Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Saab chce letos prodat až 60.000 vozů, zisk tím ale nevytvoří

Švédská automobilka Saab předpokládá, že v letošním roce prodá 50.000 až 60.000 aut. Uvedla to nizozemská společnost Spyker Cars, která letos Saab koupila. Saab zřejmě ještě letos zůstane ztrátový. Spyker ani Saab během poslední dekády nevytvořily zisk.
Zpět na článek
30. 3. 2010 09:40
Re: chudák švédskej poplatník...
jenže BMW zdaleka není závislé doslova od každého zákazníka. Saab je v situaci, kdy nabízí v rámci konkurence nejstarší model, který má sice pár špičkových fičúr, ale konkurence má širší paletu modelů/motorů a pod. Takže si nemůže dovolit stratit žádného zákazníka - tady se prostě šetřilo na nesprávném místě. Pár euro navíc a mohl tam být slušný display s moderní grafikou a nemusel bys pak zákazníka odkazovat na vestavěnou navigaci... Ono to vypadá jako prkotina, ale kupovat nového Saaba a dostat tohle...
Avatar - Balkan
30. 3. 2010 00:42
Re: komu
ceny ojetin su tak ako vsetko na zaklade dopytu a ponuky a kvalita moze ale nemusi zohravat rolu pri dopyte. Inak, ked sm e pri tom- pozeral som tie jazdnene SAaby ceny u nizke,ale nejak extrem? ani nie, podobne ako rovnako vybavene BMW 3 alebo Mercedes C. Dokonca- velke prekvapenie- 9-7X bol dost drahy, a to sa jedna o SUV s motorom 4.2!!!! a ber na vedomie ze boli akcie a novu 9-3ku kupios za podstatne menej nez BMW, alebo Audi. Mne sa osobne paci Cadillac a ten, aspon v EU drzi lepsie hodnotu nez porovnatelne nem. auta :-( co je skoda,lebo by som si rad uz konecne nieco kupil od Caddyho
neregistrovaný "blackturbo"
29. 3. 2010 20:13
Re: chudák švédskej poplatník...
...mě stejně tak připadne šílené ovládaní zakladního modelu klimatizace v 5er E60, které vypadá jako ovládání sporáku.
Ale tento "kaz" na kráse nezpochybnuje, že je E60 vynikající auto.
A stejně tak je to u 93 vždy je možnost volby a ja Ti popsal, jak bych řešil to nevkusné rádio...stačí jen správně nakonfigurovat :yes:
29. 3. 2010 15:12
Re: chudák švédskej poplatník...
tady vůbec nejde o barvu displaje, ale o jeho grafiku. Sorry, ale to mám pomalu lepší grafiku v 10 let staré Xsaře, a to ještě zdaleka není top verze >:-[]

Ano, integrovaná navigace to určitě vyřeší, ale když jí z jakéholiv důvodu někdo nechce a objedná si základní rádio, tak tohle bude bohužel jedna z prvních věcí kterou v autě uvidí. Mně se třeba palubka hodně líbí, chápu že pro někoho je její výzor zastaralý a pod. A dát tam trošku lepší display, bylo by to vše ok.
neregistrovaný "blackturbo"
29. 3. 2010 14:16
Re: chudák švédskej poplatník...
Ze starší astry prosím co konkrétně?
GM saabu hodně ublížilo a témeř ho pohřibilo, ale v interieru jsi díly z Astry opravdu nenašel. Některé prvky sdílí 93 s Cadilacem...., blok motoru zase s Lotusem...
Lepší v čem a jak a na co....dá se donekonečna argumetovat.
Ostatně 2012 tu bude nová 93 to jsem zvědav co budete kritizovat na ní..jen doufam, že tam nedají moc dílů ze Spykeru...:-)
neregistrovaný "blackturbo"
29. 3. 2010 14:09
Re: chudák švédskej poplatník...
Fajn, ale u auta mě zajímají spíš jíné věci než radio...navíc mužeme polemizovat již staré 9000 měly klimatizaci se zelenými čislicemi.., že by tradice :-)
Osobně bych volil integrovanou navigaci, a na palubní desku a madla paket v kůži od Hirsch...a mám po problému....
PS: at si zde vážení znalci, alespon sednou do některého základního modelu třeba C klasse či 3er ono to také není žádná sláva...
29. 3. 2010 14:06
Re: chudák švédskej poplatník...
Miele jsou dobrý... ;-) O tom saabu bych to ale už úplně netvrdil. Neříkám, že jsou špatný, jen to, že jsou lepší auta. Ten interiér je tak z roku 1990. OK - někomu to třeba příjde v pohodě. Každopádně jdou svojí cestou, ale provozně to na úplnou špičku nemá. Přeci jen ten GM do pěkně dojebal. Není to tak dávno, co v interiéru měli spoustu dílů snad ze starších generací astry... :'-(
29. 3. 2010 13:57
Re: chudák švédskej poplatník...
všechno OK, ale to rádio prostě musíš uznat je hanbou pro Saab. Chápu, že v rámci unifikace a katování kostů tam narvali co šlo z produkce sesterských automobilek, ale kupovat 9-3X a dostat tuhle parodii na display... To není jen o funkčnosti, prostě za tyhle prachy člověk už jaksi očekává že to bude trošku i vypadat (třeba trošku jinak než v Aveu >:-[] )
neregistrovaný "blackturbo"
29. 3. 2010 13:32
Re: chudák švédskej poplatník...
haldex 4, eLSD, turbo, respektive twin-turbo, pohon na E85 co je na této technice zastaralé?????
Automobilka je reorganizovaná, prodaná má nové nabíhající portfolio produktů...to nejsou zrovna známky krachu!!!!
Objektivně jsou konkurenti lepší v čem?
Na poli bezpečnosti se vyrovná mladším konkurentům, ve spolehlivosti si v různých metodikách vede velice dobře ve své kategorií je dokonce premiantem ve dvou kategoriíích (DEKRA 2008)
Jestli mám rádio se zeleným či červeným displejem je uplně jedno...zajímá mě funkce (myslíš si že třeba výrobky Miele jsou technicky horší jen pro to, že nepodléhají designovým výstřelkům ostatních výrobců?).Navíc pokud se mi radio nelíbí tak si koupím integrovanou navigaci....
Každý prostě nechce idrive BMW, padající umělotinu dřeva alá Audi, či rezavějící dveře 3 letého mercedesu...
29. 3. 2010 11:54
Re: chudák švédskej poplatník...
četl jsem troufám si tvrdit docela dost testů 9-3 a tuhost karoserie tam nikdy nebyla extra moc (minimálně si to nepamatuji jako něco výrazného) pranýřovaná. Možná 9-3X s tím problém kvůli nějakým úpravám má. V každém případě si myslím, že to nebude nic fatálního co by tě v běžném provozu jakkoliv omezovalo ;-)
29. 3. 2010 10:11
Re: chudák švédskej poplatník...
tak to se tedy tuhost karosérie projeví a dost podstatně. Tedy pokud je člověk vnímavý a někdy se sveze skutečně tuhým autem, tak je pak přesednutí do nakrucujícího vraku viditelné. Zhoršuje to i jízdní vlastnosti a další věci. Stačí se např. svést v první generaci superbu a staršího passatu. Rozdíl ve všem je zcela zřejmý a superb je znatelně horší (tuhost, jízdní vlastnosti atd. - a není to dáno samotným zvětšením rozvoru, ale tím, že se to celý víc kroutí).
29. 3. 2010 09:49
Re: chudák švédskej poplatník...
a jak se ti v běžném provozu projeví údajně málo tuhá karoserie? Bariérové testy absolvovalo bez problémů, takže bezpečnost ok ;-)

Vrzající plasty jsou bohužel zmiňovány ve více testech. Ale tady Saab zdaleka není jediný (myslím v podobné cenové relaci).

Spíš je problém třeba ten katastrofální displey audia - dostaneš sice slušné reproduktory ale ladíš to přes ten prťavej zelenej display jak z ruské videohry z 80tých let...
29. 3. 2010 08:32
Re: chudák švédskej poplatník...
no jo, ale tu techniku od GM tam budou dávat i nadále, takže v dohledné době se nic nezmění a navíc image automobilky, která je před krachem asi moc kupců nepovzbudí. Nemluvě o tom, že jsou objektivně technicky lepší auta. Viz. např. ten test kombíku na auto.cz = nevýhody - málo tuhá karosérie, vrzání plastů atd. - nevím jestli je tohle dobrá vizitka auta za milión. ;-\
29. 3. 2010 00:38
Re: chudák švédskej poplatník...
Saab je tak silný brand, s vypilovanou image a jasným zacílením, že pokud rozjedou 9-5, časem přihodí už vyvinutou SUV 9-4x a snad i 9-1 (konkurence Volvo C30), tak by museli být idioti kdyby se jim to nepovedlo. Když to vedli trotli z GM, a strkali tam díly a podvozky z Opela a doslova zašlapávali tu značku při slabých dvou řadách, tak i tak měli prodej kolem 100000.
28. 3. 2010 00:10
Re: komu
Jasně vole a ještě mi při tom ukradla troje breitlingy a zuby po dědovi >:D >:D
Avatar - T613
27. 3. 2010 23:43
Re: komu
ti projela sbírkou od Picassa? >:D
Avatar - gld
27. 3. 2010 23:34
Re: komu
jedného dňa sa hádam podarí ;-)
27. 3. 2010 23:18
Re: komu
Zrovna řeším pojistnou událost... Manželka nabourala s naším autem do našeho baráku. To by si koukal, jak ta pojišťovna vyskakuje i s Kelnerem do oblak! ;-)
Avatar - T613
27. 3. 2010 23:13
Re: komu
No dobře.. on a tvá manželka >:D
Avatar - T613
27. 3. 2010 23:06
Re: komu
tak aspoň někdo u Vás v baráku umí řídit auto >:D
Avatar - T613
27. 3. 2010 21:29
Re: komu
Kdyby jsi znal Petrumra dříve, tak by manželka jezdila v Fabii! A tys ji koupil takový šmejd >:D
27. 3. 2010 20:44
Re: komu
Fazole jsou doplněk, nebo příloha, jak píšu, jinak je to spíš menu z kriminálu.
Avatar - petrumr
27. 3. 2010 20:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - T613
27. 3. 2010 20:37
Re: komu
Fazole nejím, moc mi to připomíná zdravou stravu >:D
Pokud vím hvězdu má ve znaku jen jedna automobilka, která je pojmenována po dceři nejlepšího prodejce značky .. a myslím, že byla českého původu ;-)
27. 3. 2010 20:34
Re: komu
No a hvězda jasná je snad saab? Ten zouvák na boty, jak je to skvělé přirovnání?

Efko.cz a jejich ve sklenici fazolový salát. Velký bílý fazole v kyselém nálevu. Naprosto jedinečný.
Jinak bílý a zelený fazolový lusky s bílou vyloupanou fazolí přihodíš na rozpálenou uzenou pančetu a prohodíš na pánvi. K tomu beefsteak s omáčkou ze zelenýho pepře.
Avatar - T613
27. 3. 2010 20:28
Re: komu
Proč bych se měl omlouvat vyznavači bavorského motorového wraku? To nechápu.. Pro mě existuje jen HVĚZDA JASNÁ, JENŽ DOKONALOSTI SE DOTÝKÁ A OSTATNÍM NA CESTU JEJICH SVÍTÍ, JINAK BY BYLI V Ř.ITI. :yes:
27. 3. 2010 20:25
Re: komu
Jak to bylo? Kačer Tatra >:D Až se omluvíš za to BMW, tak si rozmyslim, jestli s tebou budu diskutovat.
Avatar - T613
27. 3. 2010 20:22
Re: komu
a s čím mi je doporučuješ? ;-)
27. 3. 2010 20:14
Re: komu
Jasně, ty máš taky cit pro krásu. Leda po kilu fazolí ;-)
Avatar - T613
27. 3. 2010 20:05
Re: komu
I zmuchlaná popelnice je hezčí jak ta bangleova popelnice, která se BMW 3 nazývá >:-[]
27. 3. 2010 19:37
Re: komu
A ještě se šedým zákalem, si zapoměl dodat...
Avatar - T613
27. 3. 2010 18:02
Re: komu
a tys tu novou někde viděl? V testech apod.?
27. 3. 2010 17:49
Re: komu
Těžko vysvětlovat koupi Saaba nebo Volva majiteli Fabie... ;-)
27. 3. 2010 17:47
Re: komu
9-5 je teď nová ne? A co se týče 9-3, tak ta sice pamatuje nějakých 8 let, ale třeba ve verzi kombi je IMHO pořád hezčí než BWM 3, která už má taky nějakých pár let na krku :-)
Avatar - petrumr
27. 3. 2010 16:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
27. 3. 2010 16:13
chudák švédskej poplatník...
aby byly v zisku, tak prý musej vyrobit alespoň 120 tisíc aut... To je dost nereálné přání v dnešní situaci. Navíc vedení této automobilky dělá minispolečnost, která v podstatě nikdy sama nebyla v zisku. Vzhledem k tomu, že se za úvěry zaručili sami švédové, tak je jasný jak tohle dopadne... ;-\ Fakt nevím proč prodlužojou něco, kde je předem jasný výsledek... Ale jinak auta jako takový nejsou zas tak špatný, nicméně trh to už nepojme.
Avatar - gld
27. 3. 2010 15:52
Re: Myslím ,že je to reálne.
chcelo by to urýchlene suv na americký trh, kľudne aj do európy v nafte by to porobilo predajné čísla
Avatar - gld
27. 3. 2010 15:51
Re: komu
Podľa straty hodnoty sa určuje kvalita auta

Tie staré japonce sú asi riadne nespoľahlivé ku*vy

Naopak passaty f tédéíčku sú etalónom spoľahlivosti, ďakujem ti za úžasné rady, kde by sme boli bez tvojej geniálnej dedukcie
Avatar - petrumr
27. 3. 2010 15:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - T613
27. 3. 2010 14:45
Re: komu
a ti kteří na něj měli, zas ty peníze nechtěli dávat za auto, které vyjelo prvně z linek před "50lety"
27. 3. 2010 14:26
Re: komu
Ono by Saab někteří i chtěli, ale většina lidí na něj nemá peníze, takže nakonec stejně musí skončit u Fabie ;-)
Avatar - peter222
27. 3. 2010 13:49
Myslím ,že je to reálne.
Nová 9-5ka je celkom podarená, takže tých 60 tis. je reálne číslo. Predpokladám ,že väčšina sa aj tak predá v USA prípadne na ruskom alebo čínskom trhu.
Avatar - petrumr
27. 3. 2010 11:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
27. 3. 2010 11:53
CHTĚNÍ
Někdo chce snížit zadlužování mé vlastní peněženky za tři roky o tři sta procent, někdo chce zase prodávat desetitisíce aut. Všechno to jsou obchody se snem. Podstatné je, aby mi po volbách někdo pevně neomotal tu peněženku oranžovou stuhou, a ve vztahu k autům, kolik kdo za celý rok prodá aut. V aktuální souvislosti bych snad jen nesměle podotkl, že předpokladem prodeje je... nabídka. Neboť podle naznačených představ o prodejích převezme na konci roku nejspíše nová 9-5ka otěže nejúspěšnějšího modelu třídy vyšší střední.