Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Bruselské pokrytectví? Evropší komisaři si stěžují, že elektromobily nic neujedou

143 komentářů

Peťas
Sami vyzkoušeli to, co přikazují druhým. A najednou zjistili, že to nefunguje dobře. Co na to říct slušného? Slušného nejde říct asi nic.
Avatar - praptak
praptak
@Peťas Ještě by si to mohli pochvalovat. Naštěstí v současnosti mně nikdo elektro nepřikazuje.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Mohl bych mít škodolibou radost, ale nemám. Můžu si jen hlavu ukroutit.
Hendly
@Stejsn
A proc kroutis hlavou?
Protoze ti tady nekdo napise clanek ktery je zalozen na “znam kamose a ten rikal” ?
ryccardo
@Hendly me se libi jak ty naprosto vzdycky bezhlave a oddane vystupujes proti jakekoliv kritice smerem k vedeni EU. Je to velice usmevne jaky si poslusny pejsek. Ty by si za bolsevika udelal skvelou karieru se svou loajalnosti.
Hendly
@ryccardo
Zakladat nazor na clanku co jedna babka povídala je co?
Kolik takove kritiky uz bylo a byl to naprostý fake. Zahnutí banánů, zakaz kotlů na drevo a stovky dalších atd. Vse se ukazalo jako nesmysl, ale negativnich emoci neskutecna vlna.
traveldrive
@Hendly Len potvrdzuješ, že ryccardo má 100% pravdu.
ryccardo
@Hendly Neodváděj řeč. Prostě to děláš. Banány a zákaz kotlů na dřevo, který skutečně zatím ještě nepřišel, je sice pravda, ale je spousta jiné oprávněné kritiky směřující na hlavy bruselských nevzdělaných hovad a ty je neustále do krve hájíš a nikdy nic nekritizuješ.
Hendly
@ryccardo
Ok, rekni jednu opravnenou kritiku
Snad ti to pujde lepe nez urazeni….
ryccardo
@Hendly Já ti to zase někdy připomenu, až budeš hejtovat oprávněnou kritiku.
Hendly
@ryccardo
Proste dej priklad oprávněné kritiky EU.
ryccardo
@Hendly
- systém emisních povolenek, což poškozuje Evropský průmysl a nutí výrobce stěhovat svoje výrobní kapacity mimo EU.
- nesmyslný tlak na emise CO2 u aut, což vede k ukončování celý modelových řad
- nesmyslné legislativní požadavky, které prodražují auta
- rozvrat energetické koncepce a přehnané dotování OZE na úkor jiných zdrojů.

až mě napadne něco dalšího nebo zase v diskuzi vyskočíš jako čertík z krabičky s obhajobou politiky EU, tak ti to připomenu.
Hendly
@ryccardo
Chapes doufam to, ze to co vidis jako spatne ma i svou opačnou stranku?
Ma evropa ropu?
ryccardo
@Hendly To s tím ale vůbec nijak nesouvisí. Je naprosto nepodstatné jestli má Evropa ropu nebo ji musí cca 90% dovážet. Čína taky nemá ropu, Indie taky ne. Podstatou je, že kritika směrem k vedení EU je oprávněná a ty je opět hájíš.
Hendly
@ryccardo
Cina má emisni povolenku i raketovy rust instalace OZE.
ryccardo
@Hendly Čína má emisní povolenku, která stojí cca DESETINU!!! toho co stojí povolenka v EU a navíc část povolenek vybraný průmyslový podniky dostávají grátis a platí jen za nadlimitní emise, takže pro hlupáky jako jsi ty. Ano Čína má něco co lze nazvat emisní povolenkou, ale náklady za emise jsou pro průmyslový podniky Číny řádově jinde než pro Evropský průmysl.

A k tomu raketovému růstu OZE jsi zapomněl doplnit i raketový růst fosilních zdrojů. Uhlí, plyn, odpad!!

www.novinky.cz/…odpadky-40538980

www.oenergetice.cz/…ice-od-roku-2016

Díky že sis naběhl na vidle. Je vidět, že s IQ to u tebe nebude závratný.
Hendly
@ryccardo
Zas jen urazky.
EU samozřejmě take rozdava emisni povolenky zdarma atd.
OZE v cine roste úžasnou rychlostí. Nove uhli nahrazuje stare neúčinné a slouží hlavne jako zaloha OZE.
ryccardo
@Hendly ano můžeme říct že všechny druhy výroby elektřiny rostou v Číně úžasnou rychlostí, proč vy zelený paka z toho máte potřebu vytrhávat a vyzdvihovat vždycky jen OZE a odmítáte to vidět jako celek? Není žádné nové a staré uhlí. Probíhá dostavba nových uhelek a ty staré se modernizují a dál používají. Souhlasím, že skutečně slouží z velké části jaké záloha OZE. Protože když fouká, prší, svítí tak není důvod tu energii nevyužít. Ale podstatné je, že ten instalovaný výkon v uhelkách taky raketově roste a jeho podíl na výrobě elektřiny v Číně i celosvětově je obrovský ve srovnání s tím v jakých číslech se tady pohybujeme my v EU. A rozhodně elektřina z uhlí v Číně nestojí to co v EU právě kvůli tomu, že nemají povolenku, která jim totálně rozbíjí kalkulaci. Mají z velké části povolenku zadarmo nebo za cca desetinu ceny toho co zaplatíme v Evropě.
Hendly
@ryccardo
Protoze podil uhli v cine za poslednich 5 let o 10% klesl, ale OZE o 25% stoupl.
ryccardo
@Hendly Nepokoušej se zachránit s procentama, ale vezmi absolutní čísla. Kolik uhelek je tam v provozu, kolik uhlí spálili a kolik emisí CO2 vypustili.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ryccardo jaké máme vzdělání my ryccardo? vysoká škola žití? maturita byla? nevím, kritizovat je jak už víme od Areseho svaté právo každého, ale opravdu jsou nevzdělaná bruselská hovada a ty jsi držitel pěti titulů?
a hlavně mi teď prosím nepiš, že vysoká škola je k ničemu a titul nic neznamená😊
ryccardo
@Man Ký sorry, ale jestli nějaký nýmand s vystudovanou politologií, filozofií nebo právník rozhoduje v oborech, o kterých neví zhola nic ideálně technických a říká technikům, chemikům, energetikům co a jak mají dělat a co je a není možné, tak je to za mě nevzdělaný hovado.
Hendly
@ryccardo
Realita je ale úplně jina.
Evropska komise je nominovaná vládou jednotlivých statu EU. Ta vlada je volena ve svobodných volbách. Jestli tam některý stát nominuje hlupáka, tomu snad neveris ani ty, tak je to jen výsledek volby lidi.
Proc na to nadavas?
ryccardo
@Hendly že zvolím někoho kdo následně zvolí někoho dalšího neberu jako výsledek volby lidí. Princip a způsob vzniku Evropské komise je něco co mi na EU zásadně vadí.
Hendly
@ryccardo
Ufff
To je ale zaklad demokracie. Ty zvolis nekoho a davas mu moc. Kdyz zvolis nekoho kdo EU posle hlupaka tak si ty zvolil spatne. Za to nenadavej EU.
ryccardo
@Hendly Když někoho zvolím, tak to dělám na základě jeho názorů, postojů a volebního programu. Že ten někdo následně zvolí někoho jiného do jehož rukou se koncentruje moc už se mi ovšem nelíbí a nemá to nic společného s demokracií. Prostě se mi nelíbí příliš velká pravomoc EUROkomisařů respektive celý ten překomplikovaný neprůhledný koncept, kdy o tvém životě nakonec rozhoduje někdo o kom před volbama vůbec nebyla řeč a koho nikdo z voličů demokraticky nezvolil.
Hendly
@ryccardo
WTF?
Tak to prece ale funguje. Vlada, potažmo vileny prezident na zaklade svobodnych voleb nominuje spoustu lidi ktere mahi na tvuj zivot zasadni vliv.
A prave proto je nastaveni fungováni EU takto. Omezuje to moc velkych statu.
traveldrive
@Hendly Ty chlape ani ani len netušíš, čo to demokracia je.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Protože současná komise nebyla nikdy demokraticky zvolena a ani nepodpovídá výsledku demokratických voleb. Ba dokonce je naopak prokázáno, že se tam dostala díky špinavému lobbingu podivných zelených organizací, že.
Avatar - praptak
praptak
@ryccardo Takže když politolog rozhoduje o životním prostředí, je to nevzdělané hovado.
ryccardo
@praptak Horší je když politolog rozhoduje o energetické koncepci nebo se snaží vysvětlovat odborníkům v průmyslových podnicích co je a není možné.
Hendly
@ryccardo
O energetice i ostatním rozhoduji a musí rozhodnout politici zvoleni ve svobodnych volbach. Ty maji zodpovědnost pred lidmi. A presne tak to je.
To je naprosty zaklad svobody a demokracie.
Jinak. Volas po naslouchání odbornikum.
Proc tedy zároveň ignoruješ fakt, ze existuje vedecka shoda v tom, že dalsi spalovaani fosilních paliv je cesta do pekla?
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ryccardo von je poslušný pejsek a ty bojuješ proti systému úplatkama na STK😊 to až budeš vyprávět vnoučatům!
ryccardo
@Man Ký Mimo jiné je to tak. Těch případů kde odmítám respektovat Bruselská i lokální nařízení je ovšem výrazně víc 😁
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ryccardo že ty používáš plastová brčka! to už je skoro jako partyzánský odboj! jednou budeš v učebnicích dějepisu😊
ryccardo
@Man Ký to beru jako samozřejmost 😉
ericn
@Stejsn No říká se tomu karma, nám to chtějí nařídit a samotným se jim to nelíbí. Znáš to pořekadlo "kážu vodu, piju víno" 😋
Avatar - xxc
xxc
@ericn oni nastastie piju vodu 😄
Hendly
@ericn
Znova. Ten claneknje “jedna baba rikala” a ty vubec nepochybujes a uz naskakuješ na emoce.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Vždyť pirátští komouši vycházejí nikoliv z "jedna paní povídala", ale dokonce vycházejí z toho, co ani nikdo neřekl a neslyšel, ale mohlo by se stát, protože slunce a jupiter byly v určitém postavení?!? 😁
Avatar - praptak
praptak
@rohYpnol Pokud to vadí u pirátů, mělo by to vadit i v tomto případě.
ericn
@Hendly jj můj příspěvek byl pouhé konstatování, emoční rozhodně nebyl.

Btw proč ty ale vyskakuješ jak čert z krabičky, když si někdo dovolí napsat fakt, že popíše realitu chování EV?

Dálnice je pro EV problém, spotřeba vzroste klidně i o 50% oproti městu/mimoméstu a tím se ti sakra zkrátí dojezd. To je prostě fakt 😉
Hendly
@ericn
Tvuj prispevek neni konstatovani, ale urazeni. I jeho zaklad je spatne, protoze tady jde o to, ze “kazu vodu a piju vodu”.
ericn
@Hendly ale a proč? Koho jsem prosím tě urazil? 🤣
Avatar - del42sa
del42sa
@ericn hlavně ať se nelepí k silnici 🤣
traveldrive
@del42sa A nech sa lepia. V aute zapneš terénny mód a nejako prejdeš. 😉 Prekážky treba prekonávať, nie ich obchádzať.
Avatar - Lenka Čížková
Lenka Čížková
@traveldrive Hele, moderátore, proč jsi tak potlým způsobem zabanoval diskutéra Man Ký?!
ericn
@del42sa Neblbni, to je jen internetovy zvanil 😋
Avatar - Bull Shit
Bull Shit
@ericn
Přestaň sem tahat buIIshity a internetový žvásty.
TKolja
@ericn Suhlasim, ale treba to napisat spravne. Dialnice su problem. Spotreba vozidiel rastie oproti mestu rovnako pre vsetky druhy pohonu. Je totiz zavisla od koeficientu odporu vozidla, hmotnosti a e😜onencialne rastie z rychlostou.
Vyhoda EV je ze v meste vedia vela energie narekuperovat spat.
ericn
@TKolja no to máš sice pravdu, ale u nafty ani benzinu to není takové drama - rozdíl 0.5-1l/100km. U EV je ten rozdíl obrovský, tak kde jsem třeba s iD.3 jezdil na okreskách za 15-17kWh/100km, tak dálnice byla za 21-25kWh/100km podle dosažené rychlosti 120 - 150kmh…
Hendly
@ericn
Jenze litr je prave tech 10kWh..
Jenze u naprosto tragické účinnosti spalovaku se to ztrati.
ericn
@Hendly Jasně, je sakra rozdíl jestli ti zmizí z 50l nádrže 1l navíc nebo 58kWh baterky 10kWh. jestli ten rozdíl nevidíš, tak si, nezlob se na mě, hlupák 😉
Hendly
@ericn
O tom taky nepisu. Jde o to, ze v nadrzi mas 500kWh a naprostou vetsinu z toho vyhodíš jako smrad a teplo.
ericn
@Hendly ne o to nejde, jde o to, že když ti zmizí o 10kWh víc, tak s 58kWh baterie (koncern), tak dáš sotva 250km dojezdu na plnou baterku, ale jestli jedeš za 6 nebo 7l/100km u spalovaku je vlastně jedno 😉 ujedeš 720 nebo 800km… A to je sakra rozdíl…
Hendly
Opet auto.cz jako největší bulvar.
Clanky plne chyb a dukazu, ze autor vubec nechape problematiku.
Podvody v testech spotreby, ale clanek plny nesmyslu a domnenek.
vencelín
@Hendly
Souhlasím, že auto.cz publikuje pravidelně bulvární články.
Chyby v článcích se bohužel staly koloritem článků, v tom souhlasím taktéž.
Jen mě zaráží, že tuto narážku od Vás čtu poprvně až pod článkem o bzučácích 😊.
Hendly
@vencelín
Pisu pod to co me zajima.
Coz je trochu paradox, protoze vetsina jmen zde v diskuzi pise pod to co je nezajímá viz treba Arese.
Pak se stane, ze pod clankem o fakt zajimavym spalovacím aute je jen par prispevku.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Proč tě zajímá ten bulvár??? Co, hujer 😁???
vencelín
@Hendly
Pokud "sečtu" prvotní Váš příspěvek a tento poslední, tak spíše v nich vidím renonc.
Na jedná straně kritizujete bulvár a na druhé straně nepřímo říkáte, že Vás zajímá.
Hendly
@vencelín
Trochu bokem. Proc ti to vadi na me osobe a ne u 5 dalších jmen ktera zde pod kazdym clankem o EV pisou, ze je EV nezajimaji a jak jsou strasna?
Hmmm…?
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Hendly protože všechna pravidla jsou dvojmo, jedny pro druhý, jedny pro něj.
vencelín
@Man Ký
Ano, pravidla jsou dvojmo. Ostatní mají dodržovat kdesi cosi, jen Ma* nedoržuje nic. A co ostatní mají dodržovat určuje samozřejmě Ma*......
Svatá prostoto, vy jste ale momentálně r......
vencelín
@Hendly
Vadí.
Mám spíše pocit, že píší, že ev nechtějí. A ale nejsem kgbák, tak ostatní dlouhodobě nesleduji a nevím kdy co doslovně kde psali. Proto píši "pocit".
Od šmírování ale kgb jsou tu jiní "machři jako Ma*** či přehřátý róm.
Arese
@Hendly Á, první podrážděný místní elektrohujer už se ozval! 😊
ericn
@Arese a evidentně mu pořád leží v žaludku realita spotřeby EV 😋
Avatar - Bull Shit
Bull Shit
@ericn
Spotřeba EV je měřitelná realita, ne prostor pro dojmy ani tvoje bullshity.
Arese
@Bull Shit A už je tady druhý! 😊
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@ericn
Jinak řečeno, jemu leží v žaludku realita a pravda 😄 😄 😄
Hendly
@ericn
Proc zrovna jmena, Ericn, Rohypnol, Aresa atd maji stejny postoj k jasnemu podvodu ktery pan Bednar udelal v testu spotreby elektromobilitu?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Proč jediný hendlíček má neustále potřebu tady lhát na téma článku ACZ?
Hendly
@rohYpnol
Spis je otazka, proč neustale obhajujes jasny podvod v testu?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Jasný podvod v testu = opakovaně vyvrácená hendlíčkova lež. Smolík, hujer.
ryccardo
@Hendly Máš naprosto svobodnou volbu sem nelézt a ty články nečíst 😉
ericn
@ryccardo to neudělá, pak by nemohl prudit 😉
ryccardo
@ericn No mě je naprosto jasný, že to neudělá a jde mu jen o vysírání ostatních. Proto do něj šiju, aby se hošánek mohl pěkně odkopat.
Avatar - Lenka Čížková
Lenka Čížková
@ryccardo Zlobivej Rišánek.
ryccardo
@Lenka Čížková Myslím, že jsme se dohodli, že na sebe nebudeme vzájemně reagovat nebo si tvé trapné vyhrožování myslelo jinak?
Hendly
“ Pokud bychom dnes hledali důvod, proč jsou elektromobily v mnoha kruzích kontroverzní téma, skončili bychom asi u úředníků z Bruselu”
Ten duvod je uplne nekde jinde.
Proc treba na auto.cz podvadite v testech spotreby elektromobilu?
PowerHouse
@Hendly
Spotřebu ani nepotřebuješ, stačí ta kapacita baterky, která je dobrá pouze ve verzi Laurin a Klement.

Třeba u Elroq, id.3 neo ty dvě slabší baterky 50 a 58 můžeš hned škrtnout, pokud nejezdíš kolem komína.

Ale potom jdeš nad milion.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Proč hendlíček opět opakovaně a trapně lže v diskusi? Co? ACZ napsalo objektivní pravdivý článek.
Hendly
@rohYpnol
Napsat test spotřeby elektromobilu a “zapomenout” napsat, že v testu byl za autem tahan podval s dalsim autem rozhodne neni objektivní a pravdivy test.
To je proste a jednoduše podvod.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Tyhle lži ti nikdy neprojdou hujere.
PowerHouse
Po dálnici je to krutý trest.

Epiq 37kWh baterka *0,7 ( nabíjí se od 10-80 % ), tedy zbyde 25kWh. Po dálnici 22kWh spotřeba.
Ujedete 113 km za 50 minut a musíte s parkováním 40 minut nabíjet.
Pokud chytnete ze západu protivítr, je zima, máte starší baterky není to ani na 100 km.

Kolem komína, pokud máte dotované soláry, je to výborné.
Avatar - Pepa Zahrádka
Pepa Zahrádka
@PowerHouse Epiq není dálniční křižník stejně jako třeba Fabia
ericn
@Pepa Zahrádka jenže s tou Fabií na tu dálnici jet klidně můžeš a doveze tě na jednu nádrž dost daleko, min 600km. Epiq ani s jednou baterkou ne 😉
TuDu
@PowerHouse Nějak mi to ale i přes tu dálnici nevychází. Jedou cca 440km, jedou to cca 4-5h a s autem co má baterii větší než 100kWh.

Buď jezdí se spotřebou kolem 50kWh/100km, což snad ani v dnešním provozu není možné, nebo tu někdo kecá. Zároveň nevidím důvod stát 20-30 minut na nabíječce, když (snad) mají nabíječky v počáteční a cílové destinaci. Takže vyjíždí s "plnou" a dojet mohou klidně s rezervou 10-15%.
ericn
@TuDu no tak co na to fDrive - i7 má reálnou spotřebu při 110kmh 23,4kWh / 100km a při 130kmh 25,1kWh / 100km. Tj při plně nabité baterce 101,7kWh je to 434km / 404km.

Tj nedáš to ani v jednom případě 😉 Ani za předpokladu, že máš nabito 100% nové baterie bez degradace. A lety se ti to bude snižovat…
TuDu
@ericn To ani netvrdím, ale proč nabíjet 1/2 hodiny jak uvádějí, když reálně stačí 5 maximálně 10 minut. A zbytek si vezme auto až bude odstavené.
Mr.Murphy
nedovedu si představit, že bych to raději nejel vlakem, který to dá rychleji.... zaplatím byznysclass a můžu pracovat, spát, chlastat pivo nebo prostě koukat z okna....

vlak to dává za 3:55, auto za 4:40.... nabíjet u toho a stěžovat si na zdžení je velký bizár....
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mr.Murphy
...může PRACOVAT?!? On eurokomisař někdy pracuje?!? 😄 😄 😄
Jinak všechno ostatní samozřejmě může dělat i v autě, protože má řidiče... 😁
adamzprahy
@Mr.Murphy z místa na místo? Podle toho článku v těch autech asi jezdí i víc lidí, tak ono se započítáním taxíků a všeho okolo vyjde auto nejlevněji. Hlavní faktor taky asi bude že jedeš když potřebuješ a ne podle toho kdy ti jede vlak. Ale nevim jak fungují takoví úředníci a kam musejí jezdit.
Mr.Murphy
@adamzprahy tak jezdí mezi Bruselem a Štrasburgem na pravidelná jednání.... to opravdu není skočit do auta a valit honem něco řešit.....
adamzprahy
@Mr.Murphy jak to myslíš? Právě že to přesně tak je. Pokud máš harmonogram schůzek na který ti nenavazuje vlak, tak je to přesně případ kdy potřebuješ auto. Já takhle jeden čas pendloval mezi Prahou a Vídní kam máme okolo hranic dost špatné spojení a i tak to časově vycházelo v součtu nesrovnatelně lépe pro auta. Protože víš jaký byl rozdíl mezi těmi co jezdili z Prahy autem a těmi co vlakem? Že když se jelo na dva dny, tak ti co jeli autem odpracovali, resp. byli k dispozici dva dny celou pracovní dobu tak jak bylo potřeba. Ti co jezdili vlakem tak z dvou dnů měli jeden, protože dopoledne se na ně čekalo než přijede jejich vlak a dostanou se do kanceláře a druhý den zas naopak po obědě "museli" na vlak. Pointa těchto cest je o osobním jednání takže to neni něco co se dá napracovat cestou nebo večer v hotelu. A k tomu tvému výpočtu. Pokud to máš ve výchozí destinaci hodinu na vlak a to stejné v cílovém městě, tak jsou to v součtu přes 4 hodiny ztraceného času což na otočku nebo dvoudenní cestu není málo. Nebo i kdyby to šlo dobře tak to máš 30 minut protože musíš na vlak s rezervou a to jsou celkem 2h. Taky záleží odkud vyrážíš, např. do té Vídně si pamatuju kolegu co bydlel na jihu Prahy kousek od D1, tak počítáno ode dveří než by se ten vlak dostal na úroveň kde bydlí na jihu Prahy tak on byl autem u Brna.
Hendly
@Mr.Murphy
Dovedu si predstavit, že některé schůzky proste nechces delat ve verejnem vlaku.
Buffalo007
"Auto šéfky Komise musí být z bezpečnostních důvodů opancéřované, uvedl jeden z úředníků s tím, že v současné době není k dispozici žádný vhodný elektrický model v pancéřovaném provedení. BMW sice své modely v obrněném provedení nabízí, ale pouze se spalovacími motory."

To není pravda. BMW i7 Protection se dělá i v elektrické verzi.
Navíc opancéřovat se dá jakékoliv elektrické auto.
Avatar - Stejsn
Stejsn
@Buffalo007 Kdyby to nebyla kr@va, nepotřebovala by pancéřák.
Arese
@Buffalo007 Až na to, že už tak brutálně těžký elektrozkrat by po přídání pancéřování a další bezpečnostní výbavy už asi protlačoval do asfaltu koleje a jeho dojezd by klesnul někam ke 100 km! 😊
Arese
Cha chá, copak copak, zelenorudí eurozloduchové, vlastní "medicína" vám nechutná?!! 😊 😊 😊
P.S. Ta titulní fotka je fakt otřesná, až jsem se lekl. Jak je vůbec možné, že tak hnusné auto někdo v BMW pustil do výroby?!
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Arese pravda pravda, uprděného důchodce, který považuje uniformní tvary VW koncernu za etalon designu takové auto může pohoršovat. však také jak se zdá, není určeno pro něj. nenápadně mu jen naznačuje, že jeho vlak už odjel...😊
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Eurobruselská idiocie v přímém přenosu... Za mě bych zavedl okamžitě zákon, že europarlament musí být klimaticky neutrální do konce června 2026, protože jinak klimatická tíseň nepochybně způsobí zničení Mléčné dráhy 😁 😁 😁
Avatar - Man Ký
Man Ký
Je šílený jak si obézní pacient po dvou infarktech dokáže stěžovat na mdlou chuť ryby.
A ještě si myslí, že je chytřejší než doktor
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jediné, co EU musí, tak se EU musí politicky zbavit Ursuly a její komise, která likviduje evropský průmysl, likviduje Evropu a vede k naprostému rozkladu a rozpadu EU.
Hendly
@rohYpnol
Evropska komise je prave dobra brzda toho, aby velke staty rozhodovali o mensich. Je to velice chytře vymyšleno.
Ale proc bys o tom přemýšlel, kdyz stačí slepe nenavidet.
Asi jako pod timto clankem ktery je zalozen a tom, ze jedna babka rikala…
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
www.politico.eu/article/european-commissioners-electric-cars-charging-pit-stop-green-fleet-strasbourg-frustration/

Jasné, zlé ACZ, uhlobaron Křetinský... 😁 Sakra, proč to píše i přímo politico... blbý, co?!? 😁
Hendly
@rohYpnol
Tak je napsano ale to same - jedna babka povidala.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
...no právě!!! A může za to uhlobaron Křetinský, viď? 😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ryba smrdí od hlavy. Královnou pokrytců je gynekoložka Ursula, která jezdí spalovákem, zatímco ostatní eurokomisaře nechá trčet u dobíjecích stanic...

Navíc instituce, co ostatním nařizuje a káže zelenou diktaturu CO2 sama produkuje neuvěřitelné množství absolutně marných a zbytečných emisí... Není co dodat.
Avatar - Man Ký
Man Ký
A není náhodou ze největší znalci v oboru řízení druhých nikdy druhé neřídili a jejich hospodářské výsledky jsou doslova tragické.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Zkrátka další potvrzení, že elektro zatím nenahradí spalováky. Ve spoustě případů dává smysl, nezřídka kdy i větší smysl, ale platí to i obráceně.
Arese
@kari.laz Přesně tak. Přesto však fanatičtí bruselští ekoteroristé chtějí od r. 2035 tupě nařídit elektroplečky všem zájemcům o nové vozy, resp. zakázat prodej všeho ostatního, tzn. normálních spalovacích aut!!!!!!!!!!!
Avatar - Man Ký
Man Ký
@kari.laz ve spoustě případů, jako například ochrana životního prostředí, snížení oteplování planety a lokální emise dává elektromobil smysl. to jsou ale zcela nepodstatné záležitosti, důležitý je dojezd 1200 km na jedno nabití, které například Arese potřebuje ke svého každodennímu životu.
naštěstí už v roce 2035 bude očichávat kytky ze spodní strany a nijak zvlášť se ho tato zvrhlá krutovláda Bruselu nedotkne.
Prezivkynetreba
@Man Ký
A zákaz spaľovacích vozidiel v krajinách EÚ určite zabráni globálnemu otepľovaniu planéty...
Veď vedci sa dodnes doťahujú čo spôsobuje otepľovanie a nevedia sa už dekády zhodnúť či to je ľudskou činnosťou alebo je to cyklický jav...
Hendly
@Prezivkynetreba
Ze za oteplování muze lidska činnost je naprosto jasne a panuje na tom vědecká shoda.
Prezivkynetreba
@Hendly
Áno a druha skupina vedcov sa zhoduje, že to je cyklický proces a ľudia na to majú zanedbateľný vplyv.
Takže to je čo? Nezhoda ....
Hendly
@Prezivkynetreba
Ne. Mezi klimatology je shoda na vlivu cloveka na globální oteplování.
To ze napr Vaclav Klaus nesouhlasi je naprosto jina vec.
Prezivkynetreba
@Hendly
Toto nie je ale pravda. Zhoda nie je.
To, že panuje zhoda na tom čo tvrdíte Vy bez možnosti iného názoru tvrdia hlavne zelení aktivisti.
Vedu a aktivizmus treba oddeľovať.
Vedecký konsenzus na tom čo presne spôsobuje otepľovanie planéty neexistuje to je čistý fakt.
Ja nehovorím, že ľudská činnosť klímu nezasahuje ale sú tu aj iné faktory ktoré majú vplyv.
traveldrive
@Hendly Klameš. A ako vidíš, nie som jediný, kto ti to hovorí.
"Má vplyv" a "spôsobuje" sú dve sakra odlišné veci, porozmýšľaj nad tým.
Hendly
@traveldrive
Ne vliv cloveka je jasne prokazan. A panuje na tom vedecka shoda.
Avatar - Man Ký
Man Ký
Evropší komisari pší... mhm přečíst si nadpis je nad lidské síly
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@Man Ký Na tohle musíš být extralempl.
Avatar - Man Ký
Man Ký
tohle mi zkuste vysvětlit. GB utekla z Unie. je jim strašně dobře. EU je hrozná, musí se rozpustit. a teď

www.seznamzpravy.cz/…-obyvatel-304325

že voni se neporadili s rohypnolem, ryccardem a aresem?
Avatar - Lenka Čížková
Lenka Čížková
@Man Ký Travel Drive tě zabanoval!
Prezivkynetreba
Za prvé, sťahovať úradníkov hore dole z Bruselu do Štrasburgu je abnormálny iracionálny a ekonomický nezmysel.

Za ďalšie oni chceli „zelené“ autá tak nech si užívajú. Môžu byť radi, že vyfasovali také limuzíny ja by som im pridelil nejaký bežne dostupný elektromobil s dojazdom max 300km. Aby pocítili ako dopadajú rozhodnutia od stola.
Hendly
@Prezivkynetreba
Ano. Stehovani je nesmysl. Bohužel to má historicke koreny a je to dan za narodni zájmy velkých státu.
SMRT
Pokud někdo jezdí denně 1000km ať si raději koupí smraďocha, ale takových lidí je minimum a je to jako s cestou do Chorvatska kvůli které si nebudu kupovat něco co nevyužiji proto je EV jednoznačně lepší volba.
Kdo EV nemá tak bude logicky plácat nesmysly protože s tím nemá zkušenosti.
Úředníci z Bruselu taky nepoužívají tlačítkový Mobil který vydrží +týden bez nabíjení, ale používají mobil který musí nabíjet každé 2dny
traveldrive
@SMRT Kristepane, to sú zase "múdrosti"...
Avatar - Jenda Kudera
Jenda Kudera
Už taky na ně došlo. Že ten green deal není taková hitparáda, jak to všem kolem tak přikazují. Já bych zašel ještě dál...ať si udělají webinář a nemusí ani vyjít z domu.
topten
jestli jsou ty auta stary 3-4 roky, tak dnes je svet uplne jinde.
za 10 minut nabijes na 300km, tak co tam nabijej pul hodiny ?
taky neni spatny si to nabit nez vyjedes
.
v kazdy skupine lidi se najde par dezolatu, kteri tvrdi, ze zeme je placata, mesic je planeta, mliko vyrabi krava v zaludku, ze EV je nepouzitelny ...
vidime to denne i zde v diskusich, v ceskym parlamentu, takze v bruselskym europarlamentu to jiny nebude
vsadim boty, ze hajlujicich turku, kteri provokuji 30 letejma smradlavejma dyzlama, tam je vic, tak at nemluvi za ostatni
.
kolik je europoslancu, kteri maj s EV problem ??
adamzprahy
@topten zajímavý, něco jsem teď najel s novou Tesla Y Performance a za 10 minut to 300 km rozhodně nenabíjelo.
topten
@adamzprahy
ta ma jen 250kW nabijeci vykon
nova ix3 ma 400kW a real 300km za 10min
.
ale chapu, EV jdou tak rychle dopredu, ze je tezky to sledovat
a co bylo vcera na spici, je dnes prumer
adamzprahy
@topten to že nová ix3 má takový dobíjecí výkon vím. Ale je to nový model který se snad ještě ani nedodává. Kolik 400kw nabíječek máme v ČR a kolik aut v ceně pod 40k EUR to má že je to tak jednoduše vyřešený problém, který si vymejšlej jenom dezoláti ?

edit: tak jsem se podíval youtu.be/sF2zC1CjG5k?t=2318 iX3 + GLC EQ. 18-23 minut 15-80% tj cca 300 dálničních km. Maximální výkon tam samozřejmě jde jen chvíli na začátku a pak to jde dolů. Ta Tesla má sice 400V a 250 kw, ale na Tesla Supercharger umí tu křivku udržet lépe plochou, tzn. reálně to je menší rozdíl než vypadá na papíře. Každopádně 10 minut se v praxi nekoná ani u těchto novinek. Nebo je to dezolátská propaganda?
topten
@adamzprahy
jako ze pri ceste ze strasburku do brusele jezdej pres cesko, aby tady nabili?
to se mi uplne nezda
.
standardni doba pisou 5 hodin, tedy prumerne necelejch 90.
cca polovina cesty je pres belgii, kde je max 120, zbytek FR s max 130.
ale mozna, ze jezdej 200 jako hajlujici turek se svym 30 letym smradlavym mercedesem
nebo to vezmou delsi cestou pres nemecko bez limitu aby jim to nedalo a meli si na co stezovat
.
chapu, ze 3-4 roky stary auto to nemusi dat na jeden zatah, ale treba ten baworak nebo novej EQS pri prumernejch 90?
a pochybuju, ze europoslanci jezdej autama pod 40kE jak naznacujes.
a hlavne, kolik tech europoslancu ze 720 s tim ma problem???
.
ja vzdycky hledam reseni aby to slo, ne vymluvy proc to nejde
to se ale dnes nenosi
aspon v nekterejch kruzich
podle hesla - kdo nenadava, neni cech
Jiří Paťava
A není spíš koko.... se přesouvat sem a zpátky kvůli jakési smlouvě z roku 92?
Avatar - Bruce McLaren
Bruce McLaren
Tak musí jezdit pomalu, já sem včera shodou okolností jel s Elroqem s 80 baterii (tedy těžká váha-zásadní vliv na spotřebu) po okraji města okolo 50km/h s mírným zrychlením a mírným bržděním, resp. efektivní rekuperací a povedlo se mi 10.6 kW/h jinak běžně okreska 14 - 15 ve velké vedru nebo zimě 16-18 když se jede do 90 km/h.

Musí místo silnice postavit město, aby celou dobu jeli 50 km/h...pak to nebude problém.
topten
@Bruce McLaren
zasadni vliv na spotrebu ma rychlost, ne to, ze je auto o par kilo tezsi
Avatar - Bruce McLaren
Bruce McLaren
@topten Do vzorečku dáte samozřejmě rychlost s hmotností, převodem a odporem vzduchu a rovná se něco. RYCHLOST Vám jen mění spotřebu lehkého nebo těžkého vozu.
topten
@Bruce McLaren
elroq 50/125kW, 1949-2096kg, 15.7-17.3kWh/100 km (WLTP)
elroq 60/150kW, 1975-2131kg, 15.7-17.3kWh/100 km (WLTP)
elroq 85/210kW, 2125-2265kg, 15.2-16.4kWh/100 km (WLTP)
asi mas spatnej vzorecek
Avatar - Bruce McLaren
Bruce McLaren
@topten máte zajímavou praxi ze čtení😊
Za to co tu obhajujete bych se před zasvěcenými tak styděl.
Z technického testu máte za 5
topten
@Bruce McLaren
o 2q tezsi auto = o 0.5-0.9kW mensi spotreba
jasne, nejspis to je dany delsima prevodama
.
spotreba na 100km/h roste s druhou mocninou rychlost
u hmotnosti jen s vyssim valivym odporem,. kterej je u vyssich rychlosti zanedbatelnej
na okreskach a ve meste vyssi hmotnost castecne kompenzuje u EV rekuperace
.
jestli je spotreba na necem zasadne zavisla, tak to je rychlost, ne hmotnost
pri 100/150km/h = cca 2x vyssi spotreba
pri o 50% vyssi hmotnosti 2x vyssi spotreba rozhodne ne, v realu pochybuju, ze vic jak o 1/4
.
mudrci
Avatar - Bruce McLaren
Bruce McLaren
@topten no výborně, jste pilný žák, to už je lepší a jen dodám, že spotřeba při 10% nebo 100% plynu je aktuálně taky jiná že? Budu pokračovat ve Vašem prvotním úvodu.
O hmotnosti to zas tak moc není, viz. tabulky. Je to o tom, jestli auto stojí a nebo jede. Představte si že jedete 50kmh a máte spotřebu 11kW/h, nebo jedete 180 km/h a máte spotřebu 50kW/h. Když brzdíte máte dokonce mínus kW/h spotřeba.

Je to zásadní a je to objev! A tak tedy..

Pokud chceme řešit spotřebu, všem konstruktérům na světě hlásím, řešme rychlost, neřešme hmotnost!!!

Mudrc
topten
*
multicar
Pardon ale, to by neměl být problém. Dojezd EV stále není ideální, ale vždy bychom našli vzdálenost , na kterou jedno nabití nestačí.
Ta cesta Štrasburk-Brusel trvá dle článku pět hodin.
Přitom řidič-referent i řidič z povolání si musejí dělat přestávky. U nás to je dle nařízení vlády po max. 4 hodinách řízení přestávka minimálně 30 minut. Takže správně by měli stát, i kdyby jeli spalovákem.