Novinky
Mercedes-Benz EQS míří zpět na vrchol. Po modernizaci ujede téměř 1000 km na jedno dobití
66 komentářů
By mě zajímalo, jak dlouho se bude u EV/PHEV tolerovat tento falešný dojezd/spotřeba. Kdyby u aut se spalovacím motorem uváděli o třetinu až polovinu nižší spotřebu, tak by se z toho všichni šli pos..t.
@Miorolo souhlasit s vámi lze jen v případě PHEV. Stejně jako u aut se spalovacími motory je testovací cyklus určen primárně pro srovnání. To, že málokteré auto výsledné spotřeby dosáhne, je nasnadě. Já mám v TP uvedenou spotřebu 7,6 l/100km a jestli jsem se k ní přiblížil jednou za těch 11 let, co ho mám, tak to přeháním. Dlouhodobý průměr mám 9,1 l/100km.
V zimě a na zimních pneumatikách je spotřeba vyšší.
Totéž platí u EV, jenže tam dojezd osciluje oběma směry a je pravdou, že výrazně. U EV mám v TP uvedený dojezd 415 km. Rekord dojezdu mám cca 510km, od jara do podzimu umím ujet přes 460km. V zimě jsem se pod 280 km ještě nedostal, a to ani při jízdě po dálnici maximální povolenou rychlostí.
Obě auta mají +- stejný výkon, hvězdu v masce chladiče. Benzínové je sedan, EV SUV. Ve městě většinu roku ujedu na jedno nabití víc, než na nádrž benzínu (obě auta mají podobnou kapacitu/objem 66,5 kWh vs 66 l).
Ale určitě existují výrobci, kteří optimalizují více.
V zimě a na zimních pneumatikách je spotřeba vyšší.
Totéž platí u EV, jenže tam dojezd osciluje oběma směry a je pravdou, že výrazně. U EV mám v TP uvedený dojezd 415 km. Rekord dojezdu mám cca 510km, od jara do podzimu umím ujet přes 460km. V zimě jsem se pod 280 km ještě nedostal, a to ani při jízdě po dálnici maximální povolenou rychlostí.
Obě auta mají +- stejný výkon, hvězdu v masce chladiče. Benzínové je sedan, EV SUV. Ve městě většinu roku ujedu na jedno nabití víc, než na nádrž benzínu (obě auta mají podobnou kapacitu/objem 66,5 kWh vs 66 l).
Ale určitě existují výrobci, kteří optimalizují více.
@p.david Máte pravdu. Mám to podobně. Je vidět, že na rozdíl od většiny diskutujících máte EV.
@Petr Pinkas
na jednu stranu máte pravdu, na druhou .... dojezd mě zajímá v okamžiku dky mám někam dojet ... tj. nejspíš po dálnici, kolik naskáču za X dní po městě na jedno nabití mě fakt nezajímá
takže reál ... dálniční tempo - spotřeba cca 25 kWh, nabíjení 10-80%, a jste s rád za 350 km.
na jednu stranu máte pravdu, na druhou .... dojezd mě zajímá v okamžiku dky mám někam dojet ... tj. nejspíš po dálnici, kolik naskáču za X dní po městě na jedno nabití mě fakt nezajímá
takže reál ... dálniční tempo - spotřeba cca 25 kWh, nabíjení 10-80%, a jste s rád za 350 km.
@Miorolo No jo, 1000km dojezd - tak určitě. Tak koukám na Spritmonitor, kde je průměrná spotřeba EQS 24,4kWh/100km, hmmm 🤔
www.spritmonitor.de/…nz/1956-EQS.html?…
Takže pro 96kWh baterii jsme na 393km a pro 122KWh baterii jsme na 500km, prostým výpočtem... Kde je chyba toho marketingového dojezdu? Hmmm zas to bude ve slovíčku "AŽ" 😁
www.spritmonitor.de/…nz/1956-EQS.html?…
Takže pro 96kWh baterii jsme na 393km a pro 122KWh baterii jsme na 500km, prostým výpočtem... Kde je chyba toho marketingového dojezdu? Hmmm zas to bude ve slovíčku "AŽ" 😁
@ericn
Ani to ne, nevycerpas celou kapacitu baterie, zustava v ni neco i pres tvuj odpor a do nuly ji na dalnici vyjede jen zoufalec.
Znovu opakuju. Prezentovany dojezd na toyote 411 km jsem nikdy nevidel, realne po dalnici ujedu v lete spolehlive 200 a v zime nespolehlive a taky bez topeni. Pres 300 ujedu bez topeni v beznem provozu pri kontinualni jizde. Jak se zacne delit, dojezd logicky klesa.
Chci videt toho, kdo chce jet kontinualne 1000 km mestskym / okreskovym tempem.
Dodneska si pamatuju zkusebni jizdu mercedesm B, co mel ujet az 200, ale sezral ctvrtinu baterky na 12 kilometrech.
Mimochodem, nas mamut S500 z roku 95 tech skoro 1000 kilaku lehkou nohou, tj. kolem 140km/h po dalnici da. Do nadrze se vejde 100l. Kdyz jsem ho vezl od amsterodamu do prahy a to dost ostre, ani hladove oko se nerozsvitilo.
Taky mi tyhle lzi mirne receno ssssssssssss
Ani to ne, nevycerpas celou kapacitu baterie, zustava v ni neco i pres tvuj odpor a do nuly ji na dalnici vyjede jen zoufalec.
Znovu opakuju. Prezentovany dojezd na toyote 411 km jsem nikdy nevidel, realne po dalnici ujedu v lete spolehlive 200 a v zime nespolehlive a taky bez topeni. Pres 300 ujedu bez topeni v beznem provozu pri kontinualni jizde. Jak se zacne delit, dojezd logicky klesa.
Chci videt toho, kdo chce jet kontinualne 1000 km mestskym / okreskovym tempem.
Dodneska si pamatuju zkusebni jizdu mercedesm B, co mel ujet az 200, ale sezral ctvrtinu baterky na 12 kilometrech.
Mimochodem, nas mamut S500 z roku 95 tech skoro 1000 kilaku lehkou nohou, tj. kolem 140km/h po dalnici da. Do nadrze se vejde 100l. Kdyz jsem ho vezl od amsterodamu do prahy a to dost ostre, ani hladove oko se nerozsvitilo.
Taky mi tyhle lzi mirne receno ssssssssssss
@Zetti no já měl na test MB EQA 350 4matic a pod 21 kWh/100 jsem se nedostal. Pravda byl to převážně kopcovitý terén, ale dal jsem cca 100km okruh. Auto jsem si bral s 97% procenty a vracel cca s 63%, tj podle WLTP to má mít 475km dojezd, ale reálně se nad 300km nedostaneš 🤢👎
@Zetti Kecy. Nikdy jste nejel EV, jinak by jste nemohl psát takové kecy.
@Petr Pinkas no hlavně psát, že jeho S500, která má v papírech spotřebu 14,9 při rychlosti 140 km/h a dojezd na nádrž při dálniční rychlosti od 670-800 km ujede na nádrž tisíc km ostrým dálničním tempem je čistá pravda😊
a elektromobil od toyoty dokazuje, že MB EQS lže.
www.automobile-catalog.com/…-benz_s_500.html
a elektromobil od toyoty dokazuje, že MB EQS lže.
www.automobile-catalog.com/…-benz_s_500.html
@Petr Pinkas No asi bych to viděl takhle
moje.auto.cz/…tti/bezetko.html
Ale řekl bych, že ti odpoví sám...
moje.auto.cz/…tti/bezetko.html
Ale řekl bych, že ti odpoví sám...
@ericn Neříkám, že to není pravda. Všichni ale víme, že první model BZ4X byl totální úlet. Totéž je i u benzinu. Dokonce stejný model jednomu jezdí bez problémů a druhý je věčně v servisu. To ale neznamená, že všechny benziny jsou špatné. Moje statistiky za rok 2025. KIA e Niro. Průměrná spotřeba 14,4 kWh/100 km (dle papírů je 15,9). Vypočítaný dojezd 444 km (dle papírů 455). Minimální spotřeba na jedné (krátké trase) 8,1 kWh/100 km. 2x ročně (květen, září) jezdím do SPA v Maďarsku. Trasa 366 km, z toho 60 km po dálnici. Zůstatek při dojezdu 134 km, tzn. dojezd 504 km. Vše dokumentováno fotografii. Perlička na konec. Doma nabíjím z FVE a v SPA mají FVE a nabíjení pro BEV zdarma. Ani Vám nebudu psát kolik mně těch 732 km stojí. Já bych BEV neměnil.
@Petr Pinkas Hele v pořádku, když ti to vyhovuje... Jsou tu i tací, kterým tenhle způsob dopravy nevyhovuje a nechtějí pořád řešit nabíjení a dojezd. Toť vše...
Já mám doma benzin i naftu a když beru rodinku do Itálie na lyže, tak mi Sharan bere 6.8l/100km a staví se jen 2x na toaletu na 10 min, kde je potřeba. Dám to na jednu nádrž a ještě dojezd na 250-300km zbyde 😉👌
Na Velikonoce jsem jel z Prahy do Orliček a ani jsem nekoukal, kolik je v nádrži (bylo 3/4) , dal jsem to tam i zpět, včetně několika výletů po okolí, a ještě dost zbylo. Prostě neřešíš... A to je zas důležité pro mě 😉
Já mám doma benzin i naftu a když beru rodinku do Itálie na lyže, tak mi Sharan bere 6.8l/100km a staví se jen 2x na toaletu na 10 min, kde je potřeba. Dám to na jednu nádrž a ještě dojezd na 250-300km zbyde 😉👌
Na Velikonoce jsem jel z Prahy do Orliček a ani jsem nekoukal, kolik je v nádrži (bylo 3/4) , dal jsem to tam i zpět, včetně několika výletů po okolí, a ještě dost zbylo. Prostě neřešíš... A to je zas důležité pro mě 😉
@ericn Ano, jsou lidé, kterým to vyhovuje a jiným ne. Jenomže, těch kterým by to vyhovovalo by bylo 10x tolik, kdyby nečetli ty blbosti. BEV hoří víc jak spalováky (dokonce mi jeden napsal"dobře,že jezdíš jako důchodce z BEV alespoň pozůstali ušetří za kremaci")..vyvráceno, dobře tak budeme psát 😜aterie nevydrží víc jak 2 roky..vyvráceno, tak budeme psát :známému se pokazilo el. auto což je důkaz, že jsou na h...no atd. atd. A to je to co mi vadí. A nakonec. Měl jsem 13 spalinových aut, protože jiná možnost nebyla. Teď když mám tu šanci jezdit s BEV a i když bych musel řešit dojezd a nabíjení, tak mám čisté svědomí, že kvůli mně neumírají ty desetitisíce lidí kvůli válce o ropu. Toť vše.
@Petr Pinkas Já chápu tvůj pohled, i to že ti vyhovuje. Mě třeba ne, jezdím hodně jak soukromě, tak pracovně a nechci nabíjení řešit. Mohl jsem mít služebního Enyaqa, ale raději jsem vzal Superba v TDI (vešel jsem se do CO2 limitu) a mám klid s dojezdem přes 1000km na jednu nádrž. Nemusím nic řešit...
Nicméně si dokážu představit malé auto do města na elektriku, něco jako CitiGo-e, ale dál ne. Jako třetí do rodiny za pár korun... Jenže to za pár korun není 😉
Nicméně si dokážu představit malé auto do města na elektriku, něco jako CitiGo-e, ale dál ne. Jako třetí do rodiny za pár korun... Jenže to za pár korun není 😉
@ericn
Ja myslim ze na ty pomatence nema smysl reagovat. Pokazdy se dovim ze mam blby auto. Zadny auto neni dokonaly a neco je na nem blbě a neco ne. Ja mam 4kolku s xmode 160kw, ktera bere kolem 20 jako všechny ostatni 4kolky 160kw. V lete min, v zime vic. Vzhledem k tomu ze po odecteni rezervy zustane baterka asi 66kwh, jednoduchym vypoctem se dojde k tomu, ze fabricky udaje nesedi a sedet ani nemuzou o tom se bavime. A auto neni jenom baterka a dojezd.
Proc porad neco zkousis? Mas pokuseni?
Ja myslim ze na ty pomatence nema smysl reagovat. Pokazdy se dovim ze mam blby auto. Zadny auto neni dokonaly a neco je na nem blbě a neco ne. Ja mam 4kolku s xmode 160kw, ktera bere kolem 20 jako všechny ostatni 4kolky 160kw. V lete min, v zime vic. Vzhledem k tomu ze po odecteni rezervy zustane baterka asi 66kwh, jednoduchym vypoctem se dojde k tomu, ze fabricky udaje nesedi a sedet ani nemuzou o tom se bavime. A auto neni jenom baterka a dojezd.
Proc porad neco zkousis? Mas pokuseni?
@Zetti jo mám, jako třetí do rodiny a do města. Místo Golfa. No a vždy se vrátím k tomu, že ještě ne 😉
@ericn
Ja to (ne)mam primárně taky na Prahu a okoli.
Me ceka letos 4 roky od koupě STK a nějaký jantar mi napise ze sem v elektroaute neseděl. Ze jsem predtim jezdil s phev skoro 6 let se do tech 10 let ježdění na baterky nepočítá.
Sem to chtel prostě zkusit. Z tech aut co jsem zkusil mi toyota vzala nejvíc. Elektricke zrychleni pod 7s, vektorovana ctyrkolka. Kdyby byly ty vykonne nabíječky kapacitne jako benzínky, tak by to i pres ty blaboly asi slo. Ale ty nejsou a hned tak nebudou.
Ja to (ne)mam primárně taky na Prahu a okoli.
Me ceka letos 4 roky od koupě STK a nějaký jantar mi napise ze sem v elektroaute neseděl. Ze jsem predtim jezdil s phev skoro 6 let se do tech 10 let ježdění na baterky nepočítá.
Sem to chtel prostě zkusit. Z tech aut co jsem zkusil mi toyota vzala nejvíc. Elektricke zrychleni pod 7s, vektorovana ctyrkolka. Kdyby byly ty vykonne nabíječky kapacitne jako benzínky, tak by to i pres ty blaboly asi slo. Ale ty nejsou a hned tak nebudou.
@Zetti Taky mi na tom vadí ten nabíjecí "vopruz" a vlastně jen reálně 300km použitelný dojezd. Pak všichni ti adoranti a EV fans, co to nekriticky protěžují a nepřipustí jiný názor než ten "správný".
Pro mě je to jen další pohon k těm, co už existují, se svými výhodami a nevýhodami. Zatím je to "no go", ale i tak si to sem tam vyzkouším. Každý si to pak musí zvážit sám 😉
Pro mě je to jen další pohon k těm, co už existují, se svými výhodami a nevýhodami. Zatím je to "no go", ale i tak si to sem tam vyzkouším. Každý si to pak musí zvážit sám 😉
@ericn
24/7 tu jedes nadavani na vše kolem elektriky a ted pises jak nekdo s nadhledem.
24/7 tu jedes nadavani na vše kolem elektriky a ted pises jak nekdo s nadhledem.
@Hendly jenže já ten nadhled mám, ty ne 😉 Nemít ho, EV nezkouším a rovnou to zavrhnu. Nicméně zatím to pro mě nemá ty parametry a funkčnost jako ICE, tak to nechci.
O to víc mě s.e.r.o.u lidi jako ty nebo MIkeš a další adoranti elektra, kteří jsou neprosto nekritičtí k nevýhodám EV a nedokážou pochopit, že to není technologie pro každého a ne každý ho chce...
Naopak lidi jako třeba Zetti, EV mají a dokáží to popsat, tak jak to opravdu je a funguje/nefunguje 😉
O to víc mě s.e.r.o.u lidi jako ty nebo MIkeš a další adoranti elektra, kteří jsou neprosto nekritičtí k nevýhodám EV a nedokážou pochopit, že to není technologie pro každého a ne každý ho chce...
Naopak lidi jako třeba Zetti, EV mají a dokáží to popsat, tak jak to opravdu je a funguje/nefunguje 😉
@ericn
nejhorsi je, ze si normalni lidi myslí ze jsem taky střelenej, kdyz jezdím na baterky. Normalka bych po 4 letech uz vybiral něco novýho, ale dneska uz neni co.
nejhorsi je, ze si normalni lidi myslí ze jsem taky střelenej, kdyz jezdím na baterky. Normalka bych po 4 letech uz vybiral něco novýho, ale dneska uz neni co.
@Petr Pinkas a ještě doplním z testu o mnoho mladšího osmiválce S500
Těžko hovořit o zklamání, ale dovedu si představit nižší spotřebu, než jakou agregát předvedl. Udávaných 12,5 litrů bych považoval za dobrý výsledek, vypočítaných asi 15 litrů neurazí ani nenadchne. Při jemném zacházení s plynovým pedálem se můžete dostat na 13 litrů, ale raději s tím moc nepočítejte a místo na rohlíky si raději schovejte peníze na palivo.
www.auto.cz/…rech-kolech-1718
Těžko hovořit o zklamání, ale dovedu si představit nižší spotřebu, než jakou agregát předvedl. Udávaných 12,5 litrů bych považoval za dobrý výsledek, vypočítaných asi 15 litrů neurazí ani nenadchne. Při jemném zacházení s plynovým pedálem se můžete dostat na 13 litrů, ale raději s tím moc nepočítejte a místo na rohlíky si raději schovejte peníze na palivo.
www.auto.cz/…rech-kolech-1718
@Petr Pinkas Jedno EV vlastni, dokonce mel recenzi na MACZ, nez mu ji schovali/smazali. Tak to je docela skoda, ze s nim nikdy nejel, ne? 😉
@JirkaVejrazka no dobře, ale že mu jeho elektromobil neujel takovou vzdálenost, jakou čekal je důkazem toho, že EQS je na tom stejně?
nic mu nesmazali
moje.auto.cz/…tti/bezetko.html
nic mu nesmazali
moje.auto.cz/…tti/bezetko.html
@Man Ký Jeden cas to bylo schovane redakci, ted jsem to nekontrolova.
Nikde jsem nepsal nic o EQS, jen jsem reagoval na agresivni "Nikdy jste nejel EV, jinak by jste nemohl psát takové kecy. "
Nikde jsem nepsal nic o EQS, jen jsem reagoval na agresivni "Nikdy jste nejel EV, jinak by jste nemohl psát takové kecy. "
@JirkaVejrazka to jsem rád, že ti nevadí Zettiho agresivní kecy😊
Taky mi tyhle lzi mirne receno ssssssssssss
za nepochybně velmi specifických podmínek to auto ujelo 1200 km a ještě mělo 100 v záloze
starší český test se starším modelem
Nejdelší dojezd elektromobilem na jedno nabití
852,9 km na jedno nabití ujel elektromobil Mercedes-EQ.
Mercedes-Benz EQS 450+, sériový elektromobil s dvoučlennou posádkou, Markem Tomíškem (fdrive.cz) a Miroslavem Tomíškem, dokázal v běžném silničním provozu po českých dálnicích a silnicích ujet 852,9 km na jedno nabití. Automobil na elektrický pohon o výkonu 245 kW s využitelnou kapacitou baterie 107,8 kWh a pohonem zadních kol dokázal v průběhu 15 hodin projet 13 krajů.
Počin byl ve čtvrtek 7. října 2021 zaregistrován do České databanky rekordů.
novější😒br />
fdrive.cz/…ne-baterii-15241
velmi specifické podmínky? asi takové, jako když osmiválec žere deset při velmi ostré jízdě😊
Taky mi tyhle lzi mirne receno ssssssssssss
za nepochybně velmi specifických podmínek to auto ujelo 1200 km a ještě mělo 100 v záloze
starší český test se starším modelem
Nejdelší dojezd elektromobilem na jedno nabití
852,9 km na jedno nabití ujel elektromobil Mercedes-EQ.
Mercedes-Benz EQS 450+, sériový elektromobil s dvoučlennou posádkou, Markem Tomíškem (fdrive.cz) a Miroslavem Tomíškem, dokázal v běžném silničním provozu po českých dálnicích a silnicích ujet 852,9 km na jedno nabití. Automobil na elektrický pohon o výkonu 245 kW s využitelnou kapacitou baterie 107,8 kWh a pohonem zadních kol dokázal v průběhu 15 hodin projet 13 krajů.
Počin byl ve čtvrtek 7. října 2021 zaregistrován do České databanky rekordů.
novější😒br />
fdrive.cz/…ne-baterii-15241
velmi specifické podmínky? asi takové, jako když osmiválec žere deset při velmi ostré jízdě😊
@Man Ký tak s tím zkus jet normálně jako s autem, v tom tvém odkazu na fDrive není o průměrné rychlosti nic, ani jak a kudy jeli těch 1200km. Normální jízda 50/90/130kmh to asi nebyla 😉
Btw fDrive - test MB EQS 450+...
"Ve městě Mercedes nedokáže využít skvělou aerodynamiku a doplácí na to, že to je prostě velké a těžké auto, i tak se zde ale budete pohybovat se spotřebou kolem 20 kWh/100 km, dojezd tak bude reálně přes 500 kilometrů. Při jízdě po okreskách i o několik set kilometrů víc. Naopak dálniční jízda na hranici českých rychlostních limitů znamená reálný dojezd zhruba 420 kilometrů se spotřebou 24,5 kWh na 100 km, a to v zimě. V létě bych očekával i 450 kilometrů "
tak realita je vždy dost jinde...
Btw fDrive - test MB EQS 450+...
"Ve městě Mercedes nedokáže využít skvělou aerodynamiku a doplácí na to, že to je prostě velké a těžké auto, i tak se zde ale budete pohybovat se spotřebou kolem 20 kWh/100 km, dojezd tak bude reálně přes 500 kilometrů. Při jízdě po okreskách i o několik set kilometrů víc. Naopak dálniční jízda na hranici českých rychlostních limitů znamená reálný dojezd zhruba 420 kilometrů se spotřebou 24,5 kWh na 100 km, a to v zimě. V létě bych očekával i 450 kilometrů "
tak realita je vždy dost jinde...
EQS nebylo úspěšné a ani tenhle FL z toho úspěšný model neudělá. Jsem zvědavý na poměr objednávek S vs. EQS. A jsem zvědavý na poměr "yoke" volantu a řízení vs. běžný volant (lhostejno s jakým typem řízení).
@rohYpnol
“ Věřím na koně. Automobil je jen přechodný jev.”
“ Věřím na koně. Automobil je jen přechodný jev.”
Co to je za plus ze narvu vetsi baterku do auta a ujedu vic? Priste daji 150kwh baterii a ujede 1000 v realnym zivote? Spis by to chtelo efektivitu, ne jezdit v mrazu za 22 a dojezd 500km
Úžasné technické finesy a inovace. Auto nabité technologií. I výkon skoro 600 koní je impozantní. Zrychlení 4s na sto je dechberouci.
2.7t hmotnosti není úplně málo. A při 600 koních je maximální rychlost 210km/h směšná - k čemu to má 600 koní?
2.7t hmotnosti není úplně málo. A při 600 koních je maximální rychlost 210km/h směšná - k čemu to má 600 koní?
Tohle je budoucnost a ještě za rozumné peníze. Za měsíc Evropě dojde ropa, nafta a všechno kolem a jedním z řešení je tento typ pohonu. Pěkně Mercedes
@Kasprik tak maximálně v tvém snu. Btw už od pohledu je to hnusný plasťák. Jel jsem v EQE a moc luxusně jsem si teda nepřipadal, ty materiály jsou dost slabé na prémiového výrobce... 🤢 Tohle nebude o moc lepší...
@ericn Stejne jak Porsche Taycan. Ta hra na to, ze jakoby zachranujes svet, tak si kup elektro a k tomu dostanes slisovany pet lahve a palubovku ze stare mikiny je k smichu. Vsichni umyli Tesle *** ze je lacina, tak se teochu dotahli a Porsche a spol klesli.
@ProchyTom Přesně tak, ta auta jsou děs. Sedni do staršího Éčka a budeš v jiném světě. Soused měl od nova W212 z roku 2012 350CDI 4matic, to byla kára. V EQE jsem si připadal jak v lowendové dacii, navíc jsem se pomalu nemohl dostat na zadní sedadla a pak ven se svými 188cm 😂 Dvakrát jsem se trefil do hlavy a uvnitř při normálním posazení jsem brousil hlavou střechu...
@ericn
Kolik to auto v roce 2012 stalo…
O tom to cele je.
Kolik to auto v roce 2012 stalo…
O tom to cele je.
@Hendly vím já? Ale asi by se ceník dal najít...
EDIT : E350 CDI Avangarde za 1,393Mio CZK
www.auto.cz/…edniho-veku-2172
EDIT : E350 CDI Avangarde za 1,393Mio CZK
www.auto.cz/…edniho-veku-2172
@Kasprik Budoucnost nejsou cim dal vetsi baterky a auta za 2 miliony, ale mala spotreba, efektivita a cena pro normalni lidi
@ProchyTom
řekl bych, že nemáte pravdu. Současné elektro má cenu od půl milionu výše. Baterky jsou různých velikostí, tudíž si vybere každý. připouštím, že chybí nabíječky, ale to je otázka času. Spalovací motory jsou na hraně svých technologických možností, ale bateriové vozy mají budoucnost vývoje hodně před sebou. Efektivita je právě u těch baterek.
řekl bych, že nemáte pravdu. Současné elektro má cenu od půl milionu výše. Baterky jsou různých velikostí, tudíž si vybere každý. připouštím, že chybí nabíječky, ale to je otázka času. Spalovací motory jsou na hraně svých technologických možností, ale bateriové vozy mají budoucnost vývoje hodně před sebou. Efektivita je právě u těch baterek.
Jinak základní cena dost dobrá, byť to asi bude holobyt... 😊
Absenci frunku naprosto chápu. Pro typického zákazníka EQS je to asi tak podstatné jako včerejší noviny.
Blbost. Jednak, konkurence kromě aut na obojetných platformách ho má. Zákazník EQS je ve svých potřebách tak strašně odlišný od zakazníků Taycanu, Modelu S a Lucidu Air?
Za druhé, EQS má kvůli absenci klasické přední kapoty naprosto hnusná dvířka na kapalinu do ostřikovačů v blatníku. Mohlo to být schované, ale není.
Za třetí, frunk je praktický z podstaty toho, že máš elektromobil. Nemusíš lovit kabely někde pod krámama v kufru.
Za čtvrté, je to do očí bijící cost cutting, ušetřili si peníze a práci tím, že nevyřešili packaging dost dobře na to, aby se tam frunk vešel a ještě ušetřili nějakou tu kačku na mechanismech otvírání kapoty. To prostě do Mercedesu dřív nepatřilo, teď je bohužel na Mercecesu to šetření všude vidět víc než na Škodovce. Je to prostě ostuda a v rádoby reprezentativní třídě dvojnásob.
Za páté, možná kecám a klidně ať mě někdo znalejší opraví, ale z logiky věci bych očekával, že auta, u kterých se packaging povedl a frunk mají, musejí tu technologii mít napěchovanou směrem dolů, čili budou i mít nižší těžiště a tím lepší jízdní vlastnosti.
Takže úplně ve zkratce - frunk EQS opravdu nepotřebuje, protože kufr a přístup do něj je skvělý, délka je cca 125 cm. Takže je to jen věcí nějakého organizéru.