Čtyřválcová Toyota GR Supra zná českou cenu, ztráta 82 koní ušetří 550.000 Kč
Pátá generace Toyoty GR Supra byla uvedena na český trh pouze v kombinaci s přeplňovaným řadovým šestiválcem, nyní však přijíždí i s menším přeplňovaným čtyřválcem.
Český ceník Toyoty GR Supra nabízel donedávna pouze jedinou motorizaci a to v jediném stupni výbavy. Za 3.0 litrový přeplňovaný řadový šestiválec Twin Scroll Turbo z dílny BMW, v kombinaci s plnou výbavou Exclusive, jste tak pokaždé zaplatili 1.800.000 Kč. A pokud se vám nelíbil standardní žlutý lak, mohli jste si připlatit 22.500 Kč za jiný.
Od 11.2.2020 však automobilka uvádí v platnost nový ceník, který nabídne druhou motorizaci. Tou je již dříve avizovaný 2.0 litrový přeplňovaný čtyřválec, opět z dílny BMW, který je dostupný pouze v nižší výbavě Dynamic. Cenový rozdíl však činí celkem úctyhodných 550.000 Kč. Co ale za 1.250.000 Kč vlastně dostanete?
Pojďme začít od toho nejdůležitějšího, což je samozřejmě motor. Slabší Supra bude osazena dvoulitrovým čtyřválcem s přeplňováním Twin Scroll Turbo, který nabídne maximální výkon 190 kW (258 k) v rozmezí 5000 až 6500 ot./min a maximální točivý moment 400 Nm v rozmezí 1550 až 4400 ot./min. O přenos výkonu na zadní kola se pak opět stará osmistupňový automat.
Oproti původnímu šestiválci s výkonem 250 kW (340 k) s maximálním točivým momentem 500 Nm tak výkon klesl o 82 koní a 100 Nm točivého momentu. Jak se to ale podepsalo na dynamice? Zatímco šestiválec akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy, čtyřválci to potrvá 5,2 sekundy. Maximální rychlost je však v obou případech elektronicky omezena na 250 km/h.
Zajímavostí je však výrazný úbytek váhy u čtyřválcového modelu. Zatímco šestiválec váží 1570 kg, čtyřválec by měl vážit 1470 kg. Rozdíl tak činí slušných 100 kg. Podle starších informací bychom se navíc u čtyřválce měli dočkat i ideálního rozložení váhy 50:50 mezi nápravami. Slabší motorizace také potěší nižší spotřebou v rozmezí 5,9-6,3 l/100 km, zatímco šestiválec by si měl říct papírově o 7,5 l/100 km.
A jak se od sebe liší výbavy Dynamic a Executive? Levnější Supru prozradí například menší 18“ kola s pneumatikami 255/40 R18 & 2785/40 R18, chybějící červené lakování brzdových třmenů nebo absence zadního sportovního difuzoru.
Víc ale zamrzí ztráta adaptivního podvozku (AVS) s aktivním sportovním diferenciálem se svorností 0 – 100 %, systému Launch Control nebo tlačítka Sport & individuálního nastavení sportovního režimu. Chybí také sledování slepého úhlu, dešťový senzor, parkovací senzory vpředu i vzadu a systém zabránění nárazu do překážky (ICS) s automatickým zastavením při parkování. Standardní výbava bezpečnostních i asistenčních systémů je však i přesto celkem bohatá.
Z interiéru zmizí head-up displej, JBL prémiový soundsystém s 12 reproduktory, držák hasicího přístroje, sportovní pedály nebo karbonové obložení středového tunelu. Adaptivní tempomat nahrazuje tempomat standardní, LED světlomety přicházejí o adaptivní funkci a sportovní sedadla s integrovanou hlavovou opěrkou dostanou čalounění Alcantarou namísto kombinace přírodní a syntetické kůže.