Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Další BMW řady 5 dorazí v roce 2016, zhubne 100 kg

Diskuze (13)
BMW již testuje příští generaci řady 5. V pořadí sedmé vydání stojí před nelehkým úkolem snížit spotřebu paliva, a tak musí zhubnout.

Podle prvních informací vyjede nová generace BMW řady 5 v roce 2016. To bude šest let od uvedení té současné, která letos prošla modernizací, automobilka zřejmě zvolí v těch nejzásadnějších otázkách evoluční přístup.

Design vzniká pod vedením Karima Habiba, velké změny se neočekávají. Změní se spíše detaily, zatímco hlavní rysy, které se inspirují u oblíbené generace E39, zůstanou zachovány. Stejně tak zůstane novinka věrna aktuálně používané platformě, odvozené od řady 7.

Přesto ale projde technika několika důležitými úpravami. Současná generace má ocelovou karoserii, zatímco ta předchozí měla přední část karoserie z hliníku. Tento přístup BMW opráší, chce vyrobit stěnu oddělující motorový prostor od kabiny z hliníkové slitiny. Kapoty a střecha by dokonce mohly být z karbonu. Na samotné podlaze se ušetří hmotnost díky proměnlivé tloušťce profilů – díly z vysokopevnostní oceli proto budou pevné jen tam, kde je to potřeba. Celková velikost vozu se příliš nezmění, karoserie by měla narůst všemi směry zhruba o centimetr.

Cílem je snížit hmotnost o 100 kg. Základní benzinový model 520i by proto mohl bez řidiče vážit okolo 1500 kg, jen o metrák více než menší řada 3. Pod kapotu se nastěhuje nová generace čtyř- a šestiválcových motorů, které budou postaveny podle modulárního principu. Standardem bude objem 500 cm3 na jeden válec, větší sdílení komponentů sníží výrobní náklady. Nové motory mají být pochopitelně úspornější, spotřeba paliva by měla mezigeneračně klesnout o 10 %.

Z nabídky nezmizí ani osmiválec, který bude i nadále plnit úlohu imagemakera. Zároveň by se ale měla objevit celá řada plug-in hybridních verzí, které využijí techniku od Toyoty. Paleta tří karoserií, i přes rozpačité přijetí Gran Turisma, zůstane zachována.

Diskuze (13)
14. 8. 2013 15:10
Re: Nový model BMW a zhubne???
Souhlas.
Ono uz to asi neni moc kam jinam tlacit - co se agility tyka, tak krome hmostnosti snad jedine nizsi teziste (motor nizko) a rozlozeni hmotnosti (ktere ma BMW samozrejme v poradku, takze tam se taky moc nic neda).
Ale jsou zde limity. Stale jeste clovek predpoklada, ze petkovej bavorak bude v pripade nehody dustojnym souperem nejakeho vetsiho a tezsiho SUV a ta hmotnost je tam nezanedbatelna slozka... jo stale mluvim o bezpecnosti :-)
Avatar - Dinar
14. 8. 2013 10:10
Re: Nový model BMW a zhubne???
Pokud reálně sundají sto kilo, bude to na pochvalu, váha se dostane do intencí E60, přestože auto bude zase větší. Každé kilo je dobré, problém F10 je právě ve váze, není tolik agilní jako předchozí generace a konkurence se jí v tomto směru minimálně vyrovná. Pokud drží bmw váhu na uzdě, pak jízdními vlastnostmi ukazuje ostatním záda, viz. F30.
14. 8. 2013 09:46
Re: Nový model BMW a zhubne???
Nojo chlapi, ale to neni zas takova sranda odebrat 100kg a zaroven udelat auto bezpecnejsi...
Co me se tyka, klidne pojedu o litr na sto draz, kdyz to bude pevny jako S kláda... :-) Zvlast kdyz si kupuju auto jako je BMW nebo Mercedes, kdy me asi spotreba az tolik netlaci, kdyz si za to muzu koupit jiny auta tri... :-)
Avatar - fOE
13. 8. 2013 13:26
Re: Nový model BMW a zhubne???
Zvetsuje se jak MB tak i Audi, o tom jsme se nebavili. Jde o hmotnost a ta klesa, posledni a vlastne asi jedine Fko kteremu hmotnost stoupla je 5er (a samozrejme odvozena 6er) a i ta nabehne na hubnouci notu od pristi generace (podle tohoto clanku). Z4 je jeste stara generace.
Avatar - Uživatel_5340709
13. 8. 2013 12:30
Re: Nový model BMW a zhubne???
Už je na čase, pořád tloustnout se nedá, i když netvrdím, že by jim větší váha byla na škodu a že se s ní nevyrovnali.