Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Continental Supersports je nejrychlejší bentley historie. Jak je rychlé?

David Bureš
Diskuze (8)

Nově představené Bentley Continental Supersports je poháněné šestilitrovým dvanáctiválcem o výkonu 710 koní a točivém momentu 1.017 N.m.

Současná generace Bentley Continental je s námi již od roku 2011, a tak se už pracuje na nástupci, který by měl dorazit v příštím roce. Mezitím automobilka představuje jistou labutí píseň aktuální generace, verzi Continental Supersports. Ta se pyšní titulem nejrychlejší bentley historie, což kdysi platilo i pro stejnojmenného předchůdce prezentovaného v roce 2009.

Novinka je poháněná dvakrát přeplňovaným šestilitrovým dvanáctiválcem do W, který je díky novým turbodmychadlům a přepracovanému chladicímu systému naladěn na 710 koní (522 kW) a 1.017 N.m. Zatímco maximální výkon leží v 6000 otáčkách, vrchol točivého momentu je dostupný v širokém pásmu mezi 2050 a 4500 otáčkami.

Takhle silný agregát Bentley v sériové produkci ještě nenabídlo, oproti minulému Continentalu Supersports je o 80 koní výkonnější, což se projevuje i na parametrech. Nejrychlejší model historie značky zrychlí z 0-100 km/h za 3,5 sekundy a jede maximální rychlostí 336 km/h. Tyto údaje platí pro kupé, k dispozici je však rovněž kabriolet. Ten je na stovce za 3,9 sekundy a jede nejvýše 330 km/h.

Motor spolupracuje s osmistupňovým automatem od ZF, který dostal nový měnič pro zvládnutí tak vysokého točivého momentu. Síla agregátu je pak přenášena na všechna čtyři kola, a to ve výchozím poměru 40:60 mezi přední a zadní kola. Novinkou je pak vektorování točivého momentu poprvé využité v Continentalu GT3-R, které přibrzďováním kol zvyšuje agilitu vozu v zatáčkách.

O zkrocení mamutí síly se starají karbon-keramické brzdy s vylepšeným chlazením, jejichž kotouče mají průměr 420 mm vpředu a 356 mm vzadu. Obří kotouče jsou potřeba, vždyť si musí poradit s automobilem vážícím 2.280 kilogramů! Pohotovostní hmotnost kabria pak činí dokonce 2.455 kg!

Supersports se oproti jiným verzím continentalu liší také svým agresivním vzhledem. Příď a záď ozdobily karbonové detaily, nové jsou i širší prahy nebo otvory v kapotě. Dramatickou podobu doplňují černě lakované detaily nebo zatmavená světla. Za příplatek je pak pro kupé dostupný zadní spoiler doplněný o výraznější splitter vpředu.















Bentley Continental Supersports – srovnání s konkurencí
Model Bentley Continental Supersports Ferrari GTC4Lusso Mercedes-AMG S 65 kupé
Motor 6.0 W12 TT 6.3 V12 6.0 V12 TT
Pohon 4x4 4x4 4x2
Zdvihový objem [cm3] 5998 6262 5980
Válce/ventily 12/4 12/4 12/4
Největší výkon [kW/min] 522/6000 507/8000 463/4800-5400
Točivý moment [N.m/min] 1017/2050-4500 697/5750 1000/2300-4300
Převodovka 8A 7DS 7A
Max. rychlost [km/h] 336 335 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,5 3,4 4,1
Pohotovostní hmostnost [kg] 2280 1790* 2185
*Suchá hmotnost
David Bureš
Diskuze (8)
6. 1. 2017 22:59
Re: Nelíbí
Ale anglicki futbalisti aspon maju co kupovat :-)
6. 1. 2017 20:49
Kouptě neco jiného
MUSTANG !!!
Avatar - _Karel_
6. 1. 2017 17:35
Re: Kouptě neco jiného
Hm, všechny 3 tvoje příspěvky jsou o SRT. To se jen tak nevidí. >:D
Avatar - _Karel_
6. 1. 2017 17:22
Re: Kouptě neco jiného
Kouptě ford fiesta ST, 34x levnější.
6. 1. 2017 16:49
Kouptě neco jiného
Kouptě Jeep Grand Cherokee SRT s kompresorem - 3x levnější 2,5 tuny.
Zrychlení 3,4.300 km/h