Jak se očekávalo, Citroën C4 Cactus přijíždí nově coby hatchback, byť kořeny crossoveru v sobě nezapře. Inovovaný vůz jsme prozkoumali v rámci světové premiéry v hlavním městě Francie.
Co znamená slovo "omlazený"?
Proč používáte takto zavádějící označení?
Vždyť omlazený znamená facelift, zatímco zde je prezentována zcela nová generace.
Začínám být nervózní...
je to tak. I když Citroën auto prezentuje jako nový C4 Cactus, sama Jacksonová v rozhovoru uvedla, že vůz prošel faceliftem a modernizace odráží právě zmiňovaný příchod C3 Aircross.
To je místní folklor... zvykneš si.
Tohle je facelift... a vlastně nedpodstanej, a auto nepřináší nic nového... tlumiče se určitě budou kazit, když je to Citroen.
Jo to nová barva lišty v interieru u Golfa zakládá novou třídu a úplně mění svět automobilů...
A že se motory sypou a přední náprava nevydrží víc, než jeden servisní interval? To je přece chyba dodavatelů... a našich silnic...
...zatímco technici od podvozku vynalézali a kouzlili jen proto, aby Citroen opět jezdil jako dřív, tak zbytek techniků spíš chrněl.
Jak je možné, že ani po FL (někdo tu píše dokonce optimisticky o nové generaci), si zadní oddíl nemůže stáhnout okna? Tohle opravdu nepochopím.
Jestli zároveň Cactus nahrazuje i C4, pak by mě zajímalo, jak chce takto prestižní výrobce vydržet jen u jednotek s maximálně průměrným výkonem. H/K ujelo PSA na celé čáře 8-s
aby nešli na bežnom heči stiahnuť zadné, to môže byť rozhodujúca chyba (niekedy stačí prkotina, ktorá zabije model), ale tie priemerné motory citrónu stačia. Ak stavia na komfort a štýl, tak výkony netreba, budú to kupovať ženy, či už ako majiteľky alebo pindateľky.
mám nejaké výhrady, ale toto je pre citrón správna cesta. Trochu uletený dizajn a stávka na komfort, masívne komunikovaný. Marketingovo je to nastavené dobre. Trochu ma prekvapilo ako skoro ušli od erbampov. Asi sú drahé alebo nepraktické alebo si ich ľudia nekupujú. Ale po blave vidim behať C3 len s nimi.
Nemá C3 airbumpy jen dole? Cactus je měl uprostřed dveří, kde to asi esteticky nepůsobilo nijak příjemně. Tady jsou taky jen dole, na spodní hraně dveří.
airbumpy cez celé dvere mali jednu nevýhodu, ktorá sa ukázala až po začiatku predaja - flotilové nákupy sa nekonali, lebo firmy nemali kam nalepiť firemné polepy na dvere.
Výborný postreh, až som mrkol katalógy a vyšlo mi nasledovné : Šírka/Dĺžka/Výška/Rozvor v mm. C3 Aircross 1976/4154/1637/2604 vs. C4 Cactus 1946/4157/1530/2595 rozmerovo skoro identické autá. :yes:
ony tie automobilky majú zmapované, koľko sa čoho predáva, a čo sa vyplatí vyrábať.
napríklad Nissan Qashqai - iba 5,3% sa ich predá s AWD. Z Nissanu Juke iba 1,9%.
A potom aj predokolky majú vzadu úplne zbytočný zvýšený tunel na podlahe.
"Since the Qashqai's arrival, automakers have also learned that off-road ability is not a must for the average SUV buyer. Nissan says four-wheel-drive versions of the Qashqai account for just 5.3 percent of the model's sales in Europe. For the smaller Juke, just 1.9 percent of the subcompact SUV's European sales have four-wheel drive. Removing the hardware needed to drive the rear wheels as well as the front wheels cuts weight and reduces CO2 emissions."
Tak nový (či výrazně inovovaný, v podstatě je to jedno) C-4 Cactus je v porovnání s něuvěřitelně lacině působícím přechůdcem určitě pokrok. Dokonce se dočkal i tolik postrádaného děleného zadního sedadla, ale pořád tomu autu chybí otáčkoměr (naprosto nepochopitelné a neomluvitelné) a pořád se také nedopracoval ke stahovacím oknům v zadních dveřích... :'-(
Jo, beru, že tohle kritizuje celkem dost lidí a někomu to určitě může vadit. Já bych tohle auto bral s automatem, kde je otáčkoměr stejně trochu zbytečný. A co se týká zadních oken - dnes mám v autě všechna 4 okna el., ale otevírám stejně jenom to u řidiče, abych si vzal lístek z parkovací závory - jinak vše řeším klimou.....
V době, kdy se značná část výrobců chválí tím, kolik má ve svých modelových řadách SUV a crossoverů, Citroen jde opačným směrem. Z Cactusu "udělá hatchback" , zvláštní marketing, ale proč ne, tak ať to výjde :yes:
Překvapila mě docela masivní nákladová hrana zavazadlového prostoru, ta je fakt monstrózní. Ventilace a další ovládání přes display, už je Bohu žel kolorit 8-s
Jo, možná by se jim mohlo konečně něco podařit. Myslím, že boom SUV začíná konečně trochu splaskávat a PSA v tomto segmentu stejně dávno ujel vlak.
Mě se tahle vlastně nová C4 docela líbí....
mne sa to zdá podľa toho, že čoraz väčší podiel z predajov SUV sú iba predokolky, a 4x4 je iba ako opcia
Napríklad - teraz uvoľnili info o BMW X2, v základe je to predokolka (sDrive).
Jo, tak nějak jsem to myslel. Připadá mi, že těch crossoverů se teď vyrojilo víc než SUV a když SUV, tak stejně ze 70% předokolky.
Nechci rozdmýchávat flame mezi příznivci a odpůrci SUV.....
No, nechci Ti oponovat, ale podíl SUV a crossoverů podle statistik stále roste. Ber tak, kolik výrobců ustupuje od MPV a nahrazuje je SUV, nebo crossovery, to samé i v kompaktní třídě, nebo v B segmentu. T-Roc, Arona, Kona, Stonic, 5008, i ten Scenic je už crossover... Lidi to chtějí a výrobci reagují. Jasně, ve většině případů jde jen o předokolky, ale lidé prostě téhle módní vlně podlehli. Nemusí mít Haldex, Xdrive, chtějí vyšší auto. S tím nic neuděláme, taková je doba a trh se přizpůsobuje.
Bohužel... Btw nejsem si moc jistý, že to lidi chtěji, obvzlášť za ty peníze navíc oproti klasickým autům. Je to výhodné jen pro výrobce a proto to dělaji.
Já se právě rozhoduji co po MPV dál, už stárne a mam víceméně jasno. Zůstanu s MPV, tedy s prostorným a variabilním autem ;-)
Asi chtějí, jinak by automobilky vyráběli na sklad, nebo by nebyly čekací lhůty třeba půl roku (viz třeba 3008, Ateca). Ve svém nejbližším okolí to pozoruji taky - kolega šel z Passata B7 do nového Tucsona, další z Octavie II do Qashqaie a poslední z Megane do CX-3.
Jestli jsem Tě pochopil správně, budeš nahrazovat dosavadní MPV novým, nebo ho "necháš do mrtě"? MPV už moc není, tedy krom severoamerického trhu ;-)
Cactus před faceliftem se mi líbil víc. Byl více extravagantní což se k Citroenu hodilo. Novinka by byla hezká ale bez airbumpů mu chybí to co pro něj bylo tak typické. Citroen mohl nabídnout i dvoubarevnou karoserii, ale to je jen detail.
Hold z nejvýraznějšího modelu značky se stává tuctové auto (v kontextu značky).
Dost mě překvapilo, že Cactus nahrazuje klasickou C4. No ale je to logické.
Hodně se těším až se v něm svezu, jsem dost zvědavý na nové tlumiče a sedadla.
V Nemecku mám kamaráta, ktorý je dealerom VW (región Hannover).
Od neho som počul prvýkrát výraz "Cactus-Klasse".
Spýtal som sa, ako ho to napadlo, a vysvetlil mi, že pojem "Golf-Klasse" sa používa desaťročia ako synomymum pre auto kompaktnej triedy, a že keď vyšiel na trh C4-Cactus, tak sa zákazníci chodili pýtať, či niečo podobné nechystá VW - mierne zvýšené a oplastované auto s robustnejším podvozkom, za prijateľnú cenu. Proste crossover, nie SUV.
Pripomenul Golf Syncro, ktorý sa vyrábal niekedy v 90-tych rokoch a bol v jeho regióne obľúbeným autom.
No a potom na dealerskej konferencii zistil, že viacerí dealeri sa dopytujú na to, či VW nechystá "Cactus-Klasse" a zaujímavé, že o tri roky prišla Audi Q2, teraz T-Roc. Aj keď obidva ponúkajú aj 4x4, na rozdiel od Cactusu.
Tak zaprvé, už Francouzi dospěli k tak přelomovému technickému řešení, jakým je otáčkoměr? Pokud ano, možná bych začal zvažovat, nakolik mě budou či nebudou štvát další stupidní inovace jako nestahovatelná zadní okénka, nezatáhnutelná panorama nebo ovládání skoro všeho přes tablet.
Auto ztratilo boční ochranné nebarvené plasty, takže po měste pochytá všechny škrábance. Vstup do kufru - šíleně vysoko a k tomu je úzký. Kolik asi budou stát ty supertlumiče až z nich začne téct olej? 10 tisíc jeden? Bude jako starší špatně prodejné. Chybí otáčkoměr, nelze stáhnout zadní okna. To je pro tvůrce techniky ostuda. Design připomíná bramboru - kulatý předek, nesourodá světla. Musel bych sežrat 8 zubních past s fluorem a vysrknout rtuť z deseti úsporek abych mi mozek dovolil tuto nepovedenou slátaninu "pejsek a kočočka vařili dort" koupit...
C4 Cactus byl vždy mým oblíbencem. I přesto si stojím za tím, že Citroen od začátku nevěděl, co s ním a vlastně mám pocit, že se do výroby dostal tak nějak ... omylem či shodou náhod >:-[]
Původní C4 Cactus byl od začátku nastaven jako "stylovka", ale zároveń byl tak trochu "lowcost" (nikoliv "lowend")... Jenže zatímco technická řešení tomu odpovídala (výdechy klimy, zadní okna, zadní opěradla, ... tak cena tomu neodpovídala. Navíc vnější design byl spíše stylový až výstřední.
Jak s ním tedy naložit? Osobně si myslím, že byly dvě cesty - buď ponechat styl a odstranit "lowcost" řešení, nebo C4 Cactus posunout do mainstreamu. Citroen udělal to druhé, tedy vlastně to samé, co udělala Škoda s Rapidem.
Jsem přesvědčený, že C4 Cactus tímto nebude mít na růžích ustláno, protože stále sebou táhne svůj původ. Udělat z C4 Cactus přímého konkurenta Golfa nebo Leona, tak nezlobte se na mě, ale na tohle prostě Cactus N-E-M-Á 8-s:-!:-!
I přes to musím smeknout před autem samotným, myslím že výsledek se vydařil. Největší paux pas v podobě nedělených zadních sedadel je pryč (a bylo už při předešlém FL, o kterém se tu na ACZ bůh ví proč tak nějak mlčelo...).
Takže výsledek se sice povedl, ale nevím, jestli to byl nejšťastnější recept.