V dalším z přehledů českých cen nových aut jsme se zaměřili na relativně bohaté spektrum hatchbacků nižší střední třídy, které lze pořídit za ceny „již od“ pod hranicí 300 tisíc Kč.
Podle mého názoru nejde o dopravu dílu do servisu (značkový servis má snad díly na svoje vozy skladem), ale o dopravu vozidla do servisu. Čili že vám KIA neproplatí cesťák, když jedete do servisu třeba 40 km. V případě nepojízdnosti auta tenhle problém zpravidla řeší asistenční služba, jinak holt musíte do servisu dojet vozem.
že není kompenzace za nemožnost používání, to se nedivím, jen mě překvapilo, že si zákazník musí uhradit dovezení dílu do daného servisu, což záruka nezahrnuje. A to je trochu podraz, nemyslíte?
Hľadáš chyby za každú cenu. Raz sa píše o hatchbackoch s cenou 300 tisíc, tak nechápem, čo sa ti nepáči. veď nečítaj, keď nechceš.
A kde si prišiel na to, že C4 nie je pod 300? Nauč sa čítať, prosím ťa... :-|
Škoda Oktavia2? Tu už asi řadí mezi autobusy :-) V Auto 7 už byla ve třídě mezi A4 a C5 a Mondeem čím víc stárne,tím víc roste. Ani nevím čeho jsem se zbavil ;-)
Tak když budem detailisti, tak C4 taky neni pod 300.000 a pětidvéřák Focus taky ne. A stejně většina je pod 300.000 s úplně minimální výbavou a strašnym motorem:-)
tak tak, 9 z 10 Pepíků by vzala Oktávku v TDI i bez motoru, sedaček a stěračů, zatímco 9 z 10 Pepíků by si za tu samou cenu nevzalo 6válcového benzinového Jaga ani s povinným ručením na rok zdarma.
Nejlepší volba s benzínovým motorem Renault Megane 1,6 Generation, je to opravdu skvělá nabídka. V naftě bych dal přednost Fiatu Bravo s 1,6 MultiJetem. Za skvělé peníze koupíte auto stejného segmentu jako VW Glof, přitom s lepší užitnou hodnotou. :yes:
Jsem si myslel že velikostně mezi tyto hatchbacky patří i Dacia Sandero, když sem patří třeba Lacetti, které je užší a má menší kufr. A mimochodem, v té verzi Stepway už jsem jich pár potkal a nevypadají za tu cenu špatně, skoro jako SX4 ;-)
Ještě dodám u Škody:
Vyloučení plnění - Záruky výrobce
* V případě škod, vzniklých vnějším působením a nedostatečnou péčí.
Do toho lze zahrnout dost věcí a důkazní břemeno by asi (?) nesl zákazík, který by v případě odmítnuutí výrobcem musel prokázat, že péče byla dostatečná.
Právní zajištění bude asi všude.
Pro info ze stránek Škody:
* 2letá záruka na nové vozy Škoda
* 2letá záruka na Škoda originální díly
a Škoda originální příslušenství
* 3letá záruka na VADY LAKU
* 10letá záruka na neprorezivění karoserie pro modely Škoda Fabia (12/1999 - 02/2008), Škoda Octavia Tour (od 07/1996) a Škoda Superb (10/2001 - 02/2008)
* 12letá záruka na neprorezivění karoserie pro modely Nová Škoda Fabia (od 12/2006), Škoda Octavia (od 02/2004), Nová Škoda Octavia (od 11/2008), Škoda Roomster (od 03/2006) a Nová Škoda Superb (od 03/2008)
Větší jistotu nakonec cítím od Kie. Jsem docela překvapen. Žádná bouda se nekoná. Což je pro mě nečekané. Kia :yes:
Lak: 5 let / 150 000 km
Audio: 3 roky / 100 000 km
Baterie: 2 roky bez omezení počtu kilometrů
Náplň klimatizace, originální díly Kia a díly spotřebního charakteru: 2 roky bez omezení počtu kilometrů
Prorezavění: Záruční lhůta (s výjimkou modelu cee´d a SPORTAGE s datem uvedení do provozu po 1.11.2007)
Záruka se poskytuje na dobu 72 měsíců od data prvního uvedení do provozu, bez ohledu na počet ujetých kilometrů. V průběhu záruční lhůty lze tuto záruku převést na následné vlastníky.
Výjimky
Pro užitková a valníková vozidla se poskytuje záruka po dobu 36 měsíců/100 000 km.
Záruční lhůta model cee´d a SPORTAGE s datem uvedení do provozu po 1.11.2007
Záruka se poskytuje na dobu 120 měsíců od data prvního uvedení do provozu, bez ohledu na počet ujetých kilometrů. V průběhu záruční lhůty lze tuto záruku převést na následné vlastníky.
Zbytek 12 let.
Ale zarazila mě jiná věc. A to, že i když uplatníte záruku, která bude oprávněná, nemusí být oprava zdarma. Citace ze stránek:
Ručení ze strany KIA na základě těchto výše uvedených záruk je omezeno výhradně na opravu a výměnu originálních dílů vykazujících vady materiálu nebo zpracování, autorizovaným prodejcem KIA v jeho sídle a výslovně NEZAHRNUJE žádné náklady na dopravu a ve spojení s dopravou k tomuto prodejci nebo platby za nemožnost užívání vozu KIA po dobu záručních oprav.
Pro nároky ze záruky nad rámec stanovený právními předpisy platí výhradně ustanovení tohoto záručního listu. V případě vad, na které se vztahuje tato záruka, které se však vyskytnou až po uplynutí zákonné záruční doby, je spotřebitel oprávněn požadovat pouze opravu nebo výměnu dílů za podmínek stanovených touto zárukou. Spotřebitel v těchto případech zejména není oprávněn odstoupit od kupní smlouvy ani požadovat slevu z kupní ceny.
Ceed straší konkurenci 7 letou zárukou na "vše". Nechci tady polemizovat, co všechno je to "vše" a co není. Spíš bych rád upozornil na až do očí bijící věc. Všichni ji mají před očima, a přitom by to mohla být docela "bouda".
Neznamená 7 letá zárukka také to, že je i ZÁRUKA NA NEPROREZIVĚNÍ KAROSERIE také 7 LET?
Pokud se nepletu, Škoda měla dřív 10 let, některé jiné automobilky 12 let. Dnes by měla mít Škoda také (?) 12 let.
Vzhledem k tomu, že i obyčejná Dacia má 6 let, tak by to byl dost velký škraloup pro Kiu.
Dokáže mi to někdo potvrdit nebo vyvrátit? Díky.
Velká ojetá auta se prodávají obecně těžko .. ti co by je chtěli si je nemohou provozně dovolit, a ti co si je mohou provozně dovolit si je nemohou dovolit z prestižních důvodů. Nová octavia na jednání furt vypadá lépe než pět let staré "S".
Jinak nevím jestli sis všiml tak firma AMT byla v platební neschopnosti, takže rozprodávala své Jagy za každou cenu.. vlastně necenu.
No počkej, šupl(e)-mainstreamový Golf stejně jako ultra-über-prémiové-a-vlastně-skoro-lux Audi A3 s pohonem všech kol Haldex v kombinaci s převodovkou DSG přece skvěle zastanou i práci traktoru Zetor. GTI to určitě už vyzkoušel, nebo to alespoň tvrdí celá odborná veřejnost na Mostecku :-)
To je právě to, že ty hledáš šunku v tom Tesku. Pak jsou taky dražší šunky a dražší hlavně proto, že jdou ruku v ruce s kvalitou/značkou a to v Tesku prostě nemaj.
V elitě jsi zapomněl ještě na Leona a Suzuki. :-) Jo a taky ti tam nesedí, že za našimi hranicemi jsou poměry cen jednotlivých modelů často úplně jiné (přičemž kvalita předpokládám zůstává beze změny). Ale jinak :yes: (za sloh).
No možná.. ostatně, říká se, že cenou servisu a dílů si nízkou cenu aut kompenzuje třeba i ten Renault. Mě se prostě jen nelíbí ten přístup, že nejdražší šunka v Tescu bude jistě nejlepší.
nesouhlasim ze "Automobilky umí dokonale nastavovat cenovou hladinu svých modelů".
podle me to neumi ford, neumi to citroen, neumi to opel a nedari se to ani fiatu, nemluve o seatu (-: bojuje s tim renault i mazda ale i skodovka a lancia. nikdo z nich to nedela dokonale, zvlast kdyz mluvime o cenach tvorenych ceskymi importery.
Jsou fóra,kde by gti už dávno dostal banána za OT.Kdyby tu byl článek o kvalitách zetoru tak tam toho svýho golfa naroubuje taky.
Jinak ten ševrák a stará astra jsou u mě adepti na nejhnusnější a nejneútulnější piksly všech dob po boku matize.V tom bych nechtěl jezdit ani za pi.u
Doporucujem precitat clanok este raz, ak si ho vobec uz cital. Nie je o golfe, ani a3, ani o octavii, dokonca ani o bmw1. Skratka ti jaksi unikla tema...
Jedine pozitivum z tvojho prispevku je to, ze si nekomentoval toho obstarozneho Leona. Chapem, vymysliet aspon dve-tri pochvalne vety na tento voz, to je aj nad tvoje sily. Lenze bohuzial (alebo skor nastastie) okrem neho tam uz od koncernu nie je vobec nic. Takze? Bud nieco k teme, alebo radsej vobec nic...
No ved ja si ako fanda aut Peugeota vazim, ale obavam sa ze dnes uz tradicia a historia nikoho nezaujma. Teda nie v triede mainstream, co je konieckoncov logicke. Ano v premii este chvalabohu zaujma, ale to je o inom.
Ci je niekto premia alebo nie - to urcuju prave tie ceny, ochota si priplatit za kvalitu, image. A tak v tomto kontexte su si Hyundai a Peugeot proste rovni.
Já sám bych se primárně neomezoval na nějakou umělou kategorii, ale jen na požadavky.. to zaprvé.
Zadruhé.. jistě jsi správně poznal, že drahým a špatným autem jsem myslel náš milý Fox - to je krásný příklad toho, co se stane, pokud zkusíš prodávat špatné auto za vysoké ceny.
Za třetí - jsou i dobrá a levná auta. Nedávno třeba Jaguar za cenu Octavie...
Paice, Peugeot je přes stoletý klasický evropský výrobce. Má respekt, historii a umí. Korea nastoupila zkraje devadesátých let na evropské trhy jako nesmělý lowend a dnes už atakuje velmi razantně evropský mainstream. Obrovský úspěch...
Ale ano, ved prave preto crossky, MPV a hocico co ma co i len trochu inu karoseriu uz je to zrazu nova trieda. Cudujem sa ze niekoho nenapadlo pouzit terminy ako napriklad SoftSUV /to by mohlo byt SUV znizene o 2 centimetre, napadov by sa naslo :-) . Takze prave preto nema zmysel riesit sub triedy v ramci imageu.
BTW - cim si vysluzili ze korejci su submainstream a napriklad Peugeot mainstream?
Emele, jen bych tě jemně doplnil - jestli právě něco nejvěrněji odráží postavení toho kterého modelu na žebříčku kvality, image a prestiže, je to cena. Automobilky umí dokonale nastavovat cenovou hladinu svých modelů. Vždy na špičkách... to je princip. A z tohoto principu prakticky neexistují výjimky. Právě i horní tabulka je toho příznačným dokladem.
P.S. Nechytej mě za péro, ale přesně o to, oč stojí například BMW 1 více než nějaký horní model, získáváš více auta. Tak to je, bylo a jistě i nadále bude. Otázkou je, zda to dokážeme ocenit, a to pro objektivní i subjektivní důvody. Ty objektivní hledejme někde, kam nevidíme, kam pro svou odbornou nedostatečnost nedohlédneme, avšak jistě se shodneme, že holt ti technici u BMW ví, jak to udělat nejlépe na světě, a ty subjektivní, no ty hledejme v tom, co svými smysly vnímáme - estetiku, jízdu atp.
Jedna v podstatě jednoduchá rada - sedni si a bez ohledu na cenu, na náklady užívání apod., si vyber auto, dejme tomu z kompaktů, auto, které považuješ za nejlepší v tom nejširším slova smyslu. Ano, těmi najlepšími auty jsou BMW1, AUDI A3 a GOLF. Ano, stojí nejvíce, ale to už bych se asi opakoval ;-) Co je však v předznačeném kontextu nejdůležitější - že tys sám sis v případě nezohledňování ceny vybral to možná úplně nejdražší... nebo ne?
Ano je to jednoduché, lépe řečeno, jednoduché to bylo. V posledních pěti deseti letech zažíváme velmi razantní útoky se strany výrobců, a to jak útoky směrem ke kvalitativním třídám, tak k segmentům z ppohledu účelu užití. Pokud jsme si ještě včera vystačili s klasickou segmentární klasifikací, pak aktuální stav (crossky, střední malá suv, MPV, čtyřdeřová coupé, atd.) jakož i tenze právě v kvalitativních mezipatrech nás nutně vedou k bedlivější orientaci. Proto tedy ke klasickému subsegmentu - subprémie - nyní v Evropě nutno počítat jak supermainstream (plnoformátová produkce VW) tak submainstream (korejské evropské velmi potentní aktivity).
Auta se dají prodávat za jakoukoliv cenu, jen jich holt prodáš více nebo méně. Jsou auta levná a drahá, dobrá a špatná. Nejhorší ze všeho jsou drahá a špatná, ta pak končí několika měsíci s nulou na kontě prodejů a následným stažením z trhu...
Jasne, je otazka ako sa na to pozeras ci z pozicie kupujuceho alebo z pozicie hodnotenia stavu trhu. Z toho pohladu mas teda pravdu - ano je treba gratulovat uspesnym ktory dokazu predat porovnatelny vyrobok za vyssiu cenu.
A potom tvoj tradicny pohlad - pozerat sa na auto ako isty socialny status. To nevylucujem, ano BMW ma ine image a kupuje si ho ina "vrstva" ako napr. Renault. Ale tie tvoje receptory su trochu precitlivene, nemyslis? Supermainstream - mainstream - submainstream a bohvie este aky stream. Tak teda: Premia - mainstream - lowend. Je to jednoduche.
Opět pochvala směrem k redaci :yes: Článek rozvíjí obzory, jasně konturuje hranici zdejší reality silnic a hranici světa plakátů.
Tři sta tisíc, vskutku bezmála částka jednoho solidního víkendového rodinného výletu do některé z evropských metropolí.... Ráj trvá.
Rok 2010 je v Evropě evidentně rokem auta. Nekoupíš letos, nekoupíš nikdy.
Košatá nabídka, velebme konkurenci. Elita (BMW1, AUDI A3, GOLF, Octavia) jede samozřejmě ve svých zajetých stopách, co je však potřebné vnímat, to je dokonale nastavená hrana možného. Hrana prodejně možného. Pro některé. Ti, co útočí zdola jásají, zde se to týká především submainstreamové korejské kolekce. Naopak, ti, co útočí cenovým jemnocitem shora, ti skřípou řezáky. Asi nejméně věrohodně a nejméně inspirativně se jeví nízká cena zcela nového modelu od renaultu, modelu mégane. Je na hladině letité astry classic, a to je svým způsobem výmluvnější, než zdejší diskuzní onanické spoty některých jednodušších jedinců.
Neboť, jak známo, auta se prodávají vždy a všude jen za takovou cenu, za jakou se prodat... dají.
Ceňme však nejen třídní existenci cenového lowendu, nýbrž právě to celé široké (zejména) kvalitativní rozpětí, které tato třída nabízí. Ideálně se tak jednotlivé modely vřazují do hierarchie kvality, do hierarchie image, do hierarchie prestiže, a vytváří tak potřebné silničně-sociální balance.
Třídny elity jsou známé. Na karoseriích sedan/lift/kombi kralují dvojjediní králové - Škoda Octavia, Volvo S40/V50. Mutaci hatchback dokonale na vrcholu designu, techniky i image v mainstreamu (vím, supermainstream) pak celé třídě desetiletí definuje zenit Volkswagen GOLF.
P.S. Za tři sta lze doporučit jistě Focus, který umí jezdit a dodnes umí poměrně i slušně vypadat. Při plné mošně je věc také jasná - mainstream GOLF, prémie BMW1 nebo AUDI A3. V Česku pak rozhodně Octavia. Doporučuji model scout. Fantastický kousek :yes: