Corvette C8 dorazí na trh později, bude však nejrychlejší v historii
Automobilka Chevrolet potvrdila spekulace o pozdějším příchodu nové Corvette na trh, současně však zveřejnila i časy její akcelerace a zdůraznila pár zajímavých technických detailů.
Po měsíci od zveřejnění prvních spekulací automobilka Chevrolet potvrdila, že nedávná šestitýdenní stávka odborářů UAW povede ke zpoždění v dodávkách nové generace Corvette C8 na trh.
„Vzhledem k pozastavení prací jsme museli upravit načasování produkce nové generace Chevrolet Corvette Stingray. Výroba bude zahájena v únoru 2020 v továrně GM Bowling Green,“ uvedl pro CarScoops Christopher Bonelli, tiskový mluvčí Chevrolet. První zákazníci by se však měli nových vozů dočkat buď koncem února, nebo začátkem března 2020.
Tuto poněkud nepříjemnou zprávu se však Chevrolet pokusil vykompenzovat alespoň zveřejněním dalších zajímavých parametrů. Konečně se tak dozvídáme oficiální čas akcelerace z 0 na 96 km/h, o které automobilka v době premiéry uváděla, že se pohybuje pod třemi sekundami.
Pod rovné 3.0 sekundy se však dostane jen vrcholné provedení s výbavou Z51 Performance Package, které z 0 na 96 km/h akceleruje v čase 2.9 sekundy. V zámoří populární sprint na ¼ míle (402 m) vůz zvládne za 11.2 sekundy s maximální rychlostí 195 km/h. Standardní Corvette Stingray však není o moc pomalejší. Akceleraci z 0 na 96 km/h zvládá za rovné 3 sekundy a ¼ míle pokoří za 11.2 sekundy s maximální rychlostí 198 km/h.
Standardní C8 Stingray i Corvette Convertible přitom pod kapotou ukrývá 6.2 litrový motor V8 LT2, který nabídne 365 kW (497 k) a točivý moment 630 Nm. Performance Package Z51 pak díky upravenému výfukovému systému přidá další 4 kW (5 k) a 7 Nm točivého momentu, což posouvá celkový výkon na úroveň 369 kW (520 k) a 637 Nm točivého momentu.
Kromě uveřejnění oficiálních časů akcelerace však Chevrolet znovu připomněl technickou propracovanost nového motoru V8 LT2. Ten dostal upravený systém mazání, který dokáže spolehlivě pracovat i při přetížení 1G, což dělá z C8 dosud nejpropracovanější okruhové náčiní v historii modelů Stingray. Oproti motoru LT1 má navíc novinka o 25 procent chlazení a větší škrticí klapku, která motoru umožňuje lépe dýchat.
Chevrolet však věnoval pozornost i dvouspojkové osmistupňové převodovce, která prý dokáže „vykouzlit úsměv na tváři každého řidiče.“ Díky propracovaným algoritmům by totiž měla být schopna sama poznat sportovní jízdu, díky čemuž prý dokáže rychle podřazovat při prudkém brzdění a podržet rychlost i při zavření plynu. Při svižné jízdě by tak převodovka neměla zmatkovat a zbytečně přeřazovat.