročné norské silničky. Modely se slabší baterií slibují kombinovaný výkon 320 kW, zatímco ty s větší baterií výkon dokonce 405 kW. Ty z 0-100 km/h zrychlí za 4,9 sekundy, maximální rychlost je omezena na 200 km/h.
Kabina je šestimístná nebo sedmimístná, přičemž o třetí řadě Hongqi tvrdí, že je pohodlná i pro dospělé pasažéry. Nechybí tu přitom vysoká míra luxusu, ať už dekor ořechovým dřevem nebo čalounění jemnou kůží. Palubní desku tvoří dvojice obřích displejů s úhlopříčkou 16,2", výbava už ve standardu čítá hlídání mrtvého úhlu nebo automatický parkovací asistent. Vyšší specifikace pak mají vzduchový podvozek, dovírání dveří nebo ventilovaná sedadla s masážní funkcí.
Hongqi E-HS9 bude na norském trhu nabízeno v základu za 619.900 norských korun, což je v přepočtu asi 1,6 milionu korun. A to je velice zajímavá nabídka, vždyť za podobnou částku v Norsku dostanete Audi e-tron Sportback (v základu za 622.100 norských korun), sice luxusní, ale výrazně menší SUV.