Anketa evropské Auto roku 2006 postoupila do dalšího kola. Známe již sedm vozů, mezi nimiž se rozhodne o vítězi. Jeho jméno se dozvíme 14. listopadu 2005.
Dobře ty umíš urážet a osočovat, fajn, to si teda švihák. Antirenaultista rozhodně nejsem, jen píšu dojmy z auta, který jsem vyzkoušel a který marketing chce poslat někam do kategorie kam prostš nepatří.
Tak to rozeberem abys nebyl takový chudinka zmatený, šlo o verzi 5D, motor 1.5 dCi, výkon 85 k, základní cena kolem 430 000, doplňklová výbava (pár věcí) za cca 130 000 Kč. Šok - za tu cenu mechanické nastavení zrcátek a jen výškově stavitelný volant.
Pokud bych za volantem ležel, asi by mě opravdu nic netlačilo, ale já rád auto řídím, takže musím mít věnec volantu při natažené ruce pod zápěstím. V tom případě se kolena dostávají do kontaktu s otřesně tvarvoanou hranou středové konzole a druhá noha v případě jízdy bez řazení (tzn. opřená o dveře) si tyká s tím vystouplým tvrdým madlem. Měřím 180 cm.
Místo vzadu pro kolena je OK, ale buď trochu soudnej, ač Oktávku moc nemusím, tak druhá generace je dost prostorná, ale jak říkám Clio III pro kolena OK, ale hlava je prostě moc blízko stropu, kolega má 189 cma už se prostě dotýká, jinak samozřejmě to hodnotím při normálním posazu ne s podseknutým zadkem.
Takjže šviháku, smaž si prosím kosočtverec z čela a buď trochu objektivní.
O řazení jsem nepsal, že je nějak extra špatný, jenom klade odpor a děsně cvaká a nějak si taktně pomlčel to čemu se Renault odváží říkat řízení a čím už odrovnal i jinak dobrej Mégane RS.
Jinak dát na Clio znaky VW tak tvrdím to samý, jen s tim, že mluvim o Polu.
>:D ne to oprvdu nemám, jen sedím tak jak se má, prostě ne s podsazeným zadkem, ale s bedrama na opěradle, no zkus to a uvidíš....
To i nová Kia Rio je na tom vzadu na výšku líp
Pane inženýre, já jezdil v Cliu 3 ani ne za 300000 Kč, řazení v pohodě, středová konzole ani madlo dveří mi nevadilo, a místo vzadu větší než v oktávce. A to měřím 182 cm. Tak nevím, spíš budeš zatrpklej antirenaultista. Dát na to Clio znaky VW, tak jsi spokojenej, že?
tak snad budem věřit, že je to pravda a tím se nám všem a i těm nevěřícím potvrzuje pravidlo o koupi služebních vozů.... bez myšlení a na "doporučení".... No jo, ale víme že deviece jsou různý.... >:D >:D
Jo a vlastně jsem zapomněl na nejhorší šok z mého prvního setkání s třetím druhem a to takové, že jeho cena kdyby se zaokrouhlila tak je 550 000 Káčé... :no:
A z čeho jsi byl u Clia nadšený? Z absolutně příšernýho řízení, z tlačení tvrdý středový konzole do nohy nebo stejně tak madla dveří? A vzadu se s mými 180 cm dotýkám vlasy čalounění stropu. Promiň, ale Clio III pro mě bylo trochu zklamáním, tak trochu jsem nepochopil proč ho udělali, když tu je Clio II :-!
Auto roku by mělo vyhrát Clio, bude hodně žádaný a oblíbený, je maximálně bezpečný, a když jsem ho v Renault Auto Dispo projel, byl jsem maximálně nadšený. Taky by mu slušel batoh jaký má Thalia. Má skvělý motory, prostě není co řešit.
no pokud mi je známo, tak ABS měla na přání už Tatra 603, ale protže se ukázalo, že je to občas trochu nebezpečné (resp. nespolehlivé), tak se od něj u tatry 613 na čas upustilo
Já se od jisté doby o techniku koncernu VW zajímám jen okrajově, ale pro Passaty doposud byly určeny platformy s označením Bx zatímco Golfy a i Touran jsou na nějaké platformě Ax (nejspíš by to mělo být A5 zatímco Passat B6), ale opravdu netuším, jestli Passat není na modifikované platformě z Golfu, vzhledem k tomu, že má motor napříč, zatímco platfomy Bx měli vždy motor podélně. A pokud mi je známo, tak Superb je na stejné platformě jako Passat (to je B5) a je mezi nimi rozdíl v rozvoru cca 100 mm, tak proč by nemohl mít Touran také prodlouženou platformu A5. Slyšel jsem cosi o tom, že platformy jsou dosti limitující a že VW od nich upouští a nahrazuje je modulovým systémem, kdy se může u jednotlivých typů lišit právě podlahová plošina, ale jsou stejné např nápravy, uchycení motoru, brzdový systém, a systém pohonu včetně stejných motorů. Ale jak už jsem řekl, technika VW mě poslední dobou moc neoslovuje a jestli je Passat, který by měl být podle prohlášení VW premiantem střední třídy postaven na podvozku nižší střední třídy, tak je to pro mě jen další důvod, proč se zajímat o ty kteří to v této třídě myslejí opravdu vážně.
kdyz plati firma, tak je to jina situace, navic s nemeckym managementem...
dobry bylo, ze prisel nas nemeckej sef a sam priznal ze udelal chybu a koupil si passata, on se zakoukal do peugeota!
>:D Taky si myslím. Ta věta má potenciál být včleněna do nějakého literárního díla. Ale radši bychom měli přestat psát. Jinak nám, deviantům, vykácí tenhle parčík a pak přijdeme o možnost vyžití bez negativního dopadu pro společnost. A začnou se na fasádách čerstvě opravených domů objevovat nápisy sprejem "Apoštol je jen jeden", "zase jsme vyhráli J.D.Power" a podobné. >:-[]
Vzhledem k nominaci tipuji na vítěze Renault Clio příp. Mazdu 5 ale ta spíš bude druhá v pořadí.
P.S. Doporučuji redakci aby po 2 hodinách mazala příspěvky zejména chronických grafomanů, kdo se má tím proboha proklikávat.
nevim kdo je GTI, napsal jsem jak to citim.
Nejak vnitrne 159 je hrozne jista, coz moc nechapu. Passat je taky pomerne stabilni auto a mam ho rad, ale musim napsat ze se alfe tohle auto povedlo a bez predsudku je proste lepsi. Nikdy jsem alfu nejel a tak to bylo pro mne dost smutne zjisteni. Vsichni u nas ve firme probirali passata pri koupi a mne nenapadlo se kouknout jinam a porovnat.
Vyhraje 159, pujcili ji mi na brnenskem okruhu a musim rict ze je lepsi nez muj novy passat. docela lituju, ze sem si ho koupil.
mel jsem 1.9 JTD a je to hodne rychly auto, hodne stabilni.
Tož to snad ne! V případě že vyhrály přifouklé a přikolené koloběžky a zrovna v téhle konkurenci tož to já snad začnu chodit do kostela a věřit na zázraky :-)
Já narážel na tu televizní reklamu od "Etkra" na "pravou americkou" pizzu. ;-) Jinak titul "Lonesovo auto roku 2005" zcela objektivně ( >:D ) uděluji Fordu Fusion (ne tomu evropskýmu!). A se zpětnou platností jsou vítězové za dva předchozí roky Cadillac XLR (2004) a CTS (2003). :-)
Račte pane prominouti při vašem vzdělání, ale cpáti passatního Apoštola s jeho koncernovým almaroidním designem před Alfu Romeo 159 s kabátem v nejmoderněším italském sedanoidním střihu, tož to snad ani nelze. A o jízdních vlastnostech bych snad ani nehovořil, neb nemám bohužel tyto vozy vyzkoušeny abych tak řek in natura, nicméně se domnívám že Alfička dá i v tomto směru Passátikovi na ***ku. Tož tak. :-)
Tož nevim jak ty, ja ty auta viděl ze všech světových vnitřních i vnějších stran a jestli je teda něco poupravená Altea, tak to je Toledo (micmochodem IMHO dosti nešikovně, neb ten přilepený baťoh na záď nejni teda zrovna nic moc). Leon a Altea vypaj na fotkách opravdu podobna si jako vejce vejci, nicmémě viděna live vedle sebe, tak to už je pak "maličko" jináč. Ešče ji je prubnu projet a uvidíme jak se které chovati bude. Jinač ten desing se panu da Silvovi opravdu poved, a nějakou cenu by si za to určitě zasloužil. Tož tak.
..... >:D >:D >:D .. sem si tě představil, jak se rozjedou dveře a ty od vchodu halekáš.... -čtyřka... čtyřka je moje... platím jen tu čtyřku... mám přesně.. 339 korun... >:D >:D >:D
Asi si radši koupím koloběžku. >:D:yes: Jinak s rostoucí cenou benzínu se stane návštěva pumpy určitě sociálně-prestižní záležitostí. Takže bych tvůj příspěvek doplnil o rady pro léta 2010-Apokalypsa. Vzít celou rodinu a holku, aby se na to dívali. Jo a pozvat pár obchodních partnerů a též všechno točit na domácí videokameru. Pak slavnostně chvíli držet tankovací pistoli, zatímco tvoje máma bude halekat "to je můj syn". Pak zasunout a nasadit na tu minutu nebo dvě přezíravě-macho-plutokratický pohled říkající jasně "já čerpám". No a co teprve placení u kasy, to bude událost. Polož tam ten kufřík bankovek na pult a řekni něco jako "drobný si nech". No a při odjezdu hodně troubit, okýnka stažený dolů a ruce ven z oken. Bude to těžká doba. BlueTooth za 1000Kč na uchu ti na machrování už stačit nebude. >:D >:-[]
To si opravdu nerozumíme, já slovo trend chápu tak, že to je ten, kdo ukáže mase, jak to má vypadat, ale nemusí být notně první, nicméně trend je pro mě slovo zavánějící masovostí a konzumem, takže proto mi ve spojení s Caddym dělá problém... No s tou NAPROSTOu většinou vynálezů bych polemizoval, většina vzhledem k velikosti asi jo, ale naprostá ne. Řekl bych, že to je (odhad) tak 60:40 (US:zbytek světa + antarktida >:D )
Například v Německu a Rakousku se Cadillac prodává pěkných pár let oficiálně. Stejně tak má už dávno dealerství na blízkém Východě i Japonsku, Koreji, Číně atd. Ale abych šel k jádru našeho nedorozumění, tak já si nemyslím, že pro udávání trendů je rozhodující síť dealerství či snad prodejní čísla. Trendy prostě udává ten, kdo je první a ostatní ho kopírují. Tak to slovo chápu já. Ono je asi jádro pudla v tom, která země na světě má zdaleka největší výdaje na vědu a výzkum. Pak je logické, odkud pochází naprostá většina vynálezů dvacátého století.
Tak co, už máš za sebou křest ohněm u rodnýho paneláku? Tak to je fajn. Teď už to bude jen zábavné. Až budeš ráno odjíždět, ne, aby ti to chcíplo. Kouká na tebe nejmíň padesát fanoušků, tak si dej záležet. Až ti bude na přístrojovce svítit oranžová, tak to není indikace, žes nejlepší jezdec v ulici, nýbrž výzva k utrácení. Tak teď prožiješ, čemu se říká rajskej život. U pumpy dělej, že máš na celou cisternu a ne jen na 10 litrů, co si načepuješ. Pistoli zmáčkni až tehdy, cos ji zastrčil do nádrže, abys nepokropil komplet osazenstvo pumpy. Ty by tě hnali. Chceš-li se vyhnout ostrý střelbě ze zálohy, běž zaplatit hned po načerpání - u pupmy je totiž podezřelej každej. Plať jen za sebe, hospodský zvyky přenech jinejm. Proto už od vchodu halekej číslo stojanu, z kterýhos čerpal. P.S. Možná se ti to zdá jednoduchý, ale pokud budeš čerpat na dálnici, tak ti při placení někdo mezitím napíchne gumu. Tak si už dopředu připrav hever a kulomet. Proč hever, to víš jistě už i ty. O kulometu zas příště. To víš, auto, to chce chlapa. :yes:
Možná severoamerické trendy, ale vzhledem k tomu, že do nedávna byl Caddy autem téměř výhradně pro sev. am. trh, tak nevidím, které trendy udával. Se vstupem na ev. trh to bude třeba do budoucna jinak. Já Cadillacu neupírám vynález či uplatnění airbagu. Ptal jsem se proto, že o nich víš asi zřejmě víc než já. Stačí?
Udával trendy, udává trendy a bude udávat trendy. Minimálně v technických řešeních. V designu udával jen do doby, kdy ještě byly celosvětové styly. Dneska je to každý pes, jiná ves. A k tvému rejpání do Air Cushion Restraint odpovím takhle: dokážeš si představit, že by tam něco fungovalo jinak resp. jednodušeji? Ne, nevím o žádném podstatném rozdílu. M-B prostě air-bag nevynalezl, zcela očividně se opět prostě inspiroval v zámoří.
Co je tohle za tabulku? Vypovídací schopnost nula. Buďto vyhraje 159ka nebo Aygo... tak u toho bejt nemusim. Cenu má jen soutěž poměřitelnejch. jenže to by byla zase nuda - minivozy - FOXík, malé vozy - POLO GTI, nižší střední - GOLF GTI, střední - Apoštol, věrozvěst krás, v očekávání - Marakeš :-) Jo, tak jen tohle má cenu. Ale postavit proti sobě 107 Kolínů a BMW 3, no to chce velkou odvahu... P.S. Vím, vím, co se hodnotí... Přesto, mám radu - nedělejte to.
Nedavno jsi psal, ze jsi mel 4 za 2 roky. Ty jsi tu masinu strhal:-) A ted mas urcite predlokti jako ja stehno:-)Doporucuju neco jako V3S, tam se jeste zdokonalis:-)
Dokonalost je frazi marketingovych hlav, my vsichni ostatni vime, ze se ji lze pouze vice, ci mene priblizit. Designove novatorstvi nazyvejme srovnanim kroku s ostatnimi, nizka cena - nebudu Ti ji vyvracet, kdyz myslis, ale timto stylem by se stredni trida v zakladnim vybavenim velmi rychle dostala na hranici 30.000 Euro, coz asi nikdo nechce. Ochranu zivotniho prostredi jsem pod "vlcakem" nezkoumal, vsichni vsak vime, jak jsou bohuzel prohlaseni prumyslovych firem odlisna od skutecnosti, takze muzeme tvrdit, ze ve srovnani s predchudcem se snad zlepsila a nadprumerna bezpecnost? V dobe, kdy je povinnosti!!! prinest z testu 5* se bavme o standartu, ne? ;-) Proste Pasik, v 7. generaci se dotahl na konkurenci... ;-)
Ano, cena utechy, nez VW definitivne zmizi z trhu:-) To si skutecne zaslouzi. Takova labuti pisen s velkym potleskem, mame to jednou provzdy za sebou >:-[] >:-[] >:-[]
No.. ono v řadě případů bych z Caddyho nedělal takovýho velikána. Jistě je několik systémů, které vznikly díky iniciativě tohoto elegána, ale myslím, že spíše než vynálezů, bych to viděl jako aplikací systémů. Já vím je to slovíčkaření....
Taky jsem chodil do oficialni skodovacke posilovny a mrzelo me, ze jsem nemohl potvrdit chvalozpevy na zpetnou vazbu v rizeni bez posilovace, nebot jsem veskery svuj um a silu venoval na toceni! ;-) jesteze ta zkusenost byla kratka a ojedinela...
Přichystám pro tebe podrobný přehled všech technických vynálezů Cadillacu počínaje prvním elektrickým startérem. :-) A končeje head-up displejem, nočním viděním a magneto-reologickými tlumiči.
A co víc, přesvědčivej. Vyhrát v této skupině může než Apoštol... za přínos k designovému novátorství a dokonalosti ve střední třídě, nízkou cenu, ochranu životního prostředí při výrobě a za nadprůměrnou bezpečnost. Prostě Apoštol, věrozvěst krás, to všem opět natře...
Mas pravdu, poranu jsem mel hrozne nutkani zmenit si svuj nick na "pumpe-dusse", ted uz me to preslo, ale ceka me 400km v te koncernove kare, takze jeden nikdy nevi... ;-)
To už můžem filosofovat, co je to "úplně stejný". Bezpochyby tam nějaké miniaturní rozdíly byly. Podstatné je, že Cadillac je trendsetter. Mercedes maximálně v evropském měřítku.
Informace good, ale to podani pane profesore, takhle Vam diplom z techniky neudela zadny posluchac, fakta bez vysvetleni funguji pouze v matematice, dalsi obory vetsinou vyzaduji par doplnujicich informaci, aby se ze studentu nestali pouze papousci! Pro priste bych tedy uvital minimalne doplnujici literaturu, popr. short description, kdyz jsme tedy zapomneli na svuj rodny jazyk! >:-[]
...ale pocitat umi! >:D V zasade se tedy muzeme v budoucnosti dockat spolecne kandidatury Golfu, Octavie, A3, Altei, dale P408 a C5II, Primery a Laguny apod... ;-)
No já mám za t, že v mém příspěvku z 10:40 je to jasně napsáno. Použiju tedy jednu z mnoha citací, které není těžké najít přes Google: Track Master, an electronically controlled skid braking system.
Ne, to ne. Já se nechci přít o názvy, ale jestliže to nebyl systém, který je shodný, tak to nelze srovnávat. Airbag nebo to Air cushion restraint system jsou úplně stejný... nebo se mýlím?
ne pouze doplnujici otazka, nevim to, takze se zeptam, neni hloupych otazek, pouze hloupych odpovedi... zajimalo me, zda regulace byla mechanickou, nebo uz v te dobe elektronickou cestou. ;-)
Ano. O tom není pochyb. Ale je to už ABS? Jestli se ta zkratka začala používat až po zavedení toho systému u MB, což předpokládám, že zřejmě ano, tak pak je to otázkou. Funkce se shoduje, na druhou stranu není zajištěna na obě nápravy, což ovšem zkratka ABS nedefinuje. Takže pro mě 50:50. ABS tomu celosvětově dal jméno a povědomí o co se jedná a rozšířil použití na obě nápravy, avšak TrackMaster byl systémem, který myšlenku jako takovou uvedl na svět...
Můj tip a přání je, aby vyhrálo Trio z Kolína. Prodávat se bude dobře, aspoň na jih a západ, designově je to taky docela zajímavý a ještě se to dělá u nás... :-)
Hmm, no ale pak to nejde srovnávat.... Respektive, kdyby to mělo účinnost na obě nápravy tak snad ano, ale takhle je to jen jako půl systém, nebo spíš předchůdce plnohodnotnýho systému..
...spis co vydrzi spanelsti marketingovy specialiste, kteri jsou nuceni vymyslet nove "kategorie" pro sve vozy. A co vydrzi spotrebitele? Vsechno, novy Passat se prodava jak housky, Golf taky a to vse za nemaly peniz, takze cocka tece. Jinak vcera jsem mel s Matesem diskuzi na tema plasty a Korea, dnes rano jsem dostal nahradni vuz Audi A3 a co me tam necekalo, plasty tvrde jako mesic stary chleba...haha, musel jsem se smat a technik servisu si musel myslet, ze jsem blazen... >:D
Jak můžeš napsat takovou kravinu, jako zastaralost konkurence.. nikde jsem se nedočetl, z čeho má vyrobenu karoserii, ale pokud bych bral jako důkaz zastaralosti to, že je z oceli, tak je vůči XJ a Audi zastaralý... Takže klid..
S-Klasse: 1978-ABS, 1981-airbag a předpínače bezpečnostních pásů, 1995-ESP, 2002-Pre-safe. To jsou jen některá fakta, která Mercedes prezentoval letos ve Frankfurtu...
Co pro me znamena trida S? Vystavni skrin Mercedesu...inovace? Night vision pouzity u Cadillacu, zdokonaleny aktivni tempomat, ale postradam revoluci (snad by to nemela byt palubni deska a la BMW 7). Nevim proc ji oznacovat jako revolucni. Ale souhlasim, ze je momentalne kralem mezi vyssi tridou (samozrejme take diky jiste okoukanosti, nebo dejme tomu "zastaralosti" konkurence). Zklamanmim je pro me treba nepouziti primeho vstrikovani u benzinovych motoru (M-B i BMW to avizuji uz leta, ale stale nic...ze by slepa cesta?), dale seriove hybridni provedeni (jiste bude, koncepcni modely byly predstaveny) apod. Ad Passat, zrovna interier mi pripada trochu inspirovany Accordem, vnejsi tvary vypadaji jako ukradena skica, kterou vytvoril Bangle v baru po pul litru skotske s aplikaci poznavacich prvku VW. ;-) Me body by sly jinam...
Jest pro mne trochen s podivem že se mezi kandidáty nedostal Seat Leon, ale nešť, proti gustu žádný dišputát. Takže bych řek že není co řešiti: Alfa 159. Tož tak.
Ale jistě souhlasíš s tím, že nejde jen o "value for money", ale také o přínos něčeho nového. To nový Passat sice ve velké míře nenese, ale u něho se mi líbí výrazný odklon od konzervatismu, zajména v interiéru. Stejně bych zvolil jednoznačně S-Klasse, je to král všech aut, prostě jako lev mezi zvířaty.
Kolego, navrhuji Vas na reparat zkousky Prassat, nebot tento vuz doopravdy pouziva modifikovanou a prodlouzenou plosinu bratrskeho Golfu, nebot to byla nejlevnejsi cesta jak Pasikovi zajistit solidni jizdni vlastnosti v ramci tridy. Tato plosina byla vyvinuta s ohledem na siroke pouziti (Touran prece take nepouziva rozvor 2595mm, ze). ;-)
Teď nemám čas hledat přesné rozměry, ale Passat a Golf určitě nemá společné nápravy a podlahovou plošinu (nevím co si představuješ pod pojmem podvozkové skupiny), jinak by neměl šanci se dostat do užšího výběru. Tam se dostanou vozy, které mají nejen nový design, ale většinu součástí, maximálně je tolerováno, když nejsou úplně nové motory. Pokud jde o to, že vám tu chybí MB S-klasse, tak podle Toma Hyana je to právě proto, že je drahý a Value for money je jedním z kritérií a už v létě říkal, že je to sice technicky zajímavý vůz, ale právě kvůli ceně se nejspíš do užšího výběru nedostane.
Koncernu Fiat nebyla pripustena dve zelizka v ohni, S-Klasse sice nabizi spoustu inovativni techniky, zabalene ovsem v dosti drahem havu, B-Klasse je zajimavym pocinkem, ovsem v ramci koncernu, nebot jeho value4money neni prilis presvedcive. Naopak na Passatu vidim pouze designovou nevyrovnanost a pouziti podvozkovych skupin z Golfu...
A kde je král S-Klasse? A co nová Croma? A B-Klasse? Myslím, že letošní volba mě už moc nezajímá, není tam žádný vyloženě zajímavý vůz, tedy kromě nového Passatu...