Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Citroën C5 se prý do Evropy vrátí. Ale kdy?

Citroën v současnosti opouští na evropské trhu střední třídu, ale hodlá se do ní vrátit v roce 2020 s novou generací sedanu C5.
Zpět na článek
20. 9. 2017 13:25
Avatar - orsini
20. 9. 2017 12:17
Ach ta češtin!
"Přesněji řečeno v červnu letošního roku jsme se v Evropě rozloučily se sedan C5..." co to je za větu? Které ženy nebo děti se rozloučily se sedan (1. pád???).
Normálně nejsem hnidopich, ale tohle mě trhalo oči.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
20. 9. 2017 12:42
na sucasnej C5
pozorujem velmi zahadny az mysticky jav ktory je mozne sledovat len na par autach pocas poslednych xy rokov ... v podstate to auto kasnou nezostarlo ani o den.... skutocne velmi elegantny trvaci a hodnotny dizajn .. pritom ked vidim to nove prarastene morske prasiatko C3... tak mam zaludok neraz na krajicku ;-\ nic v zlom samozrejme ... berte to s rezervou... komu sa paci ok ale tak pre mna tie zlate citroeny su uz asi definitivne fuc... ;-\ a to uz ani nehovorim o xantii a XM... ktore maju dodnes snad este vacsie caro ako tato sucasna stale krasna C5
Rozbalit vlákno
0
20. 9. 2017 13:25
Coby uživatel..
aktuální C5 si snad mohu dovolit malou úvahu a to tím směrem, že vedení PSA je banda neschopů, co neví co chtějí a dobrovolně pouští pozice konkurenci..
Ono opuštění střední třídy na tři roky (a to minimálně, spíš si troufnu odhadnout že se to o rok protáhne) bude mít následky větší než malé, a to i v jiných segmentech, protože po tu dobu bude prostě Citroen fabrika vyrábějící auta tak do města a MPV a vzhledem k tomu že většina aut se prodává do firem coby služební tak tento prodej úplně opustí..
Prostě nebudou mít co nabídnout. Navíc lidé kteří ve firmě rozhodují co se koupí do procesu rozhodován pouští i své emoce a vnímání značek, a kdy nemají s Citroenem žádnou osobní zkušenost (protože pro ně aktuálně nemá ani jeden použitelný model) nebudou ho brát do úvahy ani coby variantu např. pro obchoďáky.
Rozbalit vlákno
18
Avatar - wakantanka
20. 9. 2017 13:27
Re: Coby uživatel..
Keďže z Citroena vyhodili hydro-pneu už to nie je Citroen, len Peugeot s iným znakom. :-)
20. 9. 2017 14:39
Re: Coby uživatel..
To se dá říci o 99% automobilové produkce světa - v drtivé většině se podvozek řeší prostě pérem a tlumičem.. A realita je taková že marketing dokáže prodat daleko dráž např. Passata bez jakéhokoliv technicky vyspělého řešení (alespoň co se podvozku týče) než Citroena s hydrou.
Mě konec hydry mrzí, ale na druhou stranu fabriku chápu, protože platoničtí bychaři ji svými moudry v diskuzích neuživí a reální zákazníci ji neoceňovali natolik aby ji zohlednili do svého nákupního chování..
Avatar - wakantanka
20. 9. 2017 15:46
Re: Coby uživatel..
No ale prave tou hydrou bol Citroen odlisny ako zvysok sveta. A dnes? Clovek musi hladat vela dovodov preco kupit Citroen. Ok v nizsich triedach zafunguje design ale vo vodach C5 to podla mna stacit nebude.
Avatar - pallas
20. 9. 2017 16:13
Re: Coby uživatel..
ale tu ide o úplne niečo iné.
Hociktorý výrobca môže vyrábať aj takmer dokonalé vozidlo, ale o tom to vôbec nie je. Ak na každom aute prerába, kto by ho mal dotovať, aby také auto ďalej vyrábal?
Príkladom je VW Phaeton - už sa to tu viackrát preberalo, akú stratu na každom jednom predanom kuse VW znášal.
Samozrejme, existuje určitá skupina alebo vrstva zákazníkov, ktorí si vyžadujú Citroen strednej triedy s hydropneumatickým odpružením, naopak, pre niektorých zákazníkov, ktorí také auto nevlastnili, a informácie majú len sprostredkované z počutia, to môže byť strašiak. Druhá generácia C5 sa predsa vyrábala aj s klasickým pružením, práve pre to.
20. 9. 2017 16:16
Re: Coby uživatel..
Stačit nebude na co? Na zbytek střední třídy v mainstreamu?
I když odmyslíme hydru, pořád C5 vyniká alespoň příkladným odhlučněním a lichoběžníkovým zavěšením vpředu..kdo to má?
Co nabízí oproti tomu např. takový Passat? Modernější budíky a barevnější dispeje, ok, ale technicky?.. A to proti Passatu nic nemám, ale ..
Avatar - _Karel_
20. 9. 2017 17:21
Re: Coby uživatel..
Čtyřkolku? Silný benzín?
Lichoběžník dnes "nikoho" nezajímá. Kolik lidí ví, že ho tam C5 má? :-)
20. 9. 2017 17:34
Re: Coby uživatel..
Ano, možností konfigurace VW vyniká, ale nemá nic co by neměla i konkurence (Insignia, Mondeo..). S lichoběžníkem máš bohužel pravdu, ale já jsem za něj rád..
20. 9. 2017 17:48
Re: Coby uživatel..
A jaké Mondeo bys postavil třeba proti Passatu 2.0 TSI 208kW, 4x4 s nastavitelným podvozkem? Nebo proti 2.0 TDI 176kW, 4x4 opět s nastavitelným podvozkem?
21. 9. 2017 07:15
Re: Coby uživatel..
To že ti fabrika nabídne kombinaci motoru a pohonu který může vyhovovat tobě je sice fajn, ale to automaticky neznamená že je to lepší auto. Nejde o vlastnost, ale o konfiguraci kterou si zaplatíš (a zrovna ty tvou uváděné budou naprosto okrajové).
Když mluvím o odhlučnění či lichoběžníku, tak jde o konstrukční vlastnost auta kterou dostáváš i v "ceně od.." tzn. i v holobytu se základním motorem..
21. 9. 2017 08:40
Re: Coby uživatel..
Jak nejde o vlastnost, jestliže Mondeo nenabízí nastavitelné tlumiče, tak je to úplně stejné jako když nenabízí třeba ty lichoběžníky. Stejně tak vysokovýkonný diesel, prostě když ho někdo nemá, tak i kdyby jsi mu zaplatil o dva miliony navíc tak ti jej nedodá. A to stejné třeba 4x4, které prostě Passat má a C5 nemá i kdyby se rozkrájela, protože vlastností konstrukce C5 je, že nemůže mít 4x4 stejně jako Passat nemá hydro i kdyby se rozkrájel, protože vlastností konstrukce podvozku Passatu je, že nemůže mít hydro. Prostě tvoje teorie je zcela mimo.
21. 9. 2017 12:52
Re: Coby uživatel..
Mondeo má TDCI BI-Turbo i s adaptivními tlumiči , nebo si připlatíš oproti Passatu 55 tis a mád BMW 3 250d také s možností ad.tlumičů. Silný diesel ti prodá kde kdo, 4x4 má v nabídce taky víc fabrik, stavitelné tlumiče taky. To že zrovna Passat to nabídne v jednom modelu za peníze zaráz je pěkné, ale pořád jde o naprosto konvenční rozšířenou techniku, žádné unikum. A navíc pokud chceš dvoukolku, tak zrovna v tomto případě máš třeba smůlu..
Navíc ony lichoběžníky máš v C5 vždy, kdežto one diesel bude mít kolik? 2% Passatů? Jinak máš jen nudnou tuctovou koncernovou šeď sTDI 110 kw.
Avatar - speedfred
20. 9. 2017 18:15
Re: Coby uživatel..
lichobežník má aj bratranec P 508GT
Avatar - woody-alien
21. 9. 2017 00:17
Re: Coby uživatel..
To jo, a je mu to houby platný. Při přímém a dost podrobném srovnání P 508 SW GT se svým Mondeem kombi 2.2 TDCI 2011 jsem žádnou výhodu plynoucí z této koncepce nezaznamenal. Celkově mohu konstatovat,. že mě naopak vrcholná 508 jízdně zklamala, a to nejen po stránce agility ale i chování a komfortu na horším povrchu. Mondeo bylo hlučnější a pro někoho možná nepatřičně tahalo za volant, ale 508 GT si povodilo na vařený nudli.
Avatar - speedfred
21. 9. 2017 06:31
Re: Coby uživatel..
na Pežó mi nešahej >:D
21. 9. 2017 14:01
Re: Coby uživatel..
Moje C5 V6 3000 280PS/550Nm s lichoběžníky a hydrou v sérii :-) se ráda potká s čímkoli neprémiovým i prémiovým o stejném objemu a ceně nového do 1,2 mil. Porovnáme výbavu, pohodlí, jízdní vlastnosti a výkony. Myslím, že za takto daných podmínek nepřijede nikdo, ostatně denně to na silnicích vidím. Ahoj.
Avatar - woody-alien
21. 9. 2017 22:47
Re: Coby uživatel..
To věřím. ;-) Já taky nepsal o ničem jiném než o P508 SW GT....a že si to necucám z prstu nakonec dokazuje i četnost podobných názorů v našich i zahraničních testech. Jen jsem chtěl poukázat na skutečnost, že sofistikovanější řešení nějakého technického celku ještě nezaručuje celkově lepší výrobek. To nejsou jen lichoběžníky P508 GT, vzpomeňme třeba na multilink prvních generací Ceedu a i30.
Avatar - 3_diamanty
20. 9. 2017 15:00
Re: Coby uživatel..
bohuzial ide to tam posledne roky pomaly ale isto ku dnu.. pritom citroen aj peugeot mali kedysi krasne vozy ( saxo VTS, xantia, XM, sucasna C5, 607, 406 coupe , 306 cabrio, RCZ ) .. ked som naposledy sedel v novej 208 ( sice sa mi jej minivolant z motokary pacil aj v praxi na kamaratovej ktoru som skusal ) tak okrem volantu to auto nedokaze zaujat fakt nicim... kasna je neprehladna... budiky take nijake... palubovka bola suhra akychsi roznorodych patvarov.... akoze ta elegancia a lahkost nejakej 206tky alebo 406tky je v dnesnych levoch uz fuc... uz tam necitis nic elegantne z minulosti... naopak je to v kabine gyc sem gyc tam... a som rad fakt ze som sa tymto ich sucacnym vozom ( v mojom pripade slo o male vozy ) uspesne vyhol ( nic nelutujem ) ... mne proste tieto nove PSA kusky fakt ani len vzhladom nesedia .. zbytok ako kabina a akasi vnimana kvalita to uz radsej pomlcim uplne ... treba vyskusat ... nikoho teda od tychto aut neodradzam... len mne podobne ako yaris ani 208 asbolutne nesedi... brrr
Avatar - pallas
20. 9. 2017 16:10
Re: Coby uživatel..
asi to nejde ku dnu, keď sa im zvyšujú predaje a podiel na trhu.
S čím ale súhlasím, je to, že Citroen naozaj zahadzuje svoje niekdajšie inovácie a výnimočnosť (hydropneumatika napríklad), málo predáva svoje športové úspechy (WRC, WTCC,...), a skutočne sám seba pripravuje o zisky tým, že niektoré modely predáva iba na konkrétnych trhoch, a nie všade.
Príklad je C3 Picasso v "terénnej" úprave, s ochranným rámom a rezervou na zadných dverách, ktorý predávajú iba v južnej Amerike, alebo sedan C4L, predávaný len v Číne a Rusku).
Takisto úplne nelogická absencia niektorých modelov, resp. verzií - napr. prečo neexistuje hatchback a kombi Elysee (podľa vzoru Fiat Tipo), a prečo je C4 v EU predávaná iba v jedinej verzii karosérie, kombík by jej veľmi pomohol.
20. 9. 2017 21:26
Nahradil XM?
Pokiaľ viem, C5 nemal nahrádzať XM, ten bol ešte o pol vesmíru inde. Po XM nasledovala asi 5-ročná pauza, po nej ho nahradil model C6, C5 bol priamym nástupcom Xantie.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - wakantanka
21. 9. 2017 10:28
Re: Nahradil XM?
C5 bol náhradou za Xantiu, po konci C6 ale mal prebrať aj jej pozíciu, teda aspoň podľa predstáv vo vedení. :-)