Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Citroën C3 Pluriel – první jízdní dojmy

Ondřej Láník
Diskuze (11)
Ačkoli oficiální uvedení na trh se teprve chystá, my už pro vás máme naše postřehy a dojmy z prvního "živého setkání" s Plurielem. A samozřejmě nechybí ceny...

V roce 1999 byl představen na autosalonu ve Frankfurtu koncept Pluriel a bezmála po 4 letech se obdobný automobil dostává do prodeje v celé Evropě, ale taky na severu Afriky nebo v Japonsku. Během uplynulé doby investovala automobilka 202 miliónů euro do vývoje, stavby prototypů, výroby a uvedení novinky na trh. C3 Pluriel je členem rodiny C3, se kterým sdílí 60 % dílů, ač to tak na první pohled nevypadá.

Výjimečná variabilita dělá z tohoto automobilu univerzální vozítko. Vedle mnoha dobrých vlastností převzatých z C3, získáváte navíc auto pro radost, se kterým se můžete těšit hned v několika možných konfiguracích (třídveřový hatchback, hatchback s panoramatickou otevřenou střechou, kabriolet, spider, nebo spider Pick-up). Tou nejnáročnější úpravou je asi vytvoření atraktivního spideru z hatchbacku. Rozhodnete-li se k této úpravě, je potřeba nejprve najít místo, kam s dvěma odnímatelnými oblouky, což asi nebude v našich podmínkách snadné (chce to nejlépe garáž). Samotná manipulace s 12 kg těžkým dílem je snadná a celá operace zabere 2-3 minuty. Na oblouky je možno zakoupit obal nebo stojan, na který jsou poměrně neskladné díly zavěšeny. Máte-li vyřešenu pověstnou otázku „kam s ním(i)“, můžeme vyrazit. Ke krátké projížďce jsme měli zapůjčenou silnější motorovou variantu 1.6 16V (80 kW), která je standardně dodávána s automatizovanou převodovkou Sensodrive. Ani silnější agregát neposkytuje téměř 1200 kg těžkému vozu (oproti C3 vozíte dalších 130 kg výztuh karosérie) velkou dynamiku. To ale zase tak moc nevadí, protože s Plurielem netřeba jezdit rychle. Prostě jen vychutnávejte jízdu krajinou, kontakt s okolím a nebo… obdivné pohledy dam a slečen ve městech (poznámka pro dámy-řidičky: funguje to velmi dobře také opačně). I při krátké projížďce pražským předměstím vzbuzoval otevřený Citroën náležitou pozornost, za což vděčí i atraktivní a neobvyklé rezavé metalíze.

V nejvíce otevřené verzi Spider je přirozeně také nejvíce větrno. Řidič a spolujezdec jsou poměrně úspěšně schováni za rozměrným čelním sklem, ale dvěma dalším pasažérům nepomůžou ani elektricky vytažená boční okna. Se spiderem ve čtyřech lze pohodlně jezdit rychlostmi do 50-60 km/h, rychlejší jízda je již pro zadní dva cestující nepříjemná. Naopak příjemná je možnost volby mezi manuální volbou převodů páčkami pod volantem (třeba když jedete krajinou) a automatem (ve městě). Přestože C3 Pluriel vychází z cé trojky, místa na zadních sedadlech je přece jen méně. I průměrně vzrostlý řidič, při pohodlné pozici za volantem, svým sedadlem značně omezuje prostor v oblasti kolen cestujícího na sedadle za ním. Plná obsaditelnost čtyřmístného Plurielu je tedy možná pouze na kratší vzdálenosti.

Lépe vybavená varianta s motorem 1.6 16V zahrnuje standardně téměř vše, na co si vzpomenete: 4 airbagy, ABS, EBD, EBA, kotoučové brzdy na všech kolech, centrální zamykání, elektrický posilovač řízení, elektricky ovládaná všechna boční okna, palubní počítač, automatickou klimatizaci, automatické stěrače a zapínání světel, audiosystém a 15 palcová kola z lehkých slitin. Cena takového vozu činí 599.900,-Kč. Připlatit je možno prakticky jen za metalízu (9.000,-Kč), měnič CD (10.000,-Kč), ESP a ASR (23.000,-Kč).

Levnější variantou zůstává známá benzínová 1.4 (55 kW) s klasickou manuální 5 stupňovou převodovkou za 459.900,-Kč. Ve výbavě ale standardně nenajdete ABS a další elektronické pomocníky (+19.000,-Kč), klimatizaci (za manuální +32.000,-Kč nebo za automatickou +42.000,-Kč) a slitinová kola (+12.900,-Kč).

Oficiální uvedení Citroënu C3 Pluriel na český trh je naplánováno na 5. června, takže právě začínající léto bude ideální příležitostí k vyzkoušení všeho, co zajímavá novinka nabízí. Vy se těště na brněnský autosalon, kde se s Plurielem určitě potkáte a my se těšíme na další svezení v plánovaném redakčním testu.

Ondřej Láník
Diskuze (11)