Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Chevrolet Volt: Záruka 8 let/160 tisíc km na baterie

Baterie hybridního Chevroletu Volt budou mít záruku 8 let, nebo 160.000 km. Vyžádaly si to kalifornské zákony.
Zpět na článek
18. 7. 2010 20:37
Re: nene elektrino
tebe zase dochadza nafta...kolko spotrebicov mas v byte, resp. dome pokial nepouzivas elektricku energiu na kurenie, tak odber bytu, resp. domu je velmi mala hodnota. Dobijanie tohoto vozidla zozerie podobne mnozstvo el.energie ako trochu vykonnejsia mobilna klimatizacia zapnuta 8 hodin
18. 7. 2010 20:27
Re: nene elektrino
black outy nebudu...teda ak neocakavas, ze vacsina motoristov vymeni svoje vozidla za elektromobily. V pripade volta by sa nemalo stat, ze nedojde k dobijaciej stanice, alebo domov ;-)
18. 7. 2010 20:25
Re: 8 rokov
je to jednoduche...nebudes davat rady na miestnom ford fore ako menit turba, vstrekovace, filtre pevnych castic a dvojhmotove zotrvacniky pri brutalnych 100-120kkm , ale budete riesit ako vymenit baterie ;-). A pri troche stastia bude vo velkomestach na krizovatkach menej smradu a rozbiehajuce vozidla nas nebudu obstastnovat dymovymi clonami
Avatar - gld
18. 7. 2010 17:21
Re: Jj
Nj..každopádne ropy je dosť, to len ľudia, ktorí ju majú pod palcom..
18. 7. 2010 13:00
Re: Volt
a tohle vis odkud? od novinaru? od tech novinaru co jsou schopny dosveta posutet informace ktere si vymyslej a nebo upravej? kvalita novinaru se da zjistit i v CR treba tim ze se od 7 do 8 podivas jeden den v tydnu na zpravy na CT, Prime a Nove, tutez informaci jsou schopni na kazde z televizi podat jinak a to i tak ze uvadeji rozdilne cifry a kdyz si to pak clovek zkoukne treba na BBC tak zjisti ze ti to podaji zase uplne jinak a s jinejma cislama/ciframa >:-[]

CT "museli jsme pesky z 8 patra"
Prima "museli jsme pesky z 12 patra"
Nova "museli jsme pesky z 22 patra"
original v aglictine primo z ust te zpovidane osoby v reportazi "16 patro" >:D

v USA kde je Volt doma je zrejme hodne propagovanej, neb Volt a Leaf me v soucasnosti tvorej dost velkou cast mejch zisku a podle statistik co me server kde prodavam poskytuje je 95% tech prodeju v US (Volta zatim jen nazakazkua a tam mam 100% pro US zakazniky)
18. 7. 2010 12:55
Re: Jj
a to jsem jeste zapomel dodat ze i 45kacek za litr znamena nejen ze bude drazsi benzi/nafta, ale ta cena drazsiho paliva se promitne i do cen dalsiho zbozi, kde si samozdrejme zvednou ceny dopravci a nasledne i prodejci :-)
Avatar - gld
18. 7. 2010 10:59
Re: Jj
autá na drevoplyn by zažili slušný comeback >:D
Avatar - gld
18. 7. 2010 10:55
Re: Volt
lpg sa vyplatí ak máš naozajstnú spotrebu..tento "generátor" by mal spotrebovať minimum benzínu, teda úprava na lpg by sa nevyplatila a iba by zbytočne predražila už aj tak drahé vozidlo ;-)
17. 7. 2010 22:25
Re: Prve dojmy
budme radi ze v USA neni diesel tak rozsirenej, to by byli panecku oblaka sazi, kam by se nato hrabala nejaka sopka na Islandu >:D

navic rychlost jakym sputpa podil hybridnich a elektrickych aut v US je mnohanasobne vetsi nez v EU, a zrovna Volt bude jeden z tech modelu ktery to jeste zrychli
17. 7. 2010 22:02
Re: 8 rokov
(z clanku o BEV Nissan Leaf) After 10 years, 70 to 80 percent of the pack’s capacity will be left. The exact amount will depend on how much (440-volt) fast charging is done—as well as environmental factors, such as extreme hot weather, which is tough on the battery.
17. 7. 2010 20:53
Re: nene elektrino
kolik black-outu CR hrozilo z duvodu nedostatku energie? a pak doplnkova otazka, kolik black-outu CR hrozilo z prebytku energie? :-! a bude stacit obdoby rekneme 5-10 let >:-[]

budoucnost totiz pocita i s jinejma variantama nez je verejna el.sit
17. 7. 2010 20:50
Re: Jj
a co 100 nebo 150 kacek za litr >:D porad budes stastnej?
Avatar - Ondore
17. 7. 2010 19:20
Re: Prve dojmy
Rovnakým spôsobom uvažovania by som povedal, že v US sú TV s uhlopriečkami nad 50" už hodne dlho a teda boli iba alternatívou voči našim kvalitným CRT televízorom s nižšou spotrebou. Tvoj názor, že nemeškáme Ti samozrejme neberiem ;-)
Avatar - WinDiesel
17. 7. 2010 16:43
Re: nene elektrino
Stačí nebýt hluchý a slepý, elektrický hochu. Ale možná máš zrovna vybité baterie. Tak se běž dobít.
neregistrovaný "ricardo.sergion"
17. 7. 2010 13:51
Jj
Hlavne u elektromobilu bych skoro pochyboval ze se bude o cem bavit jako o nasich stavajicich vozech:motor? ..4 v kazdem kole na elektrinu...zvuk?zadny z nich nepoleze..prevodovka?zadna neni..tak asi zbudou ty baterie.ja mam slabsi ty silnejsi.auto jak ho zname skonci bude to jen kastle kde bude par elektrinou pohanenych veci a nejdulezitejsi budou baterky pak uz jen zbyva aby ti do toho dali chip co ti bude udrzovat predepsanou rychlost...o takovou budoucnost nestojim..Radsi benzin za 45 kc mila EU
17. 7. 2010 12:39
Re: nene elektrino
aha expert na ceskou energetickou sit >:D
17. 7. 2010 12:04
Re: Volt
misto benzinove nadrze by meli dat lpg nadrz.
Nevim, jak by to bylo z hlediska prostoru, ale co se tyce financi a EMISI, o ktere tu jde, by to byla nejlepsi volba. V cechach urcite, plyn maji vsude
Avatar - WinDiesel
17. 7. 2010 11:13
Re: nene elektrino
Jojo, rozvodná síť se vyvíjí asi tak 10x pomaleji než zdroje, budou to hezké black-outy. Naštěstí všechna ta elektrovozítka máme jak dopravit domů a do servisů - použijeme odtahová vozidla s dieslovým motorem..... Jo jo, odtahovky budou mít zlaté časy, budou mít denní "sběr" elektromobilů bez šťávy, těch, které nedojely domů nebo k dobíjecí stanici.
Avatar - WinDiesel
17. 7. 2010 11:10
Re: Volt
Až ten Volt uvidím v praxi, potom..... Ale jsou s tím pořád hodně zticha a výroba se pořád odsouvá, navíc se plánují směšně malé výrobní série, oni sami tomu jejich produktu zjevně nevěří...
Avatar - WinDiesel
17. 7. 2010 11:09
Re: Volt
Až ten Volt uvidím v praxi, potom..... Ale jsou s tím pořád hodně zticha a výroba se pořád odsouvá, navíc se plánují směšně malé výrobní série, oni sami tomu jejich produktu zjevně nevěří...
Avatar - WinDiesel
17. 7. 2010 11:08
Re: Prve dojmy
To není žádné meškanie, v USA je hybrid určitou alternativou k benzínu, jako u nás diesel. Ovšem zatímco my máme dieselem pokryto prakticky 50% prodejů, oni mají v laternativních pohonech včetně dieselu nějakých 8-10%.
17. 7. 2010 10:07
Re: nene elektrino
rozvodna sit se vyviji a energeticke firmy doni samozdrejme investuji tak jako do novivh elektraren, ne kazdej ma garaz se zasuvkou, nero jinde zasuvku ze ktere by to mohl dobijet, ve mestech to vpodstate pada a dobijet tam lidi budou moct vpodstate jen na omezenem mnozstvi mist ktere pravdepodobne bude budovat prave energeticka spolecnost presne tak jak se to deje dosud, takze v dobe kdy by teoreticky mohla nastat doba kdy rekneme takovato auta budou tvorit alespon 50%, tak nato samozdrejme bude pripravena i rozvodna sit :-) zedne naden se tady proste nevyroji miliony elektrickych aut, to je beh na nekolik mozna i desitel let :-)
Avatar - Katikakus
17. 7. 2010 09:58
Re: nene elektrino
Zkus obcas pouzit interpunkci, neda se to cist :no: ;-\
17. 7. 2010 00:08
Re: nene elektrino
Naprosto souhlasím. Vidíme příklady jinde že by to tak muselo dopadnout. Třeba cena vodného a stočného - lidi začali šetřit vodou, zisky se snížily a ceny prudce vzrostly, někde nad úroveň cen třeba v Německu. Pokud by klesly výnosy z prodeje fosilních paliv, okamžitě se zvedne cena elektřiny nebo se na auta uvalí nějaká nová paušální daň. Státu nejde o to, aby lidi uspořili nebo aby se chovali ekologicky, jde mu jen o co nejvyšší výnosy z daní aby bylo co "přerozdělovat".
Avatar - Ada je zase tady
16. 7. 2010 23:50
Re: 8 rokov
Jen hlupak by na takovou podvodnou nabidku naletel. Jaka je garance kapacity baterie po 150 tis. km (tady po cca 3 letech bezneho provozu)? 10 az 20% puvodni? Nebo snad mene? Takova kapacita je pro to auto uz prakticky bezcenna...
A to nemluvim ani o spotrebe paliva pri beznem dalnicnim provozu. Jaka bude spotreba paliva na 1000km? Se zapnutou klimatizaci a topenim? Proc v tom aute proboha neni diesel?
A i pokud by v tom byl diesel, bude snad jeste mit nejaky smysl s sebou tahat tu tezkou a drahou baterii, ktera svou kapacitou pritom nepokryje ani prvni hodinu jizdy? Kolik bude stat ekologicka likvidace ytakove baterie?
:no: :no: :no:
Jen hlupak by na takovou podvodnou nabidku naletel!
Avatar - Ondore
16. 7. 2010 23:38
Re: Prve dojmy
Som na to samozrejme zvedavý, ale ja by som rád plug-in... A to meškanie, myslel som napr. na to, že v US už teraz dostaneš kúpiť cca 15? hybridných modelov, niektoré (Camry) tuším od r. 2006.
Avatar - Ondore
16. 7. 2010 23:33
Re: Prve dojmy
Moje dojmy sú iba statické, sedel som v ňom a pripadal si, ako keď som pred rokmi videl prvý MacBook - palubovka z bielych plastov s lesklou úpravou, chrómové lemovania mi pripadali ako z plastu a vôbec celá koncepcia mi prišla ako pokus o hypermodernu, ale "kapánek" sa pri tom šetrilo. Prirovnanie s MacBookom je výstižné, nevieš, či to naozaj bude fungovať alebo je to hračkárske.

V Priuse nemám pocit nejakej extra vzdušnosti, ale tu som sa cítil ešte stiesnenejší + to má iba 4 miesta na sedenie. O jazde ani o motore Ti nepoviem nič, dtto nepoznám hybrid Hondy, takže nemôžem porovnať, ale princíp by mal byť iný, takže sa to asi ani porovnať nedá.
neregistrovaný "ricardo.sergion"
16. 7. 2010 22:30
nene elektrino
podle me je to vse zajimava vec ale cele trochu blbost kdyby se to fakt rozsirilo tak se z toho energetici zblazdni a rozvodna sit tez a kdyby prece to vse casem fungovalo jak ma vymysli spesl zasuvku na to ti daji separe elektomer a tam bude tez spesl cena a ve finale kdyz to spocitas tak budes jezdit o padicko kc min nez na lpg....zatim jako reklamni auta dobry ale kdyby to mel mit kazdy druhy (vetsina)tak stat neco vymysli na 100 procent.Oni (stat a veskery byznys okolo ropy)tak jednoduse nebudou chtit prijit o dan-zisky ktera se vaze na benzin a naftu to si nenechaji vzit..bohuzel pro vsechny sporive lidi...
16. 7. 2010 21:18
Re: Volt
porad je ale efektivnost vetsi nez kdyby se o pohon staral spalovaci motor, tady totiz pojede ten motor na idelanim pomeru spotreba/vykon a to konstantne, u bezneho auta mas nejvetsi straty diky vykyvum hlavne pri rozjezdech kde ten motor musi zabrat
Avatar - Ricardo
16. 7. 2010 18:35
Re: Volt
Ale zase nejsou ztráty (tepelné nebo časové) při dobíjení
Avatar - WinDiesel
16. 7. 2010 18:35
Re: Volt
Přesně - místo převodu: palivo > výkon tady bude převod palivo > elektrická energie > výkon s nějakou tou rekuperací..... je to fakt otázka....
Avatar - WinDiesel
16. 7. 2010 18:33
Re: Prve dojmy
Kdepak, na podzim tady máš 3008 s diesel hybridem, 147 kW a 500 Nm, potom hned 5008 a další "koncernová auta", rychle bude následovat Mercedes Benz s S třídou CDI 300 165 kW / 580 Nm, GLK, ML... To budou pořádná auta.
Potom bude zajímavé porovnávat, ale je jisté, že tyto vozy se obejdou bez státní podpory. A hybridní systémy mohou poté sestupovat z dražších aut do nižších tříd za rozumné ceny bez státních pobídek.
Avatar - WinDiesel
16. 7. 2010 18:29
Re: 8 rokov
Myslíš těch 5-6, někdy i méně let? :no:
Avatar - WinDiesel
16. 7. 2010 18:28
Re: 8 rokov
Jistě, s 20% kapacitou vydrží možná i přes 10 let.... :no:
Avatar - positivemind
16. 7. 2010 18:12
Re: 8 rokov
Baterie v autech se nikdy nenabíjí na 100% své kapacity - proto mají dlouhou životnost ;)
16. 7. 2010 17:53
Re: Volt
Elektrina vyrobená benzínovým motorom vyjde drahšie, ako dodaná z rozvodnej siete.
16. 7. 2010 15:58
Re: 8 rokov
to ze dnes nejaka baterka/y stoji 160tsic neznamena ze to bude stat i za 8-10 let, v te dobe budou jiste baterie na uplne jine urovni a je pravdepodobne ze dalsi majitel si bude moci koupit jine levnejsi baterie a treba i s vetsi kapacitou :-)
16. 7. 2010 15:38
Re: 8 rokov
To nesmis srovnavat, baterie v noteboocich maji uplne jine chemicke slozeni, nez ty v hybridech.
16. 7. 2010 15:11
Volt
Co vysoce oceňuji na Voltu že má vlastní zdroj pro dobíjení a pohon elmotoru. Nepotřebuje žádnou zásuvku. Ale jinak to je asi tak všechno.
16. 7. 2010 12:12
Moc pěkný autíčko,
kdyby to nebly hybrid, ale např. klasická šestnácka nebo dvoulitr, tak bych ho musel mít... :yes:
16. 7. 2010 12:03
Re: 8 rokov
hlavně to bude jako se solárními panely - za čtyři roky bude ta samá baterie totálně zastaralá, a nová, s větší kapacitou, bude stát zlomek ceny - takže se slíbí 8 let, a za 4 to KLIDNĚ vymění
Avatar - Blue Sun
16. 7. 2010 11:29
Re: Prve dojmy
Zdá se, že máš aspoň nějaké zkušenosti, na rozdíl od většiny z nás zde přítomných. Čím konkrétně je Volt horší, než Prius? V plug-inech jsem spatřoval výraznější krok kupředu oproti právě třeba Priusu nebo hybridům Hondy, proto mne to zajímá.
Avatar - Blue Sun
16. 7. 2010 11:25
Re: 8 rokov
A pak si přečtěte zprávy z USA o provozu Toyoty Prius (od prvního nasazení už uplynulo cca 15 let) a uvidíte, že jsou tam auta, která mají na původních bateriích najeto 300 000 km a jejich kapacita neklesla na nulu, jako u notebooku. Ono kdyby notebook měl tak inteligentní řízení nabíjení, jako mají hybridy, taky by vydržel déle.
Avatar - Ondore
16. 7. 2010 11:03
Prve dojmy
Rad by som, aby mala manzelka plug-in auto coskoro v garazi, pokojne by som kupoval aj dnes, keby bolo co. Nevadi mi byt testovacim kralikom a tato kategoria ma zaujima. Ale musim povedat, ze po zivom stretnuti s Voltom som zazil sklamanie. Aj ked amici roztacaju kolesa a budeme o nich pocut (Ford Fusion Hybrid je uzasny), toto auto je podla mna horsie ako Prius ;-\ a zda sa, ze v Europe si na slusne auta este par rokov pockame :-(
Avatar - ryman
16. 7. 2010 10:44
Re: 8 rokov
tomu se říká férová nabídka :yes:
16. 7. 2010 10:40
Re: 8 rokov
Vydrží, ale s jakou kapacitou. Podívejte se třeba na baterie v notebooku, kolik toho vydrží po dvou letech oproti původnímu stavu...
neregistrovaný "RayBan"
16. 7. 2010 10:26
Re: 8 rokov
Jistě vydrží, ale pokud klekne, tak komplet celá. Dokud nekoupíš novou za cca 160.000 Kč, tak nejedeš ... Pokud ti klekne auto, tak stačí vyměnit určitou část a jedeš dál.
Avatar - Blue Sun
16. 7. 2010 10:07
Re: 8 rokov
Baterie vydrží určitě déle, než osm let. Nebo dnešní auta jsou taky po dvou letech na odpis, když jim skončí záruka?
neregistrovaný "RayBan"
16. 7. 2010 10:02
Re: 8 rokov
To asi nebude problém, ale představ si ojetý 8-9 letý Volt na prodej - díky velmi pravděpodobné nutnosti nové baterie bude zájem o hybridní ojetiny minimální a cena tak trochu symbolická ... >:D
Avatar - Blue Sun
16. 7. 2010 09:56
Re: 8 rokov
Teď jen, aby to bylo stejně i u nás. Jedna věc je Kalifornie, druhá věc Evropa. Obávám se, že si tohle zase draze zaplatíme a Volt/Ampera se stanou v Evropě okrajovou záležitostí. Přičemž musím uznat, že to auto se mi velice líbí.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
16. 7. 2010 09:29
Re: Fotogalerie
Za záměnu se omlouváme, už je to napraveno.
Avatar - Katikakus
16. 7. 2010 09:21
Fotogalerie
Zajimava fotogalerie. U clanku o Chevroletu fotogalerie BMW :-)
16. 7. 2010 09:11
8 rokov
Osem rokov bez starosti - slovo do bitky.