Continental Supersports je nejrychlejší bentley historie. Jak je rychlé?
Nově představené Bentley Continental Supersports je poháněné šestilitrovým dvanáctiválcem o výkonu 710 koní a točivém momentu 1.017 N.m.
Současná generace Bentley Continental je s námi již od roku 2011, a tak se už pracuje na nástupci, který by měl dorazit v příštím roce. Mezitím automobilka představuje jistou labutí píseň aktuální generace, verzi Continental Supersports. Ta se pyšní titulem nejrychlejší bentley historie, což kdysi platilo i pro stejnojmenného předchůdce prezentovaného v roce 2009.
Novinka je poháněná dvakrát přeplňovaným šestilitrovým dvanáctiválcem do W, který je díky novým turbodmychadlům a přepracovanému chladicímu systému naladěn na 710 koní (522 kW) a 1.017 N.m. Zatímco maximální výkon leží v 6000 otáčkách, vrchol točivého momentu je dostupný v širokém pásmu mezi 2050 a 4500 otáčkami.
Takhle silný agregát Bentley v sériové produkci ještě nenabídlo, oproti minulému Continentalu Supersports je o 80 koní výkonnější, což se projevuje i na parametrech. Nejrychlejší model historie značky zrychlí z 0-100 km/h za 3,5 sekundy a jede maximální rychlostí 336 km/h. Tyto údaje platí pro kupé, k dispozici je však rovněž kabriolet. Ten je na stovce za 3,9 sekundy a jede nejvýše 330 km/h.
Motor spolupracuje s osmistupňovým automatem od ZF, který dostal nový měnič pro zvládnutí tak vysokého točivého momentu. Síla agregátu je pak přenášena na všechna čtyři kola, a to ve výchozím poměru 40:60 mezi přední a zadní kola. Novinkou je pak vektorování točivého momentu poprvé využité v Continentalu GT3-R, které přibrzďováním kol zvyšuje agilitu vozu v zatáčkách.
O zkrocení mamutí síly se starají karbon-keramické brzdy s vylepšeným chlazením, jejichž kotouče mají průměr 420 mm vpředu a 356 mm vzadu. Obří kotouče jsou potřeba, vždyť si musí poradit s automobilem vážícím 2.280 kilogramů! Pohotovostní hmotnost kabria pak činí dokonce 2.455 kg!
Supersports se oproti jiným verzím continentalu liší také svým agresivním vzhledem. Příď a záď ozdobily karbonové detaily, nové jsou i širší prahy nebo otvory v kapotě. Dramatickou podobu doplňují černě lakované detaily nebo zatmavená světla. Za příplatek je pak pro kupé dostupný zadní spoiler doplněný o výraznější splitter vpředu.
Bentley Continental Supersports – srovnání s konkurencí | |||
Model | Bentley Continental Supersports | Ferrari GTC4Lusso | Mercedes-AMG S 65 kupé |
Motor | 6.0 W12 TT | 6.3 V12 | 6.0 V12 TT |
Pohon | 4x4 | 4x4 | 4x2 |
Zdvihový objem [cm3] | 5998 | 6262 | 5980 |
Válce/ventily | 12/4 | 12/4 | 12/4 |
Největší výkon [kW/min] | 522/6000 | 507/8000 | 463/4800-5400 |
Točivý moment [N.m/min] | 1017/2050-4500 | 697/5750 | 1000/2300-4300 |
Převodovka | 8A | 7DS | 7A |
Max. rychlost [km/h] | 336 | 335 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 3,5 | 3,4 | 4,1 |
Pohotovostní hmostnost [kg] | 2280 | 1790* | 2185 |
*Suchá hmotnost |