Jak jde videt, pseudo SUV vetsinou netreba. Staci se opet vratit ke klasickym automobilum. Ktere meli normalni svetlou vysku a nejaky zdvih perovani. Za srdce to zrovna netrha, sex appeal neznamy pojem, ale vaznejsi chyby asi nema. Za me :yes:
Tak s tím souhlasím, auto vypadá velmi dobře, dokonce líp než Sandero Stepway. Aby se to slušně prodávalo, chybí tomu slušný motor. Úplně by stačil motor, co už Dacia má a to 1.2TCe s 85 nebo 92kW. S cenou kolem 280k by pro Čechy nestíhali vyrábět a Škodovka s Fábií Combi a Rapidem Spaceback by se mohla jít bodnout ;-)
Pak by měl Renault nad svým portfoliem přemýšlet, když by lowendý Logan MCV převálcoval povězme Clio Grandtour, což není mimojiné žádná hitparáda. Nejspíš by na to stačila i atmo 1.6. Megane asi ne, ten je jinde...
Cliu prospěl facelift, technicky i vzhledově... jak to myslíš, není žádná hitparáda? Je to asi nejsilnější model Renaultu...
Dacia... bude zajímavé sledovat, jestli zůstanou u osvědčeného receptu, nebo se pokusí pozicovat svoje auta trošku směrem nahoru. Zatím Dacia drží ceny dost statečně...
Mě tam chybí rozumně dimenzovaný motor. Nejsem příznivec dieselů (na krátké trasy po městě se studeným motorem to stejně není dobrý), atmosféra 1,2 je slabá (s tou jsem jel) a 0,9 turbo nevypadá jako motor, který by tu karoserii měl přežít. Atmosférická benzinová 1,6 by tomu slušela a pak by to asi za ty prachy byla pecka.
Tahle varianta tady měla být už dávno! Pokud dají dobrou cenu tak by to mohl být trhák. Tohle je jeden z kandidátů na moje nové auto. Ta 1,2 je sice slabá ale dá se s ní jezdit,problém nastává až když se to auto opravdu naloží a využije se velký kufr a nosnost 600 kg >:D máme v rodině 1,2 LPG a na naše cesty kde stejně všude jsou rychlostní limity 30 50 70 90 je to bez problému na dálnici nejezdím 130 :-)
Veľmi presný postreh. ;-) Kto nevie jazdiť s malým výkonom, silnejšie auto by ani do rúk nemal dostať. Logan neváži dve tony, aby bolo maximum 66 kW nejak zvlášť málo.
To není trefný postřeh. Stejný výkon z (skoro) dvoulitru a z 0,9l není totéž. A je pravda, že ty motory v O1 docela jely. Samozřejmě ne jako raketa nebo polozávodní auto.
Ani vtedajšia Octavia a súčasný Logan nie je to isté. 66 kW na praktický lowendový kombík, navyše s krútiacim momentom s celkom solídne plochým priebehom, je ako štandard slušná hodnota. Kto chce športovejšie jazdiť, logicky si Logana nekúpi, nie?
Okrem toho, aký je rozdiel medzi litrovým a 0,9-litrovým turbom? Litrové sa dnes už prezentuje ako dobrý základ do Octavie, že by to chýbajúce deci motor tak deklasovalo a na kombík o triedu menší a o cenovú skupinu dole ?
Teda nie že by Loganu silnejší motor nesvedčal, ale s 0,9 Tce to nie zlé.
On je ale rozdíl, jestli má ten motor 66kW a 140Nm, nebo 85kW a 200Nm, to je skoro +50% krouťáku. Ne že by se to nedalo, dá se... ale u zvýšeného kombíku, který může jezdit občas i naložený a už taky úplně nestojí pár korun... prostě vidím ten motor jako největší slabinu.
Ten motor nie je slabinou, beztak bude tvoriť väčšinu v počte predaných kusov. Slabinou je nemožnosť objednať si niečo silnejšie. Možno sa im to nevyplatí, bežný zákazník Dacie nemusí uvažovať ako Ty, ktorý na ňu alebo podobné značky nie si odkázaný. ;-)
Jenže ono zdaleka nejde jen o výkon a poměr výkonu a hmotnosti. Musíme brát v úvahu reakce na plyn, rozvržení krouťáku v otáčkách... proto mám rád velké atmosféry bez turboefektu - šlápnu a hned jedu.
Mám v jednom autě 26 koní a zdá se mi občas i že má výkonu přebytek >:D Ve druhém 200 a obvykle se mi někam rozutečou že je pak marně hledám.
Emisné limity a naháňanie CO2 poslali atmosferické motory do automobilového neba. Ono je pekne vidieť ak máš rovnaký motor upravovaný od EU2 - 3 po EU 5-6 ako sa zmenila reakcia na plynový pedál a ako išla do kopru spotreba.
V tabulkách to má 0-100Km za 11s, což není na lowcost model špatné.. Osobně bych si 3 válec nekoupil, ale předpokládám, že cílovka - tj. třeba řemeslníci, nebo větší rodiny budou mít nájezd do 20.ooo km/rok, tak to těch 10-12 let vydrží...
Divím se, že MCVčko ve verzi Spepway nenabízejí již dávno. Rozhodně v té modré metalíze to auto vypadá velmi dobře! Za ty peníze to určitě je zajímavá volba, ovšem nabídka benzinových motorizací je bohužel tragická... :'-(:'-(:'-( Proč do Loganu nemontují tu novou atmosférickou 1.6, kterou začíná nabídka motirzací nového Mégana?!! 8-s
Ty vášně bych trochu krotil, není to k poblití jako obyč verze, ale ta taky nestojí 300 litrů jako ta na té fotce v plný palbě, nebo kolik vlastně tydle auta stojí.
po zemi, má to ručnú brzdu a ciferník na tachometri otočený normálne, nie dole hlavou .D .už len do toho nacpať poriadny dízel a Áďa ide zložiť zálohu, predsta len nebude kupovať auto so zastaralým benzínovým motorom pod kapotou. Zároveň toto je budúcnosť , SUV sú na ústupe :-)
A teraz trochu vážne, vyzerá to o dosť lep%sie ako klasický logan mcv
0.9 Tce 66kW je nahrada za starou 1.6 od Renaultu a myslim,ze to neni az tak spatny motor.Spotrebu mam 6.5 a diky preplnovani ma vykon uz skoro od zacatku.Ale tady do toho by se mi libila ta 1.2Tce nebo 1.5dci
Souhlasím s většinou... auto pěkné, přesně to, co si český venkov žádá... až na tu 0,9TCe. Osobně bych možná problém neměl, ale cílovka by mnohem víc ocenila nějakou "pořádnou atmosféru" :-)
To ma byt jediny benzin ? Pozeram na Renault strankach, ze to je TCe90 z Clia, mohli tam radsej hodit ako volbu aj TCe120.
Podla mna sa tomuto auto hodi aj ten dechtomet, zrejme to bude casto pracovne auto pod zatazou a mohol by to byt idealny motor.
A na fotke ma mojmu srdcu blizku farbu, to su plusove body :-)
Edit: slepy som, uz to hore ktosi napisal o tych motoroch
Mít to auto v benzínu kombinaci 1.6 SCe (LPG) a 1.2 TCe jako Dokker, tak je to ideál a věřím, že venkov by byl do roka plnej "Les Bleus". ;-)
Cenově to přitom není žádná utopie, u toho Dokkera je 1.2 TCe za +30t oproti 1.6 atmo a přitom pořád ještě -30t (66 kW), případně -15t (55 kW) oproti 1.5 dCi. MCV je zhruba o 100 kg lehčí než Dokker, zkrátka by to bylo dobré.
Takhle auto sice hezký (Stepway vylepšuje vzhled opravdu výrazně), oceňuji, že se nevybodli na světlou výšku ale pohon bych si prostě nevybral.
ale k takemuto kombiku sa uz doslova pyta to 1,2tce... akoze kde je problem? zaujem by iste bol a iste vacsi ako o 0,9tce ktore je v takomto kombiku vazne asi k nicomu..... horko tazko sa to rozbehne.. a vo vysledku to stejne bude zrat ako 1,6 z dustera...
Predpokladám, že si spočítali záujem o väčší motor a tým aj zmysluplnosť vývoja, čím netvrdím, že vrcholná motorizácia by sa hodila. Na strane druhej, prednedávnom tu bol test 0,9 s lpg vrátane testu na brzde a dopadlo to dosť dobre...
Odprostím-li se od faktu, že se jedná o Dacii, tak tohle prostě funguje !
Nešokuje, má vyvážené proporce vozu kombi, sice zapadne na parkovišti, jenže o to jde a kvůli tomu i třeba VW tolik prodává ne?
Pokud se na to podívám jako na zvýšený kombik, působí na mne na takovýchto promofotkách dotaženěji, než renomovaná konkurence a vůbec né jako lowend. Stejně je to i s Dusterem. Není potřeba mít divné kly z led světel (Megane), nebo 4 světla jako hmyz (Oktávka), podivné stříbrné linky na zádi (Astra), Rozteklé šílené vlnovky (I30)....
Tohle auto je obyčejné a neurazí, v tom je jeho síla. Plasty a zvednutí mu sluší. Vím, že pro Dacii to není vyhrazeno, pouze pro Duster, ale pohon 4x4 a k tomu odolný motor - SorryJako, tohle by úspěch mělo.
>:-[] Tak, jasný, určitě to nedá kruháč rychlejc, než 30 let starý americký sedan, který se vyznačují především perfektním sportovním podvozek a agilitou v zatáčkách >:-[]
Po kúpe tejto dacie si dolietal, nezostane ti na letenku a ženu aj s deťmi si budeš do talianska k moru, alebo do rakúskych álp voziť pekne so sebou. Občas dostaneš na * od nejakej americkej hustokáry >:D >:-[]
Historky diskutérov na auto.cz sú furt na jedno kopyto. Jeden odťahuje nespoľahlivé francúzske kreatúry svojim autlendrom s načipovaným tédéíčkom, druhý začína historku tým, ako dobehol pomalší dymiaci dízel a už kilometer za ním si musel prepnúť ventiláciu na vnútorný okruh, prípadne ho rýchlo podbehne na diaľnici zprava. Tretí to nakladá na kruháčoch hlava nehlava všetkým čo nechápu, že on sa s nimi chce pretekať a oni len vezú deti do školy, na zimých gumách samozrejme :-! >:-[]
Někdy jsou ty plasty praktické, na parkovišti, při průjezdu nějaké polní cesty , kde jsou kolem cesty křoviny.... navíc trochu zvedlá výška se na tohle hodí.
Tak já třeba už hodněkrát "ojebal" místa tam, kde jsou právě ty plasty. Takže pro někoho na venkov mi to nepřijde špatné + světlá výška na polňačku. Smysl to má :-)
V době, kdy se hodně velké procento SUV prodává jako 4x2, začíná být světlá výška zřejmě tím největším rozdílem mezi "city" a "outdoor". A řekněme si na rovinu, co by některá SUV za 19 cm dala. Jen pro příklad CR-V 16,5 cm, Tucson 17 cm, Sportage dtto....a třeba i Grand Vitara měla jen o centimetr víc. Za této situace je nárůst světlé výšky oproti standardnímu MCV o 5 centimetrů vlastně docela masakr, který bych ani nečekal. Smysl to rozhodně má.
A co se týká oplastování, já tvůj názor respektuju, ale pro mě je provedení Stepway už u Sandera či Dokkera natolik zdařilé a za tak citlivý příplatek, že bych ani o základním modelu neuvažoval. Navíc přináší vylepšení i uvnitř. Hezčí sedačky, volant...proč ne ?
4x2....člověk jako já by si myslel, že SUV má být primárně určeno pro provoz za horších adhezních podmínek, nakonec se ukázalo, že SUV 4x2 mnohdy vůbec do sněhu/bláta nevjede, za to dobře psychologicky ochrání posádku při rozvozu do školek + dobrá volba pro stárnoucí generaci (nastupování), ale bez 4x4 to prostě není ono.
Musím uznat, že z ucházejícího Sandera je jeho derivát Stepway hezké auto.
Logan je trochu disproporční a lacinost z něj bije na sto metrů, ale i tady se to povedlo. Slušná proměna :yes: