Kvalitu automobilových pohonných hmot určuje oktanové číslo. Jeho bratříčkem je číslo cetanové, které prozradí kvalitu nafty. Pojďme se s ním blíže seznámit.
A kdepak bere OMV naftu z Unipetrolu a proto ste napsali zcela úplnou pikačovinu,že by se Unipetrol hodlal zničit a sám sobě dodával horší naftu než konkurenci :-) to je blbost co!!!
Jediná možnost,že bydlíte na jihu odkud si OMV dováží naftu ze Schwechatu,ale pokud nepoznáš rozdíl mezi Vervou 60 a normální naftu od OMV tak už vůbec nemůžeš poznat rozdíl mezi těmito dvěma zdroji.Na mojim piezu VDO/SIEMENS je ten rozdíl hodně znát zvukově a jede to lépe.
Od Pšonků se vozí V-Power diesel,pochybuju,že Verva ta je z našich rafinérií a v Polsku ani Vervu 60 neprodávají a o tom,že Dieseltech způsobuje nějaký nouzový režim slyším poprvé a nemyslím si,že je to naftou :-)
Rozhoduje nejen cetanove cislo (ktere ma zejmena vliv na "linearni spalovani" ve valci), ale take, a to zejmena, vyhrevnost nafty - tedy vlastne energie, ktera je v jednotce objemu paliva obsazena. Nafta muze mit vysoke cetanove cislo a mensi vyhrevnost, nebo opacne. Nafta Verva je vyrobem polskeho Orlenu. Zkousel jsem na ni jezdit (cca 8 tis km jsem netankoval nic jineho) a konstatuji, ze oproti zcela neznackovym pumpam jsem zadne zvyseni vykonu, ci jine lepsi chovani motoru, nezaznamenal. Ale take zadne zhorseni. To na rozdil od "diesel techu" od Agipu, po kterem mi motor pri delsim zatizeni pada do safe modu (vyzkouseno na 2 ruznych pumpach v ruznych okresech).
Takze shrnul bych to asi takto: polska nafta, ktera vyrobne stoji jen o nejake 3 halere na litru vice a hlupaci ji kupuji o 2 koruny na litru draz, protoze si mysli, ze tomu svemu plechaci udelaji radost. Neuvedomuji si, ze tim zdaleka nejvice radosti delaji ekonomum ve spolecnostech, provozujicich benzinove pumpy. A k tomuto cili slouzi i ta zdejsi hloupa komercni reklama predevsim.
Musím nesouhlasit. Verva na našem trhu nemá konkurenci. Ještě možná nová nafta od AGIPu. A neni špatná ani top Q . Mám Citroen C6 2,7. Tento motor je velmi citlivý na kvalitu nafty. Nejhorší zkušenosti mám s naftou u ČS u supermarketů, uplně nejhorší Makro. OMV musím říci, že jsem měl párkrát dobrou naftu, ale častěji horší.Nesleduji nějak podrobně spotřebu, ale tento motor je při kvalitní naftě velmi tichý.
No vidis a ja mam zkusenost presne opacnou. OMV nafta je nejvetsi * co znam. A to jsme najezdil kolem 50 000 rocne po cesku a Evrope. Tankovani OMV nafty v Cesku znamenalo vzdy horsi startovani, u dvou diesel aut s Common Rail (u PD TDI problem nebyl). Presel jsem na Vervu a byloo po problemu. Spotrebu jsem netestoval, protze ji neresim, ale 1.2 litru na sto rozdil je podle mne uplny nesmysl. A to uz mam neco najeto.
Zcela upřímně si dovolím nesouhlasit zatím sem neměl v nádrží lepší čili tišší a výkonější naftu než je Verva a vyzkoušel sem kde co.Jelikož Benzina je členem skupiny Unipetrol kam patří též Česká rafinérská a od ní berou všíchni ostatní OMV,SHELL,Lukoil a zbytek.Každý ať si tankuje co uzná za vhodný,ale tohle blábolení nepodložených nesmyslů se mi zajídá.A propos,jak pak bys chtěl vyrobit 1,2 litru na sto více to je při stejný jízdě zcela nemožné.¨Můj chrochtl ji má rád,ale teď mu dávám Ultradiesel od Unipetrolu.
:no: tento článok si Benzina určite zaplatila. Inak na margo redakcie: uvítal by som, keby tu bolo porovnanie palív všetkých bežných predajných sietí, to by bol dobrý článok. takto je to o ničom :no:
Když už jsme u Německa: Určitě jste slyšeli o motorech 2.0 TDIPD 125 kW. Vstřikovače těchto motorů mají tendenci se celkem intenzivně zanášet (103 kW verze tyto potíže nemá). Mluvčí VW Christoph Adomat v roce 2008 o tomto problému řekl, že ze zemí, kde je na dálnicích omezená rychlost, stížnosti nepřicházejí. Proběhl výzkum a ukázalo se, že na vině jsou sloučeniny mědi a zinku, což jsou látky obsažené v některých aditivech pro zlepšení vlastností nafty. Biosložky jsou v tom nevinně (ale stejně si myslím, že z hlediska ekologie nepřináší nic pozitivního). Na tohle jsou však i nejrůznější čisticí aditiva krátká, pomůže jedině čištění ultrazvukem. Koncern VW nabízí tuto službu postiženým zdarma.
Je otázka čemu by to pomohlo....myslím že naopak ty petrolejáři se bojí, že by to spadlo na ně, že dělaj špatnou naftu.Ty lobovat nebudou.To musíme my.
tak jsme v Čechách a zde stále platí čím víc pruhů tím víc Adidas :-!
Petrolejářské společnosti by měli prolobovat, aby ČOI mohla zveřejňovat čerpačky se šizenou naftou. Ty kvalitní by na tom vydělaly a ty šmejdy co nám pro mizerný peníz chtějí udělat desetitisícové škody na motoru by to zničilo.
Tak, ako uz zacina byt dobrym zvykom, clanok sa sice pise na temu "cetanove cislo", ale co to je, to sme sa nedozvedeli. Len klasicke pr-blaboly typu "cim vyssi, tim lepsi".
Takze cetanove cislo je percentualny obsah cetanu v zmesi cetan-metylnaftalen ktory ma rovnake zapalne vlastnosti (casove opozdenie medzi vstreknutim paliva, a zazehnutim zmesi) ako porovnavana vzorka nafty.
Sám jsem se přesvědčil o tom že toto palivo neni dobré , jezdím na palivo od OMV , nechal jsem se zlákat a vyjel nádrž tak že tam zůstalo minimum nafty . Natankoval tuto "zázračnou" naftu u BENZINY ve ŠTERNBERKU a najednou stoupla spotřeba o 1,2 litru a auto nebylo nijak živé . Vytrpěl jsem natankované palivo a vrátil se zase k OMV a motor běží výborně a spotřeba opět klesla . NEDOPORUČUJI tankovat tutu "NAFTU".
No plná zátěž může být chápána taky jako plnej plyn, otáčky u toho nemusí hrát roli. Bohužel se mi nedaří nikde najít kompletní specifikaci té metodiky (CEC F-98-08), resp. takové její podoby, za níž bych nemusel těžce platit... Znám ji akorát zhruba:
- 16 hodin záběh nových vstřikovačů, následováno
- 3x (8 hodin běhu -> 4 hodiny vypnutý motor), následováno
- 8 hodinami běhu. [konec, celkový čas = 60 hod.]
nojo, jenže co je "plná zátěž" podle mě by to logicky měl být čas kdy motor podává maximální výkon - a pak těch 32 hodin neudělá běžný Franta uživatel za celou životnost toho auta >:D
"Při použití běžného paliva s šestiprocentním obsahem biosložek dochází totiž již po 32 hodinách plné zátěže motoru k takovému zhoršení průtoku trysek, že výkon motoru poklesne až o deset procent."
to znamena, ze kdyz clovek tankuje obyc naftu ma zazalovat stat, ze naridil pridavani bioslozek, protoze si nicim motor? a ze me defakto znehodnocuje pozitek s jizdy atd? 10 procent je nejak moc i na reklamni blabol :-)