Daihatsu – pre stredoeurópanov stále exotická, a často aj prehliadaná značka z krajiny vychádzajúceho slnka. Ticho, ktoré vládne okolo tejto automobilky u nás je ale v ostrom kontraste s jej pozíciou na domácom trhu.
Kei cars za celý svůj život snad ani nemají šanci překročit rychlost 70 km/h, prostě se jen pohybují krokem po ucpaných městech. A v takovýchto ďábelských rychlostech kolem 30 km/h těch asistenčních systémů není potřeba zase tolik ;-)
Ta kei vozítka mě zaujala, tak jsem se jal prozkoumat trochu internet a překvapilo mě, že jejich bezpečnostní výbava končí u dvou airbagů.
Pochopil bych, že na více airbagů se bude v tak stísněných vozech špatně hledat místo a také bude hrát roli cena. Ale třeba ESP bych považoval za samozřejmost. Zvlášť u těch vysokých modelů nebude stabilita nic moc.
Pokud znáš Marko důvody pro absenci více bezpečnostních systémů, kromě ceny pochopitelně, tak by mě to docela zajímalo.
Měl jsem možnost, projet Daihatsu YRV - vnější design fajn - ale interiér pohodlí a odhlučnění motoru i podvozku jedna velká bída. Motor 1.3i do 4000 skoro vůbec nejel. A hlavně auto bylo pětileté a lemy, prahy a spodek hodně nahlodávala koroze.
Dyť v poho... Já to píšu jen jako reakci na Navtecha, špatně sem to umístil... Tvůj článek je opravdu dobrý, přestože sem se už trochu u tu firmu zajímal, tak sem se dozvěděl mnoho nových věcí. Dík.
Prosim. ;-) Tym obrazkovym teraz nijak, pretoze je nemam cas ani na vsetko to co musim/by som mal a nie este na tieto "bokovky". A kamarat isiel na prazdniny domov, takze nejake to Perlini sa bude robit az o tak tri- styry mesiace.
Realnym dakarskym specialom sa zas myslim dari dobre. Ales Loprais ma novu Tatru Evo a rozostavany Jamal, Rusy maju hotovu evoluciu aktualneho Kamazu a rozostavany novy truck s modernejsou kabinou. Gerard de Rooy ma nove "IVECO" (Ginaf), Marek Spacil zas do tatroviek ide montovat nove vykonnejsie motory...v Cine Shaanxi usilovne trenuje uz s novymi kamionmi 4x4, a Ostaszewski so Zetrosom to asi s dakarskou ucastou tiez mysli vazne. >:D
Potom su ale aj menej mile spravy, ako ze Martin Macik uz startovat s Liazom (alebo co to je) nebude, alebo ze Marcel van Vliet (3. miesto na dakare 2010) tiez najmenej rok ostane doma. No a Hans Stacey sa nedohodol (zatial) s novym vedenim MANu, takze stale ostava doma a jeho kamiony su udajne stale v Mnichove pod zamkom.
A nemusí a nemusí...Pokud to nemá diesel a není to čtyřkolka (hlavně ne proboha zadní náhon, však koně taky táhnou a netlačej >:D ), tak je to neprodejný. ;-)
Docela se divím, že se tu neprodává Mira Cocoa, protože vypadá hodně evropsky a trh pro menší auta tu je. Ale i jiné malé modely, když reklama veškerá žádná a bez intervence automobilky, která logicky o tak malý trh nestojí to nemá smysl. Edit: Větší část modelů, třeba i Be-Go, Otázkou je asi cena. Je vidět že design "krabiček" mají zmáklej a zatímco oblé a tvarované modely zde můžou působit příliš exoticky a nevyzrále, tak jednoduchý "hranatý" design je univerzální. Škoda že se sem nevozí, s těmi maloobjemovými motory (pokud je nízká i cena) by to mohla být dobrá alternativa k třeba k modelům Dacia, která vyloženě malé městské vozítko nemá.
Ved ja nehovorim, ze nie je. ;-) Ja mam japonske znacky rad, hlavne kvoli tymto ich specialnym modelom, ktore v Europe nevidime. Ozivuje to svet aut, podobne ako ozivuju svet zvierat tie, ktore ziju na inych kontinentoch...
Náhodou to je celkem zajímavá značka.. To, že v Evropě jsou její prodeje takřka nulové, neznamená, že to jsou špatná auta a myslím si, že je dobře, že něco takového vzniklo, aspoň český řidič, který mezi klapkami na očích vidí jen Škodu, zaregistruje, že něco takového existuje...
Vies...ked som zacinal pisat ten clanok o Daihatsu tak som si hovoril, co preboha sa da napisat o tejto znacke. Cakal som, ze bude problem napisat jednu stranu. Nakoniec z toho boli 4. >:D:-O8-s >:D
No furt dokola o mercedesu psát nemůže :-).. Je to ale zvláštní-na jednu stranu fascinující estetika japonských zahrad,kaligrafie a na druhý straně to,co my prostě nepochopíme jako daihatsu,divadlo kabuki nebo to jejich kreslený porno.
No jasne, nie je to prémia... >:D Ale s tou nepodstatnosťou u nás máš pravdu. Na druhú stranu je Daihatsu pre nás značka trochu exotická, a tým docela zaujímavá.
Ale samozrejme pre Marka opäť :yes:, ešte som nečítal článok v jeho podaní, ktorý by ma nebavil.
Marko, ty si ikona ve vědomostech o autech. Oceňuju, jak si se dokázal rozepsat o týhle automobilce, která je pro EU tak trochu "začarovanej svět". Pro mě je to úplně nepodstatná automobilka. Nic ve zlém. ;-)