Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën Racing se příští rok nezúčastní WRC, zaměří se na vývoj nového vozu

Jan Mička
Diskuze (3)
Automobilka Citroën má v motorsportu dlouholetou tradici ověnčenou řadou úspěchů. Výjimkou není ani světová rallye, které se však v příštím roce nezúčastní.

V červenci letošního obletěla svět zpráva o nových pravidlech soutěží WRC pro rok 2017. Závodní speciály budou o 55 milimetrů širší, převisy se prodlouží o 60 vpředu a 30 milimetrů vzadu, sníží se hmotnost (o 25 kilogramů) a především navýší výkon díky většímu restriktoru turbodmychadla. Namísto 300 koní, které aktuálně poskytují přeplňované šestnáctistovky, se můžeme dočkat až 380 koní. Je toho ale víc - přepracovaná aerodynamika v čele s masivnějším zadním křídlem zvýší přítlak a průjezdy zatáčkami proto budou ještě dramatičtější a rychlejší.

Automobilka Citroën získala v seriálu WRC osm titulů mistra světa a 94 vítězství, do kolotoče ale nastoupí až v sezóně 2017. Ředitel týmu Citroën Racing Yves Matton rozhodnutí vysvětluje snahou věnovat veškeré úsilí do vývoje nového vozu, to ale neznamená, že přestane aktuální dění soutěže sledovat. Nové speciály nahradí ty, které Citroën nasadil v roce 2011, do sezóny 2017 tak vkročí za stejných podmínek jako soupeři.

„Rallye je fascinující sport, který klade důraz na výkon, spolehlivost a odolnost automobilů i jejich pilotů ve velkolepém prostředí. Disciplína je díky rozšíření přímých přenosů a příchodu Číny do kalendáře závodů pro rok 2016 opět na vzestupu. V roce 2017 přijde nová generace vozů, která se jeví jako velmi atraktivní, a ve stejné době se do soutěží zapojíme opět i my. Uděláme vše proto, abychom mohli začít psát novou kapitolu naší historie. S odkazem, který za námi stojí, se tato výzva může zdá ambiciózní, ale my k ní přistoupíme s pokorou, budeme své cíle postupně navyšovat, až na samotný vrchol,“ uvedla v tiskové zprávě ředitelka Citroënu Linda Jackson.

Neúčast týmu Citroën Racing v seriálu WRC ale neznamená ukončení veškerých aktivit ve světě rychlých kol. V příštím roce se opět zúčastní seriálu WTCC se dvěma vozy Citroën C-Elysée WTCC. Pilotovat je budou José María López a Yvan Muller – dva ostřílení závodníci, kteří brali šest z posledních osmi světových titulů.

A co Sébastien Loeb, který v barvách Citroënu získal devět mistrovských titulů WRC? Společně s Danielem Elenou vyrazí na Rallye Dakar v barvách týmu Peugeot Sport. „Otočil jsem na novou stránku, ale v paměti si držím radost a uspokojení z toho, že jsem se podílel na úspěchu Citroënu ve WRC a WTCC. Nešlo jen o čísla a rekordy, ale také o krásné lidské zážitky. Jen stěží lze uvěřit, že většina členů tohoto mimořádného týmu zde byla již před patnácti lety! Jejich touha po vítězství a bezbřehá motivace mi budou chybět, ale nebudu daleko. Zůstávám v týmu skupiny PSA Peugeot Citroën a těším se na novou výzvu,“ řekl Loeb k dalšímu vývoji jeho závodnické kariéry

Jan Mička
Diskuze (3)
22. 11. 2015 12:22
Re: Citroen v rally udělal špatné rozhodnutí, když
Já bych tak skeptickej nebyl. Je fakt, že příští rok bude nebude za moc stát, protože konkurencí pro VW bude jen podprůměrný tovární tým (Hyundai) a soukromý M-Sport. Ale v roce 2017 po příchodu Toyoty a Citroenu bude v MS 5 značek (to už dlouho nebylo a je to v současné době max. únosný počet).
Avatar - praděda7
21. 11. 2015 18:44
Re: Citroen v rally udělal špatné rozhodnutí, když
Mám takové neblahé tušení, že se rally sport posunuje špatným směrem a vše skončí zrovna tak, jako Group B v roce 1986... ;-\
Avatar - KANKUNEN
21. 11. 2015 16:50
Citroen v rally udělal špatné rozhodnutí, když
ve prospěch devátého titulu Loeba pustili Ogiera ke konkurenci. Stejně v rally příští rok pojedou jen dva tovární týmy a z toho není jeden konkurenceschopný.