Vectra OPC je na trhu přibližně rok a už dostává první vylepšení. Přeplňovaný šestiválec 2.8 V6 Turbo má nyní 206 kW, což pomohlo k lepším výsledkům ve sprintu z 0 na 100 km/h.
mam Vectru C, pochopitelne nie OPC ,,2.2tdi,,,ked som kupoval auto rozhodoval som sa medzi Oktavkou Passatom a Vectrou C,,,doslo na VC a preco? Oktaviek a Pasatov je u nas snad milion na cestach,,, kupit auto az tak moc neokukane bolo pre mna prioritou,,,,pribil som tam velke kola nejaky ten tuning a to auto je proste peckove,,,skusil uz mnoho aut, ale pre mna osobne je VC proste pohodlie a luxux ziadny cestny pirat,, :-! VC mozem jedine chvalit nemam zatial ziadne velke problemy
Pierro tady vynášel soudy (prý z vlastní zkušenosti :-) ) nad konfrontací OPC vs ST220, MPS atd. Když došlo nato, aby popsal zážitky z řízení takových skvostů, jaksi se vypařil :-) . No není se co divit: ten sen se zdál až nad ránem- kdy už bývá spánek plytký, do toho ta pravačka v nočníku... Obraťme list: V německém AutoBildu byl minulý rok zveřejněn srovnávací test Vectra x Passat x Mondeo. Přepis tohoto testu najdeš i v Auto Tipu č 21/2005. Doporučuju přečíst zejména těm- kteří na stolku v pokojíčku mají vystříhlou fotku Clarksona- hned vedle plyšového Šamšuly ;-) . Vectra suverénně 1. místo včetně jízdních vlastností... Takže asi tak. Ani zmínka o tom že by to nezatáčelo, nedej bože se kroutilo >:D . Vectra OPC je opravdové dělo, jehož přímé konkurenty bys spočítal na prstech jedné ruky. Kdo se s tím nemíní smířit- má možnost Lampárny. Ale to je tak všechno co s tím nadělá. >:D >:D
Ha ha kdyz tak ta to byla Vectra GTS ale to je detail, ja cestuju cesko nemecko tak 5x do mesice a uz jsem videl vectru OPC vickrat nez na prstech obou rukou, ale kupodivu zadnou MPS
Mari, mari >:D Pokud tvé vrcholové zážitky s řízením aut začínají u sprintu 0-100 a končí na dálniční top speed, tak chápu, že se ti to auto líbí. No, holt máme každý štěstí jinde, viď? :-)
Haha, já se nad Opelem musím smát. Tahle generace Vectry je víc než nepodařená... škoda škoda, minulá byla velmi úspěšná a nad tím dokonalým detailem (kapota až zrcátka) se pozastavím rád ještě dnes. Ovšem problém Opelu je trochu někde jinde. Už jste někdy Vectru OPC viděli na silnici? Já NIKDY. Jasně, za začátku jezdili nějaký GTC (doufám, že to píšu správně) - taky to byla jediná verze, která se ze začátku prodávala. To už vidím častěji tolik propíranou AR159... >:D Takže koho zajímá mariho pohled? Kupci to asi vidí jináč >:-[] A že těch ST220 nebo M6MPS jezdí... ;-) OPC žádný...
:-) no tak to teda závidím :-) . Já se denně modlím s představou, že se jednoho rána probudím, a všechny tyto auta budou čekat před vchodem na můj rozsudek... Nic se dosud nestalo. I při sebevětší snaze jsem u Mondea, Vectry a Mazdy 6 mohl nejčastěji vyzkoušet jenom diesel, nanejvýš středně výkonný benzín. Tedy statický dojem z OPC, MPS, ST 220 jenom z autosalonů. Legacy pak jako deset let starou prohnilou šunku... No asi mě bůh nemá rád, nebo se špatně modlím... Ale teď vážně: Tak tedy napiš o OPC něco víc-když jsi s ní tedy jezdil (tuším, že jsi tedy předběhl i všechny novináře v ČR, o to cennější Tvé poznatky mohou být). Tak se rozepiš ;-)
Mari já tu zkušenost mám. A to jak s Vectrou OPC, tak i Mondeem ST, Mazdou 6 MPS a Subaru Legacy 3,0 R. Bohužel musím konstatovat že s Vectrou se mi jezdilo jednoznačně nejhůře. Tím ale rozhodně netvrdím, že je snad špatná. ;-)
..se tu snaží vypouštět jedy a síru na adresu OPC. Je tu snad někdo, kdo by pochyboval nad kvalitou podvozku Vectry na základě vlastní zkušenosti? Čekám... Čekám... ... píp... Váš čas vypršel. Takže nic. Už napohled je jasné, že Vectra není autem na motokárovou dráhu. Ten přeplňovaný šestiválec (pochvala za výborný výkon) bude dost těžký. Jeho zátah bude srovnávat přední kola i navzdory řidiči. Je to prostě hodně rychlý sedan ve střední třídě. Dálniční expres... Mazda 6 MPS nepochybně boduje pohonem všech kol, Mondeo nadprůměrnou kvalitou podvozku. Vectra jde na to trochu jinak (ale nemůžeš říct že špatně): Přidala pod kotlem trochu víc, než by bylo zdrávo. A já mám tenhle přístup rád :yes: . Dodnes se obdivujeme americkým kárám z šedesátých let, které měly výkon jako lokomotiva, ale při Losím Testu by se převrátili na střechu ;-) . OPC takový extrém sice není, ale určité znaky převahy motoru tam jdou poznat. Já říkám: to je dobrý přístup... Není nic trapnějšího než auto, které řidiče vede za ručičku. OPC je tomu na hony vzdáleno. Vectra sice nebude tak cholerická jako Astra OPC, ale i tak to bude solidní nářadí na pocuchání nervů. S nelibostí nesu zásah omezovače rychlosti :no: . Ať auto dokáže na co má. Snad tam půjde něco přestříhnout >:-[] . Akcelerace 0-100 je neuvěřitelná- zvlášť když přihlédneme k váze a pohonu jen předních kol. Ukazuje to tedy že trakce nemůže být špatná. Vynikající vzhledem k výkonům je i spotřeba, ale :-) koho to zajímá... ;-) OPC prostě jde do všeho po hlavě. A v této třídě to ani nijak jinak nejde... Celkový dojem: 1- (to mínus za ten omezovač) ;-):yes:
Jo jo ja taky delal na kvalite pro VW, Audi, Saab a Opel a mel jsem moznost videt vykupci kvalitare ve Volfsburgu byli dost drsni, to same v Ingolstadtu, ale to co predvadeli v Bochumi a Bruselu kvalitari Opelu tak to jsme s nich meli vitr a mokre trenyrky, to byl mazec. Zazil jsem tam jak cvicili se Spanelskym dodavatelem poklic na kola pro Astru a Zafiru, to i horke spanelske hlavy byly stazene skoro pod stolem.ted jsem cetl statistiku spolehlivosti aut v nemecku tak Opel patri k tomu nejlepsimu za posledni 2 roky
Bavil jsem se s kvalitářem, který pracuje u jednoho místního subdodavatele dílů pro velkou část evropských automobilek (zejména VW, M-B, BMW , GM) - největší vítr měl z inspekcí pánů od GM.
Myslím, že je stejná jako všude jinde, přičemž na šmejd se narazí všude.
Já mám Vectru z roku 1997 (najeto 141tkm) a na kvalitu si rozhodně nemůžu stěžovat (jen zhruba každých 100tkm čidla asi za 5000Kč, jinak nic). Dílenský zpracování je na 9,5roku starý auto výborný, auto klima za ta léta bez problému, motor také(1,8).
Jinak jako všude, u nových Aster se prý trošku občas objevuje klepání zadní nápravy a trošku klepnutí ve volantu při rejdu, ale to dají dokupy při záruce. Jízdní vlastnosti dobré (hlavně s IDS plus). Samozřejmě například standartní Vectra nebo Zafira není určená na závodění v zatáčkách, Vectra je laděná například hodně na pohodlí.
Pokud se zajímáš o konkrétní model, domluvil bych si předváděcí jízdu.
Rodice meli Merivu 1.6 - celkem spokojenost, slusny jizdni komfort, kultivovany a svizny motor, pohodli i na dlouhych jizdach. Mezi negativa bych zaradil spotrebu a rychle sjizdeni pneumatik.
Podívej se na clanek o spolehlivosti vozu je z predvcerejska a uvidis.Jinak ja mel Oply Astru G (dokonce dvakrat ta prvni sla moji vinou ve 130 do pole a nastrechu :-(
), Tigru, a Corsu a nemuzu si je vynachvalit a vyzkousel jsem Od nove Tigry pres novou Zafiru az po signum, a vse bylo podle meho gusta tvrde podvozky a sedadla, slusne svezeni na dlohych tratich.Motory ecotec pri bezne jizde slusna spotreba.Nikdy jsem nemel zadnou zavadu nebo poruchu, jen pravidelny servis.Ja myslim ze je to dobra volba, zalezi na tobe jak se rozhodnes. :yes:
Nemluvím o driftech. Pokud se opravdu podíváš na to, co jsem napsal tehdy, zjistíš, že jsem porovnával OPC s jeho nejbližšími konkurenty - Mondeem ST220 a Mazdou 6 MPS. Žádný z nich neobstojí před Imprezou. Ale v kvalitě svezení jsou daleko předaleko před OPC.
Opel Vectra OPC není podle mě auto na blbnutí. Kdyby byly mou prioritou drifty, tak bych za ty peníze radši šel do opravdu sportovního auta, jako je např. ta Imprezza.
.. mam otazku [asi tu nanu bude viac odpovedi teda nazorov] .. nemam skusenosti s autami OPEL .. ani som sa o nich niak zasadn nezaujimal ..sice modelove rady poznam ..ale nikdy som s novsimi oplami nejazdil a nema ich ziadny moj znami... ale vybehli fakt s fajn designom ... AKO JE NA TOM OPEL S KVALITOU ... spracovanim .. jazdnymi vlastnostami .. charakterom .. a teraz nemyslim co sa kde pise .. ale prakticke info ... clanky s oplom som vzdy tak trochu preskakoval
Viděl to dost podobně. Ostatně nahoře máš odkaz, můžeš se mrknout sám. Argument s tím, že pokud nebudeš blbnout, na limit se nedostaneš... - nezlob se, ale na co si pak pořizovat auto s 280ti koňma, když s ním nechceš zablbnout..?
Myslím, že nebude tak zle. Roli rychlého kombíku za rozumnou cenu tohle auto splňuje IMHO spolehlivě. A s Imprezzou s ním závodit stejně nebudeš, na to není určen. Pokud nebudeš na silnici blbnout, na limity podvozku by ses neměl dostat. Co na to Mari?
Docela zajímavej počin a sympatickej pokus o zviditelnění ne moc povedené řady Vectra. 206 kW je pěkná hodnota, stejně jako maximálka a zrychlení. Jenže tohle OPC má jeden dost zásadní problém - podvozek jaksi nestíhá motoru. A to není nejlepší. Napadá mě paralela s Passatem R36, popř. V6 3,2.
A diskuze byla víc než živá. Koho to zajímá, najde ji pod článkem: [odkaz] Co dodat? Snad jen, jak už jsem napsal tam - problém OPC není v nedostatku výkonu...