Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Dacia Logan MCV Stepway míří do Ženevy. Sazí na vzhled a větší světlou výšku

Pro Dacii Logan MCV bude rozbitá polňačka procházkou růžovým sadem. Představí již zanedlouho na autosalonu v Ženevě.
Zpět na článek
22. 2. 2017 16:14
22. 2. 2017 23:41
23. 2. 2017 13:53
23. 2. 2017 15:57
22. 2. 2017 16:37
22. 2. 2017 16:37
22. 2. 2017 16:45
22. 2. 2017 16:46
22. 2. 2017 19:57
23. 2. 2017 14:16
22. 2. 2017 19:29
23. 2. 2017 10:24
22. 2. 2017 19:28
22. 2. 2017 21:36
22. 2. 2017 22:10
22. 2. 2017 21:26
22. 2. 2017 22:18
22. 2. 2017 22:35
23. 2. 2017 06:50
23. 2. 2017 06:54
22. 2. 2017 22:51
23. 2. 2017 07:11
23. 2. 2017 08:04
23. 2. 2017 08:08
23. 2. 2017 08:24
23. 2. 2017 08:31
23. 2. 2017 08:47
23. 2. 2017 09:03
23. 2. 2017 14:50
23. 2. 2017 09:29
23. 2. 2017 15:03
23. 2. 2017 11:34
23. 2. 2017 19:30
Avatar - vabis
22. 2. 2017 16:07
potreba pseudo SUV
Jak jde videt, pseudo SUV vetsinou netreba. Staci se opet vratit ke klasickym automobilum. Ktere meli normalni svetlou vysku a nejaky zdvih perovani. Za srdce to zrovna netrha, sex appeal neznamy pojem, ale vaznejsi chyby asi nema. Za me :yes:
Rozbalit vlákno
9
Avatar - mariov8
22. 2. 2017 16:19
Re: potreba pseudo SUV
Plný souhlas. A cílová skupina si na designové úlety a stříkající sex appeal stejně nepotrpí (nebo si za ty prachy stejně nemůže vymýšlet).

Možná by to sneslo i 1,2TCe 85kW a 1,5dCi 81kW, ale to by už asi mateřský Renault mohl vnímat jako útok na spodní část segmentu Megane.
Avatar - MDK
22. 2. 2017 17:31
Re: potreba pseudo SUV
Tohle auto si přeci kupují lidé co mají spoustu dětí, takže ten sex appeal už asi bude v (nečí) pr*eli.
Re: potreba pseudo SUV
To nevadí, podľa obsahu niektorých tvojich príspevkov je vidno, že ty máš v tej prd€li asi hlavu. :-!
22. 2. 2017 18:12
Re: potreba pseudo SUV
Tak s tím souhlasím, auto vypadá velmi dobře, dokonce líp než Sandero Stepway. Aby se to slušně prodávalo, chybí tomu slušný motor. Úplně by stačil motor, co už Dacia má a to 1.2TCe s 85 nebo 92kW. S cenou kolem 280k by pro Čechy nestíhali vyrábět a Škodovka s Fábií Combi a Rapidem Spaceback by se mohla jít bodnout ;-)
23. 2. 2017 09:47
Re: potreba pseudo SUV
Souhlas, mám k tomu úplně stejnou výhradu. Mít 1.2 TCE tak je to pecka.
23. 2. 2017 10:27
Re: potreba pseudo SUV
Oni to nestíhajú vyrábať už teraz, ale s tým silnejším motorom sa dá súhlasiť
Re: potreba pseudo SUV
Súhlas, ale potom by sa Dacia mohla dobre predávať na úkor niektoréhoz Renaultov a tomu sa chcú určite vyhnúť.
23. 2. 2017 21:00
Re: potreba pseudo SUV
Pak by měl Renault nad svým portfoliem přemýšlet, když by lowendý Logan MCV převálcoval povězme Clio Grandtour, což není mimojiné žádná hitparáda. Nejspíš by na to stačila i atmo 1.6. Megane asi ne, ten je jinde...
Avatar - Emel
23. 2. 2017 21:54
Re: potreba pseudo SUV
Cliu prospěl facelift, technicky i vzhledově... jak to myslíš, není žádná hitparáda? Je to asi nejsilnější model Renaultu...

Dacia... bude zajímavé sledovat, jestli zůstanou u osvědčeného receptu, nebo se pokusí pozicovat svoje auta trošku směrem nahoru. Zatím Dacia drží ceny dost statečně...
22. 2. 2017 16:14
Motory
Mě tam chybí rozumně dimenzovaný motor. Nejsem příznivec dieselů (na krátké trasy po městě se studeným motorem to stejně není dobrý), atmosféra 1,2 je slabá (s tou jsem jel) a 0,9 turbo nevypadá jako motor, který by tu karoserii měl přežít. Atmosférická benzinová 1,6 by tomu slušela a pak by to asi za ty prachy byla pecka.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - KubikCv
22. 2. 2017 23:41
Re: Motory
letitá atmo 1.6 jako má C-Elysée nebo Peugeot 301 a k tomu s fabrickým LPG...českej sen :-)
23. 2. 2017 13:53
Re: Motory
A já myslel, že českej sen je olítaná Ochtáfka :-)
Avatar - woody-alien
23. 2. 2017 15:57
Re: Motory
On už se tím českým snem taky ohání kdekdo. ;-)
[odkaz]
Avatar - Flai
22. 2. 2017 16:37
MCV Stapway
Tahle varianta tady měla být už dávno! Pokud dají dobrou cenu tak by to mohl být trhák. Tohle je jeden z kandidátů na moje nové auto. Ta 1,2 je sice slabá ale dá se s ní jezdit,problém nastává až když se to auto opravdu naloží a využije se velký kufr a nosnost 600 kg >:D máme v rodině 1,2 LPG a na naše cesty kde stejně všude jsou rychlostní limity 30 50 70 90 je to bez problému na dálnici nejezdím 130 :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - twistedTSD
22. 2. 2017 17:06
Re: MCV Stapway
1.2 už se do Dacií nedává.
22. 2. 2017 16:37
0,9
0,9T, no co bude dal...0,5 a 4 turba ? 66kW je proste malo... tohle je vyslovene mrzaceni aut
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Flai
22. 2. 2017 16:45
Re: 0,9
ty motory jsou smutné no,proto uvažuji vzít raději Dacia Lodgy 1,6 LPG než Logan 0,9 LPG
Avatar - Intercool
22. 2. 2017 16:46
Re: 0,9
66kW je málo, ale v jedničkový octě to byla raketa, nedej bože 81kW, to už bylo polozávodní auto.
Re: 0,9
Veľmi presný postreh. ;-) Kto nevie jazdiť s malým výkonom, silnejšie auto by ani do rúk nemal dostať. Logan neváži dve tony, aby bolo maximum 66 kW nejak zvlášť málo.
Avatar - _Karel_
22. 2. 2017 19:57
Re: 0,9
To není trefný postřeh. Stejný výkon z (skoro) dvoulitru a z 0,9l není totéž. A je pravda, že ty motory v O1 docela jely. Samozřejmě ne jako raketa nebo polozávodní auto.
Re: 0,9
Ani vtedajšia Octavia a súčasný Logan nie je to isté. 66 kW na praktický lowendový kombík, navyše s krútiacim momentom s celkom solídne plochým priebehom, je ako štandard slušná hodnota. Kto chce športovejšie jazdiť, logicky si Logana nekúpi, nie?
Okrem toho, aký je rozdiel medzi litrovým a 0,9-litrovým turbom? Litrové sa dnes už prezentuje ako dobrý základ do Octavie, že by to chýbajúce deci motor tak deklasovalo a na kombík o triedu menší a o cenovú skupinu dole ?
Teda nie že by Loganu silnejší motor nesvedčal, ale s 0,9 Tce to nie zlé.
Avatar - Emel
23. 2. 2017 14:16
Re: 0,9
On je ale rozdíl, jestli má ten motor 66kW a 140Nm, nebo 85kW a 200Nm, to je skoro +50% krouťáku. Ne že by se to nedalo, dá se... ale u zvýšeného kombíku, který může jezdit občas i naložený a už taky úplně nestojí pár korun... prostě vidím ten motor jako největší slabinu.
Re: 0,9
Ten motor nie je slabinou, beztak bude tvoriť väčšinu v počte predaných kusov. Slabinou je nemožnosť objednať si niečo silnejšie. Možno sa im to nevyplatí, bežný zákazník Dacie nemusí uvažovať ako Ty, ktorý na ňu alebo podobné značky nie si odkázaný. ;-)
Avatar - narona
22. 2. 2017 19:29
Re: 0,9
Jenže ono zdaleka nejde jen o výkon a poměr výkonu a hmotnosti. Musíme brát v úvahu reakce na plyn, rozvržení krouťáku v otáčkách... proto mám rád velké atmosféry bez turboefektu - šlápnu a hned jedu.

Mám v jednom autě 26 koní a zdá se mi občas i že má výkonu přebytek >:D Ve druhém 200 a obvykle se mi někam rozutečou že je pak marně hledám.
23. 2. 2017 10:24
Re: 0,9
Emisné limity a naháňanie CO2 poslali atmosferické motory do automobilového neba. Ono je pekne vidieť ak máš rovnaký motor upravovaný od EU2 - 3 po EU 5-6 ako sa zmenila reakcia na plynový pedál a ako išla do kopru spotreba.
22. 2. 2017 21:52
Re: 0,9
V tabulkách to má 0-100Km za 11s, což není na lowcost model špatné.. Osobně bych si 3 válec nekoupil, ale předpokládám, že cílovka - tj. třeba řemeslníci, nebo větší rodiny budou mít nájezd do 20.ooo km/rok, tak to těch 10-12 let vydrží...
22. 2. 2017 17:11
Přesně do dnešní doby
Divím se, že MCVčko ve verzi Spepway nenabízejí již dávno. Rozhodně v té modré metalíze to auto vypadá velmi dobře! Za ty peníze to určitě je zajímavá volba, ovšem nabídka benzinových motorizací je bohužel tragická... :'-( :'-( :'-( Proč do Loganu nemontují tu novou atmosférickou 1.6, kterou začíná nabídka motirzací nového Mégana?!! 8-s
Rozbalit vlákno
1
Avatar - MDK
22. 2. 2017 17:27
Re: Přesně do dnešní doby
Ty vášně bych trochu krotil, není to k poblití jako obyč verze, ale ta taky nestojí 300 litrů jako ta na té fotce v plný palbě, nebo kolik vlastně tydle auta stojí.
22. 2. 2017 17:58
Neťahá to brucho
po zemi, má to ručnú brzdu a ciferník na tachometri otočený normálne, nie dole hlavou .D .už len do toho nacpať poriadny dízel a Áďa ide zložiť zálohu, predsta len nebude kupovať auto so zastaralým benzínovým motorom pod kapotou. Zároveň toto je budúcnosť , SUV sú na ústupe :-)

A teraz trochu vážne, vyzerá to o dosť lep%sie ako klasický logan mcv
Rozbalit vlákno
2
Avatar - woody-alien
22. 2. 2017 20:14
Re: Neťahá to brucho
Vždyť je tam v podstatě nafťák z Mercedesu. Co by ještě Áda chtěl. >:-[] ;-)
22. 2. 2017 21:35
Re: Neťahá to brucho
:yes: >:-[]
22. 2. 2017 19:28
0.9Tce
0.9 Tce 66kW je nahrada za starou 1.6 od Renaultu a myslim,ze to neni az tak spatny motor.Spotrebu mam 6.5 a diky preplnovani ma vykon uz skoro od zacatku.Ale tady do toho by se mi libila ta 1.2Tce nebo 1.5dci
Rozbalit vlákno
2
22. 2. 2017 21:36
Re: 0.9Tce
0,9 je náhradou za menšie motory, nie za 1,6. Aktuálna 1,6 sce je o hodne lepšia ako minulá 16 16v a na ani jeden z nich reálne nestíha
22. 2. 2017 22:10
Re: 0.9Tce
0,9TCe je náhradou za 1,6.
Avatar - Beefcake
22. 2. 2017 21:26
Pekne
Musim povedat, ze pekne auto.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Emel
22. 2. 2017 22:18
Re: Pekne
Souhlasím s většinou... auto pěkné, přesně to, co si český venkov žádá... až na tu 0,9TCe. Osobně bych možná problém neměl, ale cílovka by mnohem víc ocenila nějakou "pořádnou atmosféru" :-)
Avatar - Beefcake
22. 2. 2017 22:35
Re: Pekne
To ma byt jediny benzin ? Pozeram na Renault strankach, ze to je TCe90 z Clia, mohli tam radsej hodit ako volbu aj TCe120.
Podla mna sa tomuto auto hodi aj ten dechtomet, zrejme to bude casto pracovne auto pod zatazou a mohol by to byt idealny motor.
A na fotke ma mojmu srdcu blizku farbu, to su plusove body :-)
Edit: slepy som, uz to hore ktosi napisal o tych motoroch
Avatar - woody-alien
23. 2. 2017 06:50
Re: Pekne
Mít to auto v benzínu kombinaci 1.6 SCe (LPG) a 1.2 TCe jako Dokker, tak je to ideál a věřím, že venkov by byl do roka plnej "Les Bleus". ;-)

Cenově to přitom není žádná utopie, u toho Dokkera je 1.2 TCe za +30t oproti 1.6 atmo a přitom pořád ještě -30t (66 kW), případně -15t (55 kW) oproti 1.5 dCi. MCV je zhruba o 100 kg lehčí než Dokker, zkrátka by to bylo dobré.

Takhle auto sice hezký (Stepway vylepšuje vzhled opravdu výrazně), oceňuji, že se nevybodli na světlou výšku ale pohon bych si prostě nevybral.
Avatar - Ozzman
23. 2. 2017 06:54
Re: Pekne
Tak tady na diskuzi minimálně Japonskej atmo dvoulitr, nebo V6 z USA, pak by to bylo teprve to pravé diskuzní porno >:D

Čistě teoreticky, jak jsem psal níže - odolný motor a pohon 4x4 z Dustera
Avatar - 3_diamanty
22. 2. 2017 22:51
krasne auto
ale k takemuto kombiku sa uz doslova pyta to 1,2tce... akoze kde je problem? zaujem by iste bol a iste vacsi ako o 0,9tce ktore je v takomto kombiku vazne asi k nicomu..... horko tazko sa to rozbehne.. a vo vysledku to stejne bude zrat ako 1,6 z dustera...
Rozbalit vlákno
1
23. 2. 2017 07:11
Re: krasne auto
Predpokladám, že si spočítali záujem o väčší motor a tým aj zmysluplnosť vývoja, čím netvrdím, že vrcholná motorizácia by sa hodila. Na strane druhej, prednedávnom tu bol test 0,9 s lpg vrátane testu na brzde a dopadlo to dosť dobre...
Avatar - Ozzman
23. 2. 2017 06:51
Kde je problém?
Odprostím-li se od faktu, že se jedná o Dacii, tak tohle prostě funguje !

Nešokuje, má vyvážené proporce vozu kombi, sice zapadne na parkovišti, jenže o to jde a kvůli tomu i třeba VW tolik prodává ne?

Pokud se na to podívám jako na zvýšený kombik, působí na mne na takovýchto promofotkách dotaženěji, než renomovaná konkurence a vůbec né jako lowend. Stejně je to i s Dusterem. Není potřeba mít divné kly z led světel (Megane), nebo 4 světla jako hmyz (Oktávka), podivné stříbrné linky na zádi (Astra), Rozteklé šílené vlnovky (I30)....

Tohle auto je obyčejné a neurazí, v tom je jeho síla. Plasty a zvednutí mu sluší. Vím, že pro Dacii to není vyhrazeno, pouze pro Duster, ale pohon 4x4 a k tomu odolný motor - SorryJako, tohle by úspěch mělo.
Rozbalit vlákno
8
23. 2. 2017 07:12
Re: Kde je problém?
Alero to síce není , ale dá sa >:D >:-[]
Avatar - Ozzman
23. 2. 2017 07:22
Re: Kde je problém?
>:-[] Tak, jasný, určitě to nedá kruháč rychlejc, než 30 let starý americký sedan, který se vyznačují především perfektním sportovním podvozek a agilitou v zatáčkách >:-[]
23. 2. 2017 07:42
Re: Kde je problém?
Po kúpe tejto dacie si dolietal, nezostane ti na letenku a ženu aj s deťmi si budeš do talianska k moru, alebo do rakúskych álp voziť pekne so sebou. Občas dostaneš na * od nejakej americkej hustokáry >:D >:-[]
Avatar - Ozzman
23. 2. 2017 08:08
Re: Kde je problém?
Letenka mne netrápí, nerad lítám >:D Ale dlouhý táhlý nepřežiju :/ Ještě to doma musíme probrat >:D

[odkaz]

Podívej - Tady je jedno krásný, za cenu dovolený u moře pro 2 ! A je i v té správné zelené barvě :D
Avatar - woody-alien
23. 2. 2017 10:42
Re: Kde je problém?
Hele, s Dacií na kruháči mám čerstvou veselou historku, nechci s tím tady prudit...SZ. ;-)
Avatar - Ozzman
23. 2. 2017 10:50
Re: Kde je problém?
Jestli v tom figuruje i zelené Alero, tak dělej ! Piš a neváhej >:D
23. 2. 2017 12:15
Re: Kde je problém?
>:-[] >:-[]
23. 2. 2017 12:20
Re: Kde je problém?
Historky diskutérov na auto.cz sú furt na jedno kopyto. Jeden odťahuje nespoľahlivé francúzske kreatúry svojim autlendrom s načipovaným tédéíčkom, druhý začína historku tým, ako dobehol pomalší dymiaci dízel a už kilometer za ním si musel prepnúť ventiláciu na vnútorný okruh, prípadne ho rýchlo podbehne na diaľnici zprava. Tretí to nakladá na kruháčoch hlava nehlava všetkým čo nechápu, že on sa s nimi chce pretekať a oni len vezú deti do školy, na zimých gumách samozrejme :-! >:-[]
23. 2. 2017 08:04
nemám rád
Věci co si hrajou na něco víc než jsou.

O kolik tohle v "terénu" dojede dál než obyč MCV? O rozdíl světlé výšky, nic víc.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Ozzman
23. 2. 2017 08:08
Re: nemám rád
A nic víc navíc si ani nekupuješ ne? :-)
23. 2. 2017 08:24
Re: nemám rád
no já ne, já nepotřebuju hromadu plastů navíc aby to vypadalo jakoby odolnějc
Avatar - Ozzman
23. 2. 2017 08:31
Re: nemám rád
Někdy jsou ty plasty praktické, na parkovišti, při průjezdu nějaké polní cesty , kde jsou kolem cesty křoviny.... navíc trochu zvedlá výška se na tohle hodí.
23. 2. 2017 08:47
Re: nemám rád
Takže když líznu křoví, tak ho líznu jen tam kde je plast? Co dveře?

Beru plast blatníky/prahy když je dobře připevněný a nezanáší se mezi něj a plech jemný prach co akorát brousí lak.

Kdysi dávno jsem po oplastování prahnul, ale kupodivu mi to bylo rozmluveno, právě kvůli zanášení spoje dordelem.
Avatar - Ozzman
23. 2. 2017 09:03
Re: nemám rád
Tak já třeba už hodněkrát "ojebal" místa tam, kde jsou právě ty plasty. Takže pro někoho na venkov mi to nepřijde špatné + světlá výška na polňačku. Smysl to má :-)
23. 2. 2017 14:50
Re: nemám rád
kdyby to raději mělo vypínač protiskluzu, aby se člověk nezahrabal na blátíčku

světlá výška plus, plasty víc na efekt, když už jedu chroštím, tak mě lemy blatníku fakt nezachrání od poškrábání dveří
Avatar - Emel
23. 2. 2017 09:29
Re: nemám rád
To není málo.

A jde i o design... jak se mi nové Dacie celkem líbí, tak zrovna MCV vypadá hodně fádně, tohle je o level lepší.
Avatar - woody-alien
23. 2. 2017 10:38
Re: nemám rád
"O rozdíl světlé výšky, nic víc."

V době, kdy se hodně velké procento SUV prodává jako 4x2, začíná být světlá výška zřejmě tím největším rozdílem mezi "city" a "outdoor". A řekněme si na rovinu, co by některá SUV za 19 cm dala. Jen pro příklad CR-V 16,5 cm, Tucson 17 cm, Sportage dtto....a třeba i Grand Vitara měla jen o centimetr víc. Za této situace je nárůst světlé výšky oproti standardnímu MCV o 5 centimetrů vlastně docela masakr, který bych ani nečekal. Smysl to rozhodně má.

A co se týká oplastování, já tvůj názor respektuju, ale pro mě je provedení Stepway už u Sandera či Dokkera natolik zdařilé a za tak citlivý příplatek, že bych ani o základním modelu neuvažoval. Navíc přináší vylepšení i uvnitř. Hezčí sedačky, volant...proč ne ?
23. 2. 2017 15:03
Re: nemám rád
4x2....člověk jako já by si myslel, že SUV má být primárně určeno pro provoz za horších adhezních podmínek, nakonec se ukázalo, že SUV 4x2 mnohdy vůbec do sněhu/bláta nevjede, za to dobře psychologicky ochrání posádku při rozvozu do školek + dobrá volba pro stárnoucí generaci (nastupování), ale bez 4x4 to prostě není ono.
23. 2. 2017 11:34
Stepway
Musím uznat, že z ucházejícího Sandera je jeho derivát Stepway hezké auto.
Logan je trochu disproporční a lacinost z něj bije na sto metrů, ale i tady se to povedlo. Slušná proměna :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - chetoos
23. 2. 2017 19:30
Dacia Stepway
Moc se mí líbí logan ve variantě Stepway. Vypadá moc dobře, Vyšší světlá výška a oplastovaná karoserie vypadá k světu. Navíc cena bude určitě lákává.
Rozbalit vlákno
0