Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mazda nasadí do svých modelů hybridní hnací ústrojí od Toyoty

Automobilky Toyota Motor Corporation a Mazda Motor Cororation dnes oznámily, že Mazda bude do svých modelů montovat hybridní hnací ústrojí, vyvinuté a dodávané Toyotou.
Zpět na článek
29. 3. 2010 13:37
29. 3. 2010 14:12
29. 3. 2010 23:13
29. 3. 2010 21:40
29. 3. 2010 22:01
29. 3. 2010 22:42
29. 3. 2010 22:59
30. 3. 2010 00:11
30. 3. 2010 01:03
30. 3. 2010 18:40
30. 3. 2010 21:52
29. 3. 2010 13:37
A co FordUS?
A co Ford a jeho americke hybridy?

Asi zistili, ake je kvalita americkeho automobiloveho produktu.
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Ham.
29. 3. 2010 14:12
Re: A co FordUS?
Tak tak, Mazda čekala a sama nic v hybridech nepodnikala. Nyní zjistila, že Ford hraje v hybridech druhý okresní přebor a jedinou záchranou jsou bratři šikmoočka kteří hrají ve finále MS a jsou tak jediná spása.
29. 3. 2010 19:29
Re: A co FordUS?
Ne ne, pravda je uplne jinde, Mazda hybridni technologii puvodem od Fordu uz prodavala v US a chtela pravdepodobne i nadale na puvodni Fordove technologii stavet, tedy chtela nove hybridni technologie od Fordu, ale Ford to pravdedobne jasne odmitl, momentalne ma totiz Ford kvalitnejsi hybridni technologie nez Toyota, tak si pravdepodobne Ford sve know-how timto krokem spravne hlida, navic spolupraci s Mazdou utlumuje. Protoze podil v Mazde ma Ford uz minimalni a na zisku Mazdy mu tedy uz nezalezi.
29. 3. 2010 20:18
Re: A co FordUS?
Za ty Fordovy "lepší hybridní technologie" než má Toyota, tě tady někteří ukřižují. >:-[]
29. 3. 2010 20:36
Re: A co FordUS?
To je mozne ale je to pravda, alespon pokud jde o soucasne deni na trhu full hybridu.
29. 3. 2010 20:50
Re: A co FordUS?
Spíš by mne zajímalo, co říkáš na Focus RS 500 ?
30. 3. 2010 22:29
Re: A co FordUS?
Pekne, ale radeji preferuji cestu k RS Mk3 s AWD. Protoze soucasne WRC ma AWD a RS500 mi prijde vice jako auto z BTCC/WTCC. Tim nerikam, ze bych ho doma nesnesl.
30. 3. 2010 22:45
Re: A co FordUS?
A kdy přijde RS Mk III? Mimochodem, mě se dvojka líbí a myslím, že hnát to na 350 na předku, už je zbytečný.
30. 3. 2010 23:00
Re: A co FordUS?
2012-13 myslim az po 2.0 ST/SVT.
Avatar - white label
29. 3. 2010 20:50
Re: A co FordUS?
Copak nevíš, že Ford je nejlepší úplně ve všem a ostatní ho jen rozpačitě a neúspěšně kopírují a "tunelují". A aby se k němu nemohl nikdo "přiblížit", všechny své značky prodává a "ruší" i minulé spolupráce... :-O 8-s >:-[]
Avatar - Ronault.
29. 3. 2010 21:58
Re: A co FordUS?
"Slyšeli jsme slovo Fordí"

Ámen >:D
Avatar - white label
30. 3. 2010 00:46
Re: A co FordUS?
Ano správně, další příklad, "Henryho Fordbibli" také překroutili údajně nějací "křesťané"... 8-s :*) >:D

Jak prý také říkával Henry:
"Tajemství úspěchu je ve schopnosti postavit se na stanovisko druhého (zřejmě Boha) a posuzovat věci z jeho i ze svého hlediska."
29. 3. 2010 22:51
Re: A co FordUS?
Ford je možná nejlepší ve všem, ale já sem si stejně koupil pračku Bosch. ;-\
29. 3. 2010 23:13
Re: A co FordUS?
Ford je nejlepsi, ale Bosch je vsade, ci si kupis auto Nemecke, Italske alebo Japonske ;-)
Avatar - white label
30. 3. 2010 00:43
Re: A co FordUS?
No tak to vidíš sám, zase důkaz - jen další kopie Fordu... :-O 8-s :*)
>:D
Avatar - Ham.
29. 3. 2010 21:40
Re: A co FordUS?
Jo konspirační teorie ty mám nejraději, jen aby se neukázalo, že kluci chrání velký bingo, Japonec je bystrouška a určitě si okopčil plány a chudák Ford zase bude poslední i když všechno vymyslel.
29. 3. 2010 21:46
Re: A co FordUS?
z www.ft.com

a) Je pravda, ze Ford Fusion Saloon Hybrid byl volen vozem roku v Detroitu

b) To neznamena, ze system je lepsi ci horsi dukazu jsem o tom moc nenasel co by neco vyvracely

c) Mazda chtela se podilet na vyvoji Hybridu ale Ford chtel dodavat kompletni system + motor

d) Mazda tvrdi: ze nemela sanci se podilet soucastne s Fordem a z toho duvodu vybrala toyotu, jelikoz Mazda vyrobi motor a hybridni technologie doda momentalne toyota a z toho duvodu je to pro Mazdu daleko lakavajsi a i hlavne levnejsi

e) Pokud by Mazda kupovala celou pohonou jednotku nemela by zadna prava ani spoluucast na vyrobe!!! A Mazda chcce vyrabet hybrid v Japonsku pro ohromnou poptavku hlavne z Japonka v prvni rade, coz se Fordu nelibi asi.

Bylo jasne receno:

Takeshi Uchiyamada, Toyota’s executive vice-president, said the Mazda deal would help lower production costs for Toyota’s own hybrid cars by expanding the market for shared components.

Unlike the hybrid Tribute, whose drive system is designed and built entirely by Ford, the new Mazda hybrid will feature a drive system that combines Mazda and Toyota technology.
29. 3. 2010 22:01
Re: A co FordUS?
OK, tak uz mi to je uplne jasne. V clanku toto pozadie chybalo.
29. 3. 2010 22:31
Re: A co FordUS?
To se bohuzel redakci nekdy stava, ze podstatne informace nejsou uplne, a ne vzdy mozna dostupne v ten potrebny moment z oficialnich zdroju.

Stava se to i na zahranicnich servrech takze to nemusi byt ani chyba redakce!

Ono je jednoduche byt chytry kdyz ma clovek precteny v ten pravy den "The Financial Times" ;-)
29. 3. 2010 22:42
Re: A co FordUS?
Tam su informacie v zasade presne a spolahlive, lebo to citaju (aj) financnici a tym ide o prachy :-!
30. 3. 2010 22:13
Re: A co FordUS?
To jen potvrzuje ma slova, Ford nechce s Mazdou spolecny vyvoj hybridu (on omezuje veskery spolecny vyvoj s Mazdou) protoze ho evidentne nepotrebuje, Toyota evidentne asi ano.
29. 3. 2010 22:54
Uz to prasklo aneb nemyslis zaplatis
Pred 5ti lety jsem tu psal, ze hybridu se nikdo nemuze vyhnout - byl jsem za uplneho hlupaka. Pry slepa vetev vyvoje. Pry manageri automobilek nejsou hlupaci a vedi mnohem lepe co delat nez nejaky trotl Drapalik. Pry jen Toyota vyhazuje penize kvuli marketingu. A nejsou to snad ani 2 roky, kdy jeste Mazda sebevedome prohlasovala, ze takovou hloupost jako hybrid nikdy delat nebude. No vida jak se tezce placeni manageri mohou tezce mylit.

Den za dnem se potvrzuje, ze kdo nebyl schopen v uplynulych 5ti letech videt uz zjevnou budoucnost, ztraci sve postaveni protoze musi technologie pohonu, ktere tvori srdce automobilu, nakupovat u konkurence. Vcera Marcedes, jeste vcas v hodine dvanacte, hledal partnera s elektrickymi technologiemi. Dnes Mazda s hybridy.

Ono to tak je vzdy s historickymi zmenami. Nejdrive vsichni delaji, ze nic nevidi, nikdo si nedokaze predstavit, ze by veci mohli byt uplne jinak, protoze preci to tak bylo odjakziva a najednou to PRASKNE. A vse je jinak. Automobilovy trh se meni pred ocima, mnohem rychleji nez kdo cekal. Zatim jenom uvnitr automobilek, ale je jasne ze UZ TO PRASKLO .

A kdyz uz jsem u toho prorokovani, troufnu si tvrdit, ze zrovna Toyoti hybridni system neni ta idealni cesta do budoucnosti. I kdyz je dnes z dostupnych systemu ten nejlepsi, precijen je to dite ideove uz nejakych 20let stare. Planovat jeho nasazeni pro budoucnost mi prijde stejne neprozirave jako nenasadit hybrid vubec. Hybridni system dneška vypada jinak.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - micaello
30. 3. 2010 09:48
Re: Uz to prasklo aneb nemyslis zaplatis
Mazda se hold vydala primarne cestou vodiku, hybridum se chtela zcela vyhnout, doufala, ze se vodikovy pohon uchyti...obcas se panove prepocitaji a pak to tak dopada :-|
30. 3. 2010 13:10
Re: Uz to prasklo aneb nemyslis zaplatis
Jo, jo. Vzdusne vodikove zamky. 50 let s nimi krmili verejnost na vystavach, az te fikci sami uverili.
Avatar - micaello
30. 3. 2010 14:04
Re: Uz to prasklo aneb nemyslis zaplatis
To ano :-) , nicmene Mazda provozuje v Japonsku a tusim ze i ve Svedsku nekolik stovek kusu vodikovych Petek, par kusu vodikovych RX-8 . Na druhou stranu neni zas tak velkou automobilkou, aby si mohla dovoli investovat jeste do samostatneho vyvoje hybridu. Uz tak sama samotinka udrzuje vyvoj Wankela, vyvoj s vodikovym pohonem taky asi nebyl a neni zadarmo... Takze nezbyva nez verit, ze vi, co dela >:D
30. 3. 2010 14:55
Re: Uz to prasklo aneb nemyslis zaplatis
Před pěti lety, jo?
Ve které diskuzi?
Trochu sis přidal. ;-)
31. 3. 2010 00:17
Re: Uz to prasklo aneb nemyslis zaplatis
Leta bezi vazeni. Nekteri, jako ja a ty, tu zvani uz cele veky. Myslim, ze okolo roku 2005 se pomalu zacala rozvijet diskuze o nezbytnosti alternativnich technologii z polohy kuriozity do polohy seriozniho tema. Tenkrat ale jeste tak 1 pro hybrid 100 proti. Ono to opravdu leti strasne rychle.
31. 3. 2010 10:27
Re: Uz to prasklo aneb nemyslis zaplatis
Můžeš najít tu diskuzi? Rád bych si jí přečetl. ;-)
Avatar - Falco
29. 3. 2010 22:59
Spolupráce
Zvláštní, když uvážíme, že Ford drží v Mazdě patnáctiprocentní podíl. [odkaz]
Rozbalit vlákno
9
29. 3. 2010 23:24
Re: Spolupráce
To je ten problem, 15 % neni tak moc

S takovym podilem muzes ve vetsine firem jen sedet v zasadacce a nakonec udelat co rozhodne vetsinovy vlastnik coz "Japonec Nakonec" si prosadi co je pro Mazdu nejlepsi!

>:D

Jsem zvedav kam to dotahne VW se Suzuki, jelikoz se spekuluje, ze k rustu a prevzeti cisla No.1 vyrobce v roce 2018 potrebuje VW ziskat a ovladnout postupne Suzuki driv ci pozdeji indicky ci vychodni trh, Suzuki sama vyrabi kolem plus minus autobus 2 milionu vozu.
Avatar - Falco
30. 3. 2010 00:11
Re: Spolupráce
Pořád je to ovšem největší akcionář. Automobilky jsou také stále strategicky propojené, vlastní montážní závody po celém světě, sdílejí platformy.
30. 3. 2010 00:46
Re: Spolupráce
To je pravda ale kdyz tak mne oprav jelikoz, nemam zadne ekonomicke vzdelani:

Dejem tomu, ze mame fiktivnich 10 akcionaru vlastnici Mazdu

Jeden ma 30% treba Ford
Druhy 15% Treba Qatar
a zbylejch osm japonksych vlastniku ma 6.875 % akcii kazdy, dohromady 55%

Vseobecne plati, co Ja vim, ze pokud nemas 51% akcii tak nemuzes prehlasovat nikoho ani s nejvetsim podilem 30/40/49% napriklad.

To znamena, ze pokud se Japonec dohodne ci ma nejakou predstavu, "jako banda acionaru vlastnici vice jak 51% akcii", kam bude smerovat 15 let dalsiho vyvoje tak Ford s nejvetsim podilem nic nezmuze, jelikoz ani kdyz premluvi Qatar, ze jeho vize je lepsi pro blaho Mazdy.

Tady jasne Mazda mela jiny zamer nez Ford, a spolecne se nedohodli, tak Mazda ci vetsinovy vlastnik muze uzavrit smlouvu s spolupraci s nekym jinym a nemusi se ptat 2 krat Fordu.

Muzu se plest, ale tak mi to bylo "polopate" vysvetleno!
;-)
Avatar - Falco
30. 3. 2010 01:03
Re: Spolupráce
Špatně mě chápeš. Udivuje mě, že k té spolupráci nedochází automaticky a dobrovolně. Nenarážím na "dominantní" pozici Fordu.

Zřejmě je Toyota opravdu lepší ;-)
30. 3. 2010 08:34
Re: Spolupráce
Aho, tak promin to se mi nekdy stava! ;-)

Mozna? Mazda ma strach, ze Ford chce mit vsechny trumfy na ve strane! A pokud by Mazda pouzivala kompletne jejich system? a za kolik? a zajakych podminek?

Nikdo znas nevidi co a kdo pokom z douhodobeho hlediska chce, takze je to dost spekulativni znat opravdu 100% pravdu!

Jak casto se Porsche a VW vlastnici hadaly, jelikoz kazdy mel naprosto jinou vizi a predstavu a budoucnosti te sve firmy!
Avatar - Emel
30. 3. 2010 18:40
Re: Spolupráce
Hodně akcií je v rukou investorů, ať už soukromých nebo finančních institucí. Zejména ti soukromí se obvykle na řízení společnosti nijak nepodílí, akcie je zajímají pouze ze své finanční stránky... pokud si koupíš pár akcií KB, taky nebudeš chodit na valné hromady hlasovat o vytvoření rezerv apod. Zkrátka těch japonských není 8 ale 80.000 a reálně se nikdy nedomluví. Proto třeba takových 30% může pohodlně stačit jako kontrolní balík, většinou rozhoduje 51% přítomných akcií.

Druhá věc je, že o spoustě věcí valná hromada vůbec nerozhoduje a jsou věcí managementu. To je důvod, proč pokud někdo vlastní velký balík akcií, prosadí si někoho do představenstva, dozorčí rady nebo dalších podobných orgánů...
30. 3. 2010 19:44
Re: Spolupráce
Samozrejme bylo mysleno,ze se bavime jen a jen pouze o akcionarich co maji akcie s hlasovacima pravama coz v pripade Mazdy jsou velke spolecnosti at jich je 8 ci 80 tisic, teoreticky!

Takoveto akcie o kterych pises ty co koupis na burze, nebo tvuj burzovni makler je koupi pro tebe nemaji nic spolecneho s vedenim firmy jak spravne pises!

Tady bylo jasne videt, ze Ford nemuze tlacit Mazdu do neceho co Mazda nechce a toje pouzivat 100% hybridni Fordovo ustroji bez nulove spoluprace pro Mazdu!

A tady to Ford prohral bohuzel nebo bohu dik. To uvidime za 5-10 let!

Ted VW vz. Porsche uvolnuji spoustu akcii ke zvednuti kapitalu, na kterych muzes vydelat i prodelat. Ale nema to nic spolecneho s vlastnenim akcii ke kterym se vazi hlasovaci prava!
30. 3. 2010 22:56
Re: Spolupráce
Jen docasne, Ford omezuje veskery spolecny vyvoj s Mazdou a to v duchu ONE FORD. Viz i prodej Volva.
30. 3. 2010 22:38
Re: Spolupráce
Toyota drží v Mazdě také podíl, jen ne přímo ale přes své Denso.
30. 3. 2010 21:52
pre Drapalika
prosim ta, bez nadsazky - ako vyzera idealni hybridny system dneska? Raz dojde na to ze budem musiet vymenit auto a rad by som vyskusal nieco na styl "idealny hybridny system dneska" ak je to teda tak ze HSD od Toyoty uz je zastarale. Fakt to neber ironicky, zaujima ma na co narazas..
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Blue Sun
30. 3. 2010 22:22
Re: pre Drapalika
Ideální hybridní systém dneška? Chevrolet Volt/Opel Ampera. Akumulátory o vysoké kapacitě pro jízdu třeba 40-50 km čistě na elektrický pohon a malý spalovací motor pro jejich dobíjení, který naskočí při stanovené minimální hranici napětí baterií. Takzvaný sériový hybridní pohon. Menší počet mechanických součástí mezi motorem a koly, celkově jednodušší konstrukce, oproti Toyotě i o pár kilogramů lehčí. Pohon čistě elektrickým motorem má lepší charakteristiky průběhu točivého momentu (což se krásně podepíše na dynamice jízdy).
Zvláště pro majitele domů s garáží nebo garážovým stáním je to výhodné, pokud najezdí denně třeba do těch 40 km. Ráno vyjede, celou dobu projezdí na elektřinu a večer po dojetí domů prostě jen zapojí kabel do zásuvky a ráno má opět plně nabité baterie. Je to dobrá spojka mezi hybridními vozy se spalovacím motorem a čistě elektrickým vozem.
30. 3. 2010 22:54
Re: pre Drapalika
Hacek je vtom, ze se nada koupit! >:D
31. 3. 2010 00:47
Re: pre Drapalika
Jo. Tak nejak bych to videl. Je to reseni o poznani jednodussi a vice otevrene do budoucna. Mozna by pro zacatek mohla byt i mensi kapacita baterii, aby to nebylo tak drahe. A nebo naopak mensi dobijeci motor nez ma Voltec. Par reseni v tomto smeru uz je take na svete. Ten Voltec je mozna az moc americky monstrozni.

Ano, koupit se to zatim neda, ale je to uz v podstate vyvinute. Ted se to jen chysta pro vyrobu. Ale jelikoz Mazda planuje hromadne nasazeni az za nejake 3 roky, tak v te dobe se to jiz bude hromadne vyrabet. Jestli to GM uvolnila k prodeji, nevim. Ale mam pocit, ze jsem uz nekde cetl o tom, ze to GM nekomu nabizel. Ale take Toyota nabizela GM svuj system, kdyz ukonci vyvoj Voltecu. Takze uvidime kdo z koho.
Avatar - Katikakus
31. 3. 2010 08:20
Re: pre Drapalika
Vidim to podobne.
31. 3. 2010 12:07
Re: pre Drapalika
ja som mal namysli nieco alternativne k HybridSynergyDrive od Toyoty vo vsetkych smeroch t.j. ze to mozem "teraz" kupit a uzivat s najezdom 80-85.000 km rocne. Co sa tyka tej komplikovanosti/jednoduchosti HSD od Toyoty tak to nevidim az tak tragicky jako celek, auto casem nedegraduje v zmysle nadmerneho opotrebovania sucasti ako som mal moznost vyskusat napr pri VW produkte, servisne a provozni naklady su viac nez akceptovatelne atd. Otazkou zostava zostatkova hodnota po 2 rokoch provozu a 160 000km.

Ampera ak bude s dizlovym agregatom tak to bude mazec, minimalne co sa tyka mikrovibracii.