Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën představuje užitkové ë-Berlingo Van. Elektrická dodávka ujede 275 km

Stanislav Kolman
Diskuze (72)

Francouzská automobilka začne elektrickou verzi svého užitkáče prodávat ve druhé polovině letošního roku. Už teď se však dozvídáme technické podrobnosti.

Po čistě elektrických užitkových vozech ë-Jumper a ë-Jumpy se ë-Berlingo Van stává dalším přírůstkem francouzské rodiny. „Model je důležitým článkem naší elektrické ofenzívy a konkrétní odpovědí na nové výzvy mobility pro všechny profesionály,“ sdělil Vincent Cobée, generální ředitel Citroënu.

Techniku samozřejmě zajistila skupina PSA. Vůz je posazen na platformě e-CMP a v podlaze má akumulátor s kapacitou 50 kWh, jenž podle tabulkových výpočtů vystačí na dojezd 275 kilometrů na jedno nabití. Citroën dává na akumulátory záruku 8 let nebo 160.000 kilometrů, během nichž nesmí kapacita baterie klesnout pod 70 %. Nabíjet lze z klasické domácí zásuvky, wallboxu či na rychlonabíječce o výkonu až 100 kW. V takovém případě potřebujete na dobití do 80 % rovných 30 minut.

Elektrické Berlingo Van je osazeno jedním elektromotorem s výkonem 100 kW a 260 newtonmetry točivého momentu, přičemž dosáhnout může maximální rychlosti až 130 km/h. Parametry lze přitom dávkovat na základě zvoleného jízdního režimu. Eco (60 kW, 190 N.m) elektromotor utlumí a optimalizuje spotřebu vytápění a klimatizace, Normal (80 kW, 180 N.m) je pak o něco účinnějším kompromisem a Power (100 kW, 260 N.m) dodává potřebnou dynamiku bez jakýchkoliv omezení.

Video se připravuje ...

Informace o toku energie najdete na pětipalcové obrazovce multimediálního systému uprostřed. Za příplatek lze vůz dovybavit digitálním 10“ přístrojovým štítem a head-up displejem promítajícím informace na čelní sklo, což je v daném segmentu premiéra.

Elektrický pohon výrazně neomezuje praktičnost dodávky. Citroën ji nabízí s délkami 440 cm (M) a 475 cm (XL) a pojme dvě až tři osoby. S řešením jménem Extenso lze sklopit sedadlo spolujezdce a zvýšit tak nákladovou délku na 309, respektive 344 centimetrů. Užitečná šířka mezi podběhy kol je 123 cm a umožňuje naložit dvě europalety. Užitečný objem se pproti spalovákům nezměnil, má hodnotu od 3,3 m3 do 4,4 m3. Elektromobil zvládne užitečné zatížení 800 kg a přívěs o hmotnosti 750 kg.

Kromě variability lákají Francouzi také na plejádu asistenčních a bezpečnostních systémů. Nechybí asistent pro rozjezd ve svahu, přední, boční a zadní parkovací asistent, zadní parkovací kamera, automatické přepínání dálkových světel, automatické nouzové brzdění, varování před opuštěním jízdního pruhu, kontrola stability při jízdě s přívěsem, rozpoznávání dopravních značek...

Vyšší verze multimediálního systému je vybavena vestavěnou navigací, využít však můžete i zrcadlení chytrého telefonu prostřednictvím služeb Android Auto a Apple CarPlay. Teď už si musíme počkat jen na ceny, které očekáváme zhruba v polovině letošního roku.

Stanislav Kolman
Diskuze (72)

Doporučujeme

17. 3. 2023 18:40
dodávka
Jednak jsem velký nadšenec do elektro automobilů, ale zároveň jsem ten typ člověka, který naprosto nutně potřebuje prostorné auto s velkým zavazadlovým prostorem, když převážím věci z chalupy k nám do domu v Praze. Zrovna minulý týden jsem vezl 15 cateringových židlí od https://www.tentino.cz/zidle/ a nejsem si úplně jist, zda by se to všechno do Berlinga vešlo :-D
17. 1. 2021 21:18
Re: e auta
Teď mluvíš jak nějaký komunistický tlampač. Ještě to nezapomeň doplnit o "diverzní ideologické centrály". :-[] :-[] :-[]
17. 1. 2021 21:15
Re: Za mě cajk....
Zatím... Do dalšího útoku ekoteroristické EU... :-( :-( :-( :no:
17. 1. 2021 21:13
Re: Re: Re: To je to pravé
..."ale to pořádné, ne EV"! :-)
Avatar - Mikesus
17. 1. 2021 16:24
Re: Za mě cajk....
Neni proti čemu argumentovat ted. Napsal jsi nesmysl, který ti uz par lodi vyvrátilo.
Ale jestli chceš.
https://www.citroen.cz/…specifikace.html#…
K dispozici 1.5HDI 100 a 130k.
Co tam mas za argumenty ty, ze se firmy musi přizpůsobit ev dodavkam?