Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Suzuki Jimny: Malý offroad slaví čtyřicátiny (80 fotografií)

Před čtyřiceti lety se objevil první malý terénní vůz Suzuki, který nesl v názvu jméno Jimny. Až dosud se prodalo po celém světě 2,5 milionu kusů tří generací.
Zpět na článek
Avatar - petrumr
3. 5. 2010 20:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 5. 2010 12:17
Re: pripomienka k pohonu
ale taka featura na terenakoch bola, ked neboli automaticke kolesove uzavierky (alebo napevno) tak sa rucne odpajali hriadele v prednej naprave, (stary samuraj) a to bolo treba vystupit z auta pred vzjazdom do terenu prepnut na prednych kolesach, bolo to kvoli uspore paliva na normalnej ceste
Avatar - kolmar
2. 5. 2010 13:53
Re: Jimny a koroze
No tak to je problem...a keby si ty jazdil a bracha fotil? ci to by neboli profi foto? Ja s tym problemy memam...nas je dost >:D (bratov) a foto a video naozaj neni problem...ved prijdi si zajazdit sem - tam tu za kopec... ku Prešovu >:D :-!
Avatar - woody-alien
1. 5. 2010 21:44
Re: Jimny a koroze
To víš, brácha je spíš na MPV a ladné polykání vzdáleností. ;-)

S tím focením je to docela problém, zkrátka potřebuješ asistenci. Je docela blbej nápad v momentě, kdy projíždíš zajímavej terén (bahno, terénní zlom, brod atd.) auto zastavit a vylézt ven si to nafotit.

No a Vitara...mám jí jako rodinný auto a vzhledem k tomu, jak jsem si poslední dvě sezóny zimu doslova vychutnával, pochybuju o tom,že bych měl chuť jí prodávat. A to nemluvím o ztrátě hodnoty. I když nikdo neví co bude za rok... ;-)
Avatar - kolmar
1. 5. 2010 00:32
Re: Jimny a koroze
Tak som si tu recenziu prestudoval, dost slusne :yes: len prosim nechaj sem-tam brachu doma a poriadne autu naloz v terene - a potom pridaj foto ;-)
Moj bracho je opak, od mala jazdime traktormi tak on nazenie auto do vsetkeho mozneho...zvyknuty... >:D

PS: no viac ma zaujima Vitara...nebudes ju cca o rok predavat? ak ano tak sa ohlas!
Avatar - woody-alien
30. 4. 2010 23:58
Re: Jimny a koroze
Vitaru mám, jsem s ní spokojenej. Potřeboval jsem auto na krátký trasy a vyřešil jsem to trochu nestandardně,no.. ;-) Brutální kostitřas to překvapivě není...mám to popsaný v recenzi na MACZ.
Avatar - kolmar
30. 4. 2010 23:48
Re: Jimny a koroze
No tak ty si asi suzuki man nie? To si kupil ku gr. vitare alebo ju uz nemas? Inak, jimniho som nejazdil, neni to brutalny kostitras? vies, v predu tuha naprava - nic pre luxusne zadky ;-)
Avatar - woody-alien
30. 4. 2010 17:16
Re: Jimny a koroze
Ojetého Jimnyho jsem teď kupoval a prohlédl jsem povícero kusů, včetně roku výroby 1999. Problémy s korozí jsem neviděl, možná u bouraných kusů. Nakonec jsem koupil r.v.2004, naprosto perfektní.

Spotřebu jsem zatím neměřil přesně, ale podle tankování mi to vychází kolem osmi litrů při kombinaci silnice krátký trasy/blbnutí v terénu tak 3:1. Myslím tedy 1,3 benzín.
30. 4. 2010 16:12
Re: pripomienka k pohonu
Dle kolegy měl Jimny páku asi do roku 2004 (tehdy tuším probéhl facelift, vizuelně se změnily nárazníky, nemají už ty původní kulaté mlhovky). Od té doby jsou tam místo páky tři čudlíci :-) Nechtěl jsem se o pohonu u Jimnyho zmiňovat moc, protože článek byl hlavně ohlédnutím do historie, uzávěrky jsem ale pomotal, to jsem už přiznal :-)
30. 4. 2010 14:32
Re: pripomienka k pohonu
celkom funny by bolo, keby japonci implementovali taku feature na prepinanie na redukovany pohon, ze nemusis sice auto zastavit, ale musis z neho vystupit >:D
Avatar - kolmar
30. 4. 2010 14:17
Re: Jimny a koroze
Ako je to s koroziou neviem, samuraje hnili na pockanie, no u Jimniho som to zatial nikde nevidel.
Co sa tyka spotreby tak urcite menej! Je to aj preto, ze je tam 1.3-ka a nie 1.7 ako ma niva. Pozri spritmonitor, 7-8 je tam uplne bezne u viacerych, a diesel v priemere o liter menej.

Je to naozaj podarene auticko no len ako druhe do dvora, znamy mal doviezol takmer nove v dieselu - vtedy to bol strasny problem zohnat este aj z nemecka...
30. 4. 2010 13:35
Jimny a koroze
Co se týká Samurajů, ty hnily hrozně. U Jimnyho se tvrdí že už má pozink o čemž by svědčil i stav všech exemplářů co jsem viděl. Ale četl i názor že pozink nemá - nevíte někdo jak je to doopravdy?
Jinak je Jimny skvělé robustní auto. Pro 2 lidi ideální, má pak i velký kufr. Akorát to přiřazování pohonu 4x4 není úplně spolehlivé, občas prý se nesepne a musí se povel opakovat - ale toto jsem pouze četl, možná to byla jen porucha jednoho kusu.
A jak je to se spotřebou? Je to spíš kolem 7 nebo kolem 10 jako u Nivy?
30. 4. 2010 12:24
Re: pripomienka k pohonu
pouzil som wiki, lebo to tam bolo pekne napisane :), osobne mam skusenost so samurajom a vitarou, ale tam sa este klasicky pouziva druha mensia paka na radenie pohonu, tak ako to ma aj starsi jimny, napr. niva ma dve mensie paky, jedna je na redukciu a druha je na uzavierku stredoveho diferencialu, lebo tam su permanentne pohanane obidve napravy
30. 4. 2010 12:07
Re: pripomienka k pohonu
Wikipedia bohužel není vždycky věrohodným zdrojem informací, ale tentokrát má výjimečně pravdu :o). Konziltoval jsem Jimnyho ještě s kolegou, který má k Suzuki blíže a ten mi to potvrdil. Uzávěrky diferenciálů měli předchůdci (LJ 80 a Samurai). Opravil jsem. Omlouvám se za chyby.
30. 4. 2010 11:50
Re: pripomienka k pohonu
wiki - Jimny features a part time 4WD system. On its dashboard, there are three buttons - 2WD, 4WD and 4WD-L. The 2WD is default when it runs as RWD. When 4WD is pressed, the front wheels are also engaged as drive with high gears. The 4WD-L engages front wheels as well as low ratio gears. Being a part time 4WD, there is no center differential or viscous coupling. Jimny must not be driven on normal road surface in 4WD mode.

The Jimny's vacuum-locking hubs allow the vehicle to be shifted from 2WD to 4WD while travelling at up to 100 km/h (62 mph). Shifting to low range requires the vehicle to be stopped, but there is no need to exit the vehicle. Newer Jimnys feature electronic "push-button" selectable four-wheel drive.
30. 4. 2010 11:04
Re: pripomienka k pohonu
Vycházel jsem z tiskové zprávy Suzuki na německých press stránkách, která dvě uzávěrky diferenciálu uváděla. Samozřejmě, i výrobce se může mýlit. Ověřím to a případně opravím, děkuji za připomínky.
30. 4. 2010 10:50
Re: pripomienka k pohonu
a jimny nema ani uzavierku zadneho diferencialu, teda som si tym takmer na sto pro isty. nejak sa im ten clanocek moc nevydaril :-( zato japoncom sa jimny vydaril poriadne :-)
30. 4. 2010 07:23
pripomienka k pohonu
4 WD-L znamena pohon oboch naprav a redukciu (LOW), nema to centralny diferencial ale pneumaticku spojku (bud pohon zadnej napravy alebo pohon oboch naprav napevno - nesmie sa pouzivat na suchu)
Avatar - woody-alien
29. 4. 2010 23:36
Re: Vše nejlepší, Jimny!
To rozhodně je. Ale i do toho města se hodí.
29. 4. 2010 22:21
Re: Vše nejlepší, Jimny!
Tohle je kara jak remen. Musi to bejt super na blbnuti.
Avatar - Pekelná Micinka
29. 4. 2010 18:52
Re: Vše nejlepší, Jimny!
Ale ty si to pochopil přesně naopak. To bych spíš čekal od těch, co mají SUV.
Avatar - Ricardo
29. 4. 2010 17:54
Re: Vše nejlepší, Jimny!
tak ono se dělá (dělalo?) i v provedení 4x2 jako opravdu "teréňáček" na městské obrubníky a byl o ty auta celkem slušný zájem - stačí kouknout na mobile, kolik jich tam je (mají nelakované spodní plasty - trochu paradox, protože to vypadá víc hardcore, tedy off-roadově). A ve městě se taky využije vysoký posaz, malá karoserie, krátké převody... no je to takový on-road terén, takže proč ne. Samozřejmě při vším respektu k schopnostem ve skutečném terénu
29. 4. 2010 17:47
Re: Vše nejlepší, Jimny!
>:D zkus říct někomu z těch desítek lidí na offroad akcích že maj vlastně suv do města a poneseš si domu zuby v klobouku :no:
Avatar - Pekelná Micinka
29. 4. 2010 17:26
Vše nejlepší, Jimny!
Tohle sympatický autíčko se mi vždy líbilo. Vlastně je to to správný "SUV" do města, terénní, ale malý.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud