Fabia pod 200 tisíc, to by mohl být už dost velký strašák pro celý segment mini a mnoho konkurentů ve třídě malých. V lednu 2010 ovšem její registrace překročily jen lehce hranici 1.000 vozů.
Vyzerá to asi tak, na druhú stranu je situácia v tom lepšia, že po zbytočnostiach značky "šrotovné" siahajú výrobcovia po lepších spôsoboch ako sa dostať z kaše - peniažky zase začínajú liať do vývoja a zavádzania nových modelov, uvažujú ekonomickejšie a nasadzujú reálnejšie ceny ako doteraz - v snahe oživiť trh a získať znovu odbyt. Konečne aj tí menej chápaví musia pochopiť, že peniaze, aby aby k niečomu boli, musia byt v pohybe. Javí sa mi to ako lepší spôsob boja s krízou ako ten, čo sme sledovali minulý rok.
Jen dokazuju, že Renault ani v Evropě nepatří mezi nejdražší značky, levnější je snad jen Korea a francouzská konkurence. Nová Astra v Itálii začíná na 19 750 EUR.
Mezi nejdražší nepatří. To, že se prodává jinde v Evropě dráž je způsobeno tím, že se neprodávají základní verze jako u nás. Třeba v Itálii nabízí jen 2 (dynamique a lux). Pro porovnání jsem zkusil srovnatelný výbavy a Focus vyšel na 19250 EUR, Golf 19150 a Megane 19000 ;-) Pro objektivitu musím uvést, že Focus měl navíc navigaci, takže cena by byla o cca 1000 nižší. Na druhou stranu je Focus na konci svého "života".
EDIT: Další příklad ze Španělska, ceny dieslové Laguny začínají na cca 22 500 EUR, dieslové Mondeo, Passat začínají na 25 500 EUR.
Tak to tady máme, černé na bílém. Fabia konečně roste, notně... Nepotřebovala k tomu to, co ostatní, čili pokles ceny na úplné dno, ale správný pořádný jemnocit v řádech desítek tisíc.
V základu pod 199 900,-? Tolik stál Logan, dnes Fabie. Teď jen upřímnou soustrast těm, kteří kupovali Fabii minulý rok o 100 000 dráž, to je dnes na provaz....
A teď trochu vážně. Fabia roste. Proč? Protože konečně má cenu odpovídající její kvalitě, čili stejnou s konkurencí, ne-li nižší. Takže nadauto od Škody se nekoná. Nedokázala udržet zákazníky podvozkem, prostorností, designem... ničím, musel přijít očekávaný pokles ceny.
dost presne povedane...nie je tak davno ked sme za fabiu kombi s par blbostami (el.okna, central, trochu "silnejsi motor, t.j. nie zaklad htp, central a nejake tie drobnosti), skratka ziaden luxus, davali na stol okolo 500 tisic skk. Ak dnes niekto zvazuje kupu vozidla a ma priblizne vyssie uvedeny balik penazi, tak si uz moze celkom slusne vybrat aj z vozidiel o triedu vyssie.
S každým poklesem výrobní kapacity, ale musí přijít i pokles počtu státních zaměstnanců a jejich platů. Zabránit poklesu životní úrovně pak mohou už jen dluhy.
Podívej se na ceny Renaultu na rozhodujících trzích v Evropě a pochopíš, že cenama to nebude. Renault patří v mainstreamu mezi nejdražší značky a cenový dumping ala Renault ČR se nekoná.
No něco na tom možná bude. Že by to byl důvod, proč se naopak mainstreamoví výrobci cpou do "prémie" (Citroen DS, nové rádoby luxusní Peugeoty...). Ono už dnes smysl prémie příliš není. I neprémiové vozy jsou často kvalitou porovnatelné s "prémií" a z oné prémiovosti už často zůstala jen volba materiálů a možnost připlatit si za nesmysly, kdeté beztak 3/4 zákazníků minou velkým obloukem...
Ale Škodovka vyrobí za dva-tři dny to co v ČR prodá za měsíc. Nechceš snad říct, že tato část je důvodem omezování výroby?
Navíc jsem nemyslel přímo Octavii, ta nová je vůči malým autům pořád docela drahá a na Tour se zase dlouho čeká. Myslel jsem spíš na i30, Cee'd, Mégane a spol, které prostě dnes stojí tolik co podobně vybavené malé auto.
Současné ceny nižší střední třídy umožňují řadě lidí, kteří by dřív kupovali malé auto jen z finančních důvodů, pořídit auto větší a vybavenější. V tom bych viděl taky kus toho poklesu
PD je myslim už prodané, někam do japonska?? A s Ádou si nedělám iluze, za pár let pro něho bude zase nejlepší systém CR. >:-[] I když, Áda v BeeBopu to je veselá představa >:D
jak koncern přechází na CR, očekávám prodej linek na PD Renckovi a Ádu postávajícícho od pěti ráno před prodejnou aby si zakoupil Kangoo BeeBop v TDI :-! >:-[]
Jediná automobilka, která zaznamenala růst je Renault :yes: Peugeotu 207 ubírá těch několik cenných prodejů faceliftovaná 206, která je stále v prodeji. Místní ftipálci na Renaulty budou jednou možná dost smutní, až si půjdou, toho Renaulta koupit. ;-) Renault jde správným směrem. Prodává kvalitní a pěkná auta za dobré ceny a zákazníci se jen hrnou. :yes:
Ten skok Rencka je hodně výrazný, to už snad ani nemohl být vánoční výprodej ale je rozdával pod stromeček Ježíšek zdarma (a samozřejmě nafťáky že Áďo ;-) )
Německo podle mně zažije post-šrotovný šok. Zejména nižší segmenty. A následně po doběhnutí lízaček za 2-3 roky zažijí české bazary druhotný šok >:-[]
V klidu,počkejme ještě pár měsíců, Renault jen dělal v Evropě povánoční výprodeje, stejně jako je dělal celej minulej rok u nás ;-)
Co mě ale překvapilo, že italskej trh se stal nejsilnějším a to o docela výrazných 25 000 ks aut před druhým Německem. Tak doufejme, že to aspoň pomůže Bravu :-)
A s tím jak se premianti tlačí do stále nižších tříd, bude těch mainstreamových výrobců stále ubývat. Klidně se vsadím, že za třicet let budou hlavní výrobci (v Evropě) jen ti prémioví (plus pár značek přeživších mainstreamových výrobců (FIAT, Citroën, VW)), kteří se stanou plnoformátovými výrobci.
Ono dopovat predaje "srotovnym" a tesit sa z toho ze kriza pominula, to moze fakt len prudko naivny clovek. Az ked sa tieto vselijake pozicky a dotacie zatrhnu, potom uvidime, v akom stave je trh realne...
Jistě, tohle platí a bude platit obecně napříč obory, kdo se bude chtít doškrábat na dohled obratů let minulých, bude muset mít násobně více zákazníků resp. uloupnout si větší tržní podíl, snižovat kapacitu by teoreticky bylo možné, ale krizové tlaky na ceny v posledním roce dvou zničily marže, takže snížení kapacity nelze brát jako univerzální řešení, často to ekonomika využití daných technologií neumožňuje. Tedy důsledkem bude mnohem častěji konec pro některé výrobce, v urč. odvětvích tohle čištění trhu už probíhá, autoprůmysl jede ještě setrvačností, díky šrotovným a podobným "systémovým" řešením, ale je to jen otázka času, ostatně první vlaštovky už tu jsou. ;-)
Sice je vidět na druhé a třetí příčce německé vozy, ale jako fandu francouzské produkce mě těší, že v pořadí značek se za Ford prosadily značky Renault a Peugeot
Zvyšovat produkci automobilů ve světě nejde neustále, to se teď může povést v Číně, ale jinak je většina světového trhu již přesycena. Když zmizí ze silnic 10 a více let staré automobily, pak se místo zase objeví...
Bude to ještě horší, řeči z druhé půlky loňského roku, o konci krize, mohla brát vážně akorát stará Blažková, dno, zejména pro strojírenství, je pořád o kousek níž než jsme teď a výhled nedává důvod k optimismu. Dlouhodobě se to bude točit, automotive nevyjímaje, tak kolem 40, 50% tučných let 06, 07. ;-\
40% domáceho trhu je pekné číslo, ale aký je to podiel produkcie? Potiahne Fabiu práve domáci trh? Celkový počet -20% voči predajom spred roka už tak vábivo nevyzerá. Že by posledný výrazný pokles na trhu áut? ;-)