Krátce před 75. ženevským autosalonem přicházíme se vzpomínkou na tři roky starou studii, kterou by si přál nejeden fanoušek domácí automobilky v sériové výrobě.
Ten E-Type: oni to tam len tak nazvali, nutne sa to tak volat nemusi (aj ked, keby to dokazali v reinterpretacii urobit dostatocne dokonale nebranil by som sa). A AutoBild. Ja viem ze to zrovna nie je najdokonalejsi casak na trhu, ale (ak si odmyslime take tie ich ulety typu: carver od BMW, sklenena trojkolka VW & spol) tie predpovede im vcelku dost vychadzaju. Skor som si zvykol byt opatrny pri veciach z AutoZeitungu (tam niekedy vyrazne popustaju uzdu fantazii pri popisovani toho co kto zacne vyrabat - co je sice casto krasna predstava - ale take slehy ako kompaktny van Volvo, atd...fakt nepredpokladam)
Obrovská škoda že nešel do prodeje,bo je to fakt pěkný autíčko..je k sežrání...kdyby byl ve výrobě,tak bych byl prvním zákazníkem,který by si ho šel koupit... Takže si něj pěkně zavzpomínáme...AMEN...Tudore bojuj
No ja to mam primo od pramene, takze spis verim teto variante. Autobild je.... Neverim, ze by Jag nekdy pojmenoval auto E-type! Znicilo by to odkaz na nejpovedenejsi auto v historii!
Ten crossover X-Type su uz videl niekde na GB strankach (ale robit sa to podla mna nebude). Ale to o com "brblali" v AutoBilde ma byt samostatny model na podvozku buduceho S-Type...
Ano, s tymi ludmi a Jaguarom to je pravda - asi do je dosledok toho, ze vacsina ludi stale chape Jag ako nieco ultraluxusne na urovni Rolls-Royce (a to je zas ten zly marketing). Inak X-Type: ja k tomu viem iba to co bolo v Auto Bilde 50/2004) Na zaklade toho predaja by som aj veril, ze sa im do noveho X-Type nechce. am je napisane ze ho "nahradia": F-type roadster, E-Type Coupe, a nejaky ten Shooting brake. A dik za link, hned sa tam mrnem.
Mam informace z docela dobryho zdroje, ze X-type bude pokracovat. Dokonce by mel byt prvnim modelem do kteryho bude nasazen novy motor R6 Obcas byvam v Jagu a lidi ktery si prijdou prohlidnout auta byvaj z X-typu docela prekvapeny. Cena je ve srovnani s BMW,MB a Audi leckdy nizsi nebo priblizne stejna a to auto ma neco do sebe. Problem je, ze je kolem Jagu neustale jakysi opar nedostupnosti. Lidi se taky dost casto boji co rekne okoli, kdyz si koupi Jag Je zajimavy, ze u ostatnich znacek tenhle problem neni. Jeste k tomu crossoveru, uz jsem videl studii postavenou na X-type a zda se mi to daleko logictejsi nez stavet to na S-typu. Jestli chces docela dobry informace tak se podivej na forum na jaguarracing.wz.cz
Ale ved ja som si tie auta od zaciatku podrobne pozrel a rozdiely tam vidim. Mne tam vadi iba ten dizajnovy namet "a la" XJ. A este to, ze X-Type sa predava zle vsade, aj na klucovych trhoch - minuly rok dokonca dolso k tomu, ze vyroba musela byt kvoli nizkemu odbytu pozastavena (neviem ako dlho ta odstvka trvala). Inak suhlas - nikdy nemalo prist rozhodnutie ze Jag bude konkurovat nemcom, a ak ano malo sa to uz spravit doslednejsie. Myslim, ze obam mensie modely boli spichnute rychlou ihlou, len preto aby sa splnil ten zamer. Teraz na to konecne prisli a pozicionuju znacku trosku nad nemcami. To bude pre Jag lepsie...a aj to ze sa vykaslu sa na X-type (vraj ho nahradia troma sportakmi vratane Shooting Brake), S-Type urobia lepsie (aj s nejakym hochadch crossoverom - coho sa bojim), A XJ a XK ostanu.
O marketingu se hadat nebudem. Ten u Jagu stoji jednoznacne za H...O! Nevim to uplne presne (to by dohledal Lonestarstate), ale pokud vim , tak se "venku" X-type docela prodava. Osobne si myslim, ze to od Jagu nebyl spatny napad, ale ten marketing spi Samozrejme, ze X-type a XJ jsou pribuzni a myslim, ze to neni ostuda. Kdyz bys znal ty auta podrobneji, tak samozrejme uvidis spoustu rozdilu v pojeti designu. Co se me tyka, tak ja osobne doufam, ze Jag dokaze udrzet prodeje tak aby vydelaval, ale nikdy by se nemel stat "masovkou". Mel by byt vzdy tak trochu svatek, kdyz nejakeho Jaga potkas
Nechcem Ta nijak vydrazdit, ale: 1.) ja iba tvrdim, ze X-Type prilis DIZAJNOM odkazuje na XJ (to je, preboha, nepopieratelne - a nie je to iba 4 svetlami). Technicky vzate mozno neni mozne urobit nieco co vyzera ako Jag, ale dizajnovo to islo (sikovny dizajner vytvori identitu, bez narusenia typickych prvkov) - a v pripade X-Type sa tak malo stat prave preto, ze na nic z minulosti neodkazuje. (Okrem toho si myslim, ze pri navrhu a uvedeni na trh sa v pripade X-Typu stali aj dalsie chyby.) Malo to byt mozno nieco co odkazuje na buducnost znacky. Ja , keby som vstupoval do dvoch novych tried, tak si sakramensky dam zalezat aby som nespravil ani najmensiu chybu. Co sa tyka Tvojich znamych: urcite patria k mensine, ktora neposudzuje auto povrchne (uz to ze maju X-Type to dokazuje), lenze vacsina ludi to robi. Ver mi, ze vasina ludi rozmysla tak ako som napisal. A ten predaj X-Typu to len dokazuje.
Tak jsem mladenci konecne prelouskal vasi debatu k Jagu a musim se priklonit na stranu Yaroukha. Ja to vidim takhle: S-type vychazi z designu modelu Mk.II , XK ma v sobe neco z E-typu, XJ je ikona sama o sobe a X-type je zcela nova trida do ktere Jag vstoupil. Nema na co odkazovat (predokolka, estate...). Z technickeho hlediska (a koneckoncu i ze zamereni toho modelu) neni mozne vymyslet neco jineho, co by vypadalo jako Jag. To ze ma 4 svetla z nej nedela zmensene XJ. Zrovna tak se neda souhlasit s nazorem "...nekoupim X-type, protoze vypadam, ze nemam na XJ...". Lidi, ktery ja znam a X-typa maji ho maji proto, ze chteli urcite uzitne vlastnosti, ktere jim ostatni modely nemohou poskytnout. Taky kdyz se clovek koukne do ceniku, tak velky rozdil mezi nekterymi modely X-typu a S-typu nejsou. A uz me moc nerozcilujte nebo se opravdu rozepisu
Omlouvám se za spožděnou reakci ale zradil stroj :o)). Jinak co se týče těch světel pokud považuješ Mercedes C za průkopníka tvaru C je možné říct, že kopíroval od Fabie, která vyšla o rok dřív i když víme jednu prostou a jednoduchou věc a to, že design vozidel se netvoří za rok a je znám už dobrých 6 let dopředu, tedy nemůžeme mluvit o tom, že merc kopíroval od škody a samozřejmě z časového hlediska to platí i naopak.
Jó ve štatlu je dobrej škopek, ale jen když hrábneš po Plzni . Jinak raději jen vomrknout nebo zgómnout, kdo ví, co je ta koc zač...přes léto má hoknu na priglu a v zimě stele betle v Intru . Beztak kofola, ale aspoň že chodí do fachy.
Že GTI, ale i Ty ses dal na spisovatelskou dráhu.. za chvíli to tu přebudujem na čtenářský klub
Jo tak s tou Imprezou to naprosto chápu. Jsem rád, že toto mínění nemám sám. U nás na ulici má jeden postarší pán (60+) zase Dodge Stealth (alias Mitsubishi 3000GT komu to nic neříká). Předtím měl ale starýho hranatýho Pontiaca coupe, ani nevím typ. Takže spíš než na dokazování si mládí , bych řekl, že má rád sportovní ameriky
Yaroukhu, vždyť jsem ti psal, že dobrá polovina článků je ode mně Je to těžké, co. Jo, a dík za to "občas". Také jsem ti psal, že Speed nečtu. Předpokládám, že umíš rozeznat sdělení v nadsázce od sdělení pravdivého. A nemrač se tolik
Jinak Speeda jsem prestal cist ("a na tvoji burze prodaval") mimojine i quli tem vylevum, ktere tu obcas predvadis i ty. Ten tvuj prispevek, podle nejz jsem tvoji vasen pro Speed odhalil, byl totiz "jakoby ze Speedu vypadl". :o))
Teda ty seš puntičkář. Dalo by se říct že na každým autě najdeš nějakou podobnost. A to s tou Imprezou. Já naopak rád vidím že i lidé v důchodovém věku si umí užívat (jezdí v Impreze atd.)
"...Myslim ze to bol iba dolaminovany zadok na cast Superba..." Nevím, co na to ostatní, ale mě se tenhle přístup nelíbí. Nechápu, proč si nemohli pohrát taky s tim předkem, když už to nazvali Tudor :-/. Je to sice pěkný auto, ale meli tomu řikat Superb coupé.
..a este toto: aj S-Type nesie tiez odkaz Jagu, ale v vacsine rysov vyzera inak. X-type teda mohli odvodit dizajnovo na zaklade typickych prvkov Jagu aj z S-typu a neurobili to (ano , viem ze je lepsie preskocit jednu triedu kvoli odliseniu - ale to koneckoncov len potvrdzuje, to ze X-type nemal vyzerat podobne ako XJ, ani podobne ako S-Type). Mne trochu vadi to ze tam je identicky ten namet, aj ked JA OSOBNE rozumiem, ze firma chcela trebars dat X-Typu nieco z charizmy ich vacsieho modelu, lenze to potlacilo svojbytnost toho modelu a sposobilo nasledovne: bezny clovek (nie Ty, ja, Lonsatstarstate, a ostatni ktori tu dokazuju ze vedia o com sa toci) ktory sa autam venuje v tej miere ako ostatnym veciam v zivote si pri predstaveni X-Type povedal, ze to je predsa iba zmenseny XJ (a z pohladu tejto vacsinovej skupiny potencionalnych zakaznikov maju pravdu). Nikto z tych ludi to "nestudoval" dalej a uz vobec NEPOCHOPI tu suvislost, kt. som napisal vyssie. Asi si na zaklade toho svojho zhodnotenia povie, ze nechce v X-Type vyzerat ze nema na XJ (a (ne)predaj toho auta to dokazuje ). Prave pre tento rozmer problemu mi vadi to, ze auto vyzera "ako zmenseny XJ" a nema tak odlisnu tvar ako medzi XJ a S-Type. Svoju vlastnu. Vo velkej miere to je totiz dovod toho preco je Jaguar v tych problemoch, v kt. je. A preco uz nie je v F1. A to vsetko u znacky, ktoru mam rad nerad vidim .
Yaroukh, Yaroukh, viem ze som Ti zahral na "nerv", aj to ze kazdy ma nejaku obsesiu (nic osobneho, ja to mam s predvojnovymi "striebornymi sipmi od MB"). Ale nevkladaj mi prosim do ust nieco co som nepovedal. Nikdy som sa tu nebavil o tom ci je X-Type konkretne zmenseny XJ 2004+, alebo 2003- (to si zacal Ty). Vzdy som to myslel tak (a napisem to menej korektne nez Lonstarstate), ze dizajn X-Type je "vyplundrovany" dizajnovy namet XJ-cka !!!myslim to preboha vseobecne-aby si sa toho nechytil!!!(co je zname, a co je aj z casti dovod jeho zlej predajnosti, potazmo aj toho ze nastupcu uz vraj nedostane). Tiez si myslim - aj pri porovnani oboch, ze prevzatie nametu zo stareho na terajsie XJ je jasne (a chavalabohu samozrejme) a auta co do MNOHYCH dizajnovych prvkov su velmi, velmi pribuzne. Ja som chvalabohu jeden z tych, ktori dokazu rozonat nove XJ od starsieho, ale mnohi moji znami (a su to chlapy)to nedokazu (pre nich to je identicke auto, max.po facelifte). Inak ma zaraza s akou vervou si sa do nas pustil - predsa musis vediet (ked si aspon sem-tam precitas nase prispevky), ze ani jeden z nas nie je clovek, ktory nevie o com pise. A myslim, ze sme sa bavili v tomto pripade od zaciatku vseobecne, nie o detailnych specialitkach. Alebo inak: X-Type nametom na moj vkus pripomina XJ prilis, nikde inde sa to nevidi: C-klasse nepripomina S-klasse, A4 nepripomina A8, 3er nepripomina 7er, atd... A na tu temu Alfy 159: prepac mi, ale to trochu prehanas, na Alfe uz videli rozdieli aj ti co ich nepoznali na XJ - 159 predsa celkovo opustila "oble" tvary v prospech ostrejsich, zmenil sa cely predok a dost vyrazne (vratane svetiel a hlbokej masky-znaku), zmizol typicky prvok klucky v rame okien a prestahoval sa na obvykle miesto,... Tie zmeny su vacsie, nez pri starom XJ a novom XJ. PROSTE, nikdy som nespochybnoval to co Ty hovoris ak sa zameras na XJ vs. XJ, resp. ktorykolvek XJ vx. X-Type (a kludne sa s Tebou o tom budem bavit, a rad), ale nikdy som to ani takto detailne neporovnaval - takze pre mna to tu nikdy nebola otazka jednotlivych modelovych verzii - bolo to vo vseobecnej rovine. Chapes ma?
XK a S-type jsou také nezaměnitelné Jaguary a přitom to nejsou klony XJčka. Tak takhle nějak to měli dle mého názoru udělat i s X-typem. Toť můj názor. Ale je to samozřejmě těžší. Chce to nápad....
probuh zachovani typickych rysu Jaguaru != "kopirovani", tim spis ve vztahu XJ 2003 / X-Type ... no nic, je to tvuj nazor, ale na me je to porad hodne silna kava :ox
Já samozřejmě staré a nové XJ rozliším i na dálku velmi snadno. Ale opravdu mám pocit, že pro laika je jejich rozlišení težší než identifikovat novou Octavii. Všechny základbí tvary jsou skutečně převzaté (jelikož narozdíl od škodovek jsou zajímavé, tak mi to nevadí). A tak opravdu nechápu, co chceš říct. Ale pro tvou radost to řeknu jinak. Více "politically corect": X-type i nové XJ se v designu určitě inspirovaly starým XJ. Nové XJ jako nástupnický model (a navíc je to dáno i možnostma proporcí vozu) je ale starému XJ podobné ještě mnohem více. Každopádně pro mě je "autor designu" XJ a jedno v jaké generaci. X-type je jasná kopie.
S tím sportovním střihem Ti nevím. To je myslím na každém, co mu víc vyhovuje. Uznávám, že v časácích je to skutečně tak, jak tady uvádíš, v reálu se myslím najde dost příznivců pro oba charaktery aut. Kterých příznivců je většina, je mi celkem jedno, protože nikdy jsem neměl výraznější problémy s absolutní ignorací jakýchkoliv módních trendů a nikdy mi nedělalo problém být "out". Mi se jedná hlavně o jízdní vlastnosti. Zkusím tu popsat pár aut, se kterými jsem asi najel nejvíc km. 1)Fabia- relativně tvrdá, zpočátku mi to celkem dost vadilo, ale jak už jsem tu někde psal, jízdními vlastnostmi mě přesvědčila a ta tvrdost už mi pak ani nějak nepřišla. 2) Favorit/Felicia- naprostý konstruktérský zázrak, kterému se podařilo totálně zbourat všechny zavedené teorie o tom, že měkké odpružení=špatné jízdní vl. a tvrdé odpružení=perfektní jízdní vl. Jsou totiž tak tvrdé, že při přejezdu kolejí málem vyrážejí dech a vlastnosti takové, že když jsem s Favoritem vjížděl průměrnou rychlostí do mírné táhlé zatáčky, po pár metrech se mi honilo hlavou, jak asi vysvětlím majiteli toho "auta", že se mi podařilo jej skoro na rovině hodit na střechu. Nakonec se asi naplnilo pořekadlo o tom, že blbí mají štěstí a s "Fávem" jsme tuhle zatáčku nakonec zmákli bez jediného kotrmelce ! Opravdu neskutečné zážitky!!! 3)Mitsubishi Lancer Combi 4WD (r.v.95)- nádherně pohodlná kára (pokaždé, když jsem přesedal z Favorita jsem měl pocit, že sedám do "eskového medvěda" s pneumatickým odpružením. Navíc i sedačky mi naprosto vyhovují, strašně pohodlné. A na cestě drží dost dobře. No, menší problémy možná mívám na podzim při přezutí na zimní gumy, když je ještě občas trochu teplo, to jde hodně poznat. Ale jinak myslím zdařilý kompromis. A o to jde. Jak jsem psal, potřebuji, aby auto mělo fakt dobré jízdní vlastnosti a v zatáčkách i trochu rychlejších mě fakt podrželo. Ale taky nechci nějakého vyloženého kostitřasa. Chce to prostě ten správný poměr komfortu a sportovnosti. A ty křižníky dálnic, jak o nich píšeš, v USA bych je asi bral (teda myslím auta toho charakteru), ale v Evropě a zbytku světa se na dálnicích až tak často nevyskytuješ a více či méně musíš jezdit i po okreskách apod., takže to už by asi nebylo to pravé ořechové.
Aby bylo jasno: Ani bych neceknul, kdybys napsal neco v tom smyslu, ze XJ 2004 je zvetseny X-Type. Nesouhlasil bych s tim, ale pricital bych to memu "zaostreni" na Jaguary; ani bych nemuknul. Na tom tvem prirovnani mi vadi ta casova disproporce; kdyz XJ 2004 prisel !_PO_! X-Type, tezko muze byt X-Type zmenseny XJ 2004. A tvrdit, ze X-Type je zmenseny XJ 2003 - no tak to povazuju za totalni pitomost (nic osobniho) ...
Tak to byla šupa! Po tom "GTI-nein danke" jsem se málem udusil!!!!! No jestli Vás tu bude ještě víc takových spisovatelů, tak to tady s aktivní účastí balím, protože se tu jenom ztrapním. No nic, ale za tohle máš u mě A+++
Proc to netvrdit? Nechci bejt "zlej kluk", ale pro me rozlisovani aut nekonci spocitanim prednich svetel. XJ "takrka shodny" s predchozim? \:o) [odkaz] Netvrdim, ze se s novym XJ udala nejaka revoluce, ale jeslti je podle vas X-Type zmenseny XJ 2003, tak to budete mit asi problem rozpoznat Alfu 156 od jejiho nastupce.
Lonestarstate Ti uz odpovedal. V mnohych zakladnych rysoch to je zmenseny XJ. A je dost jedno ci tento alebo predchadzajuci, lebo tam su tiez tie zakldane tvary (tak na 75-80%) identicke.
Jak komu? Nějaký dvacítce u dvojky vína. Je-li ti 20, pak sláva. Cením znalosti o autech. Někde jsem tady už psal, že když mi bylo 20, tak se mi nějakým zázrakem dostala do rukou německá verze automoturundsport. A já si to prohlížel 2 roky fakt. To byl vedle černobílýho světa motorů pramen mých vědomostí. Vycházel tu ještě časopis Automobil, měl barevnou obálku a uvnitř na pijáku fialové (?) snímky, horší kvality než dnes v novinách. Byl to měsíčník. Pak byla tuším Motoristická současnost a to se číst nedalo. Tak takhle to tu vypadalo. Sláva dnešku
Máš a nemáš pravdu. Jsou to ty hnusné dodávky, prý se jmenují podle nějakého nosiče na golfu či co (kdysi mě tu o tom někdo poučil). Ale navíc je to "domácky" Cadillac (a to jsem měl na mysli já). Stejně jako Chevrolet je Chevy. Mercedes - Merc. Jaguar - Jag. Oldsmobile - Olds. Tyhle zkráceniny jsou v USA populární.
Mluví se, mluví se... Ale já mluvím celou dobu o bílých prvcích uvnitř světel. Jinak je samozřejmě celkový design škodovek úplně o něčem jiném než M-B.
Ano, ale u škodovky se mluví u červením C které vychází z fabie potažmo ze studie tudor. Je to stejné jako tvrzení že studie toyoty je stejná jako yeti.
Ano, to sklzavanie do bulvaru som si vsimol tiez (a je to skoda, pretoze v poslednom case sa mi zda ze to narasta). S kamaratmi prave uvazujeme, ze by sme zacali vydavat seriozny premiovy magazin v ktorom by boli info zo zakulisia, analyzy, atd.., vela velkych PR-fotiek (ku kazdemu opisovanemu autu dvojstranova fotka), naviac aj o autach ktore su iba na US a Jap trhu. Lenze stoji nam to - na prachoch samozrejme. / Jaguar XJ mozem aj ja, XK tiez (aj ked viditelne zostarol), ale ten S-type mi pride tazkopadny a X-Type nema vlastnu tvar, iba zmenseny XJ. Na seriovu podobu Sixteenu som zvedavy aj ja (aj ked sa bojim, ze to zs zmrsia). To koncept je nadhera, nieco skoro dokonale v kategorii UltraLuxusnychSedanov (limuzin) - a kategoria sama pre seba!
..sakra, to som tiez nespominal makke auta. tak sorry. Ale ten 500 je makky a nebol kritizovany za to, ale za nudny dizajn. Btw. mat tvrde sportove auto je fajn, ja som mal tvrdy Lancer, lenze po nejakom case som z toho zacal vystupovat s bolestami chrbtice. Teraz mam makke cestovne auto a bolesti nikde..
Autocar (teda už Carauto) je anglický časopis. A je to dost znát. Anglie=taková malá Amerika (snad se tě nedotknu). Čtu ho radši než německé časopisy, i když dost často sklouzává tak trochu k bulváru (snaha o senzaci za každou cenu, často se nasměju u rubriky "to se může stát jen v americe" a někdy mě ta samá rubrika pěkně naštve). S-type se mi líbí moc a vůbec mi nepřipadá dědkovský. XJ a XK taky žeru. Ovšem mít na výběr já, tak jdu do Cadillacu DTS. Prostě si nemůžu pomoct. Až za dva roky začnou s výrobou ULS (sériovka od Sixteenu), tak možná ten, uvidíme jak se podaří. Ale to je fakt jen sen. Zatímco ojeté DTS vidím jako otázku dostudování a pár let práce
V takom Autocare (ci Caraute, ci co to je teraz) - tam pochvalia aj velke sedany, vratane Caddy, 300C, a skoro pochvalili FiveHundred. Ja keby som si mohol vybrat auto a nehladet na to co potrebujem, ale iba na to co chcem (a mal by som vlastnu vrtnu vezu a rafineriu) - tak idem do velkeho sedanu - sice do nemeckho, lepsie do anglickeho (najlepsie do buducej gen S-type: ked nebude mat taky strasne dedkovsky dizajn) - ALE do velkeho sedanu! S nadupanym motorom to ma vykon porovnatelny so sportakom (takze aj sportovy imidz), naviac to ma flair konzervativnej elegancie a solidnosti. Bol by som taky "buržuj"
Jseš si jistý, že se živím prodejem světel z Caddy? Větší budoucnost vidím ve vymontovávání zadních světel z Octavií a prodávat je jako náhradní světla do Meďourů CLK. Pravda, nesednou dokonale, jsou trochu hranatější, ale pár ran kladivem to spraví. Nabízím i provedení montáže. Samozřejmě za příplatek.
Nechápu Komu to mám vyprávět? 20 mi je, to je prostě fakt. Impreze ani chlápkovi to vadit nemuselo, ale kdokoliv se na to podíval musel vidět něco tak nesourodýho asi jako manažera na tříkolce.
Jo vypadalo to dost nepatřičně Ale měl jsem na mysli ještě víc. Co když šlo jen o jeho urputnou snahu vypadat mladistvě a sportovně? Tvůj příběh o odbojářovi je sice moc dojemný (že ty víš, jak mě obměkčit ), ale s realitou má asi málo společněho. Nechtěl jsem tím vůbec naznačit, že určité auto smí řídit jen určitý typ lidí. Jen mě zaráží, že "sportovní" je už prakticky jediný uznávaný životní styl. A to pro všechny...Auto musí být "sportovní", aby dostalo dobré recenze. Měkký pohodlný prostorný křižník dálnic je v testu předem tím poraženým. Vždy vyhrává ten menší lehčí tvrdší....a mě to prostě štve. Toť vše.
Krásné, krásné, krásné. Jsem rád, žes převzal štafetu. Ten "kořen se Speedama", ten tam sednul, nemůžu smíchy psát. Dneska jsi mně dostal. GTI-nein, danke tu nálepku musím mít. Radakce to může zbalit. Hurdisky... to žeru. Tohle si teď vytisknu.
..jo, povedená sešlost... to si vzpomínám, zrovna jsem šel vyhodit odpadky... asi jsem zabloudil, ale vyplatilo se.. i jiní mají problem s rozpoznáním toho smetiště od burzy.. já to zjistil později. Tak tam tak procházím s černým pytlem nacpaným krabicema od mlíka a prázdnýma konzervama od tuňáka a obal ve kterým byl humr.. i trochu staré tlačenky.. kámoši říkali že ji mají rádi, ale nějak jsme ji nedojedli. Po cestě jsem narazil na nějakýho malýho asi z Asie.. říkal, že ten pytel koupí, že s tím něco udělá.. tak fajn, udělali jsme deal... Když jsem teda něco vydělal a tvářilo se to jako burza na Wall Street, říkám si, investuju.. Šel jsem na jisto.. kořen se Speedama mě poslal o kus dál, prej tam obchodujou dost divní.. prej nějakej tuzing - toho borca neznám.. ale zkusil jsem a měl jsem štěstí.. za všechny prachy jsem si koupil nálepku "GTI - nein danke..!" na svýho miláčka... dobrej kšeft.. Jak si s tím hrdě jdu zpět.. potkám umaštěnýho vietnamca od ucha k uchu.. mává na mě - prej kvalita.. prej originál.. asi to byl ten se kterým jsem obchodoval.. nevím jsou všichni stejní.. Jdu dál a proti mě dva maníci.. jeden v baseballce s nápisem "VW forever".. raději jsem schoval tu nálepku.. vypadali dost naštvaně - ani se nedivím.. asi neudělali dobrej obchod když táhli jednu lyži a dvě hůlky... možná to byl snowboard ale co ty hůlky.. asi je natáhl... Ptám se ostatních - dělaj do aut.. jeden dojel až z améru.. a druhej dojel stěhovákem s divným znakem na masce.. asi je ve vatě a chce tady hodně obchodovat.. dalšímu říkají Tesla nebo jak... na jména jsem levej.. no povedená bandička.. pár se jich tam ještě motalo.. asi byli z toho Wall Streetu.. tak tihle mi říkali, že ti dva jsou z nějaké sekty nebo co - asi sprostý slovo - (nevím jestli jsem to pochopil), ale že uznávají jakejsi kult "GTI" (nevím jestli to má nějakou spojitost s mojí novou nálepkou), ale že prej jsou machři... nějací vývojáři nebo co.. ale mají problém s fabrikou.. že jim nejde světlo a padají jim hurdisky... (kdoví kdy tu halu stavěli), ale že dělaj nějakej sporťák... prej to bude bomba a určitě mám dojet do Ženevy (to bude asi jiná burza na konci města nebo co) nebo pak do skvělýho města - to znám - Brno..!! Tam žijó betelní borci a jednou za 2 roky tam všeci tihle jezdí na škopek a na káry a zmrknót místní koc mezi těma kárama.. Tam určitě nesmím chybět.. Jestli to bude taková špica jako tady na tom Wall Streetu, tak se určitě potkám zase s těma skvělýma týpkama... no takže červen... musím si to jít poznamenat do diáře...
Ja Ta potesim, ja viem ze ta Impreza a oblek vyzeraju spolu nepripadne. ALE...co ked ten chlap bol cely zivot fanusikom Mitropa Cup-u a tesne pred dochodkom sa mu naskytla prilezitost kupit zapadne auto (rallyove). Odkladal si kazdy dochodok, odtrhol si od ust aby mal tu Imprezu...a minuly rok si splnil sen. Lenze teraz mu zomrel kamarat z odboja vo WWII, tak musel na pohreb. Ked ma auto, mal ist v MHD (a v jeho veku?). A mozno aby ten oblek a Impreza nevypadali tak divoko mal k tomu kvadru tenisky...a to si nemhol vydiet!
Hele nechci tě nějak deprimovat, ale už jednou jsme si řekli, že škodovka od mercedesu světla nekopiruje. A co se týče té Imprezy tak taky nechápu .o) sorry
Lonestarstejte, já táké nechápu. Teď tedy s tebou vyjímečně nemůžu nějak souhlasit. Asi jsi to napsal teď tak, že já se v tom neorientuju. Komu to má vadit? Tomu chlápkovi, nebo té Impreze? Říkám si, měkkej dinosaurus s tvrdým odpružením, to je lepší? A to že ti je dvacet, vyprávěj nějaký u dvojky, jo.
Vracíme se s Jardou z burzy. U nás na konci ulice, na druhý straně než je skládka (i když Jarda říka, že to lze od sebe těžko rozeznat), tak tam je jednou tejdně burza. Maj to tam zabraný rákosníci. My tuningáři se krčíme na konci. Hned u vchodu jsme potkali Yarouka, prodával starší čísla Speedu, nechapem s Jardou, jak to může číst, jinak je dobrej, má přehled. Jarda sháněl tu berli. Došli jsme až k dece, kde nějakej maník prodával díly vod Cadillaců. Ty se těžko tuningujou. Ten maník, nějakej Lones, nebo jak, dobraj kluk, dělá do amerik říkal, jsou to dobrý auta. Mě teda neseděj ty svislý blinkry, co nabízel. Možná je časem skousnu. Mával taky na nás Tracker, toho máme s Jardou rádi, vždycky má pro nás povzbuzující slovo. Kde seženem berli ale nevěděl. Na konci burzy byl chlápek se zlomenou nohou, prodával jednu lyži a dvě hůlky. Jako sada to je na nic, ale vzali jsme to. Jarda hůlku zkusí místo berle. Když jsme se vraceli, potkali jsme Matese a Ciella, koukali na nás, že táhnem lyžařskou výzbroj. Ti budou mrkat až vyjedem se stopětkou. Jo, byl tam taky Radio. Přijel Espacem. Toho nemusím, myslím Espace. Radio je fajn, ale má málo času, nechtěl kecat. Měl na přívěsu Alfu Cross. S Jardou doufáme, že ji nechce prodat. Nechal si ji tuningovat, to mu nemůžem odpustit. My s Jardou tuningujem zásadně sami. A potmě. Už čtvrtym rokem. Nemůžem se dočkat až vyjedem. Bertoňák. P.S. Slyšel jsem, že do Ženevy snad Škodovka dotáhne ten Tudor. Hezkej kousek, chce to dodělat zadní okno a celej zadek. Má krásnou siluetu. Skoro jako naše stopětka, ten obrácenej kabrio.
Tudor má nejhezčí zadek ze všech škodovek. Navíc světlomety nekopírují Mercedes Nejvíc mě v článku zaujala ta část, že by nešlo o sportovní nýbrž luxusní kupé. No dneska se bez přívlastku sportovní neprodá snad už nic. Není horší urážky než být označen za těžkého dinosaura s měkkým odpružením....nechápu proč. Ta adorace mládí a sportovna mě už pěkně leze krkem (a to je mi 20!). Předevčírem jsem viděl novou Imprezu WRX a v ní tak sedmdesátiletýho chlápka v obleku. Myslel jsem, že se potrhám smíchy Chápete, co chci naznačit?
na iDNESU jsou už fotky taky.. moc se mi to nelíbí.... v Reale to ale třeba bude lepší.... Jinak Tudor je lahůdka... vypadá fakt dobře a v současnosti by asi byl ještě lepší...