Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Spring odhaluje české ceny. Kolik stojí nejlevnější elektroauto na trhu?

David Bureš
Diskuze (77)

Spring je jen 3,7 metru dlouhý crossover poháněný elektromotorem o výkonu pouhých 33 kW. Baterie mu vystačí na ujetí 230 km podle kombinovaného cyklu WLTP.

Dacia se léta prezentuje jako výrobce nejdostupnějších automobilů na trhu. Podobně se chce prezentovat také ve světě elektromobilů, do něhož musela vstoupit vlivem stále se zpřísňujících emisních norem. Její první takové auto, Dacia Spring, se tak opravdu stává nejlevnějším elektromobilem na českém trhu.

Ceny Springu totiž podle aktuálně zveřejněného ceníku startují na částce 449.900 korun za základní stupeň Comfort. Díky tomu se tak Spring stává ještě levnějším vozem než dříve Škoda Citigoe iV, která byla nejlevnějším elektromobilem v Česku před rokem, tehdy se základní cenovkou 479.900 korun.

Video se připravuje ...

Výbava stupně Comfort obsahuje 14" kola Flexwheel, čalounění kombinující látku s umělou kůží, šest airbagů, sadu na opravu pneumatiky, diody denního svícení nebo centrální zamykání s dálkovým ovládáním. Dále je tu i manuální klimatizace, rádio nebo elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka či elektrické ovládání oken vpředu i vzadu.

Tento stupeň však na trh dorazí až později. Zpočátku bude Spring v Česku dostupný výhradně až ve druhém stupni Comfort Plus za 489.900 korun. Ten přidává rezervní kolo, zadní parkovací čidla včetně kamery nebo multimediální systém včetně navigace. Navíc je tu stylový vzhled díky oranžovým exteriérovým doplňkům nebo čalounění z umělé kůže.

Dacia Spring je v obou případech poháněná elektromotorem o výkonu 33 kW a točivém momentu 125 N.m, který vůz rozpohybuje z 0-100 km/h až za dlouhých 19,1 sekundy. Primárně je totiž Spring laděn jako autíčko do města. Tomu odpovídají i vnější rozměry (délka jen 3.734 mm), maximální rychlost 125 km/h nebo baterie - kapacita lithium-iontového akumulátoru 27,4 kWh postačuje na ujetí 230 kilometrů podle kombinovaného cyklu WLTP. Z domácí zásuvky se dobijí za méně než 14 hodin, 3,6kW wallbox tuto dobu zkrátí na méně než devět hodin.

Pokud však budete chtít využívat 6,6kW wallbox a dobít baterie do pěti hodin, musíte si připlatit 8.000 korun. Pro vyšší stupeň Comfort Plus je tu i možnost nabíjení stejnosměrným proudem, ovšem za příplatek 10.000 Kč. V takovém případě trvá dobití baterie na 80 % kapacity ani ne hodinu.

První kusy Dacie Spring se u českých zákazníků objeví na podzim. To půjde o avizovanou osobní variantu pro běžnou klientelu. Ještě během roku však bude k dispozici také provedení Business určené pro potřeby půjčoven nebo služeb na sdílení vozidel. V roce 2022 pak bude následovat užitková verze Cargo bez zadních sedadel pro dodávky zboží v centrech měst.

Dacia Spring – technická data a české ceny
Motor Electric 45
Největší výkon [kW/min] 33/3000-8200
Točivý moment [N.m/min]  125/500-2500
Max. rychlost [km/h] 125
Zrychlení 0-100 km/h [s] 19,1
Komb. spotřeba dle WLTP [kWh/100 km] 12,0
Dojezd dle WLTP [km] 230
Cena Comfort [Kč] 449.900
Cena Comfort Plus [Kč] 489.900
David Bureš
Diskuze (77)

Doporučujeme

Avatar - Mikesus
20. 4. 2021 20:32
Re: Akcelerace
No byla občas legrace. Ale je pravda, ze ho dokáže zastoupit dost jiných lidí.
Avatar - Jerry.Gunman
20. 4. 2021 19:15
Re: Akcelerace
A chybí tu někomu? :D
Avatar - Jerry.Gunman
20. 4. 2021 19:09
Re: Největší fraška!
Ale to víš travele, že tě mezi elektro-mamlasy řadím :D :D Bez tebe by to nebylo ono.
A copak howínka... chutnají, chutnají?
A nebo o nich doposud jenom planě sníš?
Avatar - Ozzman
20. 4. 2021 12:21
Re: Akcelerace
Asi prohrál na semaforech s naftakem, tak se stydí do diskuze :D
Avatar - Mikesus
20. 4. 2021 12:03
Re: Akcelerace
Tak Hamuna. Ale tak půl roku jsme ho už neviděl, a tady v diskuzi taky ne. :-[]