Pátá generace Daihatsu Move: Hmotnost 685 kg, spotřeba 3,7 l/100 km
Move je skutečným mikrovanem, protože jeho délka nepřesahuje 3,4 m. Nachází se tedy pod hranicí dnešních miniaut, ale k opravdovým prckům typu Toyoty iQ, nebo dokonce Smartu má ještě hodně daleko.
Aby ne, zachovává si stejně jako všichni jeho předchůdci pětici dveří, dovnitř se vejdou čtyři dospělí. Rozvor náprav ale dosahuje 2455 mm a je tedy srovnatelný s naší Škodou Fabia, která je o 60 cm delší.
Move patří v Japonsku do třídy tzv. kei cars, není tedy divu, že pod kapotou najdeme maličký motor řady KF o objemu 660 cm3. Ten poskytuje 39 kW (53 k), jeho točivý moment vrcholí skromnými 60 Nm. Disponuje start-stop systémem, recirkulací výfukových plynů i-EGR a elektronickým plynem, při jehož konstrukci se uplatnily plasty. Převodovka je bezstupňová CVT a pohání buď přední, nebo všechna (!) čtyři kola.
Vývojáři zapracovali na snížení hmotnosti, která oproti předchozí generaci klesla o 35 kg. Move tak váží opravdu muších 685 kg díky použití lehčích materiálů na přístrojovou desku, nebo výplně dveří. Na váze ztratila i zmíněná převodovka. Vzhledem k tomu se nelze divit průměrné spotřebě 3,7 l/100 km.
Ceny začínají na 1,066 mil. jenů (asi 240.000,- Kč) za základní model X s pohonem jen přední nápravy, částka je ovšem bez daně. Výrobce, jehož většinovým vlastníkem je jiná japonská automobilka Toyota doufá, že měsíčně prodá na domácím trhu 12 tisíc vozů.