V letech 1974-1992 vzniklo více než 795 tisíc Volkswagenů Scirocco první a druhé generace. Současná generace, vyráběna od roku 2008, si minulý týden připsala svůj první úspěch – 100 000 vyrobených kusů.
citaj si trochu po sebe.
aky je rozdiel medzi 40r playboyom a tebou o x rokov mladsim ctitelom velkych nasavacich otvorov etc., vynechame frojda radsej :))
cim viac pasikov tym viac adidas? :)))
Tak já to pochopitelně porovnávám podle českých cen a podle těch to (jak sám vidíš) zrovna moc pro Leon nevyznívá. Osobně bych od VW bral buď Golf GTI, nebo roccoR, které není tak drahé, jak se na první pohled zdá, stačí odečíst rozdílnou hodnotu jeho sériové výbavy, proti běžnému roccu, a hned jsou jejih ceny až překvapivě blízko... ;-)
edit - díval jsem se na tu cenu Cupry na Slovensku a ten rozdíl (cca 120! tis.) je neuvěřitelný, nevidím důvod kupovat ho u nás...
U vás ta jeho cena odpovídá trhu mnohem spíš, než u nás..., ale na druhou stranu třeba ceny v Německu jsou dokonce ještě kousek nad těmi českými (i když.tam se např. látka nenabizí a v zákl. je alcantara+látka).., takže tam máte asi fakt nějakou "Cupradotaci"...
A Cupra R nemá sériově xenony, rocco R ano, takže u nás je prakticky cena Cupry R a rocca R vyrovnaná...
Dik za radu, cenim si to:-) U nas je Focus aj Mazda asi o 3 litre drahsia, Leony som si zacal vsimat prave kvoli strasne nizkej cene u nas, potom som precital par recenzii a hned sa ocitlo vysoko na mojom zozname;-) Ani neviem preco,ale vzdy som chcel zlte auto, nie kazda automobilka tu farbu ponuka
To potom chápu, já bych do Scirocca s tím motorem taky nešel, ale do Cupry taky ne kvůli vzhledu. Co třeba Mazda MPS nebo Focus ST? v současné době jsou za super cenu. Ale pokud se ti Cupra líbí, tak jasná volba. Rozdíl 80 koní v této třídě je propastný.
ale vies, ani kupovat nieco, co ako sportiak vyzera a nie je to sportiak (hovorim o 160k verzii teraz) :-) Samozrejme, ideal je Scirocco R, ale kto ma nanho prachy? Ja bohuzial nie :-)
Rocco 2,0 TSI stojí 624 tis. a Cupra R 745 tis. (rozdíl 121 tis.) přičemž ani tady není zdaleka rozdíl 80PS, ale 54PS a roccoR stojí jen o 39 tis. víc, než stejně výkonná (265PS) CupraR...
Tohle auto se zatraceně povedlo, jako skoro všechno, co VW v posledních letech vyplodil. Kdykoliv si tohle auto prohlížím, napadá mně,jestli vůbec má konkurenci. Jediné, co mně napadá je tak maximálně Mini a to tím, že je velice individuální a zábavné,ale rozhodně ne nějaké alfa nebo megane. VW je prostě dál, "Šíro" je nádherné vozítko a lze si jen přát, aby se mu dařilo i nadále.
Cupra ma skvely predok, velke nasavanie, to zeriem :-) Akoze pred faceliftom by som o Leon ani nezakopol, a ta pristrojovka, na tu som cital v testoch velmi vtipne hodnotenia (od diletanstva cez ukazku, ako nizko mozno latku postavit) :-) Ale po facelifte je to uz fajn, aj radio dali lepsie. Dobre, na Golfacku sa stale nechyta, ale nespominam si, kedy som ju naposledy zamilovane hladil... :-)
Tak to si strelil capa.
Ja mam v okoli zopar Leonov s "karbonovou" kapotou, nasavatkami, tuctuc muzikou a jeden aj s nevkusnym prednym spoilerom. Scirocco som sprasene nevidel ani jedno, Leony ako keby prasili skoro vsetci.
A k cene, Seat je na odstrel, VW sa predavaju jak teple rohliky. Teda dopyt zrejme odraza cenu. A naopak.
Aj ked za pekny Leon v bielej, s dvojlitrovym 150HP FSI na peknych kolesach (konkretne RD344) by som sa ani ja nepohneval ... .
No Leon bol napr. zvoleny za auto roka 2009 v Nemecku. Podotykam po 4 rokoch vyroby. Dobre, Scirocco je krajsie, priznavam, ale kto si ho kupi? Bud pubertalny mladik, ktory ho da vytunit a da donho riadne repro alebo styridsiatnik playboy, ktoremu sluzi ako zaplata na krizu stredneho veku (konkretne pripady z mojho mesta) :-)))
tak nejak som to myslel, len som myslel u oboch aut motorizaciu o stupen nizsie, cize 160k Scirocco vs 240 konovy Leon. Stoja na Slovensku rovnako, ale Scirocco ma asi o 2000 eur horsiu vybavu (deficit 80 koni ani nespominam). A pozeram ceny, v Cechach je Cupra drahsia o 5000 eur proti nam :-) A povedzme si uprimne, Cupra bola dlho najrychlejsim koncernovym autom, kym neprisiel Focus RS a bolo treba z toho motora vytazit este viac (rozumej 265 koni)
Já se vůbec nedivím, že v sedmnácti musí člověk spoléhat víc na to, co si kde přečte, nebo slyší..., ale žádné auto není úplně dokonalé... a až moc už vůbec ne (je to pouze novinářská fráze), jen některé se k té "dokonalosti" blíží víc, jiné méně, záleží taky hodně na úhlu pohledu... ;-)
Tak pokud je rocco bezpohlavní, co je potom Leon?
MPV (Altea) "znásilněné sportem"?
Která Cupra má (sériově) o 80! koní víc, než odpovídající rocco?
>:-[]
Leon Cupra má o 29 PS víc, než rocco s 2,0 TSI (které výkonově odpovídá spíš Leonu FR) a Cupra R, má shodný výkon s roccem R.
Seat by se mněl probrat a začít makat na opravdu sportovním designu, jak je vidět, fráze typu "Auto Emocion" a nižší ceny mu samy o sobě jeho tristní prodeje nevytrhnou...
P.S.Otázka taky je, proč zmiňovaná ocenění v článku, nezískala Cupra (která je na trhu podstatně déle), ale právě rocco, že by za tu svou "bezpohlavnost"? ;-)
presne! Ja sa prave rozhodujem medzi kupou Scirocca a Leonu Cupra a asi fakt co mi vadi na Sciroccu je taka jeho bezpohlavnost, prehnana dokonalost. A kedze ja ocakavam od auta radost z jazdy, tak asi radsej kupim "Auto Emocion" ako len "Das Auto" :-) (navyse Cupra je lacnejsia, o 80 koni vykonnejsia, lepsie vybavena a kratsie sa na nu caka)
nechci nic říkat ale neco proti Sciroccu mám...jako sporták je až moc dokonalej..sporták musí mít svý kouzlo..svý chyby a né tohle..to pak je až nudný .. osattně jako celý Vw> :-[] >:-[]