ano. máš naprostou pravdu. Audi má dlouhou a slavnou terénní historii ověnčenou mnoha oceněními. Naopak v USA o terénních autech nevědí vůbec nic. Jenom je tam vynalezli, když v Evropě ještě všichni hajlovali. a není nad to, když je off-road pořádně zakulacený
Promiň ale rád bych pochyboval, že zrovna amerika vynalezla terenní auto,(pokud máš na mysli, že willis je první terenní auta zajdi se podívat do kopřivnice - netvrdím že tatra byla první) dále netvrdím že audi je přeborníkem v terenních autech, zároveň tvrdím, že bych nechtěl zůstat s vozem escalade nebo navigatior mimo cestu (nejsou na to dělané). Dále tvrdím, že ani jedno z jmenovaných aut není do terénu. A jako pravověrné auta do terénu považuji a to podle pořadí defender, willis, starý landcuriser. Ale k tématu audi tato studie se mi líbí nejvíce z trojce Porsche VW audi
pěkné. moc pěkné. takže náklaďáky od Tatry jsou vlastně první off-roady ja si stojim za Jeep Willys.
a trumfnout Touareg bez nápadu a Cayenne, které vypadá jako porsche, co se přežralo hrachu není těžké. z tehle trojice je fakt audi nejpovedenejsi.
Ja do terenu asi nikdy jezdit nebudu a proste si jednoho dne koupim ojety Escalade s benzínovým small-blockem. nebude to diesel! nebude ve stříbrné metalíze! a nebude z německa! a budu za to všechno moc rád.
nemluvil jsem o nákladních vozech mluvil jsem o vozidle které tatra vyráběla před válkou pro ČS armádu - lehký teréní automobil - nebyl to disel a pokud nepočítám Ledwinku tak nebyl z německa - jeho zvláštností bylo umístění rezervy po boku vozidla mezi přední a zadní nápravu na otočné osy tak aby v případě přejezdu hrany nelehl na břicho. A znovu říkám nebyl to nákladní automobil. Někdy je zajímavé podívat se do historie českých automobilek.
Reaguji na předchozí, kde se německé jako že nepočítá. Jinak pana Ledwinku považuji za člověka který tatře nesmírně pomohl, a je škoda, že musel odejít.
Aby byla informace úplná Tatra V809 vznikala v době předválečné(těsně 1939), ale bohužel neuspěla - čert ví proč :o) (vyrobeny pouze 4 ks) náhon na čtyři kola rezervy jak už jsem psal motor cca 2,4 a 50koníků rychlost cca 75 km/h. Ale netvrdím že tatra byla první-ani bych tomu nevěřil. JInak US army vyhlásila VZ na lehký teréní automobil někde roku 1939 ale první odpovědi dostala až roku 1940 (tři odpovědi)
takže zaprvé bych nepočítal něco, co se sériově nevyrábělo, takže to byl vlastně jen koncept. a zadruhé (a to hlavně) válečný teréňák Willys vznikl už dávno před tou tvojí tatrou.
Zde máš například model 1935:
[odkaz]
neseš to asi opravdu těžce (podle toho jak dlouho mi tu už oponuješ), ale je to tak: USA BYLY A JSOU TRENDSETTER. ostatní poté hbitě okopírují
Souhlasím s tím, že ameriky v terénu opravdu umí. Máme doma jako druhý auto Grand Cherokee 2.7 crd, 2003. Často jezdíme do hor, takže nefunguje jenom jako nafouklá nákupní taška. Já sám si na těžký terén netroufnu, ale kam se dostal tatin s autem, tak tam zůstává rozum stát.
Btw. lyžaři určitě znají Klepáčov ... zkuste si tam ráno po námraze vyjet až na kopec k vlekům. Já řidič začátečník jsem už na kopci obouval lyžáky a sledoval jsem RAVku, jejíž řidič to na druhej pokus vzdal a šel si to vyšlápnout
[odkaz]
no tak nevím co ti na to říct, snad jen objevil jsi něčí chybu tady máš stránku výrobce a je tam i něco o jeho historii a o automobilu z roku 1935 ani slovo, že by proto že válka byla daleko a ameriku nepálila.
[odkaz]
To že tatra zůstala jako "koncept" je asi jasné, ale byla dřív - neříkám že první. Mimochodem i to za...ne VW má historii v 4x4 jejich komanderwagen začal taky někdy kolem roku 39 - 40 tenkrát v tom měl prsty Porsche. Ptravda willy vyhrál válku a to se cení i když lepší byl a je defender (podle testu). Takže i když v americe vznikají velmi dobré off-roady stejně jako například v japonsku nebyli první.
no, je pravda, že odkaz, který jsem uvedl minule se mi nedaří ověřit z jiného zdroje. je tedy dost dobře možné, že jde o něčí chybu. stejně tak je ale možné, že jen (stejně jako ty) počítají už jakousi studii a ne sériové vozy (a někdy bývá prodleva mezi uvedením na světlo světa a uvedením na trh velmi dlouhá).
moc mi připomínáš někoho, kdo tu před pár týdny napadal prvenství Toyoty v sériových hybridních vozech nějakou studíí od Porsche už ze začátku 20.st. (kdoví, jestli vůbec někdy ujela jeden metr).
prostě napiš, kdo měl podle tebe sériový terénní vůz už před 1940. ale opravdu terénní. nejen 4x4 náhon, jako ten fašounský plecháč, co zmiňuješ.
definuj co je podle tebe teréní auto a já se pokusím najít prvenství :o)) Jinak zastávám názor,že to co donutilo dělat Off-roady byla 2WW a amíci je potřebovali daleko později než třeba němci a češi válku cítily daleko dříve proto studie tatry a to byl pravý OFF road. I britové měli spoždění a defender nastupuje stejně jakoo willy v roce 1940.
Otázka je, jestli u vojenských aut zemí střední Evropy byl při vývoji kladen ten samý důraz na průchodnost terénem jako u USA, které vedly globální válku nebo u GB, která měla kolonie všude možně. Asi budeš namítat, jak Německo bojovalo taky například v Africe a kdovíkde ještě....jenže: jak tam dopadlo?
Co se týče LandRoverů zastávám názor, že první Land byl spíš napůl zemědělský stroj. Někde jsem četl, že si ho dva bratři postavili na obhospodařování pole....
no studie ti prostě neuznám a neuznám. a ty si to ve vlastenectví nenecháš uzmout, tak to asi utnem, protože my dva se nikdy nemůžeme schodnout. Je známo, že češi a rusové si musí myslet, že všechno vymysleli oni (auto, letadlo, žárovku.....). Důležité je, že kromě nich celý svět ví, že teréňák vymysleli američani. češi vymysleli možná tak kostkovej cukr a kontaktní čočky (a to s obojím rychle utekli do německa neb tady je nikdo nedocenil)
prvni hybrid porsche bylo nekdy v roce 1904 ale nemelo uspech stejne jako hybrid peugeoty v 80 letech. Hybrid auto nema budoucnost nebo vyroba elektriky je draha, narocna a pro zivotni prostredi nesmyslna. Vyroba elektriky uhlym -skodi ovzdusi a u atomu je problem z odpadem. Predstav si ze by ted cely svet chtel jezdit na elektriku odkud vzit proud?!
Japici, Cinane na rozdil od eu nebo usa jsou nekreativni a vzdy jen vsechno kopirovali stim rozdilem ze v jejich tovarnach je 10 kvalitativnich kontrol
Kdyby on nebo já nebo kdokoliv jiný věděl o něčem lepším co by se dalo použít v masovémm měřítku, tak tady nediskutujeme, ale jdeme si pro nobelovu cenu :o)))
neni tak nahodou nejlepsi terenak vsech casu stary mercedes g klasse? casto v nemi vidim holivudske milionare jako bred pitt nebo auto manijaky z dubaje ci saudske arabie
bezkonkurencne!! nejlepsi v offroad-sektoru je Mercedes G 500, nejvetsi mozne stoupani, bocni drzeni, najezdovy uhel vsude je cislo 1! 300 Koni ktere tento 2 Tunak!! zrychly na 100 za 7 sekund!!
Nevyhoda je ze ma stary design (rok 1978) a dost drahy.
No vidíte. a já myslel, že nejlepší parametry má v terénu bezkonkurenčně Hummer H1. ale uznávám, že je to naprosto jiná kategorie (žádný luxus a cena 5 miliónů (u nás)).
pěkná kopie Hummera H1 ovšem tendr pro US Army vyhrál Hummer a tohle je pouhá napodobenina, byť o její spolehlivosti nepochybuji. A kde se vůbec vlastně prodává? jen v Japonsku nebo už i v USA?
Už se prý nevyrábí a pokud vím, tak se v rozsahu, který by stál za řeč, nikdy ani neprodávala Dost možná ji má japonská armáda, ale čert ví jak to zjistit.
já ne protože jak na vigouš tak i range mají mimo libojech exteriérů i stejně libový interiéry .. a to Escalade chybí. to bych tam spíš dal G klasse to je taky klasa
No Navigator měl donedávna taky truckovou palubku. Nicméně je pravda, že trucková palubka není vůbec fotogenická. Ale v reálu to není taková katastrofa, jak se zdá z některých fotek.
Ale většina čechů chce asi od suv/off-road uplný opak. Drsný zevnějšek a luxusní interiér. Escalade je protiklad. Uvnitř si člověk vychutná drsnou atmosféru a zvenku ho reprezentuje salónní kabát.
To by mě zajímalo, jestli to takhle bude vážně vypadat?
Jestli jo, tak má X5 a ML velkej problém (pokud sem teda Q dobře zařadil...).
Ale spíš si myslím, že to dopadne jako koncept FocusuII, kterej vypadal cca jako FFocus Vignale ([odkaz] a dneska když vidím FocusII ([odkaz] tak se mu teda moc nepřibližuje...
Ale zase AUDI neni FORD, že jo?
PS. a pěkně mě mrdaj s tim, že Lambu kradou desetiválec z Galarda!! Ten by měl zůstat ONLY FOR GALARDO!!! A né ho * fšude!!! LAMÁCI!!!