Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW: Nová továrna v Lipsku

Novou továrnu v Německu otevřelo BMW
Zpět na článek
neregistrovaný "kilroy"
9. 3. 2005 19:25
Re: II . cast
naopak... ide ti to stale lepsie. normalne by som uvazoval o kariere pisatela cohosi.
neregistrovaný "Lonestarstate"
5. 3. 2005 21:46
Re: bez titulku
A Německo není levicové?
neregistrovaný "Cynik"
5. 3. 2005 12:33
Re: bez titulku
Oh my god, to je zas uvaha. Pochybuji, ze se rozhodli pro Nemecko z humanitarnich duvodu (podporit zamestnanost) a kde je levnejsi pracovni sila - jeslti v Cechach nebo v Nemecku, o tom snad netreba polemizovat. Ja nevim, jake duvody je k tomu (postavit tovarnu v BRD) vedly, ale vim, ze tyto to nejsou

Spis bych typoval, ze to bude mit co delat s tim, ze Cesko je v soucasnosti bohuzel levicove a zkouset tu podnikat se takrka rovna kamikadze.
neregistrovaný "Marko"
4. 3. 2005 13:52
Re: II . cast
Pockaj na III cast. To bude najprv citovka, potom nuda, a nakoniec "temne" ukoncenie. A potom uz nebudem dlho pisat nijaky pribeh. Nejde mi to, tak dobre ako by som chcel
neregistrovaný "Lonestarstate"
3. 3. 2005 22:40
Re: II . cast
Primitivní kmenový pozdrav Tohle je ještě o sto procent lepší než první díl.
neregistrovaný "Marko"
3. 3. 2005 20:38
Re: II . cast
Ked sa bojis zapalu ocnych spojiviek, citaj to na diely
neregistrovaný "petrumr"
3. 3. 2005 20:02
Re: II . cast
Napiš to zkráceně,mě se to nechce číst
neregistrovaný "Marko"
3. 3. 2005 19:06
Re: II . cast
Noo, ale na Teba to fakt nema. Tieto veci mi nejdu, ale uz to nejak doskrabem...
3. 3. 2005 19:00
Re: II . cast
Tak Marko, i tahla II část je podle mně moc zdařená. Cítím vúni leštidla z těch vojenskejch holinek... vrzání koženejch opasků... pronásledujou mě ty supí pohledy zpoza čepic s kšiltem. Realie jsou dokonale využité, včetně Daily Telegraph. Moc chválím
neregistrovaný "Marko"
3. 3. 2005 17:49
Re: II . cast
Strhol som sa. Mal som pocit, akoby som na zlomok sekundy stratil vedomie. V tej chvili som si vsimol, ze sedim – nie, skor lezim - v niecom velmi zvlastnom. Pristroje, material, sedadla, nic take u nas v anglicku som doteraz nevidel. A na vedlajsom sedadle boli aj nejake dokumenty: starsie vydanie nasich Daily Telegraph, mapa Berlina , kratky „prikaz“ vratit sa k tomuto stroju pozajtra, a navod na jeho ozivenie. Zvlastne! Jedine co som tu spoznal bol ten datum: 19.8.1939 - to je dnes! Chvilu mi trvalo kym som zistil, ako sa otvaraju dvere, ale ked som konecne vystupil nemohol som verit tomu co vidim. Bolo to...cervene, nizke, a malo to ten moderny prudnicovy tvar. Pripomenulo mi to pocit, ked som pred piatimi rokmi u nas na London Motor Show prvy krat videl tu Tatru 77 z Ceskoslovenska. Lenze tato vec nemala kolesa, takze asi to nebolo auto. Usudil som, ze to je asi nejaky novy mestsky dopravny prostriedok. Konec koncov, ani ma to neprekvapovalo – Nemci v poslednych rokoch technologicky napredovali neuveritelnym tempom. Len mi neslo do hlavy, preco ma to odviezlo do tohto spinaveho dvora, a nie priamo z letiska na zeleznicnu stanicu.... Pockat! Zeleznicna stanica! Vlak! Pozrel som na hodinky a zhrozil som sa: Do Bernu odchadza o 50 minut. Vybehol som z dvora do tmavej, spinavej ulicky a bezal som za svetlom. Ked som ho dobehol, ocitol som sa na obrovskom bulvare. Pri chodniku vlavo som zbadal stat tri osuchane DKW s napisom „taxi“. Ked mi maly krivajuci chlapik s fuzikmi pokynul, aby som si sadol do prveho auta, vsimol som si, ze do tej neformnej krabice vzadu hadze drevenne triesky. „Auto neslo na benzin?!“ – pomyslel som si. „A preco ti nemci zmenili stranu volantu aj s protismernou premavkou?! Niektore novinky snad zavadzaju iba preto aby boli ini..“ - „Wohin?“ – taxikar ma vytrhol z myslienok. -„Nach banhof, railway station!“ odpovedal som. -„Aaah, pan je anchlicko.“ odpovedal lamanou anglictinou vodic. Zlahka som prikyvol. -„Ich bin Helmut“ chlap sa snazil nadviazat rozhovor. Po chvilke trapneho mlcania sme sa tak dali do reci. Povedal som mu, ze som novinar, a ze idem na Grand Prix do Bernu na pozvanie Mercedesu. Na chvilu som mal som pocit, akoby sa ten Helmut nadul takou arogantnou pychou. Ale nakoniec ma potesilo, ze vyjadril lutost nad Dickovou smrtou. (Aj ked to bolo urcite tym, ze si vsimol titulku z Daily Telegraphov, ktore som mal na kolenach.) Potom mi zacal rozpravat, ze tie uspechy nemeckych aut su zasluhou ich fuhrera. Asi mal pravdu: fuhrer toho dokazal vela, a mnohi u nas doma ho za to obdivovali. Aj ja,...ale, ..... zrazu mi uz druhy krat napadlo Ceskoslovensko! Od tej polutovaniahodnej udalosti vlastne neviem, co si mam o Hitlerovi mysliet. A horsie je, ze sa na tom zucastnil aj ten slaboch Chamberlain. Na chvilu som sa zahanbil, ze som anglican. Tak som sa radsej rozhodol otocit list. -“ Preco nejazdite na benzin?“ spytal som sa. Helmut nieco hapkal o tom, ze drevo je lacnejsie a nepodarenym vtipom, ze moze zvysit vykon mojimi Telegraphmi, lebo beztak su vyblednute akoby boli 60 rokov stare, sa snazil viditelne temu rychlo uzavriet. Nechal som to teda tak. –„A co ten cerveny stroj, co ma nechal v Charlotenstrasse, to je nejaka nova tramway?“ spomenul som si na tu cudnu vec z ktorej som pred chvilou vystupil. Helmut viditelne ozil, ale po doplnujucich otazkach sam priznal, ze TO este nevidel a nevie co TO je. Pomaly zastavil a ja som si vsimol, ze sme uz pred stanicou. Ked som mu platil, iba povedal: „Budem musyt pytat SEFOV na tu vec! Hovorili ste - v Charlotenstrasse?!“ Trochu posmesne som si pomyslel:. „Len sa spytaj Helmut, spytaj sa. U nas kazdy taxikar pozna Londyn do bodky.“
Na nastupisti 3 stal pripraveny krasne vylesteny vlak. Na boku kazdeho vagna bolo napisane: „Mitropa“. Bol som rad, ze pocestujem vlakom, ktory svojim luxusom konkuruje slavnemu Orient Expressu. Svoje kupe som nasiel rychlo, rovnako, ako rychlo nasiel sprievodca mna. Vstupil do dveri, zrazil paty k sebe, ruka mu vystrelila k streche a z ust vysteklo: „Haaj hitla!“. Ked som mu podaval listok, trochu ma mrzelo, ze moja krajina sa v celom imperiu roky snazi vychovavat domorodcov, a kulturny narod, ako su títo Nemci, teraz pouziva primitivny kmenovy pozdrav. Ale nakoniec...bol som rad. Aspon si budem moct zdriemnut. „Deutschlad, Deutschland, uber alles...“ prebral som sa na chlapcensky spev. Teda, skor freneticke ziapanie z vedlajsieho kupe. Vysiel som teda do ulicky a demonstrativne som presiel okolo susedneho kupe. Sedelo tam sest vyrostkov v hosentrogloch a ziapali tu svoju pesnicku dokola. Prisne som sa pozrel, ale ich gauleiter pozrel este prisnejsie na mna, tak som radsej zaliezol spat. Ziapat neprestali, az kym nevystupili v Norimbergu. Dalsia cesta do Bernu uz prebiehala v klude. Rano som sice vstal polamany, ale vyspaty. Kratko po tom sme dorazili do Bernu a ja som sa hned ponahlal na okruh Bremgarten ...
(Miesta aj suvislosti zodpovedaju znova realite)
neregistrovaný "Marko"
3. 3. 2005 17:47
Predslov k II. casti
Pribeh bude mat nakoniec nie 2, ale 3 casti. Cisto s komercnych dovodov: keby to chcel kupit Hollywood. sak vsetky trhaky boli trilogie.
neregistrovaný "Tomáš Novák"
3. 3. 2005 13:50
bez titulku
Je to sice škoda, ale pro BMW to byl celkem logický krok. Byli by totiž padlý na hlavu, kdyby stavili novou fabriku v Čechách, když ji můžou postavit v Německu na území bývalého DDR a podpořit tam tak zaměstanost. Protože je pořád znát, že v bývalém DDR je větší nezaměstnanost než na západě a tudíž i levnější pracovní síla.
2. 3. 2005 19:38
Re: GTI GTI GTI
Jo, teď jsem tam byl, i u lexusu.
neregistrovaný "radio"
2. 3. 2005 17:16
GTI GTI GTI
u ayga nebo jak se to píše, zkrátka u té blechy z Kolína
neregistrovaný "Sketch"
2. 3. 2005 15:55
skoda
Skoda, ze tenkrat dali prednost Leipzigu pred Kolinem ;-(