Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chtěli byste vyrazit na Dakar? Máme pro vás tip na auto. BMW za 6,7 milionu!

David Bureš
Diskuze (0)
Speciálně upravené BMW X3 CC se pravidelně účastnilo dakarské rallye. Nyní je jeden takřka nejetý exemplář na prodej.

Dakarská rallye je od dob úspěchů Karla Lopraise oblíbeným motoristickým závodem mnoha českých fanoušků, z nichž někteří dokonce sní o tom, že by se této dálkové soutěže zúčastnili. Pokud je to i váš sen, máme pro vás jeden žhavý tip. Polský tým NeoRaid aktuálně nabízí bílé BMW X3 CC, které si můžete pronajmout už pro nadcházející ročník závodu!

Polský tým vůz nabízí buď k prodeji za 260.000 eur, což je v přepočtu asi 6,7 milionu korun, případně k pronájmu. V takovém případě stáj za blíže nespecifikovanou částku umí nabídnout plnohodnotný servis včetně náhradních dílů, přepravy a servisu v průběhu závodu, a to včetně rychlé asistence a týmu zkušených mechaniků. Stáj navíc tvrdí, že je vůz připraven pro nadcházející Dakar 2019! Závodní auta přitom už na místo závodu vyrazila před časem, lodí, jedinou možností na přesun do Jižní Ameriky je tak v tuto chvíli letecká přeprava.

Nabízený kousek byl postaven v roce 2009, na základech první generace BMW X3 (E83), v průběhu let však prošel několika úpravami, z nichž poslední, proběhla letos v červnu, kdy byl kompletně přestavěn. Přesto všechno je automobil v takřka novém stavu, podle prodávajícího má na svém kontě jen 100 testovacích kilometrů. I proto je dle NeoRaidu připraven na závodění.

BMW X3 CC postavil německý tým X-Raid, který je oficiální stájí mnichovské značky BMW pro Dakar. Vedle BMW X3 CC firma Svena Quandta postavila též závodní speciály BMW X5 CC, Mini ALL4 Racing nebo zatím poslední Mini John Cooper Works Buggy, který na rozdíl od předchůdců postrádá pohon všech kol a je zadokolkou, což podle současných pravidel Dakaru může být výhodou.

Se sériovým BMW X3 první generace, z jehož závodní speciál vychází, má však jen pramálo společného. Základem je trubkový rám (Hegemann), panely karoserie jsou pak z kevlaru a karbonových vláken. Uvnitř pak tradiční multimediální systém nahradil středový displej GEMS LDS4, ukazující všechna potřebná data o vozidle, jako je teplota převodovky, diferenciálu či brzd, případně tlak v pneumatikách. Ve výbavě však zůstává klimatizace, která je na pouštních závodech nutností.

Také poslední přestavba nabízené dakarské X3 probíhala pod vedením X-Raidu. Firma provedla kompletní repasi motoru, třílitrového vznětového šestiválce od BMW s dvoustupňovým turbodmychadlem, i převodovky, neboli šestistupňové sekvence Sadev. Zkontrolován byl také podvozek.

David Bureš
Diskuze (0)