Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Duster 1.3 TCe 4x4 vs. SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4 – Hodně muziky za málo peněz

Leoš Káňa
Diskuze (2)

Nabídka praktických kompaktních SUV s pohonem všech kol je celkem bohatá. Většinou je však spojena s automatickými převodovkami, a tudíž dražší. S manuální skříní jich moc nenajdete. Nejlevnější jsou Dacia Duster a SsangYong Korando.

Přestože se to některým ekologům nelíbí, nejprodávanějším segmentem mezi osobními automobily je aktuálně ten sdružující kompaktní SUV. A skvělých výsledků v této nabité skupině dosahují Dacia Duster nebo SsangYong Korando. Bodují totiž zejména příznivou cenou a řadu zákazníků oslovují i jednoduchou technikou bez elektrických pomocníků pohonných jednotek nebo zbytečně velké digitalizace. Také je můžete mít s pohonem všech kol bez automatické převodovky, což se již také příliš nevidí. Proto ani nepřekvapí, že se Dacia Duster i po prvních čtyřech měsících letošního roku drží v první pětce nejprodávanějších kompaktních SUV a korando (do statistik SDA vstoupila značka SsangYong až v roce 2022) okupuje krásné sedmé místo.

Neoslní, neurazí

Oba vozy už nějakou dobu potkáváme na českých silnicích. Druhá generace úspěšného dusteru se představila v roce 2017 a postupně ji Dacia vylepšovala. Hlavní změnou prošla loni, kdy rumunská značka kompletně změnila svou identitu včetně logo. Tradiční lehce rozpoznatelnou siluetu s vystouplými lemy blatníků tak doplnila nová maska chladiče s moderním znakem inspirovaným písmeny DC. Stejné logo najdete i na kolech a vzadu se na víku kufru objevil nápis Dacia. Na dusteru se nám líbí, že působí bytelně a na nic si nehraje. Na druhou stranu nejde o žádného krasavce, který magnetizuje okolí. Ani pátá generace koranda, která dorazila v roce 2019, nepatří mezi vyložené fešáky. Snaha o originalitu některých partií nebo detailů je podle nás sporná. Pochválit můžeme alespoň vyvážené proporce hranatější karoserie. Výraznějších a hezčích konkurentů mezi kompaktními SUV najdete celou řadu. I tak máme z výrazu koranda radost, protože v minulosti neměli designéři značky SsangYong vůbec žádný vkus.

Video se připravuje ...

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Leoš Káňa
Diskuze (2)

Doporučujeme

7. 6. 2023 06:08
Duster vs Korando
Velmi pekne porovnanie. Duster sa na nic nehra, Korando je o cosi drahsie, aj vyzera o cosi lepsie, Duster je ale jazdne podstatne lepsi, korejec priestornejsi. Dusteru ale chyba jedna podstatna vec - bezpecnost. Nejedna sa o hviezdicky, ale o percenta ochrany posadky. Nizke hodnoty Dacie ju minuly rok vyradili zo zoznamu kandidatov na moje nove auto...
6. 6. 2023 17:06
Duster vs Korando
Velmi pekne a vcelku ferove porovnanie, sice s trochou nepresnosti a opomenuti.
Preco v clanku - strana 23 v tabulke - udavate vykon Koranda 150 kW ? Iny preslap - komentujete kufor v Dacii, ze pod plato nedostanete 411 litrov. No nedostanete, to je pravda, pretoze podla ADACu sa tam vojde iba 310 litrov. Kufor Koranda o objeme vraj 551 litrov takto nekomentujete, iba spominate, ze s rezervou jeho objem klesa na 407 litrov, pritom je na prvy pohlad jasne, ze ten udaj je tiez pekne nadsadeny. A aj je, opat ADAC odmeral 365 litrov (zdroj - https://www.adac.de/…lumen-vergleich/). Ano, je to o cosi viac ako v Dusteri, to je pravda. Je ale vidiet, ako obe znacky zavadzaju. V clanku ale chyba jedna podstatna informacia - uroven pasivnej bezpecnosti. Hviezdicky hovoria jasnou recou v prospech Koranda, marketing Dacie tvrdi, ze im hviezdicky zobrali za asistentov, ktorych aj tak vacsina ludi ihned po nastartovani vypina. To je pravda. no nie argument - uroven pasivnej ochrany posadky 71/66 percent v pripade Dacie je docela pruser. Korando je na tom podstatne lepsie (88/85 percent), co je v dnesnej hustej premavke plnej sibnutych psychopatov docela silny argument pre nakup drahsieho auta.
Ja osobne som Dustera minuly rok zo zoznamu kandidatov vyradil - prave pre tu bezpecnost. Jazdnymi vlastnostiami mi ale vyhovoval viac, ako Korando, ktoreho jazdne vlastnosti ste tu vystihli velmi presne - rozvlacne pomale riadenie, slaba dynamika a este slabsia pruznost, ako bonus spotreba tanku.
Za jedno ale musim Korando pochvalit - najazdil som s nim cca 500 km a vsimol si, ze aj ked na displeji svietila priemerna spotreba 10.5/100, na pumpe to bolo podstatne prijatelnejsich 9.5/100. Korando je asi jedine mne zname auto, ktore priemernu spotrebu dost nadhodnocuje, takze pri pumpe budete prijemne prekvapeni.