Detektor policejních radarů Valentine One - Voice je prvním detektorem svého druhu, který vyhověl náročným testům pověřené zkušebně Ministerstva dopravy České republiky TÜV SÜD Czech s.r.o.
Nejprve si polozme otazku, co to je antiradar? Antiradar samozrejme zakazany je, protoze jde o nepovolene vysilaci zarizeni, ktere ma znemoznot funkci policejniho doplerovskeho merice rychlosti (nejde o zadny radar).
Naopak radarovy detektor samozrejme nikdo nemuze zakazat, protoze se jedna pouze o prijimaci zarizeni, jinak receno radiovy skener, fungujici v urcitych mikrovlnnych pasmech, ktery podle prijmu informace (vyskytu signalu a pripadne dalsich parametru vysilaneho signalu) je schopen ridice upozornit na pravdepodobnost doplerovskeho merice rychlosti. Je tedy z hlediska legislativy postaven na rovinu s jinym radiovym prijimacem, napriklad i jen tim na VKV FM rozhlas, protoze i prostrednictvim tohoto prijimace muze ridic ziskat informaci, ze tam a tam je pravdepodobne v provozu doplerovsky meric rychlosti...
Pripadne stouraly bych odkazal na zakon o elektronickych komunikacich 121/2005 Sb. Obdobny zakon (v ramci koordinace EU) existuje i na Slovensku.
Tolik strucne k meritu veci. Na druhou stranu ovsem chapu, ze priznivci francouzskych krapu se v takovych technickych vecech prilis neorientuji. Pokud by se orientovali, nekupovali by francouzske krapy, neni-liz pravda mila Klaudie?
Mozna bych jen mohl dodat, ze detektor policejnich doplerovskych mericu rychlosti v zadnem ze svych vozu nemam a v drtive mire dodrzuji rychlostni limity. Vzhledem k tomu, ze nejezdim ve francouzskych krapech, nepotrebuji si na silnici nic dokazovat. >:D
S tím Slovenskem už nemáš pravdu. V novým dopravním zákoně mají už zakázaný speciálně i pasivní detektory. ;-\
A s ohledem na slušnost v žádným případě mě osobně by nikdy nenapalo nazvat tvoje pravděpodobně německý auto "německým křápem". A jako provozovatel francouzskýho auta se v problematice antiradarů (nebo chceš-li pasivních detektorů) orientuju celkem slušně. A ještě bych dodadl, že si na silnicích nepotřebuju nic dokazovat. Jedu si pohodlíčku jako v křesle a ti co se kolem mě prohání nadlimitní rychlostí jsou na 95 % borečci v Audi-nách. Tím se ovšem nemíním dotknout těch co s nima jezdí normálně. Pak jsou ještě humorní ti ve Filckách a Fábiích, kteří mě občas předjedou.
No a ještě dodám, že já ho používám ale ne proto abych jezdil jako prase. Prostě to 2 x ulítlo (1x ve městě a 1 mimo město) lehce nad limit a už to bylo. Takž spíš pro případný upozornění. Ovšem jak víme, čím dál víc se používají lasery a čím dál přesnější, takže...
Pasivni detektor ovsem neni nic jineho, nez prijimac. Zakazuje snad policie mit v aute radio? Nebo skener? Nebo snad spektralni analyzator? Ten "pasivni detektor" neni nic jineho. Mimochodem je docela dobre pouzitelny k nastavovani anten na mikrovlnnych spojich, protoze je levnejsi a mobilnejsi, nez tezky spektralni analyzator... Pochybuji, ze by mne policie mohla pokutovat, eventuelne mi primo zabavit indikator sily pole pro nastavovani anten v Ku pasmu. :-!
BTW IR lasery - ty je mozno rusit bez omezeni, protoze zakon o elektronickych komunikacich nereguluje vysilani v kmitoctovych pasmech nad 3000GHz. A ze mas v aute zarizeni na odvirani vrat u garaze a zapomnel jsi ho vypnout? No tak se slusne omluvis a vypnes ho... ;-)
opravdu? Takže funtuje i na laserová měřící zařízení a slavné pašíky? Apropos k těm pašíkům - ví někdo, jak přesně to jejich zařízení funguje? Je napojeno na tachometr policejního vozu - to je fajn, ale jak posádka policejního vozu zjistí, že jede stejně jako přestupce? Odhadem? Nebo mají nějaký dálkoměr?
Má to systém Polcam.Jsou to dvě kamery,které měří rychlost jak vpředu tak vzadu.Musí jet stejnou rychlostí tak 2 sekundy,aby to spočítalo rychlost toho auta co měří.Na policejní R36 antiradary nefungují.Viz zde: [odkaz]
Na lasery a dálniční R36ky to určitě nemá... :no:
Policejní R36 údajně porovnává svou přesnou rychlost s rychlostí měřeného vozidla pomocí optiky, která je schopna vyhodnotit, jestli je rychlost stejná, nebo jiná a o kolik. Zřejmě vyhodnotí rozdíl, tedy to, jak rychle se měřené auto vzdaluje, příp. přibližuje...
Laser to určitě detekovat dokáže, stejně jako drtivá většina ostatních detektorů. Akorát je otázka jestli je ti něco platné že tě to upozorní že jsi byl právě změřen. >:D >:D
Doopravdy nedokážu pochopit, jak někdo může schválit věc, která napomáhá ještě většímu bordelu na silnicích. Pochybuju, že si antiradar koupí člověk, který dodržuje rychlostní limity. Zrušme dopravní policii, zrušme veškeré dopravní sankce a předpisy. Pak nebudou tyto antiradary potřeba a ještě se ušetří spousta peněz... :no::no:
Naopak antiradar (stejně jako značky upozorňující na radar) napomáhá vyšší bezpečnosti. Účelem měření přece není radovat se z toho, jak řidiči jezdí rychle a plnit pokutami státní nebo obecní rozpočet. Sice se nám to takto PČR i MP snaží vtlouct do hlavy, poslání měření je ale jiné - donutit řidiče jet v daném místě předpisově.
S tím nesouhlasím... pokud donutíš řidiče jezdit pomalu jen v místě měření, nic nedokážeš... pokud tedy nebudeš měřit skoro všude, například pomocí mýtných bran úsekově na dálnici.
Cílem měření musí být vytvoření potenciální hrozby, aby řidiči pokud možno jezdili podle předpisů pořád, protože nebudou vědět, kde je někdo změří. Antiradar tomu brání... je ale potřeba ho zakázat v souladu se zákony ČR.
Jenže to už není problém radarových detektorů, ale policie - ta si má pohlídat, jestli řidič jede předpisově i mimo měřený úsek. Neřeknu rušičku, tam by to dávalo smysl, ale u radarového detektoru ne.
MP na sebe stejně musí upozornit cedulí, to je to samé jako radarový detektor :-)
Nevím, proč by řidič neměl mít právo vědět, že je kontrolován, potažmo proč je potřeba lidi zastrašovat, když by stačilo apelovat na jejich zodpovědnost
To je naivní představa... je to jako kdybys předem ohlašoval kontroly na vietnamské tržnici. Pokud budeš chodit na kontroly každé úterý, jistě si dokážeš sám představit, jak to dopadne.
Tak to by chcelo ešte detektor foťákov - máš právo vopred vedieť, že si niekto fotí, ako nemáš zapnutý bezpečnostný pás, telefonuješ za jazdy, vyhadzuješ cez okno z auta odpadky a prechádzaš na červenú...
Plus detektor mestskej polície - aby si stihol preparkovať prvk, ako dostaneš pokutu za státie v zákaze alebo na trávniku... >:D
Mimochodom, apelovať na zodpovednosť ľudí evidentne nestačí...
Problém je spíš v tom, že omezení rychlosti je ten nejhloupější způsob jak zajistit bezpečné silnice. Zárověň však pro policii nejjednodušší takže pak brázdí ulice svým přihlouplým stylem (v Passtech) a připadají si důležití :no:
Neřekl bych, že to je jen o policii, ale také o jakési politické objednávce na dosažení "výsledků" (čísel), které se krásně prezentují médiím, které to zase celé nádherně baští.
Dovedeš si představit tu mediální smršť, kdyby policie za např. září zkontrolovala 10 000 řidičů a prokázala přestupek 20% z nich (rychlosti, alkohol, běžné kontroly atd...) a za říjen by kontrolovala 2000 řidičů a prokázala 20% přestupků, protože by "šla" po nebezpečných přestupcích typu, nesprávná jízda v průzích, nedodržení bezpečné vzdálenosti atd.. Čísla samozřejmě nižší, protože úsilí k prokázání těchto přestupků je také vyšší, je nutno využít vyspělejší techniku atd.., ale celkový přínos pro bezpečnost na silnicích (dle mne) nesrovnatelně vyšší.
Tak by bolo najlepšie, keby vymysleli povinné zariadenie, ktoré začne vždy po prekročení maximálky neznesiteľne pískať - a predpisovo pôjdu všetci a všade... >:D
Pane, máte naprostou pravdu, ty ostatní kecy těch ortodoxních zastánců nejlépe 30 km rychlostí je jen jejich vlastní stupidita a možná jejich nemohoucnost. Copak se v této republice nechá přemístit z bodu A do bodu B normálně a bez nervů po kloudných silnicích ??? Kdo jezdí musí to uznat.
Dle zpracované analýzy /viz. AT č. 16/2010 /jsme kvalitou silniční sítě na 79 místě mj. za Čínou, Senegalem, Namíbií!!! Stačí toto pro ty mravokárce a rádoby obdivovatele policajtů, válejících se v ukrytých autech???
Může ji schválit proto, že neexistuje právní důvod ji neschválit. Pokud nenarušuje podstatně výhled z vozidla, nehrozí vznícením, neovlivňuje jiná elektronická zařízení, je vyrobena ze zdravotně nezávadného materiálu... pak TUV toto konstatuje a vydá homologaci, není v tom žádný velký prostor pro osobní zamyšlení nad tím, jestli to je nebo není správné.
antiradary existuju proti ***skemu merianu rychlosti policiou tam kde je jej spolocenska nebezpecnost nizka, alebo nulova, takze chvala Bohu ze existuju.
A ty dokazes posudit spolocensku nebezpecnost nejakej rychlosti v nejakom useku? Maximalka je aka je a kto ju vedome vyrazne prekracuje, nepatri za volant. Cize tebe by som nedal do ruky asi ani traktor...
nemusim byt odbornik na dopravu aby som pochopil, ze zrychlit "uz" 50m pred koncom obce na 52km/h nie je spolocensky nebezpecny priestupok.
Pred casom som cital ze niekde v Cechach takto niekoho namerali mestski policajti, on ale odmietol zaplatit, odvolal sa az na sud, a ten ho oslobodil. Skoda ze na to tu nemam link, velmi poucny pripad je to. Dal by som ako povinne citanie aj nasim "pandurom"...
Ale koľko ľudí ide skutočne tých 52-55 km/h? Keď idem po Bratislave 50 km/h, predbiehajú ma všetci, rýchlosť 60-70 km/h je úplne bežná a dosť často aj podstatne vyššia. Pred koncom mesta väčšina zvyšuje rýchlosť minimálne 200-300 metrov vopred a okolo tabule prefrčí tak 80-90 km/h. Rýchlosť sa v BA dodržiava, len ak je na viditeľnom mieste radar a vtedy včetci tí debovci idú "pre istotu" radšej iba 45 a zdržujú všetkých... :-!
antiradary existuju proti ***skemu merianu rychlosti policiou tam kde je jej spolocenska nebezpecnost nizka, alebo nulova, takze chvala Bohu ze existuju.
Nevím, proč dostalo atest... u tohohle zařízení se stává (a už hezky dlouho dobu, potvrdil by řidič bob), že občas prostě nedetekuje radar nebo má příliš mnoho varovných hlášení. Lepší je připlatit si za ten Bell nebo jak se jmenují
Policie používá jen určité vlnové délky pro měření. Antiradary jsou standartně stavěné univerzálně. Lze si ho nechat kalibrovat jen pro naše podmínky a tento problém zmizí. ;-)
Samo pokud to není bazment ze supermarketu za dva tisíce.
Ještě ale Valentine voice má zabudované i čidlo pro detekci laseru. V tom má výhodu oproti jiným zařízením.
[odkaz]
Ještě pár let si "užívejme" těchto "výhod",protože si myslím,že za chvíli budeme mít ty elektronické štěnice z kamionu v autě i my a potom bude úplně jedno,kdo má jakou káru...popřípadě to narvou do mobilů a pojedeme za sebou jako ovce a stejně budeme bourat a umírat..jen jde o to,kdo se na tom napakuje..aut je jako hoven..
Ano, čas na změření potřebuje ale u starších laserů to bylo tak 1 - 2 s, zatímco u nových laserových měřičů se ta doba snížila na 0,4 - 1 s !!! Tam nestihneš vůbec nic. I to že seš změřenej, ti dojde později. ;-) No a kdo potřebuje zbrzdit o 50 km... tomu bych bral řidičák natrvalo a definitivně, jednou provždy. Jak jsem už tady uvedl, já ho používám ale proto abych se podíval jestli jsem náhodou nejel 60 místo 50... Jinak se snažím zvyknout přes dědinu nebo město použít tempomat. Samozřejmě pokud to jde. Jestli člověk skáče od semaforu k semaforu, tak nepotřebuje ani tempomat, ani antiradar. ;-)
Já ho používám na úplně to samé, protože jak psal label, orgáni rádi měří, tak kde to sype. U nás pravidělně na 500m dlohé rovince z kopce, kde je široká cesta a nikde ti tam nemůže nic vjet ani vběhnout a z kopce prostě dojízdíš a někde tam maš u značky 65-70 a přitom nebezpečnost je nulová.
A kdo je bez viny, ať hodí první kamenem...nikdo mi tu neříkejte, že jste nikdy nejeli přes obec 60. Všichni by jsme měli začít sami u sebe a pokud to nepůjde, tak jsou io zákony krátké...
Máš pravdu - ale to neznamená, že dodržovať maximálnu povolenú rýchlosť je blbosť pre neschopákov a tú správnu rýchlosť pre daný úsek dobrý šofér odhadne sám...
Bez ohľadu na to, že meranie rýchlosti je hlavne zdrojom peňazí do štátnej kasy si myslím, že je nutné to robiť - inak by sme jazdili ako prasatá všetci, nie iba tie prasatá...
Určite prekročil rýchlosť každý z nás - ale iné je pozabudnúť sa a ísť 60 alebo 70 na širokom rovnom úseku, a iné je valiť tadiaľ stovkou, alebo myšičkovať sedemdesiatkou na užších cestách a pri hustejšej premávke... ;-)
"dodržovať maximálnu povolenú rýchlosť je blbosť pre neschopákov a tú správnu rýchlosť pre daný úsek dobrý šofér odhadne sám..."
na tom něco je. buď jsi svéprávný a víš kolik si můžeš dovolit jet nebo se nech vozit. no ale vysvětluj to policii že víš kolik si můžeš dovolit. před zákonem si je 80ti letej dědek ve zrezlý škode 105 rovnej s 30ti letym chlapem v nový RS6. no prostě stejný reakce i brzdná dráha. nebo se to někomu nezdá?
Nechápu vás, hlavně ty co odsuzuji antiradary, a nechápu demagogickou mediální masáž o českých pirátech silnic a podobně. v roce 2007 se v obci stalo 132496 nehod!!! mimo obce stalo 50240 nehod z toho 741 úmrtí a na dálnici 4936 nehod a 45 úmrtí. Rychlost není ani zdaleka ten hlavní problém, spíše jen okrajový na který jde snadno poukázat a následně šikanovat řidiče. A teď nějaký výzkum "Z dlouhodobých policejních statistik vyplývá, že nejčastějším důvodem tragických dopravních nehod je nepřiměřená rychlost - neplést s překročením maximální povolené rychlosti (15 % nehod, ale 50 % usmrcených) a nesprávný způsob jízdy - nevěnování pozornosti při řízení vozidla, předjíždění a pod. (65 % nehod, 35 % usmrcených)".