Další BMW řady 5 dorazí v roce 2016, zhubne 100 kg
Podle prvních informací vyjede nová generace BMW řady 5 v roce 2016. To bude šest let od uvedení té současné, která letos prošla modernizací, automobilka zřejmě zvolí v těch nejzásadnějších otázkách evoluční přístup.
Design vzniká pod vedením Karima Habiba, velké změny se neočekávají. Změní se spíše detaily, zatímco hlavní rysy, které se inspirují u oblíbené generace E39, zůstanou zachovány. Stejně tak zůstane novinka věrna aktuálně používané platformě, odvozené od řady 7.
Přesto ale projde technika několika důležitými úpravami. Současná generace má ocelovou karoserii, zatímco ta předchozí měla přední část karoserie z hliníku. Tento přístup BMW opráší, chce vyrobit stěnu oddělující motorový prostor od kabiny z hliníkové slitiny. Kapoty a střecha by dokonce mohly být z karbonu. Na samotné podlaze se ušetří hmotnost díky proměnlivé tloušťce profilů – díly z vysokopevnostní oceli proto budou pevné jen tam, kde je to potřeba. Celková velikost vozu se příliš nezmění, karoserie by měla narůst všemi směry zhruba o centimetr.
Cílem je snížit hmotnost o 100 kg. Základní benzinový model 520i by proto mohl bez řidiče vážit okolo 1500 kg, jen o metrák více než menší řada 3. Pod kapotu se nastěhuje nová generace čtyř- a šestiválcových motorů, které budou postaveny podle modulárního principu. Standardem bude objem 500 cm3 na jeden válec, větší sdílení komponentů sníží výrobní náklady. Nové motory mají být pochopitelně úspornější, spotřeba paliva by měla mezigeneračně klesnout o 10 %.
Z nabídky nezmizí ani osmiválec, který bude i nadále plnit úlohu imagemakera. Zároveň by se ale měla objevit celá řada plug-in hybridních verzí, které využijí techniku od Toyoty. Paleta tří karoserií, i přes rozpačité přijetí Gran Turisma, zůstane zachována.