Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat v letech 2010-11: Dvouválec, nová Panda, Ypsilon a modely z USA

Fiat uveřejnil plán nových modelů na nejbližší dva roky. Jedinými dosud nepředstavenými novinkami budou nástupci Fiatu Panda a Lancie Ypsilon. Dále se italský koncern zaměří na technické inovace, facelifty a adaptaci amerických modelů.
Zpět na článek
5. 1. 2010 10:29
Re: 2-válec versus 3-válec
Tříválec dvoutakt dynamicky vyvážit jde, čtyřtakt ne :-( Už nevím proč, ale říkal to jeden přednášející na VUT, tak to asi bude pravda. Mimochodem, HTP je toho jasným důkazem.
neregistrovaný "milanič"
29. 12. 2009 19:50
Re: proč ne
Pokud jezdíš tuhle trasu a takovou rychlostí s HTP,tak blbej není motor, ale ty a to poměrně dost, bohužel...
neregistrovaný "Hooonza"
28. 12. 2009 19:58
Re: 2-válec versus 3-válec
eh... proč by třícylindr měl nejít dynamicky vyvážit?
Avatar - Ada je zase tady
28. 12. 2009 15:25
Re: 2-válec versus 3-válec
Nizsi cena se odrazi predevsim v nizsi kvalite a kratsi zivotnosti :-!
Avatar - Ada je zase tady
28. 12. 2009 15:22
Re: Revoluce
Deset let stara Fabia SDI jezdi po Praze prumerne za 4,8l nafty... :-!
Avatar - Ada je zase tady
28. 12. 2009 15:18
Re: Fiat a VW HTP
Do auta patri diesel. A Fabia SDI neztraci narozdil od zravych moturku Fiat ani vykon, ani spolehlivost i po 300 tisicich km. :-!
27. 12. 2009 21:25
Re: 2-válec versus 3-válec
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Special-line
27. 12. 2009 17:11
Re: Fiat a VW HTP
Nechápu jaktože HTP ztratí po 150 tis. kompresi, když po 150 tis. ji nestratí ani Favorit s materiály poplatnými Československu 80. let.
27. 12. 2009 16:27
Re: Fiat a VW HTP
HTP je hanba VW nikto v EU nevyraba taký motor ! nejde o zvuk ale ten motor po 150000km stratí kompresiu, na polovici motorov preskočia rozvody, aj s novým napínakom reťaze, žere olej, po 120000 km namerali na brzde HTP 32KW prečo tie chyby neodstranili ihned po roku ? Prečo na to doplácaju nevinný čo si HTP kúpili ? Kto iný vyrába dnes motor ktorý by nemohol jazdiť po dialnici 130km/h.
27. 12. 2009 14:58
Re: 2-válec versus 3-válec
:yes:

Ještě bych dodal, že u Fiatu je alespoň předpoklad, že nižší výrobní cena motoru se odrazí i v koncové ceně pro zákazníka, což se u koncernu VW jaksi neděje...
Avatar - del42sa
27. 12. 2009 12:57
Re: Lancia s Alfou zklamaly.....
tahle Alfa by se mi líbila :-) [odkaz]
neregistrovaný "tomi1289"
27. 12. 2009 12:50
Re: proč ne
Ja si určite nemyslím že by bola existencia týchto motorov zlá, už len preto že spústa ľudí sa len potrebuje previesť z bodu A do B ich prioritou nieje užívanie si nekonečného záťahu motora ale iba jednoduché presúvanie sa a na to im takéto motory úplne stačia...
Navyše si myslím že sa nieje začo hambiť (stydet), keď človek vie, tak aj s takýmto motorom sa dá už troška zábavy...
Avatar - Kubass
27. 12. 2009 12:21
Re: proč ne
nejhorší je vůbec existence těhle motorů, nejezdil bych vtom (myšleno tak že si ho koupím, když sem ho měl jako služebák tam stím bohužel nic nenadělám), styděl bych se, mám na normální ježdění 2,3 se 140koňma a musím uznat že je to málo, moje příští auto bude mím určitě 6 válců a víc jak 3litry, a doufám že alespoň 170koní, nebo alespoň TURBO (pokud by to byl nafťák), ale na druhou stranu pro ženskou nebo do města ten dvouválec prostě beru, a foxe sem nehnal po dálnici, jenom chvilkama, zbytek po státní, jak kdyby nemohl mět Vw školící středisko někde u dálnice >:D
neregistrovaný "tomi1289"
27. 12. 2009 12:09
Re: proč ne
Tak pre ujasnenie faktov! - 1,2 HTP pri 100km/h točí 3100ot/min žiadnych 4000, 4000ot/min ten motor toči pri 125-130km/h čo je dosť veľký rozdiel oproti tomu čo si napísal a pre motor tejto objemovej a výkonovej kategórie to sú úplne normálne čísla...

Nechápem ako sa môžeš čudovať že "motor ide vyskočiť von kapotou" keď držíš motor určený predovšetkým do mesta na diaľnici v 150-160ke???...tak toto ti nezvládne lepšie žiaden iný podobný motor konkurencie ak ho vôbec dostaneš na tú 160ku...

Zvuk motora 1,2 HTP je v stredných a vysokých otáčkach celkom ok, v nízkych je hlavne pri starších kúskoch zvláštny ale nieje odporný.
Naftové motory ešte ani zďaleka niesu tak kultivované (a z princípu ich spaľovania ani nikdy nebudú) ako benzínové motory...
neregistrovaný "Donovan"
27. 12. 2009 11:09
Re: 2-válec versus 3-válec
:yes:
27. 12. 2009 09:55
2-válec versus 3-válec
Osobně jsem příznivcem minimálně 4-válců, ale co se týká optimálního objemu spalovacího prostoru, Fiat ví co dělá. Ten je totíž kolem 500ccm. Takže ideální 4-válec je dvoulitr, taková 4-válcová 1.2 už je dost mimo.
Vidím to tak, že koncern VW se bál jít do dvouválce - v poslední době nevyzkoušené koncepce, i když je to logické řešení a proto postavil 3-válec. Ale ani koncern není všemocný a tak tahle věc nejde dynamicky vyvážit a bude vždy v nějakém režimu vibrovat, obtěžovat posádku a snižovat svoji vlastní životnost. Zatímco dvouválec dynamicky vyvážit jde. Když bude mít čtvercovou nebo lehce dlouhozdvihovou koncepci a bude mít technologii multiair, nebudou ani nízké otáčky problém - podívejte se na motorky jak dvouválce zatahují z nízkých otáček, mnohem líp než 4-válce se stejným objemem. Díky multiairu pojede i v otáčkách relativně vysokých. Taky jeho výrobní cena bude tak 2/3 ceny čtyřválce se stejnými parametry.
Avatar - Kubass
27. 12. 2009 09:32
Re: proč ne
tak třeba to že uplně nesmyslně točí, jedeš 100 a máš skoro 4000, je to prostě pekáč, jel sem sním ve Vw Fox trasu Olomouc-Boleslav-Olomouc celou cestu sem ho držel 150-160 a fakt sem myslel že ten motor vyletí kapotou ven vtěch 5500otáčkách, už jenom tím je mi ten motor protivnej, a ten zvuk, ten je jak poď na mě zboku... a stěma dýzlama máš možná co se týče kultivovanosti pravdu, hlavně TDI (další koncernovej pasráč), ale v dnešní době sou nefťáky tak kultivovaný že prostě nepoznáš že je vtom nafta...
Avatar - petrumr
26. 12. 2009 21:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
26. 12. 2009 21:41
Re: proč ne
Co je na HTP tak ohyzdného? Doteď jsem se od nikoho nedozvěděl nic, než že má jakože špatnou kulturu chodu. Nicméně je na tom pořád lépe, než jakýkoli diesel motor. A to je z výtek asi tak vše.... Jó. a ještě bych málem zapomněl, že to neskutečně žere po dálnici...
26. 12. 2009 21:39
Re: Revoluce
Jak píšeš, motor to bude velmi specifický, jak projevem, tak kulturou chodu.

Ideální bude do malých a ještě menších vozů a jen do města.
Dva válce se budou vytáčet o poznání lehčeji než 3,4 válce. Výhoda bude jistě v jeho točivém projevu, nevýhoda bezesporu ve spotřebě. Malý motor bude mít s těžkým autem hodně práce a ve vysokých otáčkách bude velmi nenasytný. Když ho nebude člověk honit, nebude žrát, ale taky vůbec nepojede. No co, splní tabulkové emise, ale o nějaké dynamické jízdě nebude ani řeči.
26. 12. 2009 11:53
hmmm
to vazne niekto este veri tomu ze v beznej prevadzke s tymto dosiehne lepsiu sotrebu ? mozno pri ustalenej jazde 80-90km za hodinu ano, len si treba uvedomit, ze na cestach je kopec stupani, zatacok, dovodov spomalit a zasa auto rozbehnut. a predpokladam, ze pri rozbehoch ten slaby motorcek to co usetri inde, zasa krasne nazenie spat. taketo jedno - dvojvalcove motory budu mat vyznam ked budu cez generator pohanat elektromotor, ktory s krutakom od 0 otacok nema problem. dovtedy je to parodia na "uspory". lebo hlavne ide o uspory vyrobcov, lebo bezny smrtelnik s tym na ceste nic neusetri. a teraz myslim bezny smrtelnik ako ja s 1.6tkou s ktorou jazdim za 6 litrov celkovo odkedy ju mam, nie niekto s 6 valcom.
26. 12. 2009 11:00
Re: Fiat a VW HTP
Pořád se tady člověk dozvídá něco o VW fanaticích, kteří pořád potřebují obhajovat VW, jenže v každé (a to myslím bez vyjímky) diskuzi, která se vztahuje k článku, který s VW nemá nic společného se objeví zmínka o tom, jak to zase někdo VW natřel a jací jsou vlastně koncern chudáčci.
Spíše mi to připadá jako snaha obhájit si něco jiného než VW.
P.S. nečekal jsi doufám, že nově postavený motor bude mít konkurenci v podobě dědečka v důchodu.
Avatar - Kubass
26. 12. 2009 01:50
proč ne
Fiat vyráběl dvouválce půl století, Topolino, 500ka... Když je dneska trend hnát se za co nejmenším obsahem a spotřebou tak proč ne, vždyť Fiat je a vždycky alespoň pro mě (jako majitele 600ky z 57 roku) bude průkopník a výrobce těch nejdokonalejších a nejhezčích miniaut na světě (mimo Cinquecenta, to se jim moc nepovedlo).
Osobně zastávám názor že auto na normální ježdění musí mít alespoň 2 litry a 120koní, ale takovou novou 500ku s 2válcem bych si klidně jako přibližovadlo do města koupil (radši jak ohyzdny HTP - ten motor fakt nesnáším, jezdil sem sním služebákem tak vím očem mluvím)
26. 12. 2009 01:43
Revoluce
To mně polib holou * >:D , přes 100 koní s motorem 0,9.Zní to šíleně, obávám se, že to bude mít nějaký zádrhel(Obávám se, že se bude při sebemenší větší rychlosti šíleně vytáčet).
Avatar - euro89
25. 12. 2009 21:55
zklamanej i natěšenej zároveň
Na jednu stranu jsem zklamanej, že se v Březnu v Ženevě nedočkám nový generace Lancie Ypsilon, na druhou stranu se ovšem už teď těším na tu Lancii na základě budoucího 300C. Že by přece jen nástupce za Thesis...? :-) :yes:
neregistrovaný "tomi1289"
25. 12. 2009 19:37
Re: Fiat a VW HTP
Ja sa nerozčuľujem ale čudujem 8-s

Aj ja držím Fiatu palce, a neviem prečo ale som veľmi zvedavý na novú Pandu aj keď ma to auto ako také nezaujíma.
neregistrovaný "kamil_2"
25. 12. 2009 19:30
Re: Fiat a VW HTP
Proč se rozčiluješ? Věř zdejším "odborníkům" a neodporuj. Taky si myslím, že motor, kterej se dává do dvou po sobě jdoucích generací Fabie, Pola a Ibizi je hroznej sráč, ale VW si musí kazit tim sráčem jméno, protože nemá kvůli koupi Porsche a Suzuki na vývoj. >:D

Ale Fiatu držím palce, hlavně Lancii a Alfě, po veletočích kolem Saabu a Volva se počet značek s charizma začíná ztenčovat. Jen trochu vylepšít image italských aut, chtělo by to konečně pár modelů držáků.
neregistrovaný "tomi1289"
25. 12. 2009 19:22
Re: Fiat a VW HTP
Je my už z toho vážne zle, furt sa nájde niekto kto do hocijakej diskusie dostane HTP alebo VW, nič v zlom ale ste v poriadku? čo Vám za životnú traumu spravil ten motor či koncern že ho potrebujete vopchať všade?

Pokiaľ viem toto je diskusia k téme najbližšej dvojročnej budúcnosti Fiatu a jeho značiek...

K tomu čo ste napísali, no to zrovnanie je trochu mimo už len preto, že to HTPčko sa robí už šesť-sedem rokov a zrejem sa za nejakú tu dobu dočká náhrady, zatiaľ čo Fiatacky dvojvalec ešte ani nevyšiel, navyše tie parametre, no neviem 48kw v atmosfére proti 44-51kw nieje dramatický rozdiel a miesto 0.9l dvojvalca s turbom o výkone 59-77kw by som osobne radšej zobral štvorvalcový 1,2 TSI 63-77kw keď už sme pri tom porovnávaní...
25. 12. 2009 18:01
Re: dva válce
Optimalni pocet valcu, tj. pocet, pri kterem bude mit motor dobry pomer hmotnosti k vykonu i ucinnost, zavisi na objemu a zpusobu plneni. Maly turbomotor vychazi nejlepe 1 nebo 2 valec. Vyvazit to Fiat jiste dokaze. 8 valec ma smysl jen jako velky atmosfericky motor. Coz mimo jine znamena, ze uz se delat asi moc nebude.
Avatar - Ricardo
25. 12. 2009 16:48
Re: Fiat a VW HTP
Ale on myslí technologie (inovace), ne že má Fiat v sobě víc techniky (železa)
Avatar - Ricardo
25. 12. 2009 16:39
Re: dva válce
Cokoliv pod šest válů je zoufale málo >:-[]
Avatar - ryman
25. 12. 2009 14:16
Re: dva válce
cokoliv pod 4 je podle me mimo.
25. 12. 2009 14:03
Re: Fiat a VW HTP
Technika není synonymum technologie. Než začnneš používat cizí slova, nastuduj si jejich význam.
[odkaz]
25. 12. 2009 12:32
Fiat a VW HTP
Konstruktér od VW 1,2HTP motoru by si mal prečítať tie parametre dvojvalca Fiat, a mal by isť už do penzie alebo este lepšie isť zdarma opravovať všetky preskočene rozvodove reťaze aby vedel čo spôsobil: - 2000 €urové škody po celej europe akurát tým chudobnejším rodinám ktoré museli kupovať nové HTP hlavy. Alebo že by to mal VW naplánované a premyslané aby zarobil dalších 2000€ na základnom modeli auta ? Podobne to je asi aj zo servom TRW či ložiskami na kolesach, naprave a to musel mať VW v predseriových prototypoch dávno vyskúšané. Tak Fiat držim ti palce aby ludia pochopili že Fiat je viac technologie za menšie peniaze a večšia spolahlivosť ako VW.
Avatar - PlumJelinek
25. 12. 2009 12:00
Lancia s Alfou zklamaly.....
Netrpělivě jsem vyhlížel nástupce Ypsilonu už letos na podzim, o to větší zklamání pro mě je, že teď v Ženevě bude opět jen další facelift už tak dost zastaralého vozu. Lancia by potřebovala posílit, jak se má oživit, když jí Fiat hází akorát klacky pod nohy?
Pro změnu u Alfy mě mrzí, že se teď nepočítá s nástupcem 166, už je to tolik let, vždycky měla Alfa velký model, tohle jí hodně ochuzuje...
Avatar - marek.g
25. 12. 2009 11:21
Re: dva válce
furt se mi to zdá lepší než válce tři.nemůžu si pomoct :-!
Avatar - jenik1
25. 12. 2009 11:06
Konkurence tzv. Koncernu
Slušná konkurence tzv. Koncernovým vozům mezi které patří i Škoda.