Od 20. října nabízíShell českým řidičům nový druh obohaceného paliva Shell V-Power Diesel. Toto palivo s "čistící sílou V-Power " je podle výrobce vyvinuto pro vyšší výkon a lepší citlivost naftových motorů.
Vyzkoušel jsem V-Power Diesel (Octavia TDI 1,9) a musím napsat, že to je jen reklama. Jezdím stejné štreky a spotřeba je spíše vyšší nebo stejná, jízdní vlastnosti taktéž. Co je vyšší, to je cena. Jediný rozdíl v kvalitě nafty na motoru jsem pozoroval s dieslem u čerpadel ÖMV v Rakousku v zimě. To bylo jednoznačně vidět na výkonu motoru proti naftám v Česku u jiných pump. ;-\
Pokud jsem nekde neudelal botu, tak:
za 500 mas bud 17.2l nafty normalu za 29 nebo 15.9l nafty s aditivem za 31.50 Pri prumerne spotrebe ropaka 5l normal/100 to znamena, ze na 17.2l ujedu 344km a pri spotrebe 4.8l/100 u aditiv najedu na 15.9l 331km Takze se to porad nevyplati, ikdyz pravda o fous :-) Mimochodem by me fakt moc zajimalo, kdo pozna ten "zvyseny" vykon o par koni navic a kdo si dat tu praci a nezavisle rozdela a nafoti motor pred a po ujeti dvou nadrzi na v-power brikety :-)
co se týče ceny,tak aspoň v Brně je jako benzín V-Power o 1,50kč dražší, než normal, ale určitě do ní pujdu, protože jsem si spočítal, že když vezmu za 500kč a budu mít spotřebu jen o 0,2l nižší, tak to vyjde témeř nastejno a to nepočítám, že chráním motor a mám lepší výkon. zítra ju zkusím
Chlapci, kolik Vam za toto PR dali? Aspon ty slova ze shell.cz jste mohli prehazet a dodat neco svyho, pekna skryta okata reklama... Stoji za to informovat o teto novince, ale muzete se to udelat lip. Jinak se tesim az si to ve svym 330d vyzkousim, doufam ze tech par koni navic ucitim!
Je krásně vidět, jak je to hodnocení individuální :-) Já jezdíval po Itálii dodávkou s obyčejným komurkovým vznětovým dvaapůllitrem bez turba a ta jela na naftu Q8 nejlíp.
JJ prehledl. Bohuzel jsem bral vcera plnou, ale priste to teda zkusim. Jenze to bude tak po vykendu ;-\ S pulkou nadrze nema smysl neco testovat, kdyz se to promicha...
Jednou jsem to nabral kdesi u Neapole. Nebyl to zadny extra zazrak a navic byla hrozne draha. Ve finale to byla "normalni" nafta. Teda ani zazrak, ani hnuj. Nejlepsi fakt bylo Esso a mozna Total. Bylo to levnejsi nez par metru vzdaleny Agip a kvalitativne totez. Mimochodem jen jednou jsem bral na takove mini benzince se 2 stojanama u toho jezera kus na Rimem. Byl non-brand a jelo to uplne normalne. Obecne v Italii jsem mel jedine kriterium cenu. Kvalita byla +- stejna.
Muze byt. Ja tankuju naftu a to zas muze byt neco jineho :-) V Italii bylo nejlepsi Esso. V Rakousku OMV. U CZ Shellu jsem naftu nikdy nebral, ale benzin jo. I kdyz ten VPower jsem testoval pred lety, kdyz ho zacali prodavat. Mimo to ten motor muze mit jine vlastnosti a sedne mu jine palivo...je to asi o subjektivnim pocitu :-) Kazdopadne jsem si vsiml, ze s rakouskou naftou jsem mel mensi spotrebu nez s naftou od Benziny. Pritom jsem jel pres Alpy (nahoru), tak to terenem byt nemohlo.
Moje poznatky jsou naprosto opačné. Ve Fabii 1.4 MPI byl rozdíl na V-power rozhodně znát. Jak na pružnosti, tak na topspeedu. Teď mám naftu a tankuji jedině u značkových pump. S OMV v ČR mám špatné zkušenosti = subjektivně nižší výkon a vyšší spotřeba. Naopak u Shellu přesně obráceně. Také jsem tomu nevěřil, než jsem to sám vyzkoušel. Moji kamarádi, kterým jsem to doporučil zaznamenali stejné pocity. Pumpy jako Esso, JeT jsou na tom určitě lépe než OMV, ale ne tak dobře jako Shell. Na druhou stranu OMV má snad nejlepší evropskou síť čerpaček a tak mimo ČR tankuju u nich, pokud nenarazím na Shell. Tam se mi ale zdá, že je kvalita srovnatelná s CZ Shellem. Je to hodně o subjektivních pocitech a mé jsou takovéto ;-)
Srovnavaji to chlapci s Aral Ultimate Diesel. Bohuzel tam neni normalni nafta, takze je to velice objektivni. Donedavna jsem mel auto, ktere bylo extreme citlive na kvalitu benzinu. Kdyz to byl hnuj, tak netahlo. Testoval jsem s nim VPower benzin....a nic. Chovalo se to stejne jako s normalnim. Jedina vyjimka byl benzin od Jet-ky. S nim to fakt tahlo o poznani vic. Verit mi nemusite, ale bylo to tak. S dieslem tedka jezdim na OMV. Tam je treba oproti Benzine o dost lepsi nafta.
V Nemecku a Rakousku se prodava davno a je to fakt dooost znat. Nizsi spotreba, vyssi vykon a prijemnejsi zvuk i beh motoru. Ma to neco do sebe nalit to tam aspon obcas.
Tak to jsem na to velmi zvědavý, muhehe. Hned to vyzkouším a podám pak report. Ona už takhle nafta od Shellu je jednička, takže tohle bude eňo ňůňo >:-[] Jen aby to nestálo o 3,- víc na litru ;-)